Het mooie inrichtingen-topic.

07-08-2013 10:34 2267 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al: ik kijk graag naar mooie interieurs om inspiratie op te doen voor mijn eigen huis(je). Ik zou graag zienw at jullie als forummers nu mooie inrichtingen vinden en hoop vooral dat er veel plaatjes geplakt worden hier.



TO begint: ik hou van brocante, lief en romantisch. En van oudere huizen met balkenplafonds, rare hoekjes en vides.





Schattige studio (al mis ik persoonlijk een beetje kleur)





Alle reacties Link kopieren
En ik zie nu pas dat er in de slaapkamer tekeningen van piemels aan de muur hangen.
Alle reacties Link kopieren




























Alle reacties Link kopieren
Mooie plaatjes, Hiltje! Ik zou het niet allemaal zelf in huis willen, maar ik hou d'r van.
Alle reacties Link kopieren
Mag ik hier ook advies vragen?
Alle reacties Link kopieren
quote:hiltje schreef op 13 november 2013 @ 23:43:

En ik zie nu pas dat er in de slaapkamer tekeningen van piemels aan de muur hangen.Ja idd
Alle reacties Link kopieren
quote:fvh2013 schreef op 14 november 2013 @ 22:02:

Mag ik hier ook advies vragen?Tuurlijk!


Ik vind deze kist van @Hiltje wel erg mooi. En handig ook voor opslag van dingen die je minder vaak gebruikt.
Alle reacties Link kopieren








Alle reacties Link kopieren








































De witte lamp van de Gamma die iemand zocht, maar dan toch anders. Ze hebben daar wel zoiets voor 49,95

Deze werd gezocht. Die heeft dezelfde prijs.

Ikea heeft er ook een, maar dan met een korter snoer.



Xenos heeft ook heel veel losse voetjes en hangers met losse kappen voor een redelijke prijs. Is niet wat ik zelf zoek, maar voor de knutselaars. Zijn echter alleen beklede kappen, maar wel met de juiste pasvorm.
Voor mezelf weet ik nu dat ik het liefst natuurtinten heb, maar dan toch met donkere accenten. Hoofdkleur bruin. Heb verschillende kussen die in combinatie met een wat neutralere kleur een totaal ander beeld geven. Ik zag afgelopen zondag een van die programma's waar een Nederlands gezin van rood ging op RTL4. Dat oogde wel prima, vond ik.
Alle reacties Link kopieren
Grrr, ik heb een nieuwe nick moeten aanvragen door dit topic!

Ik (Aaquamarine) wilde plaatjes kunnen plakken, maar toen hebben de mods per ongeluk mijn account geanonimiseerd en ze kunnen het niet herstellen Dus nu moest ik een nieuw account aanmaken en weer eerst heel veel posten voor ik plaatjes mag plakken. Lekker dan

Nog even geen foto's van mij dus...
Alle reacties Link kopieren
quote:Pumps_italiaans schreef op 18 november 2013 @ 17:41:

Voor mezelf weet ik nu dat ik het liefst natuurtinten heb, maar dan toch met donkere accenten. Hoofdkleur bruin. Heb verschillende kussen die in combinatie met een wat neutralere kleur een totaal ander beeld geven. Ik zag afgelopen zondag een van die programma's waar een Nederlands gezin van rood ging op RTL4. Dat oogde wel prima, vond ik.



Wat bedoel je met "van rood ging"?



Ik hou wel van de stijl/kleuren die je noemt, maar zelf heb ik het liefst zoveel mogelijk wit. Niet van dat superstrakke, hoogglans, kijk mij eens duur doen wit, maar meer in Scandinavische stijl met wat hout en felle kleuren. Mooie witte houten vloer, witte keuken en witte muren en dan verder aankleden met accesoires in knalkleuren. Smeg heeft bijvoorbeeld een knalgele koelkast waar ik een moord voor zou doen (helaas denkt mijn man daar anders over ) Maar naturel houden mag ook, met alleen wit en hout en wat lichtere kleuren.
Alle reacties Link kopieren
Hiltje, ik vind die foto's van jou weer prachtig!
Alle reacties Link kopieren
Hahaha loudlikelove, ben jij even in de aap gelogeerd. Willen ze je niet, door de omstandigheden nu al gelijk de plakfunctie aan je geven.



Heerlijke foto's he? Mijn huis is nu bijna klaar en ik ben er heel blij. Mede door al die duizenden foto's die ik heb gezien heb ik heel snel kunnen kiezen wat ik mooi vind. Zoveel ideeen opgedaan. Maar de plaatjes zoeken en kijken wordt nu ook wat minder leuk omdat ik er niet meer direct iets mee kan. Toen ik nog een huis aan het zoeken was, was het het leukste. Alles was nog mogelijk en bij alles kon ik denken: dat neem ik ook! Helaas heb ik er maar 1 huis.



Sinds gisteren heb ik ook mijn eigen barretje. Zo'n dienblad met flessen sterke drank en glazen en een kommetje met citroenen op mijn dressoir. Had voor mijn housewarming flessen drank gevraagd en heb zeker 10 verschillende flessen gekregen. Gisteren voor 4,- euro een perfect knalgeel dienblad gevonden en het staat perfect met aan weerskanten mijn paarden-schemerlampen ernaast (lampenvoet in de vorm van paardenhoofd....helemaal gek en leuk).



Nu alleen nog volgend jaar als er weer geld is mijn 2 retro fauteuiltjes laten bekleden en de naturel leren Stockholm bank van Ikea kopen en alles is perfect!
Alle reacties Link kopieren
Klinkt heel mooi!!!



Ik heb juist dat ik door al die foto's zoveel mooi vind dat ik het juist niet meer weet. We hebben net een nieuwe keuken gekocht en ik ben tig keer geswitcht tussen frontjes, aanrechtbladen, kraan, indeling

Het is inderdaad wel veel leuker om overal te kijken wat je nog wilt in huis dan wanneer alles al gedaan is, maar hier blijft er nog genoeg te wensen over.



Gaaf, zo'n barretje! Heb je foto's?
Alle reacties Link kopieren
Hier een (niet zo'n goede) foto:







Kastje is een peperduur ding van Castelijn (vanaf 2.000) die ik op mp heb gescoord voor 250. Paardenlampen waren ook van mp voor 25,- per twee. Ik moet nog kijken of ik deze kappen houdt of anderen neem. Foto is van Max Wanger uit de VS (op blog van Emily Henderson ontdekt).
Alle reacties Link kopieren
Heel mooi!



Ik kijk ook regelmatig op MP voor meubels, maar tot nu toe is het niet veel wat ik vind. Ik ben nu nog op zoek naar een dichte kast voor in de keuken, zou leuk zijn als ik die ook via MP kon scoren!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een mega-scoorder op mp.



Maar je moet de juiste zoekterm weten (en dan in de titel en de tekst zoeken, bijvoorbeeld buffetkast of kabinet) of je moet elke dag een half uur investeren in het heel snel langs de advertenties in de diverse rubrieken te scrollen. Met een half uurtje per dag kun je dan alle dingen zien die er dagelijks bij komen. Als ik iets zie dat ik mooi vind dan kijk ik naar de prijs. Bij een te hoge vraagprijs ga ik gelijk weer verder, staat er geen of een redelijke prijs dan mail ik gelijk met de vraag voor welke prijs ze het meteen willen verkopen. Vind ik dat redelijk dan sla ik direct toe en ga ik niet onderhandelen met het risico dat een ander het meeneemt.

Mooie meubels die er nog goed uitzien lopen best goed (als het retro is zelfs heeeel erg goed) dus daar moet je echt op springen.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik besteed er denk ik niet genoeg tijd aan. En de dingen die ik wil, zijn snel weg.
quote:loudlikelove1 schreef op 19 november 2013 @ 09:22:

[...]





Wat bedoel je met "van rood ging"?



Ik hou wel van de stijl/kleuren die je noemt, maar zelf heb ik het liefst zoveel mogelijk wit. Niet van dat superstrakke, hoogglans, kijk mij eens duur doen wit, maar meer in Scandinavische stijl met wat hout en felle kleuren. Mooie witte houten vloer, witte keuken en witte muren en dan verder aankleden met accesoires in knalkleuren. Smeg heeft bijvoorbeeld een knalgele koelkast waar ik een moord voor zou doen (helaas denkt mijn man daar anders over ) Maar naturel houden mag ook, met alleen wit en hout en wat lichtere kleuren.



Dat was een her-inrichting van een woning waarin heel veel rode accessoires werden gebruikt. Kussentjes, handdoeken en kopjes in de keuken en zo.

Ze hadden al dat rood vervangen door een meer homogene basis. Het was geen eenheid daarvoor, behalve het rood dan.

De basis was aangepast en daarin alleen rustgevende tinten.



Ik ben nu zelf van plan om mijn bankstel te bekleden met losse plaids. Gewoon voor de afwisseling. Ik heb nu ook kussens in rood, maar vind groen ook mooi. Is alleen een beetje rommelig.

Kan ik afwisselen.

Met plaids rode kussens. Zonder plaids de groene kussens.

Ik kon niet kiezen en zo kan ik het aanpassen aan mijn stemming.

Ik heb ook wat losse kussenslopen. Daarmee kan ik mijn zin in kleuren aanpassen aan mijn stemmingen. En ik heb zo nu en dan meer zin in uitbundigheid. Ik kon niet kiezen en zo kan ik het allebei gebruiken. Alle kussens in keuren is teveel kleur in een keer.

Als ik nu behoefte heb aan wat meer rust dan gaan de felle kleuren even in een tas. De rustige kleuren komen dan tevoorschijn. En omgekeerd. Is een prima compromis, vind ik.



En ik ben dol op kleuren, maar het teveel (handdoeken in de badkamer) doet afbreuk aan het mooie van de basis. Maar een felle kleur (zoals gele handdoeken inderdaad) dat is dan weer wel leuk. In mijn vorige badkamer had ik eigenlijk alleen maar wit en daar was het leuk al die felle kleuren en de combinaties.



Ja en een gele koelkast is mooi..

Alleen het beperkt de rest van de inrichting. Gele accessoires zijn dan een alternatief. Het wordt zo moeilijk om de totale ruimte in te richten met een gele koelkast. Daar zit je dan wel jaren aan vast.
Alle reacties Link kopieren
quote:hiltje schreef op 16 november 2013 @ 20:59:

[afbeelding]

Mooie bank! Bij mij past het niet, te massief voor mijn kleine woning. Maar in zo'n loft is het prachtig.

En balen van je account loudlikelove1, het zou wel zo redelijk zijn als je gelijk plaatjes mag plakken.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Emily Henderson heeft weer een nieuw huis gedaan. Dit keer een kindvriendelijk appartement in New York.











































Alle reacties Link kopieren
quote:Pumps_italiaans schreef op 19 november 2013 @ 16:11:

[...]



En ik ben dol op kleuren, maar het teveel (handdoeken in de badkamer) doet afbreuk aan het mooie van de basis. Maar een felle kleur (zoals gele handdoeken inderdaad) dat is dan weer wel leuk. In mijn vorige badkamer had ik eigenlijk alleen maar wit en daar was het leuk al die felle kleuren en de combinaties.



Ja en een gele koelkast is mooi..

Alleen het beperkt de rest van de inrichting. Gele accessoires zijn dan een alternatief. Het wordt zo moeilijk om de totale ruimte in te richten met een gele koelkast. Daar zit je dan wel jaren aan vast.



Klopt, daarom komt er in onze nieuwe keuken (nog 2 maanden wachten ) uiteindelijk toch gewoon een inbouwkoelkast. Mijn man laat het inrichten van het huis aan mij over en het maakt hem ook niet heel veel uit, maar hij heeft een hekel aan geel en andere felle kleuren, dus ik moet het toch van de accessoires hebben. Wel ben ik nog op zoek naar een gewone kast in de keuken (kleine buffetkast of zoiets als de Isala van Ikea) en die wil ik dan geel schilderen. Of de hele achterwand van de keuken knalgeel, daar ben ik nog niet helemaal uit. Dat is toch zo weer over te schilderen. Hiltje, dat gele kastje op je laatste foto's is ook superleuk!



Weten jullie meteen wat mijn lievelingskleur is



Ik zat net trouwens op Marktplaats te neuzen en wat ontzettend irritant dat overal waar je kijkt de pagina's vol staan met advertenties van winkels. Ik kan daar echt slecht tegen, ik zoek juist iets wat iemand tegen een klein prijsje weg wil doen en als ik de volle mep wil betalen, ga ik wel naar de meubelboulevard.
Alle reacties Link kopieren
quote:tyche schreef op 19 november 2013 @ 22:23:

[...]



Mooie bank! Bij mij past het niet, te massief voor mijn kleine woning. Maar in zo'n loft is het prachtig.

En balen van je account loudlikelove1, het zou wel zo redelijk zijn als je gelijk plaatjes mag plakken.Ja, die bank is echt geweldig! Bij ons zou hij helaas niet zo goed bij de vloer passen, anders zou ik hem nu meteen willen! Qua ruimte zou het goed kunnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven