Het huis opruimen, wie doet er mee!

30-12-2013 16:05 2947 berichten
Jep, zo rond de jaarwisseling klinkt het als een goed voornemen voor 2014... maar nee hoor, het huis is nu op het moment zo'n zooi dat ik er niet meer tegenaan kan kijken en nu genoodzaakt ben er wat mee te gaan doen.



In juni ga ik bevallen van mijn eerste kind en dat vond ik wel een goede motivatie om het huis eens goed aan te pakken. Ik ben vijf jaar geleden uit huis gegaan, de spullen zijn er neergezet en veel dingen zijn geeneens meer uitgepakt sindsdien. Ook is er een hoop bijgekocht wat achteraf niet nodig was of kapot is gegaan.



Voor de discipline leek het mij een fijn idee om met anderen er over te praten. Wellicht kunnen we een leuke club vormen.



Dus: toekomstige opruimers, wie doet er mee?
Alle reacties Link kopieren
Oh . Bijna alles wat ik wou doen is gedaan in de afgelopen twee weken! Ik wil alleen nog heel heel erg graag een tweede kussensloop naaien, misschien dat ik dat morgen doe. Ik heb vandaag bij de bouwmarkt trouwens de picture rails kunnen halen! Die moet dus ook nog opgehangen, maar ik heb hier jammer genoeg geen boormachine. Even wachten tot er een vader langskomt.



Er ligt een lijst klaar voor vriendlief, zodat hij ook nog ongeveer weet wat er is veranderd en waar hij nu toch al zijn spullen kan terugvinden, haha. Ik ben benieuwd wat hij er van vind, hij is dinsdagmiddag weer terug! Dank jullie wel voor alle bemoedigende woorden dames , zonder jullie had ik het denk ik niet gedaan. Goede stok achter de deur, dus ik blijf wel lekker meeschrijven!
Alle reacties Link kopieren
@Antiope: Heb even teruggezocht wat je plan/aanleiding was. Wat leuk zeg, en wat ben je druk bezig geweest!! Zou wel een hele verandering zijn! Van kartonnen dozen naar echte tafeltje en raamfolie, opgeruimde kastjes...en nog veel meer. Wat fijn voor hem ook. Benieuwd wat hij ervan vindt!

Verwen jezelf maar alvast
Alle reacties Link kopieren
Het schijnt dat hij ongeveer net zoveel verrassingen heeft geregeld voor mij als ik met ons huis voor hem , ik ben heel benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd antiope! Verrassingen zijn altijd leuk!



Vanmorgen ben ik begonnen aan de rommelkamer. Hier staan 2 bureaus, een computer die zo oud is dat we er geen internet meer op krijgen, een wasrek en heel veel zooi.

- autospullen heb ik naar zolder gebracht, naar de hoek met autospullen.

-was in wasmand gedaan en wasrek ingeklapt.

-decoratiespul naar zolder gebracht, bij decoratiehoek.

- nu ben ik bezig alle foto's en belangrijke documenten op stick te zetten, als man het vanavond na kan kijken kan de computer weg. We hebben een laptop en daar kunnen we mee vooruit, voorlopig geen nieuwe computer nodig.

-vertrouwelijknpapier zit in een doos welke ik vanavond kan verbranden en inmiddels heb ik een grote zak gevuld voor de container.
Alle reacties Link kopieren
Noopes, jemig wat ben jij goed bezig. Een rommelkamer hebben wij ook, maar wij noemen hem het rommelhok hahahaha.

staan kratten kinderkleding in, zooi van vriend waar hij geen afscheid van kan nemen etc. etc.

Eigenlijk allemaal dingen waar we amper naar om kijken
Alle reacties Link kopieren
Ik heb voor mezelf maar een lijst gemaakt, van alle kasten/dozen die ik uitgezocht wil hebben. En dan per dag een kleine taak. En dan zou ik het binnen 30 dagen gedaan kunnen hebben. Al zal dat vast wel langer duren, want er komt altijd wel iets tussendoor.

Voor vandaag is het de bedoeling om 1 doos onder het bed op te ruimen. Kijken wat nog goed is, wat ik mee wil nemen en wat gewoon direct weg kan.



Hoe gaat het met het opruimen bij jullie dames?
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als een goed haalbaar plan Abigail!



Hier is alles nog netjes. De afwas stapelt nog niet heel erg op, misschien ga ik het deze keer volhouden . Vriendlief staat godzijdank weer met beide benen hier in Nederland, pak van mijn hart met al die vliegtuigongelukken de laatste tijd.
Alle reacties Link kopieren
Fijn is dat he, als je je vriend weer in je armen kan houden!



Op dag 1 en 2 kwamen er al direct dingen tussendoor. Eerst een lekke band en aangezien ik met de fiets naar het werk ga, moest die toch echt eerst gemaakt worden. En er lag nog best wat was, dus die maar eerst weg gewerkt.



En gisteren naar een hypotheekmannetje om even alles door te nemen. Eer dat we daar terug van waren was het 10 uur (ook nog even langs beide ouders gegaan).



Maar vandaag vroeg begonnen, dus optijd thuis om de eerste doos op te ruimen. En de afwas die gisteren niet gelukt was staat er ook nog. Van de week steeds wel netjes weg kunnen werken, maar had er geen zin meer in om 10 uur.
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig meiden!

Antiope, fijn dat je man weer met de benen op Nederlandse grond staat!



Ik wil wat oude meubelen (kast, bank e.d.) wegdoen, voor heel kleine prijs (15 euro) eergisteren op marktplaats gezet, maar heb gewoon géén reacties gekregen.

Het idee om oude spullen te bewaren omdat ze nog wat waard zouden zijn, valt daarmee ook weer een stukje weg...Denk dat ik ze dan gratis ga geven, heb echt ruimte nodig.



Dit vind ik trouwens een inspirerend blog (niet alles geloven dat geschreven staat btw)

http://www.becomingminimalist.com/most-popular-posts/
Alle reacties Link kopieren
@Qian; Dat is inderdaad een leuke site, maar je moet de dingen wel aan je eigen aanpassen. Misschien vindt je deze site ook leuk;



http://www.marcandangel.com/





Nou van mijn opruimsessie kwam gisteren weer niets terecht. Schiet lekker op. Heb wel gewoon de dagelijkse dingen gedaan, maar weer niet iets extra's. Toen ik thuiskwam, was mijn vriend er al. Dus even lekker met zijn tweetjes doorgebracht. Boodschappen gedaan, en daarna onszelf getrakteerd op een etentje
Alle reacties Link kopieren
Antiope wat fijn dat je vriend weer in Nederland is!



Ik zal jullie sites eens bekijken, ik ben laatst plan point of zoiets tegen gekomen. Daarom maandag goed opgeruimd! De rest van de week veel gewerkt...

Dit weekend vrij maar alleen huishoudelijke taken gepland. En misschien nog iets op mp zetten.
Zo,

ben ik ook weer. Drukke (werk)week gehad.

Dus ook weinig in huis gedaan

Net nog even de woonkamer gezogen en gedweild. Vind onze huidige vloer wel ideaal. Je ziet er bijna niets op



Wel wat kleine dingen via MP verkocht, daarvoor in de plaats 2 shopper met puzzles e.d. voor dochter gekocht Schiet niet op, haha.
Alle reacties Link kopieren
Houdt jouw dochter van Puzzelen Teun? Die van mij nog steeds niet, maar die heeft ook geduld van 0.00001%
Ze vindt het alleen gezellig als ik mee doe fan



Maa r dit was een impulsieve actie van mezelf waren 2 shoppers met oa puzzles maar ook strijkkralen en ministeck en een prinsessenspel voor 5 euro, dus ik dacht laten we de gok maar wagen.



Ze is momenteel niet op haar best... ik wijt het maar aan de verhuizing maar man o man wat zou ik d'r soms graag achter het behang willen plakken. Er wordt gewoon echt niet geluisterd en als ik haar voor straf op de gang zet krijg ik eerst een knijpconcert als afscheid.... Hoop maar dat het weer beter wordt.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar.

Als het een troost voor je is? Ze doen allemaal zo. Het is te erg, maar ze zijn allemaal niet te harden :(



Ik heb onze slaapkamer opgeruimd vandaag, het ziet er weer toonbaar uit, hoera !
Alle reacties Link kopieren
Het wordt zeker beter teuntje! Zal inderdaad met de verhuizing te maken hebben.



Fanatic wat goed van je dat je de slaapkamer aangepakt hebt! Kun je tenminste zen naar bed gaan en rustig wakker worden... zo voelt het voor mij dan als ik weer opgeruimd heb



Ik heb niet veel gedaan... en nu geen zin om daarover te klagen. Zeikwijf!

Zo... nu een kwartiertje was vouwen & strijken. Doel bereikt...
Alle reacties Link kopieren
Noopes, ik doe met je mee: ga de was opruimen en verder laat ik het voor vandaag!



(al verlang ik er wel naar meer opgeruimd te hebben, maar nu te moe/teveel andere dingen)
Alle reacties Link kopieren
Noopes, dank je Ik was het ineens zo zat !! Dus toen heb ik er maar wat aan gedaan. Morgen ben ik thuis met vriend. Kind gaat naar de buitenschoolse. Laatste keer deze vakantie. Kunnen wij nog even op ons gemak door het huis heen en nog wat dingen weggooien !

Net weer een hele stapel kinderkleding op FB gezet, het gaat best goed !!
Man oh man oh man, ik kom schoorvoetend weer terug naar dit topic... We hebben er een spannende tijd op zitten wat mijn moeder betreft, dus was al blij als ik wat kon sporten en rusten. Schoonmaken is er wel intussen weer van gekomen, maar op de een of andere manier blijven hier en daar wat kleine rommelhoekjes ontstaan. Het bord dat we hadden hangen voor dochters geboorte staat nu in de woonkamer, mijn salontafel is versierd met tijdschriften, Maxicosi staat op de eetkamertafel en het hoekje in onze gang staat weer vol rommel...



Ik ga maar even een begin maken, dochter slaapt en heeft net haar eerste inentingen gehad, dus het was net brullen, brullen en brullen natuurlijk. Zo zielig... Dus kan mijn kostbare tijd maar even nuttig besteden.



Morgen lees ik even bij, maar Antiope, fijn dat je vriend weer lekker op Nederlandse bodem staat!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gelukkig dus niet de enige waar het opruimen en schoonmaken behoorlijk versloft..... Heb vandaag de was gedaan en gestreken en de wc schoongemaakt, en 2 kasten op zolder opengedaan en meteen weer dicht ....



O, dat klinkt weer ernstig met je moeder Fleetfox. Hoe gaat het nu met haar?
Alle reacties Link kopieren
Ja, zo fijn!



Er komt nu wel wat minder van opruimen hier, is ook minder nodig nu alles goed gesorteerd is enzo! Wel veel was natuurlijk, 2 weken is niet niks, maar dat doet vriend lekker zelf! Dus verder een beetje de standaard dingen van het toilet, douche en keuken. Beetje stofzuigen. Ik hoop dat alles na de start van het nieuwe collegejaar een beetje ritme krijgt weer .



Sterkte nog Fleetfox!
Fleetfox, sterkte, nu wel weer rustig/stabiel met je moeder?



Hier gewerkt en daarna spontaan bij vriendin gegeten met dochter, erg gezellig, wel laat thuis dus ze ligt nu net op bed, wordt gezellig morgenochtend



Zo nog even de was van het weekend wegwerken en man heeft eindeijk een boekenkast voor de studeerkamer in elkaar gezet dus dan kan ik daar ten minste de adminstratie zo lang kwijt.
Alle reacties Link kopieren
En, hoe ging het met opstaan vanmorgen Teun?



Hoe is het met je moeder fleetfox? Ik wou opruimen vandaag, maar vriend is thuis (en op zolder aan de opruim). Ik kan er nooit zo goed tegen als hij thuis is terwijl ik wil opruimen hahaha, hebben jullie dat ook? Ik wil gewoon lekker door het huis heen kunnen rauzen met op de achtergrond muziek van mijn favo (boy)band
Alle reacties Link kopieren
@fan; als ik echt goed moet opruimen, dan doe ik dat ook het liefst als ik alleen thuis ben. Anders loopt hij maar de hele tijd in de weg.



Ik heb nog steeds niets van mijn lijstje gedaan. Wel gewoon de dagelijkse dingen (wassen/strijken/stoffen/zuigen, enz). Maar ik wil iets extra's doen. Maar ik heb gewoon weer iedere dag het voornemen om iets te doen. Het zou toch een keer moeten lukken, om al die extra dozen even goed uit te pluizen.
Alle reacties Link kopieren
@Abigail: Soms lastig evenwicht zoeken? Tussen tijd hebben en willen opruimen, of niet? `t Helpt mij/geeft mij ook energie om te bedenken: Ik ga opruimen en spullen wegdoen om plaats te maken voor nieuwe dingen (ook: niet materieële) in m`n leven.



Vanavond komt iemand wat meubels ophalen via mp, oooooh, ik hoop dat ie zich aan de afspraak houdt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven