Het huis opruimen, wie doet er mee!

30-12-2013 16:05 2947 berichten
Jep, zo rond de jaarwisseling klinkt het als een goed voornemen voor 2014... maar nee hoor, het huis is nu op het moment zo'n zooi dat ik er niet meer tegenaan kan kijken en nu genoodzaakt ben er wat mee te gaan doen.



In juni ga ik bevallen van mijn eerste kind en dat vond ik wel een goede motivatie om het huis eens goed aan te pakken. Ik ben vijf jaar geleden uit huis gegaan, de spullen zijn er neergezet en veel dingen zijn geeneens meer uitgepakt sindsdien. Ook is er een hoop bijgekocht wat achteraf niet nodig was of kapot is gegaan.



Voor de discipline leek het mij een fijn idee om met anderen er over te praten. Wellicht kunnen we een leuke club vormen.



Dus: toekomstige opruimers, wie doet er mee?
Alle reacties Link kopieren
Alles weg Noopes en de verjaardag was gezellig.



Fijn Teuntje! En zelfs nog meer mag weg je man gaat het nog leren!
Oh en ik heb een nieuwe baan aangeboden gekregen.



bij ziggo,

de instillateur kreeg het gisteren niet aan de praat, zou vandaag een monteur komen maar ik heb het gisteren zelf gefixed

Hij zat bij het verkeerde kastje
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Whahaha wat snugger!!
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het met je dochter Fleetfox? Houdt ze het een beetje vol met deze hitte? En raak jij al gewend aan je nieuwe leven?



Hier te warm om iets te doen..... vanavond eters dus moet wel wat gaan maken.......

Zo kind halen en dan hebben.ze eindelijk vakantie!
Alle reacties Link kopieren
Haaaai !!

Opruimen? Geen idee wat dat is. Wel weer een paar dingen verkocht via MP.

Het is echt hopeloos met de lading zooi in ons huis. Het blijft een week netjes en dan ineens *poef* -> zooi
Heeft iemand nog iets gedaan met de hitte??



Hier bar weinig, wel vandaag toch nog maar even de hemel op het bed van dochter gezet,, die lag er nog onder, maar daar kan nu mooi het logeermatras, ruimt weer iets op.
Alle reacties Link kopieren
Nee, gewerkt en dat valt zwaar met die temperaturen van gisteren. Deze week veel extra gewerkt, en in combinatie met de hitte ben ik moe en echt vergeetachtig.



Alleen hoognodige huishoudelijke klusjes gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben net op de vliering geweest, vakantie, dus er is ineens zin in lego en treinbanen..... Leuk hoor, daar niet van, maar er ligt me daar een berg troep . Dus dat wordt puinruimen deze zomer......
Ten eerste: Teun! Knap gedaan vrouw, you show them.



Phips: succes met de Lego... Ik heb het met je te doen. Hoe is het verder met je? Met dochter gaat het goed, ze heeft de afgelopen dagen in haar pamper gelegen thuis en met enkel een romper aan naar buiten en dat ging prima. Drinkt zat en plast genoeg, dus allemaal goed gelukkig. We blijven heel alert, maar het gaat zijn gangetje eigenlijk.



Noopes: hoe is het met jou verder? Mag je binnenkort weer starten met een nieuwe cyclus?



Excuus, excuus, ben er al even niet meer geweest. Ik heb een wat drukkere tijd achter de rug, visite en veel afspraken gehad. Ik ben nog aan het wassen en poetsen toegekomen en ik kan iedere dag tijdens een slaapje van dochter wat rondslingerende zaken opruimen.



Man en ik hebben het plan in ons hoofd om dit weekend aan de sportruimte te beginnen. Er staat een hoop dat naar de milieustraat kan. We hebben twee rekken staan in die sportruimte en we willen er naar toe werken dat deze weg kunnen. We hebben er ook mijn oude dressoir nog staan en die moet ook weg. Dan blijft er een ladekast en een klerenkast met seizoenskleding over. We hebben ook heel mooi plakbehang gevonden op internet waar we één wand mee willen beplakken en man wil dan een grote spiegel ophangen. Het is nu een rommelhok waar nu voor het gemak wat spullen gedumpt worden, maar we willen dus een fijne fitnessruimte creëren dat mooi is, schoon is en waar vooral ruimte is.



Ik heb ook een blog gevonden waar de schrijfster een ge-wel-dig mooie huis heeft (op budget) en nu heb ik dus een boel inspiratie opgedaan voor onze woonkamer en slaapkamer. Ga ik dus ook rustig over nadenken hoe dat aan te pakken om dat a) goedkoop te doen en b) zonder te veel huidige spulletjes weg te gooien maar ook geen extra spullen bij te krijgen die zich weer ergens op gaan hopen.
Fleetfox, doe eens een linkje van het blog! Ben ook benieuwd



Hier wel voor ruim 200 euro an prullen gekocht voor voor het raam (grote potten en schemerlampen), maar wehebben echt een mega venster en het was zo leeg, nu netjesgestyled



Ik ben wel extra gemotiveerd dingen weg te doen, dus eerste dingen staan weer op mp.



Vriendin die mijn kinderwagen wel wilde overnemen heeft helaas een miskraam gehad.... maar ze vroeg meteen of ik de spullen voor haar wilde bewaren dus dat heb ik gedaan, hoop dat ze snel weer zwanger is.
Wat vervelend voor je vriendin Teuntje, wel lief dat je voor haar de spullen opzij zet! En hoe bevalt de nieuwe woning?



Blog: http://www.delightfully-tacky.com/search/label/decor

Maar ik houd daar echt wel van, dat robuuste.



Hier draait was #1 weer, heb net de benedenverdieping gestoft en ga vanmiddag de boel stofzuigen. Dochter slaapt nog en wil haar even zo laten liggen omdat ze gisteren zoveel krampjes heeft gehad. Ik heb wel nog wat spulletjes standaard op de vloer staan (fotolijsten en de draagzak) in de kleine hoekjes en dat ben ik ook weer beu, dus ga daar straks een geschiktere plek voor zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Goh, wat een leuk topic! Mag ik me hier ook melden? Ik ben in januari gaan samenwonen met mijn vriend, maar ons huisje is nog niet echt af. Vriendlief is nu op vakantie twee weken, dus eigenlijk wou ik alles goed opruimen (en een keer kasten indelen enzo) en wat knusser/gezelliger maken!
Gave globe lamp op die site fleeetfox!



Huis bevalt matig (als in geen koop optie) buurt en buren) bevallen super!
Alle reacties Link kopieren
Nee voorlopig geen polonaise aan.mijn lijf. Als we dan toch kinderloos verder moeten zullen we ons leven en onze doelen bij moeten stellen. Ik kan inmiddels wel iets kindgerelateerds lezen zonder in huilen uit te barsten... iedereen krijgt kinderen behalve wij! Dat gevoel slijt wel een beetje al moet ik bewust negeren.

Misschien over een tijdje poging 2 maar dat is geen must. Er zit meer achter dan wat ik hier schrijf maar de kansen zijn in ieder geval klein.



Nu bedenken wat ik met de andere kamer wil doen... denk een computer/boeken kamer maken. En het waskamertje ook opknappen. In deze hitte doe ik niks aan opruimen, alleen huishoudelijke moetjes.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Noopes!



Hier ook alleen het verplichte werk en dat wel minimaal . Mijn man daatentegen heeft al de dakgoot gerepareerd en gaat nu het schilderwerk schoonmaken en.kijken wat er opnieuw geschilderd moet worden. Ik zet wat kopjes koffie tussendoor, doe ik ook nog wat nuttigs



Sterkte voor je vriendin Teuntje! En jij sterkte met je huis gexellig maken. Goeie buren is fijn!



Welkom Antiope!
Alle reacties Link kopieren
Nou, gister wel afgetrapt gelukkig. Ik heb een kussensloop gemaakt (we hebben een donkere bank, beetje oranje/rood achtige tinten in de woonkamer verder en felpaarse kussens) en ik moet er nog eentje, maar dit was even zo'n enorm werk dat ik de andere eventjes laat wachten. Verder weekboodschappen gedaan, van dat ondoorzichtig folie op onze voordeur geplakt, eindelijk... Bed verschoond en het dekbedovertrek gelijk in de wasmachine gedaan. Vanochtend meteen opgehangen.



Ook een bijzettafel gekocht, omdat we nog steeds kartonnen dozen gebruiken, maar ik had met die man afgesproken om hem donderdag op te halen, zit er vandaag een mailtje in mijn mailbox dat het jammer is dat ik niet ben gekomen nou hoop ik toch van harte dat die man nog even reageert dat het zijn fout is en ik hem alsnog mag komen halen.
Alle reacties Link kopieren
Antiope heb je die man nog gemaild of gebeld daarover? Hopelijk heeft hij hem nog!
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik had direct een mailtje teruggestuurd (met het oorspronkelijke mailtje met afspraak) dat we toch echt op donderdag hadden afgesproken. Maar hij heeft ondertussen teruggemaild dat het inderdaad zijn fout was, dus ik mag hem nog steeds morgen ophalen!

Ik ben bezig met onze kasten. We hebben twee van die expedit kasten staan, 1 in de woonkamer en 1 in de slaap/studeer kamer. Wat een drama, je flikkert er echt van alles in. Studiespul staat in de woonkamer en onze leesboeken etc in de studeerkamer
Antiope: welkom! Wat leuk dat je bent gaan samenwonen! En gelukkig is het achteraf toch nog goed gegaan met de verkoop. De Expedit is wel een verdomd fijne kast hoor, baal er soms van dat het niet in ons interieur past - we hebben grotendeels koloniale meubels.



Teuntje: buren zijn ook niet onbelangrijk! Jammer dat de woning niet helemaal naar wens is, maar is dat iets wat jullie in de toekomst anders zouden willen doen (andere huurwoning of koop)?



Blog is zéér verslavend. Wij gaan een 'steel de stijl' doen van die slaapkamer. Onze slaapkamer is wit met een lichtblauwe muur (was van origine de bedoeling dat het paars ging worden, bleek gelukkig voor man dat de kleur op was ) maar wel met warme kleur meubels er in. Beetje romantisch dus, maar moet nu dus überstoer worden! We gaan voor waarschijnlijk hetzelfde behang en ook de wekker heb ik al gezien op Fonq. Heb al een heel stoer dekbedovertrek binnen gekregen vandaag, dus we zijn al op weg.



Noopes: al ken ik je hele verhaal niet, maar ik weet wel hoe zwaar het kan zijn. De grens waar je stopt is voor iedereen op een ander moment, maar ik vind je heel dapper dat je er nu voor kiest (voorlopig) te stoppen. Je kunt wel oneindig doorgaan, maar je moet jezelf niet verliezen in het proces, en dus daarom heel knap dat je daar voor kiest.



Phips: laat je man maar lekker het harde werk doen! Koffie wordt toch altijd gewaardeerd tussendoor, dus onderschat het niet.



Hier ook niet bijster veel gedaan vandaag, wat wasjes en daarna flink boodschappen gedaan. En dat was het! Veel te warm voor uitgebreide klussen.
Fleetfox, we huren via de leegstandswet dus het is sowieso niet voor eeuwig, willen over een jaar graag wat kopen (als ik een vast contract heb)



Noopes vast niet makkelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:fleetfox schreef op 23 juli 2014 @ 17:29:

Noopes: al ken ik je hele verhaal niet



Dit geld ook voor mij



Ik ben vandaag weer een heel stuk opgeschoten! Zo heb ik indelingen gemaakt voor de expeditkasten en keukenkastjes, zodat alles daadwerkelijk een logische plaats gaat krijgen. Ik heb in de keuken een bijzetkastje opgeruimd, foto's uitgezocht om te laten afdrukken, nóg een bijzettafeltje gekocht en daarom de dozen maar de deur uit gedaan , een aantal formulieren geprint, ingevuld en in de bus gedaan, alles nog kunnen stofzuigen en 5 hokjes van de expedit (nog 19 te gaan ) opgeruimd. Plus mijn belangrijke papieren e.d. uitgezocht en keurig in een map gestopt. Morgen wil ik eigenlijk wel beide expedits helemaal klaar hebben. Weet ik ook hoeveel ruimte ik over heb. Hoef ik minder weg te gooien .
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Antiope, wat een ijver! Goed hoor!



Vanmorgen met zoon naar de ortho en op terugweg wat boodschapjes gehaald. Dat was het voor vandaag geloof ik . Oja, nog een was aangezet, laat ik die er zo maar eens uithalen. Ik moet nog hartige taarten gaan maken, want vanavond willen we, naja, de kinderen, naar het strand en traditiegetrouw eten we daar dan lekker hartige taart. Nou heb ik best wel zin in taart eten op het strand, alleen dat maken .......
Alle reacties Link kopieren
God, vandaag schiet het dan weer voor geen meter op! Ik moet even wat frustratie kwijt geloof ik. Vanochtend wel het kastje op kunnen halen, dus vandaag kan de kapotte minikoelkast die dienst deed als kastje eindelijk weg. Toen dacht ik; ik ga fijn verder met de expedit. Bleek vriendlief's stukje met elektronica te zijn. Prima; keurig plan voor gemaakt. Ik hoefde alleen maar even twee kleine kartonnen doosjes te halen bij de hema. Hema hier in het dorp had ze niet (Ja nee, verbouwing, we hebben eigenlijk niets ) dus ik dacht: ik fiets die 20 minuten naar de stad wel even. Moest toch nog wat andere dingetjes doen. Ik daar naartoe. Doosjes gekocht. Teruggefietst. Even wat gedronken, wil ik die doosjes in elkaar vouwen zit er schimmel in . Kon ik verdorie weer naar de stad fietsen. Zo deed ik de hele ochtend over 2 kartonnen doosjes kopen, wat echt een klusje van 10 minuten had moeten zijn . Dus nu heb ik pas 1 kastje van de expedit klaar, want al die kabeltjes waren ook nog eens een drama. Wij hebben volgens mij genoeg opladers voor de rest van ons leven
Teuntje: dat is dan wel een prettig vooruitzicht.



Antiope: nou, goffer, goffer... dat is echt flink balen zeg. Verder was je wel heel goed bezig, dus dat komt morgen vast weer goed!



Phips: klinkt wel ontzettend gezellig! Veel plezier!



Hier drama gehad vandaag... als de kat wat binnenbrengt aan 'eten' (lees: muis) ruimt man dat meestal op. Ik kan dan echt gillen, vind dat zó vies en ook eng, zeker als het nog leeft. Kwam de kat thuis met een vogel! Arm beestje op ten duur doodgegaan, zo zielig. Maar ik vind het zó smerig, heb echt met shakende handen het beestje met een stuk karton in een emmer gemikt en de emmer met inhoud in de container geflikkerd. Stond te kokhalzen (waar is die smiley als je 'em nodig hebt?!)! Veren proberen op te vegen, kreeg ik zwarte strepen (?) op de vloer, nou, wederom met een brok in de keel de boel staan stofzuigen en dweilen. GATVER! Mijn avontuur van vandaag dus.



Ben dus vanmiddag met dochter de stad ingevlucht, moest nog een blouse hebben. Verder wasjes gedraaid en de spullen ingepakt van dochter, ze gaat morgen uit logeren (de eerste keer... moeilijk! ).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven