Het huis opruimen, wie doet er mee!

30-12-2013 16:05 2947 berichten
Jep, zo rond de jaarwisseling klinkt het als een goed voornemen voor 2014... maar nee hoor, het huis is nu op het moment zo'n zooi dat ik er niet meer tegenaan kan kijken en nu genoodzaakt ben er wat mee te gaan doen.



In juni ga ik bevallen van mijn eerste kind en dat vond ik wel een goede motivatie om het huis eens goed aan te pakken. Ik ben vijf jaar geleden uit huis gegaan, de spullen zijn er neergezet en veel dingen zijn geeneens meer uitgepakt sindsdien. Ook is er een hoop bijgekocht wat achteraf niet nodig was of kapot is gegaan.



Voor de discipline leek het mij een fijn idee om met anderen er over te praten. Wellicht kunnen we een leuke club vormen.



Dus: toekomstige opruimers, wie doet er mee?
Alle reacties Link kopieren
Ik kom jullie wel nog even vermaken, ik ben bij kastje numero 15, en ik kom ineens allemaal oude schriften van mijn vriendje tegen . En dan bedoel ik niet van de uni, maar nee, echt van de basisschool en middelbare school. Het is zo'n rationele gozer, maar dát heeft hij bewaard! Zijn tekeningetjes uit groep 6, zijn topografie uit groep 7 . Inclusief oude schoolfoto's waar hij nog héél schattig is.
Alle reacties Link kopieren
Wat naar van die vogel! Ik ken het gevoel. Ons Monster neemt meerkoeten mee . Sterkte met je dochter uit logeren, lijkt me ook heel lastig de eerste keer.
Alle reacties Link kopieren
/spam



Uiteindelijk onze grote expedit-kast wel af gekregen. Morgen het kleintje nog maar even snel, zijn nog 4 vakken, dus dat moet zeker lukken. Verder morgen hopelijk het kastje en bijzettafeltje verven, en beginnen met de chaos op mijn bureau wegwerken. Zoveel papier...
Alle reacties Link kopieren
Getverderrie Fleetfox! Onze kat is een binnenkat, dus wat zij vangt zijn spinnetjes, vliegjes, vlinders, gebreide muizen en bolletjes wol .

Oei, je dochter uit logeren, sterkte!



Je bent wel lekker bezig hoor Antiope, ik ga me schuldig voelen dat ik zo verschrikkelijk weinig uitvoer, dus ga vooral zo door! Dan gebeurt er misschien weer eens wat....



Net even gewerkt, zo naar een tweedehandswinkel voor wat oude potten en pannen enzo. Heb een gigantisch stuk bijenwas gekocht en dat moet ik ergens in kunnen smelten en mee kunnen raspen en iets om gezuiverde was in te bewaren, ijsblokjesbakje ofzo. Maar je kan het nooit meer ergens anders voor gebruiken, dus mijn goeie pannen ga ik daar niet aan opofferen. Verder moet ik stofzuigen vandaag en de was opvouwen en strijken want de zolder is bijna onbegaanbaar. Verder moet ik ook echt nog een paar uurtjes werken, dus nu eerst maar koffie en dan aan de bak....
Die van ons heeft al 2 keer eennog levende muis meegenomen, gruwel



Verder pest weer en kind met pest humeur, kunnen het huis niet uitomdat mijn nwe fiets ergens tussen 11 en 15 uur komt. Zal wel 15 uur worden wss...
Alle reacties Link kopieren
met recht een pestdag dus Teuntje. Bah, balen! Hopelijk maakt je nieuwe fiets weer wat goed.

Hier goed geslaagd in de tweedehandswinkel, heb al gestofzuigd en moet nu naar zolder.....
Alle reacties Link kopieren
Ik heb echt een dipje. Ik moet afwassen want dat heeft zich de afgelopen dagen nogal opgespaard, maar het is zo veel nu
15.10 kwamen ze aankakken...,



Fietszitje overgezet en net nog even een rondje proef gefietst, gaat prima.



Antiope afwas klaar?



Phips, wat heb je gehaald in de 2ehands winkel? Was er hier vorigeweek, maar pff wat een troep was het hier.
Alle reacties Link kopieren
Ook fijn teuntje... en maar wachten!



Antiope heb je de afwas al weggewerkt? Als het heel veel is deed ik het in 2 delen met muziek aan. En liefst mijn man vragen om mee te helpen!



Ik moet vandaag eigenlijk wat opruimen maar heb alleen grote klussen... hoe doen jullie dat? Toch in stukjes opdelen? Misschien moet ik dat toch maar doen, ben inmiddels al heel wat weken verder en er is nog niet veel veranderd.

Kamer met boekenkast, bureau en computer, here I come!! I will save you!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een oude au bain mariepan gevonden, net wat ik zocht! En een oude rasp en een oude ijklontjesbakje. Ik ben nu mijn bijenwas aan het smelten en doe het dan in de ijsblokjesvormpjes, dan heb ik hanteerbare blokjes was die ik later dan kan gebruiken. De rasp is om de was te kunnen raspen en dan kan ik er wasdoeken mee maken. Daar kan ik schalen mee afdekken, kaas in bewaren, brood in meenemen enz. Omdat het daarna alleen nog maar voor was geschikt is (je krijgt het er nooit meer uit en af) wilde ik er aparte spullen voor.



Grote klussen opdelen in kleine klussen Noopes, anders word je gek! Ik begin meestal met een uurtje, dan stop ik, ongeacht de troep die het dan is. Langzaamaan wordt het dan uiteindeljk wel overzichtelijker......

Dit zeg ik wel lekker, maar gisteravond zocht ik iets in onze administratie , niet gevonden dus, weet werkelijk niet waar het is. Op de vliering vrees ik...... Wel allemaal andere zooi waarvan ik het me afvraag waarom we het in vredesnaam nog hebben, en binnen handbereik nogwel.... Dus mijn plan is om binnenkort dit toch echt eens uit te zoeken en op orde te brengen, maarr dat is een gigaklus die ik graag uitstel....... Morgen
Alle reacties Link kopieren
Die afwas is uiteindelijk gelukt, inderdaad in 2 delen. Ik heb nog het kastje een eerste laag verf gegeven, 's ochtends was de kleine expedit al opgeruimd, maar daar is het blijven hangen. Kijken of vandaag weer wat productiever wordt , mijn huis ligt vol met rotzooi en maandag komt er een vriendin langs.



Ik heb trouwens letterlijk alles wat ik nu moet doen op kaartjes geschreven. Dus ik doe het kaartje voor kaartje. Vakje voor vakje en plank voor plank. Elke keer als ik klaar ben leg ik het kaartje weg en dan kan ik 's avonds zien wat ik die dag toch allemaal voor elkaar heb gekregen. En ik kan zien dat de stapel "te doen" wegsmelt.
Phips, wat ga je met die ijsblokjes was doen? En wat zijn wasdoeken?? Ik snap het geloof ik niet



Nou, hier is de eerste mp-afhaler alweer niet verschenen.... altijd fijn. Vanmiddag wordt mijn oude moedefiets afgehaald, hoop we dat ze die komen halen. We hebben maar een mini-schuur en hij staat echt in de weg.



Herkenbaar van die administratie phips Ik zocht onze trouwakte, die zat dus ook niet daar waar ik dacht dat hij zit. En op zolder heb ik hem ook nog niet gevonden... pfff maar daar is ook nauwelijks doorkomen aan.
Alle reacties Link kopieren
Hihi, ik kan het me voorstellen Teuntje. Tot vorige week wist ik ook niet wat wasdoeken waren. Maar omdat ik was gaan zoeken wat ik met mijn 10 kg was kon doen word ik steeds wijzer. Die blokjes zijn om het wat handzamer te hebben. Ik heb nu 1 gigablok en dat werkt niet zo handig. Om handcreme te maken en andere zalf (want daar wilde ik het voor) heb je maar een klein beetje nodig. Wasdoeken zijn katoenen doeken geïmpregneerd met bijenwas. Dat kan je gebruiken ipv plastic zakjes of folie. Om broid of fruit in mee te nemen of kaas in te bewaren of om schalen mee af te dekken. Na gebruik spoel je ze af en dan kan je ze zo'n 10 maanden gebruiken. Daarna weer opnieuw was aanbrengen.



Handig met kaartjes Antiope!



Gelukkig, ben ik niet de enige met een puinhoop administratie. Maar jij bent nog maar net verhuisd, ik niet bepaald....



Hoe gaat het logeren Fleetfox? Ben jij er nu even tussenuit met je man?
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag !!

Hier geprobeerd om op te ruimen, vriend is het inmiddels ook wel zat. We zijn er wel achter dat we gewoon teveel spullen hebben en dat we te lui zijn om elke avond na ons werk aan de slag te gaan (we zijn allang blij als onze kleuter eindelijk op bed ligt)

Maar goed, we doen ons best, ondertussen weer wat dingen verkocht op MP
Zo herkenbaar fan....

te veel spullen, daar hebben wij ook last van (maar langzaam komt man ook tot inkeer, dus die heeft vandaag 2 dozen naar de kringloop gebracht) Begin is er.



Ik ben ook weer druk aan het mp-en.



Phips, is zon geimpregneerde doek niet heel kleverig? Ik hou het denk ik maar bij mijn broodbak.



Oh en vandaag een advertentie voor ons huis in het plaatselijke sufferdje, wordt platgebeld, as zaterdag al 6 bezichtigingen gepland (goed, een kijker is nog geen koper, maar het begin is er )
Alle reacties Link kopieren
Nee Teuntje, dat is heel grappig. Het is wel vettig maar niet kleverig. En als je het vouwt blijft het in vorm. Ik weet ook niet of de kinderen het mee gaan nemen naar school hoor, maar ik vind het wel erg leuk om uit te proberen. Ik probeer ze wel te overtuigen van de voordelen: kan niet breken (mensen kinderen, hoeveel broodtrommels er niet gebroken thuis komen ) en het neemt minder plek in beslag in je tas. Zeker als je brood op is. De jongste wil er wel een voor zijn appeltje



Dat gaat lekker snel Teuntje, zou fijn zijn als jullie het konden verkopen.

Loopt mp een beetje nu het vakantietijd is?



Sterkte Fanatic! Af en toe een avondje ruimen!
Alle reacties Link kopieren
Ik kom ook weer eens om de hoek kijken...

vanochtend namelijk een kast opengedaan en een doos met overbodige spullen naar de kringloop weggebracht. Vind het toch steeds lastig (o, dit heb ik nog van x gekregen en dat van y, mag ik dat wel weg doen? Of: hier zou k misschien nog 2 euro op marktplaats voor kunnen krijgen?) En gedweild onder en rond de kast.. oef ik schaamde me zo vies was het.



Moeite om het nu te laten, maar las net al, een kastje per keer is ook goed!
Alle reacties Link kopieren
Phips, we hebben het fut niet om af en toe een avondje te ruimen. Dat klinkt heel erg, ik weet het, maar het is gewoon echt zo.... we hebben er gewoon geen zin in (erg he..)



Qian, wat jij zegt dat klinkt zo herkenbaar... ik zie overal een verkoopje in, en ik vind het ook lastig om dingen weg te doen die ik ooit kado heb gekregen, al is het een kado van 5 jaar geleden...
Wat voor doek doe je dan met was bekleden? Een theedoek? Ik heb er echt nog nooit van gehoord.

Broodtrommels gaan hier nog wel langer mee dus daar hou ik het nog wel even bij.



Fan, ik spreek vaak met mezelf af dat iets een bep. Tijd op mp staat en dat het anders naar de kringloop gaat.

Kados heb ik minder mee, man helaas wel.

Vind dat uo irritant. Als niets weg mag. En het dan wel jaren op zolder of kelder laten staan. Why?
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik ging net door een speelgoed kist van dochter heen. Daar moesten we samen naar kijken van vent. Dus ik vroeg bij alles van zullen we dit bewaren of weggooien? en hij elke keer : Ja weet ik veel. Heb hem gezegd dat ie met z'n luie reet ff bij zijn playstation vandaan moest stappen. Zijn excuus ja maar ik ruim s'avonds niet op, dan wil ik iets voor mezelf doen, daar hebben we de rest van de dag voor (hij heeft vandaag tot 11 uur op z'n nest gelegen, waren half 3 terug van winkelcentrum en boodschappen doen, en daarna heeft ie een half uurtje iets in de tuin gedaan en eten gekookt...) nou toen was de dag alweer om he. Maar hij was net op dreef en hebben nu een halve vuilniszak gevuld met dingen die wegkunnen
Alle reacties Link kopieren
Fanatic; als je echt gewoon geen zin/tijd hebt om 's avonds op te ruimen (wat ik me goed kan voorstellen) dan is het denk ik gewoon het makkelijkste om er een keer een weekend voor uit te zoeken, alles goed op te ruimen en dan gewoon bijhouden. Dan ook écht bijhouden.



(Dat eerste gaat goed bij mij. Dat laatste, tsja. )
Alle reacties Link kopieren
antiope, in het weekend zitten we vaak al helemaal volgepland. En ik moet eerlijk zeggen dat het met een rondlopende kleuter die constant aandacht vraagt niet relaxed opruimt hahahaha
Fan, af en toe 1 met haar op pad en de andere opruimen?

Ik merk wel dat het vooral een kwestie van doen is. Ook niet altijd zin, maar ik merk dat plek in mijn kasten wel heerlijk is.



Nu alleen die zolder nog...
Alle reacties Link kopieren
quote:fanatic schreef op 26 juli 2014 @ 22:24:

antiope, in het weekend zitten we vaak al helemaal volgepland. En ik moet eerlijk zeggen dat het met een rondlopende kleuter die constant aandacht vraagt niet relaxed opruimt hahahaha Daarom ook echt een weekend ervoor inplannen! Ik wil al sinds we hier wonen (dat was januari ) die kasten doen. Maar elke keer te weinig tijd want dan was er dit, dan was er zus, dan ging mijn vriend zo... Toen uiteindelijk heb ik maar een maand van te voren bedacht dat ik nu dus een week zou vrijhouden. Dus echt letterlijk inplannen, dan heb je niets, dan moet je wel ook voor mijn gevoel.
Alle reacties Link kopieren
Weet je wat het is Teun, onze weekenden zijn ons een beetje heilig. Vergeet niet dat ze ons niet veel ziet. Ze vindt het leuk om in het weekend met ons allebei te zijn. Ze is nou eenmaal een gezelligheidsdier die in het weekend zoveel mogelijk met paps en mams op wil trekken Maar we doen vaak dit : 1 van ons naar boven, en dan boven opruimen, en de ander is beneden met haar en probeert ook nog een beetje op te ruimen. Dan zijn we er toch allebei en we verdelen de klusjes. Maar we hebben gewoon teveel zooi hahahaha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven