Het mooie inrichtingen-topic.

07-08-2013 10:34 2267 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al: ik kijk graag naar mooie interieurs om inspiratie op te doen voor mijn eigen huis(je). Ik zou graag zienw at jullie als forummers nu mooie inrichtingen vinden en hoop vooral dat er veel plaatjes geplakt worden hier.



TO begint: ik hou van brocante, lief en romantisch. En van oudere huizen met balkenplafonds, rare hoekjes en vides.





Schattige studio (al mis ik persoonlijk een beetje kleur)





Alle reacties Link kopieren
Lezen jullie ook altijd zoveel woonbladen? Ik ben echt verslaafd, al tig jaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:loudlikelove1 schreef op 27 november 2013 @ 20:24:

Lezen jullie ook altijd zoveel woonbladen? Ik ben echt verslaafd, al tig jaar.Haha, nee. Heb me volledig gered met internet. Maar heb denk ik wel duizenden en duizenden foto's gezien voor inspiratie voor mijn eigen huis.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook blij dat er internet is, ik zie zoveel mooie dingen op bijvoorbeeld Pinterest en zo. Alleen die webshops hè, daar word ik veel te hebberig van!



Ik ga eens kijken of ik alweer plaatjesplakrechten kan krijgen (of dat ik hier straks weer onder een andere naam terugkom )
Alle reacties Link kopieren
quote:Mevrouwdekees schreef op 27 november 2013 @ 18:35:

Ik vind dat patroon goed met 'trellis pattern' of moroccan pattern', voor NLse verkopers zoek ik zo nog even. Aanvulling, quatrefoil heet het!



[img]http://3.bp.blogspot.com/-ni8wsyDc_g0/T ... tterns.jpg[/img]



Bingo; dat is het!! Blij dat ik nu eindelijk weet waar ik op moet zoeken, thanks!



Toen we het huis net gekocht hadden, kocht ik echt elk woonblad dat er was. Nu kijk ik eigenlijk uitsluitend nog op Pinterest. Via Pinterest kom ik vaak op Etsy terecht, waar ik best al een paar leuke dingen heb kunnen scoren.



Heb gisteren van een fotografe nog een drieluik van Paardenbloemen gekocht voor in de badkamer, boven het bad (nr. 7, 10 en 12). http://img1.etsystatic.co ... _570xN.377900047_6du5.jpg
...
Alle reacties Link kopieren
net de keuken gekocht, bij ikea!! echt heerlijk en ze hebben nu ook een actie dus scheelt weer geld!



Volgens mij hebben wij dezelfde Hiltje, hoogglans maar wel met handvaten. en een blad van laminaat.

het plan is om de derde week van januari hm te laten plaatsen...hoop dat dat gaat lukken.
Alle reacties Link kopieren
quote:elize_ schreef op 30 november 2013 @ 14:17:

net de keuken gekocht, bij ikea!! echt heerlijk en ze hebben nu ook een actie dus scheelt weer geld!



Volgens mij hebben wij dezelfde Hiltje, hoogglans maar wel met handvaten. en een blad van laminaat.

het plan is om de derde week van januari hm te laten plaatsen...hoop dat dat gaat lukken.



Heerlijk gevoel he, een nieuwe keuken op komst! Die van ons komt begin februari, nog zo lang wachten!

Wij hebben geen hoogglans genomen, bij ons schijnt er veel licht in de keuken en ik ben bang dat ik dan de hele dag aan het poetsen ben.
Alle reacties Link kopieren
Ooh heerlijk Elize.

Ik ben heel blij met mijn keuken en je ziet er ook nauwelijks iets op (of ik ben heel schoon, dat kan ook).

Makkelijk schoonmaken, doekje en nadrogen en klaar.
Hiltje, welke kleur grijs heb jij opde muren? Of heb je het laten mengen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Pilou schreef op 04 december 2013 @ 18:29:

Hiltje, welke kleur grijs heb jij opde muren? Of heb je het laten mengen?Hoi Pilou, uit mijn hoofd zeg ik basalt van gamma, maar weet het niet zeker. Had een lichte tint grijs en heb die aan mijn schilder gegeven en die kwam met zijn eigen verf.
Alle reacties Link kopieren
























Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren




















Thnx. Die vind ik iets te donker. Ik denk dat ik voor 'beton' van Flexa ga.



Nog een vraag, aan iedereen:



Ik heb straks in de slaapkamer een witte laminaatvloer met houtstructuur, witte kozijnen, wit plafond, een bed van oud steigerhout. Wat voor kleur muren/gordijnen zouden jullie doen?



Zelf zat ik te denken aan paars (lavendel of aubergine)

Groen is ook een optie en een vriendin zei grijs, maar met al dat wit, wordt het misschien wat te saai/koud.

Suggesties?
Alle reacties Link kopieren
Beton kan het ook wel zijn geweest, het is geen donkere kleur. Olifant kwam ook in de buurt herinner ik me.



In je slaapkamer kan natuurlijk alles.....grijs is dan wel erg veilig. Zoek iets uit wat je mooi kunt combineren met beddengoed.
Ik heb 3 sets beddengoed. Paars, limegroen en rood/wit
Alle reacties Link kopieren
Mooie plaatjes weer!

Kan niet wachten tot ons huis klaar is.

Zit nu in ons half lege appartement.

Ik maak het nog gezellig met kerstlichtjes enzo maar het is toch minder leuk coconnen ( normaal zo heerlijk met dit weer).



Volgende week gaan we verhuizen en als het goed is die maandag wordt er geklust.

Eerst aan de badkamer en toilet. In de tussentijd worden de slaapkamers gestuct, leggen we een nieuwe laminaatvloer en gaan we schilderen en slaapkamers inrichten.

Hopelijk is dat alles klaar in 2,3 weken.



Dan kunnen we intrekken en wordt er beneden begonnen met klussen; eerst toilet, electriciteit, stucen, keuken, (laten we doen)en als laatste wat we zelf doen; vloer en schilderen en inrichten...phoe!!

Hopelijk is alles klaar midden feb!!

Wish me luck!! Hoop zo dat alles gaat lukken!!
Alle reacties Link kopieren
@pilou:

Onze slaapkamer wordt heel simpel.

Vloer; bruin laminaat, muren wit, gordijnen wit, bed en beddegoed wit. Maar muur achter bed wordt donkerblauw, en ik denk de lamp zwart en rond( de nep random light lamp bij de gamma).
...
Ik heb nu dit:

Vloer voor de woonkamer





Een bank in de kleur Petrol





Kleur op de muren in de woonkamer:





Een vloer voor in de slaapkamer:





Bed:
Ik vind niet alles mooi op de plaatjes. (E D I T: Ik bedoel de plaatjes van VOOR die van @Pilou. )



@Pilou

Heb je al na gedacht over eventuele afbeeldingen tegen de muur van de slaapkamer?

Afhankelijk van je smaak en de kleuren voor de muren. Als je een paar mooie posters hebt of foto's van persoonlijke zaken die je in de slaapkamer wil zien. Dan kan een neutrale muur in een lichte tint veel meer keuzen open laten. Kunstenaars klagen dat mensen een kunstwerk kiezen dat past bij hun bank. Maar ik begrijp dat wel. Het kan de hele inrichting verpesten.



Hier een voorbeeld: WIe heeft er zijn trouwjurk laten inlijsten
Dat is wel een goeie tip Pumps_italiaans.
Ach, en hier heb ik het huis van Xander de Buisonje. Dat stond te koop in januari. Ik weet niet of het is verkocht. Maar dit zijn de foto's. Maar het zijn twee huizen. Het oude en het nieuwe, geloof ik.





quote:Pumps_italiaans schreef op 06 december 2013 @ 18:27:

Ik vind niet alles mooi op de plaatjes.



@Pilou

Heb je al na gedacht over eventuele afbeeldingen tegen de muur van de slaapkamer?

Afhankelijk van je smaak en de kleuren voor de muren. Als je een paar mooie posters hebt of foto's van persoonlijke zaken die je in de slaapkamer wil zien. Dan kan een neutrale muur in een lichte tint veel meer keuzen open laten. Kunstenaars klagen dat mensen een kunstwerk kiezen dat past bij hun bank. Maar ik begrijp dat wel. Het kan de hele inrichting verpesten.



Hier een voorbeeld: WIe heeft er zijn trouwjurk laten inlijsten



(E D I T: Ik bedoel de plaatjes van VOOR die van @Pilou. ) Ik was aan het zoeken naar plaatjes van een ingelijste bruidssluier. Die is niet gevonden... In de tussentijd voegde @Pilou haar plaatjes toe.

En die vind ik wel mooi. Stralen rust uit die hoort bij een slaapkamer.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pilou schreef op 06 december 2013 @ 18:11:

Ik heb nu dit:



Kleur op de muren in de woonkamer:

[afbeelding]Mooie kleur, welke verf is dit?
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven