Hoe hygiënisch ben jij?

12-09-2014 16:16 250 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf een beetje rommelig huis maar al mijn rommel is wel schoon



Eten ben ik super voorzichtig mee ( vanwege lage afweer) en ik eet dus ook nooit iets wat over de houdbaarheidsdatum.





Hoe hygiënisch ben jij? En heb je in je omgeving mensen waar je net zoals ik liever niet bij thuis eet of bent omdat ze misschien minder op de hygiene letten of juist er veel ste veel mee bezig zijn? :Imao:
Aparte snijplanken voor kip, overig vlees/vis, en plantaardig. Houdbaarheidsdatum staat niet op de meeste verpakkingen, dus daar kan ik niet zoveel mee, ik let er wel op of eten bedorven is.



Maar ik heb geen moeite met eten bij anderen, zonder eerst de keuken te inspecteren.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof dat ik als je de wereld in hygiene en niet-hygiene zou indelen, ik wel in de niet hygiene kant zou worden ingedeeld.



Eten over houdbaarheidsdatum vind ik dan weer weinig met hygiene te maken. Een pak yoghurt kan nl. hartstikke hygiënisch opgeborgen zijn. Maar goed, wat houdbaärheid ben ik niet al te punctueel en wat schoonmaken betreft ook niet,
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vooral heel voorzichtig met rauwe kip, verder niet zo, eigenlijk.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik sta aan de kant van mevrouw75
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik ben te hygiënisch waarschijnlijk. Maar ik voel me daar goed bij. Overigens maakt het mij echt niet uit als het bij iemand anders wat rommeliger is. Maar als ik ergens moet logeren wil ik bed en badkamer wel spik en span hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik douche me elke ochtend, want ik begin mijn dag graag fris. Tenzij ik weet dat ik iets moet doen waarbij ik echt vies ga worden. Dan douche ik 's avonds.

Was vaak mijn handen. Als ik om boodschappen ben geweest, was ik altijd mijn handen. Het geld, het handvat van de kar of mandje vind ik een vies idee.

Op mijn werk zijn de wc's vaak niet erg proper. Als er bloedspetters op zitten, ga ik daar niet. De kraan dichtdraaien en de deur openen doe ik met een servetje. Daar heb ik ook al bloedspetters op gezien. Ben gewoon bang om AIDS op te lopen.
quote:hondenmens schreef op 12 september 2014 @ 16:29:

Ik douche me elke ochtend, want ik begin mijn dag graag fris. Tenzij ik weet dat ik iets moet doen waarbij ik echt vies ga worden. Dan douche ik 's avonds.

Was vaak mijn handen. Als ik om boodschappen ben geweest, was ik altijd mijn handen. Het geld, het handvat van de kar of mandje vind ik een vies idee.

Op mijn werk zijn de wc's vaak niet erg proper. Als er bloedspetters op zitten, ga ik daar niet. De kraan dichtdraaien en de deur openen doe ik met een servetje. Daar heb ik ook al bloedspetters op gezien. Ben gewoon bang om AIDS op te lopen.wow
houdbaarheidsdatum heeft niets met hygiene te maken. handen wassen wel
Alle reacties Link kopieren
Aids zul je daar niet snel van oplopen hondenmens



Ikzelf was mijn handen vaak, mijn kinderen ook. Dat heb ik ze aangeleerd. Als er hier vriendjes over de vloer komen check ik ook of ze hun handen wassen na toiletbezoek. Regelmatig doen ze dit dus niet! Dat vind ik erg vervelend.

Qua eten let ik ook erg op de hygiene. Van het boodschappen doen herken ik ook. Ik was mijn handen daarna ook.

Rommelig is het hier vaak wel met 3 kinderen. Stofzuigen doe ik vrijwel iedere dag (beneden dan).
Alle reacties Link kopieren
Ik sta dik in de hygienekant. Zowel qua eten als qua properheid. Ik ben erg opruimend en poetsend. Het is altijd schoon. De keuken wordt na elk avondmaal gereinigd en de vloer in de keuken gedweild.





Toiletten worden wel drie keer per week grondig gereinigd, badmeubel en douche twee keer.





Ik heb een vriendin die rustig met een doekje de toiletbril schoonmaakt en 5 minuten later met dat zelfde doekje de tafel en het aanrecht en de pannen afneemt. Enorm goor. Ik eet liever niet bij haar. Ik heb doekjes in verschillende kleuren voor verschillende toepassingen. En die doekjes gebruik ik nooit twee dagen achter elkaar. Elke avond in de wasmand.



De vriezer wordt met regelmaat ontdooit en gereinigd en de koelkasten uitgeruimd en gesopt.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
Ohja waar ik vaak raar voor aangekeken wordt is dat ik in de supermarkt het vlees in het karretje apart van de andere boodschappen houd. Na het afrekenen doe ik het vlees in een apart zakje in de boodschappentas. Zo'n zakje van de groenteafdeling. Ik wil dat vlees niet tegen mijn andere boodschappen aan in de boodschappentas. Ik ben bang dat ze achter de schermen niet hygienisch te werk zijn gegaan met het vlees en dat er dus bacterieen van rauw vlees aan de verpakkingen zit.



Volgens mij heb ik dat ook ooit bij Dr Oz gezien.
Alle reacties Link kopieren
Stofzuigen gebeurt hier een paar keer per week. Vier katten. Ik heb een huis met hele grote open ruimtes en ik hou niet van prullaria. Er staan een aantal wat grotere kunstwerken en planten, maar geen troepjes, vaasjes, potjes, rommeltjes waar vooral stof aan blijft kleven.



Als mijn huis is opgeruimd is mijn hoofd opgeruimd. Ik heb er ook geen hekel aan om het te doen. Het is ook nooit een punt tot ruzie of irritatie hier. Ik doe gewoon bijna alles. Omdat ik dat graag wil.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof dat ik niet zo hygiënisch ben Ontbijtbordjes gebruik een paar dagen op rij. Even afkloppen. Ook glazen/kopjes was ik wel eens meerdere dagen niet echt af, alleen even omspoelen. Beddengoed blijft soms iets te lang onverschoond en verder schiet het schoonmaken er ook wel geregeld een beetje bij in. Persoonlijke hygiëne doe ik wel aan.
Ik ben basis hygiënisch. Je kan bij mij niet op ieder moment van de vloer eten, en er zitten ook heus wel wat kattenharen op de bank.



Aan de andere kant was ik mijn handen regelmatig, ben super voorzichtig met het verwerken van rauw vlees, gebruik geen vaatdoekjes maar wegwerpdoekjes voor al het afneemwerk.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet 'te hygienisch'. Ik heb geen smetvrees en heb er ook geen moeite mee om 'vies' te worden wanneer ik in de tuin wroet oid. Beddengoed wordt elke zaterdag gewassen.



Maar het goorste vindt ik dus wel de WC pot schoonmaken en met datzelfd doekje de keuken doen. Ik heb werkelijk nog nooit zoiets smerigs gezien.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet zo héél hygiënisch, we maken niet wekelijks grondig schoon, maar ik hou er wel van als het netjes is. Maar, we hebben momenteel last van fruitmotten, met bijbehorende larven en dat is heel onaangenaam. Dus momenteel ben ik wel een beetje overgefocussed op dat het allemaal schoon is.



Verder zorg ik ervoor dat ik de snijplank en het mes van de kip niet hergebruik, maar dingen over datum (behalve vlees) eet ik zolang het er goed uitziet.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet zo héél hygiënisch, we maken niet wekelijks grondig schoon, maar ik hou er wel van als het netjes is. Maar, we hebben momenteel last van fruitmotten, met bijbehorende larven en dat is heel onaangenaam. Dus momenteel ben ik wel een beetje overgefocussed op dat het allemaal schoon is.



Verder zorg ik ervoor dat ik de snijplank en het mes van de kip niet hergebruik, maar dingen over datum (behalve vlees) eet ik zolang het er goed uitziet.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet overdreven hygiënisch, denk ik. Mijn huis is schoon, maar ik ga niet elke dag (of zelfs elke week) dweilen. Eén keer per week stoffen en stofzuigen en klaar. Voordeel is wel dat ik geen kinderen of huisdieren heb. Ik was mijn handen ook niet na het boodschappen doen.



Houdbaarheidsdatum, daar kijk ik niet naar. Ik eet gerust yoghurt die een week over datum is. Als het nog goed ruikt en het ziet er goed uit, dan eet ik het op.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Overdreven hygiënisch is slecht voor je weerstand.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Ik maak 1x per week schoon. Schoonmaakdoekjes die ik voor het toilet gebruik gooi ik weg, maar de rest gooi ik in de wasmachine en gebruik ik de week erna opnieuw.

Ik douche elke dag en was meerdere keren per dag mijn handen.

Met eten let ik bij de meeste dingen (behalve vlees) niet echt op de houdbaarheidsdatum, ik ruik of proef wel of het nog eetbaar is.
Alle reacties Link kopieren
quote:adorabull schreef op 12 september 2014 @ 16:49:

Maar het goorste vindt ik dus wel de WC pot schoonmaken en met datzelfd doekje de keuken doen. Ik heb werkelijk nog nooit zoiets smerigs gezien.



Te ranzig inderdaad Je moest eens weten hoeveel mensen dat doen (heb in de schoonmaak gewerkt)

WC-rollen vlak naast de pot of een WC-matje; goor!



Ik heb verder geen moeite met rommel, wel met viezigheid.

Ik poets graag met grof geschut. Bleek, azijn, Dettol etc.
quote:Mevrouw75 schreef op 12 september 2014 @ 16:21:

Ik geloof dat ik als je de wereld in hygiene en niet-hygiene zou indelen, ik wel in de niet hygiene kant zou worden ingedeeld.



Eten over houdbaarheidsdatum vind ik dan weer weinig met hygiene te maken. Een pak yoghurt kan nl. hartstikke hygiënisch opgeborgen zijn. Maar goed, wat houdbaärheid ben ik niet al te punctueel en wat schoonmaken betreft ook niet,

Yep, ik sta aan jouw kant.

Mijn schoonmaakster is hygiënischer dan ik, in ieder geval. Als ik soms zeg "dat hoef je niet schoon te maken hoor" dan kijkt ze me aan met zo'n blik alsof ik net voorgesteld om het toilet met een tandenborstel te poetsen, om die vervolgens s avonds weer voor het tandenpoetsen te gebruiken...

(En dan negeert ze dus mijn verzoek, dat moge duidelijk zijn. Ik laat het haar dus zelf uitzoeken )
Alle reacties Link kopieren
quote:diana_banana schreef op 12 september 2014 @ 16:59:

[...]





Te ranzig inderdaad Je moest eens weten hoeveel mensen dat doen (heb in de schoonmaak gewerkt)

WC-rollen vlak naast de pot of een WC-matje; goor!



Ik heb verder geen moeite met rommel, wel met viezigheid.

Ik poets graag met grof geschut. Bleek, azijn, Dettol etc.Wat is er mis met een wc rol vlakbij de toiletpot? Hier staan ze toevallig op een muurtje, maar het zou mij niet storen als ze op de grond zouden staan.
Life is short. Eat dessert first.
quote:diana_banana schreef op 12 september 2014 @ 16:59:

[...]



WC-rollen vlak naast de pot of een WC-matje; goor!

Que? Waarom?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven