Het mooie inrichtingen-topic.

07-08-2013 10:34 2267 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al: ik kijk graag naar mooie interieurs om inspiratie op te doen voor mijn eigen huis(je). Ik zou graag zienw at jullie als forummers nu mooie inrichtingen vinden en hoop vooral dat er veel plaatjes geplakt worden hier.



TO begint: ik hou van brocante, lief en romantisch. En van oudere huizen met balkenplafonds, rare hoekjes en vides.





Schattige studio (al mis ik persoonlijk een beetje kleur)





Ik vind Brooke Shield heel mooi wonen.

Bij Elton vind ik alleen de schoenkasten mooi en dan zou ik al tevreden zijn met een heel klein deel.



Ik zit nu met de Ikea gids voor me op pagina 100 en zie daar een mooi tegelwandje. Met iets meer donkerbruin i.p.v. grijs in dat motief zou ik de strook die nog te kaal is wel willen bekleden.

En jammer dat de foto hanglamp er niet ook in het donkerbruin is. Wel in het zwart maar die is er weer alleen in een te grote diameter.

Bij bouwmarkten gaan kijken. Dat kan ik iedereen aan bevelen.
Alle reacties Link kopieren
Dat zijn inderdaad mooie tegels, Pumps. Maar dan wel met een andere keuken erbij, deze grijze vind ik echt niet mooi.



Ik heb de Ikea gids toevallig open liggen. Ik zou wel de kast willen op pagina 210 rechtsonder. Ze hebben hem ook in een soort groen, maar dat donkere vind ik ook wel mooi.
Alle reacties Link kopieren
Hahahaha, dit is de schoenenkast van Ellen Degeneres en Portia di Rossi.



Rechts de schoenen van Ellen en links van Portia. Kan geen misverstand over bestaan.



Hier staan ook andere kleuren.



En hier kan die ook als bar worden gebruikt.



Ja, die schoenen. Ik denk dat ik het toch bij doorzichtige dozen houd. Ik ben bij een bouwmarkt geweest en heb weer veel te veel prachtige kastdeuren gezien. En lampen en nu weet ik ook dat niet meer.

Maar ik denk dat ik mijn eetkamer ga verplaatsen, maar ik zit toch liever te werken bij het raam en de verwarming. Ik kan ook de kasten naar een andere wand verplaatsen zodat die minder in het zicht komt en ik tegen die wand (waar aan de andere kant een radiator zit) dan een werkplek kan maken.
En kijk eens wat mooi. Gelukkig heb ik al voldoende in de doucheruimte.
Alle reacties Link kopieren
Prachtig dat bad!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ja, heel mooi dat bad.
Alle reacties Link kopieren
Dat is zeker een mooi bad! ♡
Alle reacties Link kopieren
Wauw, mooi bad.



What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Ik bemerk een thema in de plaatjes die ik mooi vind: witte basis met hout, en textiel en accessoires in zwart-wit, liefst grafische, simpele prints.











What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Dit wordt een masculine interieur genoemd. Mannensmaak dus. Lekker stoer! Heb ik liever dan een heel vrouwelijk interieur.































quote:hiltje schreef op 27 november 2013 @ 10:49:

Dit wordt een masculine interieur genoemd. Mannensmaak dus. Lekker stoer! Heb ik liever dan een heel vrouwelijk interieur.



(plaatjes zijn verwijderd.)



Ik vind anders die witte muren koud aandoen. Sommige elementen zijn wel mooi, maar met iets andere muren zou het er een stuk beter en warmer uit kunnen zien. Strak en zakelijk met zichtbare tekens van leven.
Oeps, ik ben geen man. Maar heb wel een aantal herkenbare items van de foto's in mijn eigen huis. De combinatie en de compositie is heel anders.



Als ik als criterium neem:

- functioneel;

- rekening houdend met beschikbare ruimte;

- makkelijk schoon te houden;

- overzicht niet kwijt raken.



Ja, dan typeer ik daarmee mijn inrichting. Of in elk geval wat ik er in wil houden.



Hoewel..... mijn leven in puin. Hoeveel mannen en vrouwen zitten daar in? Is er ooit onderzoek gedaan naar hoeveel mannen in puin leven en hoeveel vrouwen dat doen? Help, mijn man is klusser is ook interessant voor psychologen. Komt het omgekeerde ook voor?



Heb alleen onzin op youtube gevonden toen ik daar op zocht via google.

Ben zelf aan het klussen en ik weet al hoe ik lampen moet hangen. Die blijven vaak liggen. Ik moet ze nu alleen nog kopen en ophangen.



Ik denk dat ik eerst mijn meubels opnieuw ga rangschikken en dan beter kan bepalen wat er kan en mooi is.



In de mannelijke inrichting zouden een paar lampen met warm licht tegen de muur ook niet misstaan. Ik vond de vrouwelijke inrichting van Brooke Shields anders ook wel goed overkomen. Ik ben benieuwd wie haar binnenhuisarchitect is.



Doet me trouwens denken aan "Pillow Talk" met Doris Day en de remake "Down with love" met Renee Zellwegger.

Daarin zijn ook verschillende interieurs te zien uit de jaren 50/60 waarin de actrices in de rol van een interieurontwerpster. Daarin wordt een interieur omgebouwd door haar. Dat is een ander soort masculine.

Ik kan er jammer genoeg geen plaatjes van vinden.
Ja, zulke wel. Maar weinig interieur te zien.
Alle reacties Link kopieren
Hi! Ik kom even uit de lurk-stand met een vraagje.



Ik ben op zoek naar deze gordijnen :



http://2.bp.blogspot.com/ ... U/s640/office+curtain.jpg



Ik heb dit patroon hier wel vaker voorbij zie komen. Weet iemand hoe het heet of waar ik de gordijnen(stof) kan kopen?
Alle reacties Link kopieren
Die print heb ik in Nl nog nooit gezien, Amerikanen gebruiken die print veel.

Check West Elm eens, die verscheept naar NL (wel duurder dan).
Alle reacties Link kopieren
quote:Pumps_italiaans schreef op 27 november 2013 @ 12:45:

Ik vond de vrouwelijke inrichting van Brooke Shields anders ook wel goed overkomen. Ik ben benieuwd wie haar binnenhuisarchitect is.

Dit lees ik daarover: "The actress collaborates with decorator David Flint Wood on a New York townhouse redolent with family memories."
Alle reacties Link kopieren
Aleah, mooie gordijnen, maar ik ben ze ook nog niet tegengekomen. Ik moet wel binnenkort op pad voor gordijnen, dus als ik zoiets zie, zal ik het komen melden.



Die film ken ik niet, ik ben er wel benieuwd naar. Misschien kan ik hem ergens downloaden.
Alle reacties Link kopieren
quote:hiltje schreef op 27 november 2013 @ 14:54:

Die print heb ik in Nl nog nooit gezien, Amerikanen gebruiken die print veel.

Check West Elm eens, die verscheept naar NL (wel duurder dan).Thanks!! Niet helemaal wat ik zocht, maar ben er aan de hand van die site wel achtergekomen dat het Chevron gordijnen zijn. Met die zoekterm heb ik op Etsy veel verkopers gevonden die dit soort gordijnen op maat maken.



Is er hier ook een algemeen interieur-topic waar men over hun eigen interieur praat? Ik kan namelijk af en toe wel wat input gebruiken haha.
Alle reacties Link kopieren
Chevron is toch met zo'n zigzagpatroon?
Alle reacties Link kopieren
quote:loudlikelove1 schreef op 27 november 2013 @ 15:24:

Chevron is toch met zo'n zigzagpatroon?



Ah, mijn fout. Heb iig met de zoekterm "chevron curtains" een hoop leuks (niet alleen zigzag) kunnen vinden.



Ik zou het wel een beetje risky vinden om gordijnen sight unseen van Etsy te bestellen maar als ik ze in NL niet kan vinden, dan is het niet anders. Ik woon er al meer dan een jaar en heb nog geen fatsoenlijke raambedekking
ook wel leuk om te kijken. http://view.publitas.com/ ... k-2014-wonen/page/190-191

http://view.publitas.com/ ... ieboek-2014-slapen/page/1



Ik zie ondertussen door al die meubels mijn huis niet meer....

Ik moet even een pauze nemen. Ik word helemaal gek van de keuzemogelijkheden.



Heeft trouwens iemand nog een tip voor doorzichtige dozen met een lengte van 28 cm voor schoenen? Ik heb er alleen maar van iets minder lengte of te hoog. Mag ook meerdere schoenen naast elkaar in kunnen, maar zo compact mogelijk. Moet zo weinig mogelijk ruimte innemen. Liefst doorzichtige en voor stofvrij houden van schoenen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind ze wel heel leuk hoor, die gordijnen!



Pumps, ik heb geen tip. Zelf bewaar ik mijn schoenen in de originele schoenendozen onderin mijn kledingkast, dus niemand ziet ze toch. Ik heb ook niet zoveel schoenen, maar aan jouw nick te zien, ben jij een addict!
Nou, small feet.... Ik zou wel willen, maar er is weinig dat me echt past. Ik heb er meer dan ik dragen kan. Momenteel heb ik ze in de originele schoenendozen gestapeld. Maar ik heb zilvervisjes en die krengen kruipen weg in kartonnen dozen. Die moeten dus weg en vervangen door plastic dozen. Scheelt hopelijk ook in ruimte.

Moet wel stofvrij, want anders zitten ze weer vol met huismijten.

En ze passen in een masculine inrichting. Niet qua aantal schoenen, maar de vierkante dozen. De schoenen zelf wel. Dat zijn bijna allemaal leren. Ik heb er minder dan 30.



Maar misschien moet ik de waarschijnlijk nooit meer gedragen opruimen. Op een foto zetten. In een plastic zak doen en de foto's in een mapje met verwijzing naar de zak en waar de zak is neer gelegd. Hoef ik de zak ook niet uit te pakken als ik iets kwijt ben.



Die gordijnen passen in een thema dat ik ergens heb gezien. Ik vind ze wel passen bij een heel druk interieur. Het zou in een van die woonmagazines van afgelopen zomer kunnen zijn. Daar heb ik een heleboel van gezien.



http://www.101woonideeen. ... -uit-101-juli-editie.html Misschien dat in dat nummer nog iets staat.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat patroon goed met 'trellis pattern' of moroccan pattern', voor NLse verkopers zoek ik zo nog even. Aanvulling, quatrefoil heet het!



Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven