Het mooie inrichtingen-topic.

07-08-2013 10:34 2267 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al: ik kijk graag naar mooie interieurs om inspiratie op te doen voor mijn eigen huis(je). Ik zou graag zienw at jullie als forummers nu mooie inrichtingen vinden en hoop vooral dat er veel plaatjes geplakt worden hier.



TO begint: ik hou van brocante, lief en romantisch. En van oudere huizen met balkenplafonds, rare hoekjes en vides.





Schattige studio (al mis ik persoonlijk een beetje kleur)





Hier een hoekbank met als naam Venus. Klinkt vrouwelijk.

Prijs is ook kleiner dan die grote. Heeft een slaapfunctie. Kreeg ik na 1 google op "hoekbank aanbieding" klik voor iets van 600 euro

Ja, en die poef.... zet je gewoon op marktplaats. Maar ben je wel de slaapfunctie kwijt. Is er ook in meerdere kleuren en de prijs varieert.



En google op "chaise lounge" en dan komen er nog meer bij. Had die ooit bijna bij Ikea gekocht, maar was er alleen in een erg lichte en besmettelijke kleur. voor 400 euro en nog wat. Maar is een oud ontwerp uit 1928. klik voor leren bank die er ook in andere kleuren is.

En hier in een iets modernere uitvoering voor 549 euro. klik voor meer.....
Aha, Ikea heeft er ook nog. Kan mij alleen niet verleiden om zoiets in mijn huis te zetten. Ik vind het wel grappig, maar het zou bij mij niet staan.
Dat stomme google registreert wat ik doe en wat ik lees. Hier dus een retrokast (die ik helemaal niet zocht) voor 500 euro.

Misschien leuk voor even. Na een paar maanden zou ik er op uitgekeken zijn.



Enne.... met een paar kistjes en plakplastic.... misschien heel eenvoudig zelf te maken. Zijn sigarenkistjes nog te koop? Maar....ik rook niet. Sigaren vind ik vies ruiken. Hebben ze wel een authentiek retro-luchtje.



Ja, maar ik denk voor grote afnemers. En deze vind ik leuk. Past bij elke inrichting.



En behang met een Arabisch tegel er op.

(* Ik zoek zelf behang voor het toilet, maar dit past niet bij de andere tegels. *)
Nu heb ik ook een paar plaatjes. Badkamer is al af, maar zocht behang voor het toilet. Kwam ik hier uit.





Ik geloof alleen niet dat ik zoiets in mijn huis zou willen.


En zoiets zou wel staan, maar waar vind ik dan zoiets?

Dan een wand met figuurtjes en de rest gewoon roomwit.



Is er iemand die weet of het met of zonder behang erg veel verschil maakt voor het geluid? En of het veel uitmaakt of je dik behang neemt?



(* IK zet hier tijdelijk wat info neer *)

Wat is Vliesbehang

Vliesbehang is behang met een papier of vinyl toplaag, met een rug van vlies.

De voordelen van vliesbehang zijn:

Geen krimp, geen blazen, geen inweektijd, geen plaktafel nodig, dus zeer eenvoudig te verwerken.

Bij vliesbehang wordt de muur ingelijmd i.p.v. het behang.



Wat is Smartpaper

Smartpaper is zowel kwalitatief als technisch een bijzonder materiaal. De papieren bovenlaag is verbonden met een vlies- of non-wovendrager.

Juist door dit dragermateriaal is het behang stabiel en eenvoudig te verwerken.

Het inweken van de banen, en dus ook het blazen, behoort tot het verleden omdat de lijm met een roller op de wand wordt aangebracht.

Daardoor is voor smartpaper geen plaktafel meer nodig. Voor het verwerken heeft Henkel een speciale lijm voor vlies- en non-wovenmaterialen ontwikkeld.

Als deze lijm is gebruikt, kan het materiaal later zonder afstomen van de wand worden verwijderd.



Wat is Vinylbehang

Vinylbehang is behang met een vinyl toplaag. Dat is een kunststof toplaag meestal op een papieren onderlaag, soms ook op een vlies onderlaag. VlakVinylbehang-matvinyl is waterbestendig en kan op alle plaatsen worden gebruikt, dus ook in 'natte' ruimtes.



Wat is Glasvesel/Glasweefsel

Glasweefsel is wandbekleding van 1 meter breed, volledig uit glasvlies.

Standaard glasweefsel moet overgeschilderd worden.

De eigenschappen van glasweefsel zijn gelijk aan vliesbehang bovendien is het scheuroverbruggend.

Ideaal voor nieuwe of werkende muren. Wordt veel projectmatig toegepast..



Wat is Behangpapier

Papierbehang is traditioneel behang van papier.

Wordt veel gebruikt. Behangpapier meestal goedkoper. De dikkere soorten zijn gemakkelijk te verwerken.



Wat is Raufaser

Behangpapier met een houtvezel.

Goedkoop behang dat overgeschilderd wordt.

Er zijn grote verschillen in dikte/ kwaliteit van het papier en grofte van de houtvezels.
Misschien zoiets.



Maar anders toch zoiets. Ik vind het wel moeilijk.

Ik dacht dat het leuk zou zijn om een huis opnieuw in te richten.



Geen wonder dat er mensen zijn die het bij gekleurd closetpapier houden.
quote:Pumps_italiaans schreef op 04 november 2013 @ 18:02:

Geen wonder dat er mensen zijn die het bij gekleurd closetpapier houden.

Wel een leuk idee:



Wat vinden we van deze bank?



Alle reacties Link kopieren
Ik vind die laatste erg jaren '80 Pilou. Ik kan het op de site niet goed vinden, maar de trendhopper heeft veel kleuren bekleding, bijna hun hele collectie is in heel veel stoffen te verkrijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik hou niet van verschillende kleuren bekleding. Model lijkt me wel erg comfi!
Ik denk dat ik gewoon een dagje naar een meubelboulevard moet. Een irl-winkel in
Het loont wel om een dagje Meubelboulevard te doen. Behoud je voor impuls aankopen. Ga je toch twijfelen en dan een paar weken later heb je dan misschien wel het beste idee.



Ik heb zo ook een paar sites gezien waarbij ze oude meubels opnieuw bekleden. Is wel erg belangrijk voor de uitstraling van zo'n meubel. Lekkere kussen doet ook veel voor iedere bank.
Alle reacties Link kopieren
Banken opnieuw bekleden is waaaanzinnig duur. Ik heb een paar offertes opgevraagd omdat ik een mooie oude bank op mp wilde scoren en dan opnieuw bekleden.



Goedkoopste offerte was volgens mij 1500 en dat was dan nog exclusief de stof.



Ik ga gewoon de leren Stockholm van Ikea kopen volgend jaar. Die is met 1600 duur zat maar daar krijg je wel iets van 25 jaar garantie op.
En dan heb je ook een nieuwe

Ik vind een tweedehands bank toch een beetje... Tja... Smoezelig ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Nah, ik heb nu een tweedehandsbank. Vijf jaar geleden voor 100,- gekocht van een mevrouw die hem zelf opnieuw gestoffeerd had (en wel anderhalf jaar gebruikt). En het is zoooo'n fijne bank.



Ik ga wel 2 vintage fauteuils kopen en zonodig opnieuw laten bekleden. Hoop/ga ervan uit dat dat wat betaalbaarder is.
Ik wil iig een nieuwe bank en een nieuw matras. De rest mag allemaal tweedehands zijn



Leuk hoor, uitzoeken. Maar goed... Voorlopig zit ik nog midden in de verbouwing...
Alle reacties Link kopieren
Plaatjessssss!



maxiprint slaapkamer, niet helemaal mijn ding, maar wel cool





Veel kleur, maar geen kermis, wel fifties, geen retro over the top.





kleur met grijs en de kleur van het kleed





Ik wil de slaapkamer minimorfosen ( ) Dus mijn laatste obsessie: washitape





Alle reacties Link kopieren
Ja, wat is dat washi-tape?



Mijn vriendin Emily was ook al de plinten van keuken en kasten aan het tapen. Echt wel cool











Is heel simpel zegt ze:

http://stylebyemilyhenderson.com/blog/2013/09/page/3/
Alle reacties Link kopieren
Washitape is een soort kruising tussen schilderstape/ plakband maar dan met weinig plakkracht. Het is van papier en laat geen lijmresten achter/ trekt niet de verf van je muren als je het verwijdert. Het bestaat in vele kleuren en verschillende breedtes. Ik gebruik het om bijvoorbeeld ansichtkaartjes 'leuk' op te plakken (heb een wisselcollectie op een deur in de woonkamer). Maar bijvoorbeeld ook om een kerstboom of een vlaggelijn oid te plakken. DIngen voor een paar weken zegmaar.











Ook leuk om pakjes of meubels mee te versieren:



Alle reacties Link kopieren
Ooh leuk! Lekker crea!
Alle reacties Link kopieren
Ook bij de Hema en de Xenos te koop trouwens.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pilou schreef op 04 november 2013 @ 21:11:

[...]



Wel een leuk idee:



[afbeelding]

Ha, dat is leuk !



Dat masking tape ken ik ook, alleen vrees ik dat ik het niet echt netjes op de muur krijg. Het wordt ook wel gebruikt om meubels mee op te leuken. (Buiten dat, ik heb nu geen stuk muur over om me daarmee uit te leven Misschien in een volgend huisje. )
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een zwak voor dressing tables en dressing rooms. Als ik in een volgend huis een beetje een fatsoenlijke slaapkamer heb, maak ik ook zoiets.







IKEA hack









Voor meer inspiratie : http://ikeahackers.blogspot.nl



Dit is een IKEA Malm kast.





Ook leuk: gebreide lampenkappen van Peanuts & Cherry's

http://www.peanutsandcherrys.nl/
Nee, banken NIET laten bekleden. Zelf doen. Bij vierkante meubels en kussens is dat wel te doen. Is vaak genoeg te zien geweest in van die make-over programma's. Maar niet bij alle meubels mogelijk.

En uiteraard alleen bij eigen meubels om die een ander aanzien te geven. Ik heb zelf een slaapbank en daar heb ik gewoon een plaid over heen gelegd/gespannen en dat ziet er heel anders uit. Er zitten een paar plekjes in en dan is dat een goede oplossing.

Het wordt ook wel gedaan als er kinderen op visite komen om banken te behoeden voor plakkerige vingertjes.

Of .... soms ook erna....zodat je er niets meer van ziet.



Zelf ben ik ook vies van 2e hands meubels. Behalve als ik ze kan ontsmetten of als er geen huidcontact nodig is. (* Ik vind van die dierenhuiden bijv. ook niet fris. Die hadden ze jaren geleden in van die Zuid-Amerikaanse restaurants op hun banken liggen. Ride on, maar dan naar het volgende restaurant. Een plastic tasje als onderlegger vinden ze ook gek. *)
Alle reacties Link kopieren
quote:hiltje schreef op 05 november 2013 @ 19:03:

Banken opnieuw bekleden is waaaanzinnig duur. .Je kan ook bij een wsw bedrijf (sociale werkplaats) informeren wat dat kost. Ook daar valt over een en ander te praten aangezien sommigen een eigen stoffeerderij hebben. Ik weet sommige dure meubelzaken hun stoelen door een wsw bedrijf laten bekleden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven