Het mooie inrichtingen-topic.

07-08-2013 10:34 2267 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al: ik kijk graag naar mooie interieurs om inspiratie op te doen voor mijn eigen huis(je). Ik zou graag zienw at jullie als forummers nu mooie inrichtingen vinden en hoop vooral dat er veel plaatjes geplakt worden hier.



TO begint: ik hou van brocante, lief en romantisch. En van oudere huizen met balkenplafonds, rare hoekjes en vides.





Schattige studio (al mis ik persoonlijk een beetje kleur)





Alle reacties Link kopieren
Dat gaan wij ook doen in ons huis straks Hiltje een boekenkast en daarachter de bank, vind ik zo leuk staan!
Alle reacties Link kopieren
En dan twee staande lampen ernaast..
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat laatste huis echt niet heel kindvriendelijk. Of misschien moet ik zeggen: oudervriendelijk. Ik heb een kind in de triptrapleeftijd en ik sta 3 keer per dag de vloer onder de tafel te poetsen (daar waar dat koeievel ligt). Dat gezellige gloeilampsnoer is ook vragen om een stuk gloeilampsnoer op de vloer, net zoals de nonchalante gitaar. Hebben we het nog maar niet over de accesoires in de boekenkast boven de bank...



Wel een <3 voor het raket/ viking kandelaartje (dat samen met de aardewerken mok en bloemen binnen grijpberijk van de baby staat )
quote:loudlikelove1 schreef op 20 november 2013 @ 09:29:

[...]





Klopt, daarom komt er in onze nieuwe keuken (nog 2 maanden wachten ) uiteindelijk toch gewoon een inbouwkoelkast. Mijn man laat het inrichten van het huis aan mij over en het maakt hem ook niet heel veel uit, maar hij heeft een hekel aan geel en andere felle kleuren, dus ik moet het toch van de accessoires hebben. Wel ben ik nog op zoek naar een gewone kast in de keuken (kleine buffetkast of zoiets als de Isala van Ikea) en die wil ik dan geel schilderen. Of de hele achterwand van de keuken knalgeel, daar ben ik nog niet helemaal uit. Dat is toch zo weer over te schilderen. Hiltje, dat gele kastje op je laatste foto's is ook superleuk!



Weten jullie meteen wat mijn lievelingskleur is



Ik zat net trouwens op Marktplaats te neuzen en wat ontzettend irritant dat overal waar je kijkt de pagina's vol staan met advertenties van winkels. Ik kan daar echt slecht tegen, ik zoek juist iets wat iemand tegen een klein prijsje weg wil doen en als ik de volle mep wil betalen, ga ik wel naar de meubelboulevard.Om even op die geel te schilderen kast te komen. Ik vind deze heel leuk, maar ook die prijs vind ik te hoog.

Ik heb nog een Ikeakastje staan uit een van de oude series. Ik weet niet of die nog in series als "Zeg eens A" is gebruikt, maar heb die wel vaak gezien. Ik vind hem nog steeds mooi. Is van grenen en gekocht zodat deze kan worden overgeschilderd. Maar dan zou ik toch een iets donkerdere tint kiezen. Heb ook een roltafel die op planning staat om geel geschilderd te worden. En....dat zou ik eigenlijk best wel eens kunnen doen. Is oud en er moet iets mee gedaan worden. Het was onbewerkt hout en het is een beetje lelijk geworden en echt toe aan een verfkwast. (Een lekkende senseo heeft er op gestaan.)
Ikea meubels in TV-series krijg ik NIET als ik google.

Wel deze: http://www.youtube.com/watch?v=fUgahyBshlY

Bekijk hoe nieuwe IKEA-meubels eruit zien in jouw woonruimte
Alle reacties Link kopieren
quote:loudlikelove1 schreef op 20 november 2013 @ 09:29:

[...]





Ik zat net trouwens op Marktplaats te neuzen en wat ontzettend irritant dat overal waar je kijkt de pagina's vol staan met advertenties van winkels. Ik kan daar echt slecht tegen, ik zoek juist iets wat iemand tegen een klein prijsje weg wil doen en als ik de volle mep wil betalen, ga ik wel naar de meubelboulevard.



Je kunt een keuze maken uit "nieuw", "zo goed als nieuw" en "gebruikt".

Alleen de laatste 2 opties aanvinken en je bent 85% van de commerciele aanbieders kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Oh, dat zou fijn zijn! Bedankt voor de tip!
Alle reacties Link kopieren
Pumps, dat is echt een heel mooie kast! Zou ik hier zo neerzetten. Waar is hij van?
quote:loudlikelove1 schreef op 21 november 2013 @ 08:19:

Pumps, dat is echt een heel mooie kast! Zou ik hier zo neerzetten. Waar is hij van?



Dat is een andere kast van Ikea. Ja, ze hebben echt mooie kasten.

En ook regelmatig tips voor het aanpassen en aankleden van hun meubels om ze een meer persoonlijke tint te geven. (Tenminste, in de advertenties wel.)



En de poster van de kerstboom van vorig jaar.

De oplossing voor weinig ruimte. Als die tweezijdig zou zijn dan hing ik die tegen het raam. Met wat gaatjes en wat verlichting erachter. Dan lijkt het net echt.

Die was wel snel uitverkocht.



Staat er nog niet op, maar wel deze pot gevonden. In het echt zal die wel klein zijn.



Dit plantenkasje gebruiken ze in hun advertentie om kopjes en zo te tonen. Bij mij wil niks groeien en dat gaat hem misschien wel worden.
En bij Ikea hebben ze nog veel meer kasten. Wel bijna 400 euro.







Ik vind eigenlijk vooral de pootjes leuk, maar dan onder een ander kastje. Dit doet me teveel aan de oude kastjes denken uit de jaren 50. Het hout is wel mooi van kleur en ik houd wel van dat strakke design, maar het is al eerder geweest met een ander likje verf.

Ja, en die verf vind ik dan weer wel mooi.



Ah en ze hebben hem ook in wit. Daar wordt ik iets vrolijker van. Ik houd van licht en luchtig. En kleur, maar niet te bont. (Deze heten stockholm.)
Ook met die naam bij Ikea.
Weet iemand misschien leuke plaatjes van foto's met decoraties voor in een keuken? Het voor een kleine wit deel. Ik dacht zelf aan spiegels, maar zelfklevende decoraties lijken me ook wel wat.

Zoals deze, maar dan iets origineler. Prijs is wel ok.

Kleur vind ik wat minder.





Het is de bedoeling om iets meer accent te leggen. Door wat eentonige kleuren is het een beetje saai. Wat donkere accenten en dan aardekleuren. Dat lijkt me wel leuk.



Of een foto van een raam. Dat zit daar niet. Ik heb alleen kunstlicht.

Ik zoek dus inspiratie voor ideeën om er iets meer leven in te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook iets aan het zoeken voor de achterwand van onze nieuwe keuken, best lastig. Bij de formido zag ik wel leuke vierkante lijsten met een kom met goudvis. Licht met dus een klein beetje oranje. Ze hadden twee verschillende, alleen ik heb 3 stukjes wand waar iets moet komen. Dus toch maar weer op zoek naar iets anders denk ik. Muurstickers zijn ook een goed idee, ik heb zelfs nog iets liggen van Ferm Living.


Ach, het kan natuurlijk ook met sjablonen. Met een kwastje op een stuk karton waarvan het te schilderen deel is uitgesneden. Of sjablonen met meerdere grote letters.



Ik zit erover te denken om zoiets als "Ik kook iedere dag, jij ook?" of "iedere dag weer een nieuw gerecht"

Als ik zo de standaardteksten bij zie staan voor in de woonkamer. Sommige vind ik nogal zwaar.

Maar ik ga een kort gedicht zoeken dat met koken te maken heeft. Iemand een leuk idee? Ik denk dat ik misschien mijn favoriete groenten, gerechten en toetjes in een collage ga plakken. Volgens de voorbeelden zou dat met aparte lettertypen en kleuren best wel te doen zijn. Kan heel eenvoudig in WP en dan eventueel printen en in een lijstje. Net zo lang proberen tot het mooi genoeg is. Kan ook vervangen worden als het niet meer bevalt. Er kan zoveel.

Misschien moet ik gewoon even alle oude zooi weg gooien en dan verder gaan. Ik heb de gordijnen in de slaapkamer al liggen om te vervangen. Kan alleen de haakjes even niet zo snel vinden.



EDIT: Alleen zonder foto's, want anders lijkt het teveel op de menukaart van een patatkraam of shoarmatent.
En zoiets is natuurlijk ook een leuk idee, maar dan met andere stickers voor in de keuken.

(Met vogeltjes kan dat ook wel.) Stukjes van zo'n sticker terug laten komen in je meubels.
Alle reacties Link kopieren


Voor nieuwe-nick-blauwe-avatar ( te lui om terug te zoeken)



Coole kast wel





Mooie kleurencombi dat eiland met het geel van de kannen

Mooi die foto's.

Naar een idee van die kast in de vorm van de V.S. zou een Italiaanse laars ook als schoenenkast kunnen. Dat gaat de hoogte in. Ik moet hier alle kartonnen schoenendozen gaan vervangen vanwege zilvervisjes. Ik ben zoekende, maar weet nog niet wat voor kast ik zou willen. Plastic dozen met kleine ventilatiegaten om ze toch stofvrij te houden, want daar krijg je weer huismijten in.



O en de decoratie in de keuken. Als je een paar menukaarten - van speciale momenten - en/of foto's hebt. Dan zouden die misschien ook wel gebruikt kunnen worden in de keuken. Is even proberen of die met of zonder achtergrond leuk zouden staan. En een fotolijstje erom heen die zijn er ook in allerlei kleuren. Of een menukaart verpakt in een gekleurd lint met een strikje. Met foto's ervan kan iedereen op zijn PC daar iets persoonlijks van proberen te maken. Met een simpel printje vooraf kunnen kijken of het wel staat. Is ook zo vervangen of weg als het gaat vervelen. Is geen kwast voor nodig.



Ja, dat geel.... Ik laat nog niet los, denk ik. Ik heb ook een setje keukendoeken met basis beige en een sterke zwarte print er op. Een van de twee is omgekeerd qua drukte van de print. Dus de ene veel beige met zwarte afbeelding en de andere basis zwart met duidelijke beige print. Het is ook wel de compositie die ze leuk laten passen bij een wat lichtere kleur.

En geel (maar dan wel de juiste tint) die past ook heel goed.
Alle reacties Link kopieren
Mooi, die vitrinekasten! Die boekenkast in de vorm van de VS vind ik dan weer minder, ik vind de vorm niet mooi.



Gisteren heb ik bij Ikea wel een paar leuke kasten gezien, ik twijfel alleen nog tussen een vitrinekast (mooier) en een dichte kast (praktischer) en tussen kleur, wit of antraciet.



Net een poster besteld bij ippysposters.nl (als het spam is, haal ik het wel weer weg): http://www.ippysposters.nl/isa-form-poster-appel.html

We hebben 3 stukken muur in de keuken (achterwand) die nog leeg zijn. Op het middelste stukje komt dan deze poster in een zwarte lijst en voor op de andere stukken moet dan ook nog wat komen, misschien twee of drie kleinere lijstjes. Maar ik wil niks overhaast kopen.
Alle reacties Link kopieren
@loudlikelove



Je zou misschien even kunnen kijken naar van die geplastificeerde posters voor buiten. Ik had in mijn vorige woning in de keuken 2 van die posters gekocht, van de lijst afgehaald en op de keukenkastjes geplakt. Op de ene poster stond een martiniglas, dus in dat kastje had ik mijn servies en op de andere poster stond een peper, dus daarin stonden kruiden (en mijn ontbijtbeleg, koekjes, thee etc). Het voordeel daarvan is dat de posters makkelijk schoon te maken zijn, wat in de keuken wel erg fijn is.



Ik heb zelf eindelijk het dierenhoofd gevonden voor boven mijn schouw.
Semper ubi sub ubi
Alle reacties Link kopieren
Dat paard is leuk!!!



We hebben net een nieuwe keuken besteld, dus no way dat ik iets op de keukenkastjes ga plakken Maar het idee is goed!
Alle reacties Link kopieren
Dat paard is cool. Ik heb zelf een zebra boven de schouw.







Hij is vanaf de straat door mijn raam te zien, dus mensen weten bijna altijd meteen dat ze aan het juiste adres zijn. En echt volwassen is het natuurlijk niet. Maar ik wilde een zebra.
Alle reacties Link kopieren
Tijd voor weer een celebrity home. Brooke Shields dit keer. Haar appartement in Mathattan. Beetje klassiek maar ik vind het over het algemeen wel mooi.



































Alle reacties Link kopieren
En het huisje van Elton John in LA (blijkbaar goede vriendjes met Keith Haring)























































Alle reacties Link kopieren
Ik vind het heel mooi, dat huis van Brooke Shields! Dat van Elton John daarentegen vind ik vreselijk.



En die zebra is leuk, Hiltje! Zou ik ook best wel willen.
Heel veel leuke en inspirerende fotos weer! Het valt me wel altijd op dat ik veel dingen op fotos prachtig vind maar voor in mijn eigen woonkamer veeeeeeel te druk en met te veel frutsels en dergelijke. Blijft lastig om die inspiratie om te zetten in praktische uitvoering voor mezelf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven