Hoe groot raam gezellig inrichten?

07-01-2013 12:10 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een groot raamkozijn in de woonkamer en ik weet mij er al vier jaar geen raad mee. Normale potten ogen al gauw heel klein en staat niet naar mijn zin. Heb een tijdje twee grote vazen met kunstbloemen erin op dr vensterbank gehad, maar daar naast was nog een leegte en kwam er niet uit wat er naast kon. De vazen trokken opzich genoeg aandacht, maar dat alleen was toch wat kaal. Ik heb gekeken bij grote planten, maar die kunnen niet bij ons staan, het raam zit op het zuiden. Vetplantjes houden het hier wel uit, maar die zijn dus wat klein. Ik ben niet zo van.beeldjes en zulk soort decoratie. Wel van kaarsjes, die staan op de salontafel en twee grote kandelaars op het dressior.

Misschien heeft iemand hier wat ideeën om mijn raamkozijn gezellig gevuld te krijgen?
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee, precies hetzelfde probleem!
Eccoci qua, a guardare le nuvole su un tappeto di fragole
Alle reacties Link kopieren
Nog vergeten erbij te zetten.. Die grote lantaarns met een deurtje erin heb ik ook staan, maar komen ook niet mooi uit.
Alle reacties Link kopieren
Wat voorraambekleding heb je er hangen?
Alle reacties Link kopieren
als je vensterbank breed genoeg is wat gekleurde kussentjes?
Alle reacties Link kopieren
Wat heb jij al geprobeerd modestmouse?



Alle planten verbranden hier. Heb tijdje de vouwgordijnen naar beneden gedaan, planten overdag op de grond, maar dat beviel ook niet dat gedoe
Alle reacties Link kopieren
Zwarte vouwgordijnen. Kussentjes zijn ook klein, ik heb het idee dat we de hoogte in moeten.
Alle reacties Link kopieren
Iemand die ik ken heeft drie smalle schuifpanelen gemaakt, over de hele hoogte van het raam, en transparante stof op het kader gespannen.

Ze kan die panelen dus verplaatsen en door de kleuren van de stof en het feit dat het groot is, maar toch sierlijk door de tranparantie, is het echt prachtig. En dat kan alleen met een groot raam.



Ik merk dat ik het niet goed uit kan leggen en ik heb geen foto's van haar huis natuurlijk.



Ik zal eens googlen.
Your luck's about to change, cher.
Stokrozen?
Alle reacties Link kopieren
En aan het raam zelf? Met Kerst zag je die brede linten met Kerstballen veel langs het raam hangen. Zelf had ik twee grote sneeuwvlokken aan het raam hangen.



Alleen dan nu natuurlijk een wat neutralere aankleding. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Zoiets dus, maar dan in drie verschillende kleuren, en zonder dat rolgordijn erachter.



Your luck's about to change, cher.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons is het 1 heel groot raam van die meter. Wel met een brede vensterbank, dus misschien is een kussentje ofzo wel een leuk idee.



Ik heb er nu twee potjes staan met een plant erin, maar die zijn niet hoog genoeg.



We hebben nog geen gordijnen, er hangen nu witte lamellen uit de jaren zestig (en ze doen het nog goed, zo maken ze ze tegenwoordig niet meer!) maar die zouden niet misstaan in een tandartspraktijk. Gordijnen komen er dus nog wel, maar wat voor soort weet ik nog niet.



Aan de andere kant van de woonkamer precies nog zo'n raam, maar dan zonder diepe vensterbank. Owja, en een gedeelte van de drie meter is een deur met boven een raam, dus eigenlijk bestaat die dan uit twee delen. Daar staat niks in de vensterbank momenteel.
Eccoci qua, a guardare le nuvole su un tappeto di fragole
Alle reacties Link kopieren
@Lady, dat is een mooi plaatje! Helaas is mijn raam een stuk sfeerlozer...gewoon een langwerpig stuk glas.
Eccoci qua, a guardare le nuvole su un tappeto di fragole
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een groot raam en vind het ook lastig. Heb je die vouwgordijnen overdahalf naar beneden? Want dan zouden grote vazen wel groot geoeg moeten zijn lijkt me?
Alle reacties Link kopieren
Misschien andersom denken. Dus niet in de vensterbank van beneden naar boven decoreren maar andersom.

Dus die lantaarns ophangen bv, en aan de onderkant schermen ipv boven.
Alle reacties Link kopieren
Mooie lichte vitrages of inbetweens, of lichtdoorlatende paneelgordijnen, of van die banen Luxaflex die je op verschillende hoogten kunt 'hijsen' (heten geloof ik Duette).



En dan geen frutsels, ik zou juist dat mooie ruimtelijke en lichte van grote ramen benutten als ik ze had.











Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
quote:missy_Acy schreef op 07 januari 2013 @ 12:47:

Misschien andersom denken. Dus niet in de vensterbank van beneden naar boven decoreren maar andersom.

Dus die lantaarns ophangen bv, en aan de onderkant schermen ipv boven.Dat is ook mooi inderdaad, als je toch graag frutsels wilt.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
~
it's a big club and you ain't in it
Een decoratietak, vind je dat leuk?
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer mij het voor te stellen, het omdraaien van decoratie en gordijn, maar de stof onder lijkt mij niks. De lantaarns ophangen dan weer wel. Die onthoudt ik dus!



Paneelgordijnen vind ik erg mooi bij ramen tot dr grond, maar met een vensterbank vind ik het niet zo mooi. Beetje rommelig en onrustig omdat je er te veel door heen ziet. Stuk muur, vensterbank en eventueel wat decoratie.



Wat is een decoratietak?
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Dus een tak voor t raam.




Ik vind ze persoonlijk erg leuk!
Alle reacties Link kopieren
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven