Hoe hygiënisch ben jij?

12-09-2014 16:16 250 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf een beetje rommelig huis maar al mijn rommel is wel schoon



Eten ben ik super voorzichtig mee ( vanwege lage afweer) en ik eet dus ook nooit iets wat over de houdbaarheidsdatum.





Hoe hygiënisch ben jij? En heb je in je omgeving mensen waar je net zoals ik liever niet bij thuis eet of bent omdat ze misschien minder op de hygiene letten of juist er veel ste veel mee bezig zijn? :Imao:
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel hygiënisch. Gebruik elke dag 2 a 3 vaatdoekjes ( voor keuken, bankstel, tafels) maak elke dag de wc schoon, was vaak mijn handen, 1 keer in de 2 weken grondig de badkamer. 1 soms 2 keer per week bed verschonen ligt eraan of het warm is geweest. Met schoonmaken gebruik ik ook dettol. En ik vind het heerlijk om schoon te maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:fiool schreef op 12 september 2014 @ 19:28:

[...]





En toch is de laatste cholera-epidemie alweer een tijdje geleden.Dat vind ik zo'n dooddoener dat je alleen je handen wast om er niet ziek van te worden. Je wast je handen toch ook gewoon omdat het hygiënisch is? Omdat je niet met je handen waarmee je net je kont hebt afgeveegd de deurklink aanraakt?
Alle reacties Link kopieren
quote:gedanst schreef op 12 september 2014 @ 19:29:

[...]

Dat vind ik zo'n dooddoener dat je alleen je handen wast om er niet ziek van te worden. Je wast je handen toch ook gewoon omdat het hygiënisch is? Omdat je niet met je handen waarmee je net je kont hebt afgeveegd de deurklink aanraakt?Ik veeg mijn derrière af met wc-papier. Ik ga er vanuit dat anderen dat ook doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Blusher schreef op vrijdag 12 september 2014 19:20 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="oldwood in "Hoe hygiënisch ben jij?"" class="messagelink">oldwood schreef op 12 september 2014 @ 19:15</a>:</b>

[...]





Vind ik eigenlijk wel meevallen, ik hou gewoon niet van viezigheid en je weet nooit waar andere mensen met hun handen gezeten hebben.</div></blockquote>M.i. valt dat echt niet mee. Zwaar overdreven. Heb jij geen man? mijn vriend zou zeggen dat ik niet wijs ben met m'n doekjes.



Jawel hoor, maar mijn man weet hoe ik ben, dus hij laat me lekker mijn gang gaan.

Hij kan er tegenin gaan, en zeggen dat ik niet wijs ben, maar dat helpt mooi niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:fiool schreef op 12 september 2014 @ 19:34:

[...]





Ik veeg mijn derrière af met wc-papier. Ik ga er vanuit dat anderen dat ook doen.





En toch komen er in bijvoorbeeld belegde broodjes poepbacterieën voor. Van mensen die hun handen dus niet wassen nadat ze naar de wc zijn geweest.



Of je er nou ziek van wordt of niet, ik vind het vies om een klink aan te raken die een ander ook heeft aangeraakt met die bacterie:en.
Stofzuigen doe ik om de dag, dweilen 1x per week en soms sla ik over, het sanitair 2x per week, ramen lappen in het voorjaar en het najaar, bed verschonen 1x in de 2 weken, keukenkastjes (binnenkant) in de winter en de zomer of als ik gestopt ben met roken en ik gebruik voor iedere wasbeurt 2 handdoeken waarvan eentje apart voor mijn haar. Een handdoek gaat op de grond zodat ik droge voeten houd en die andere mag drogen over de radiator en daarna verdwijnen beiden in de wasmand/wasmachine. Vaatdoekjes gaan ook vrij snel in de wasmand, ik heb dan ook stapels vaatdoekjes en handdoeken.



O ja, deurklinken en lichtknopjes maak ik schoon wanneer ik eraan denk en ik sop kijk nooit achter de wasmachine of koelkast
Alle reacties Link kopieren
Tja, ik werk met bacteriën (die van de poep). Op mijn werk was ik mijn handen dan ook veel vaker dan thuis. Daarbuiten beschouw ik alles als 'schoon genoeg'
Ik douche twee keer per dag. Om de dag schone handdoeken. Elke zaterdag bed verschonen.

Elke dag stofzuigen, twee keer per week stoffen en dweilen. Elke dag wc. Elke week badkamer. Net zoals deurklinken, lichtknopjes en afstandsbediening.

Na het koken de keuken weer leeg en schoon.

Na boodschappen doen handen wassen net zoals na wc bezoek.

Koelkast altijd even schoonmaken voordat de nieuwe boodschappen erin gaan.
Alle reacties Link kopieren
Zal ik het maar opbiechten dan. Als ik thuis ben was ik niet altijd mijn handen na het plassen. Ja, shoot me. Ik gebruik ruim voldoende WC papier en kom dus niet in aanraking met urine. (urine die zoals iemand al zei steriel is) handen wassen is belangrijk - ik doe het heus wel regelmatig - maar laten we niet te hysterisch gaan doen. Er zijn hele volksstammen die bij wijze van ritueel hun eigen zeik drinken.
Alle reacties Link kopieren
Yajes, echt wáárom? vind je dat niet onwijs zonde van je tijd?

Ik kan me er echt niets bij voorstellen. Waarom zou je iedere dag stofzuigen? heb je 8 katten, 7 honden en kleine kinderen?

En twee keer per dag douchen? Je werkt in het riool?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben hier allemaal een tic wat betreft schoonmaken. Alle drie de wc's worden minimaal een maal per dag gedaan. De douche iedere keer nadat iemand heeft gedoucht, wasmeubel ook iedere dag. Er wordt hier iedere dag gestofzuigt, en om de dag een flinke stofzuigbeurt, dan wordt de trap ook gestofzuigt, en dan gaat alles van z'n plek af. Dweilen gebeurt tweemaal per dag. Keuken krijgt iedere dag een kleine beurt, en een maal in de week een grote beurt. koelkast wordt dagelijks aan de buitenkant schoongemaakt en eenmaal in de week helemaal.

De banken en de rest van het meubilair worden eenmaal per week flink schoongemaakt met een sopje. En de ramen worden iedere week aan de binnen en buitenkant gezeemd.

We hebben voor kip/vlees/groente/brood een andere snijplank, aparte messen voor kip/vlees/groente/brood.

Alles in de voorraadkamer staat op datum. In de koelkast ook, en in de trappenkast ook.
Alle reacties Link kopieren
Blusher, high five! (En daarna onze handen ontsmetten )
quote:speechlessone schreef op 12 september 2014 @ 19:52:

Wij hebben hier allemaal een tic wat betreft schoonmaken. Alle drie de wc's worden minimaal een maal per dag gedaan. De douche iedere keer nadat iemand heeft gedoucht, wasmeubel ook iedere dag. Er wordt hier iedere dag gestofzuigt, en om de dag een flinke stofzuigbeurt, dan wordt de trap ook gestofzuigt, en dan gaat alles van z'n plek af. Dweilen gebeurt tweemaal per dag. Keuken krijgt iedere dag een kleine beurt, en een maal in de week een grote beurt. koelkast wordt dagelijks aan de buitenkant schoongemaakt en eenmaal in de week helemaal.

De banken en de rest van het meubilair worden eenmaal per week flink schoongemaakt met een sopje. En de ramen worden iedere week aan de binnen en buitenkant gezeemd.

We hebben voor kip/vlees/groente/brood een andere snijplank, aparte messen voor kip/vlees/groente/brood.

Alles in de voorraadkamer staat op datum. In de koelkast ook, en in de trappenkast ook.







Respect.

Heb je ook ondergoed met de dagen van de week erop?
Alle reacties Link kopieren
Elke dag douchen en haren wassen, schoon ondergoed en sokken. Kleding draag ik vaak langer dan een dag.

Handen wassen doe ik te weinig, als wat ik op het forum lees de norm is. Met scheren ben ik in zodra er een r in de maand zit laks.



Een keer per week het hele huis stofzuigen, twee katten.

Om de andere dag het looppad van de beneden verdieping zuigen

De vaatwasser gaat elke avond aan.

Bedden verschonen eenmaal per week op donderdag.

Met wassen ben ik laks, ik spaar op tot de berg was tot aan de nok van de zolder ligt en was alles in een dag weg. Ramen zemen buiten doet de glazenwasser elke acht weken boven en beneden.

Binnen doe ik het zelf en ik denk dat ik het 4-6 x per jaar doe.

Eenmaal per jaar gaat al mijn servies uit mijn servieskast door de vaatwasser. Stoffen doe ik boven en beneden eenmaal per week.



Ook met de kattenbak ben ik super laks, eenmaal per week.

Maar in de lente en zomer zijn de katten veel buiten.



Ik heb twee verschillende snijplanken en maak het aanrecht elke dag aan het einde van de dag schoon. Wc schoonmaken wisselt.

De pot om de andere dag maar alles slechts eenmaal per zes weken. Hetzelfde geld voor de badkamer. Trekker over de spiegel en wasbak maar aan het uitboeten van de douchebak heb ik een vreselijke hekel om de vier weken en dan doe ik mijn best.



Wc en badmat was ik om de andere dag.

Handdoek voor mijn haar gebruik ik de dag erna voor mijn lijf en de handdoek die ik voor mijn lijf heb gebruikt gaat de was in.
Op zaterdag help ik tamme dieren weer het beest in zichzelf te vinden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Keausje schreef op 12 september 2014 @ 19:58:

[...]









Respect.

Heb je ook ondergoed met de dagen van de week erop? Nee wel sokken





Ik heb trouwens ook altijd glorix doekjes bij mij voor het geval dat ik op een openbare wc moet plassen.

Bedden worden hier trouwens ook iedere week verschoont, en iedere maandag en donderdag wordt er gestreken. Er wordt iedere dag gewassen en gedroogd uiteraard.

De deuren (voordeur, tussendeur slaapkamerdeur etc) worden hier trouwens ook iedere week gedaan.
quote:Blusher schreef op 12 september 2014 @ 19:51:

Yajes, echt wáárom? vind je dat niet onwijs zonde van je tijd?

Ik kan me er echt niets bij voorstellen. Waarom zou je iedere dag stofzuigen? heb je 8 katten, 7 honden en kleine kinderen?

En twee keer per dag douchen? Je werkt in het riool?



Het zit zo in mijn systeem.

Ik snap best dat sommige dit te ver vinden gaan maar ik voel me hier juist goed bij. Ik hou enorm van een schone vloer waar ik met mijn blote voetjes op kan lopen zonder zand, kruimels of ander rommel.

Eh nee, ik werk niet in het riool. Haha! Maar ik wil fris mijn bed in en in de ochtend weer fris naar mijn werk gaan. Daarom twee keer per dag douchen.
quote:speechlessone schreef op 12 september 2014 @ 20:02:

[...]

Nee wel sokken
Alle reacties Link kopieren
Koelkast controleer ik op datum als ik een boodschappenlijstje maak. Dweilen eens per twee weken. In ons vorige huis dweilde in dagelijks.....dat was te zien na een tijdje sprong de vloer er dus gewoon uit....
Op zaterdag help ik tamme dieren weer het beest in zichzelf te vinden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Keausje schreef op 12 september 2014 @ 19:58:

[...]









Respect.



Hoezo verdient dit respect?? Heb je het wel gelezen?

Ik vind het absurd om zoveel te poetsen. Toen ik het las dacht ik dit moet een hele sarcastische post zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:speechlessone schreef op 12 september 2014 @ 19:52:

Wij hebben hier allemaal een tic wat betreft schoonmaken. Alle drie de wc's worden minimaal een maal per dag gedaan. De douche iedere keer nadat iemand heeft gedoucht, wasmeubel ook iedere dag. Er wordt hier iedere dag gestofzuigt, en om de dag een flinke stofzuigbeurt, dan wordt de trap ook gestofzuigt, en dan gaat alles van z'n plek af. Dweilen gebeurt tweemaal per dag. Keuken krijgt iedere dag een kleine beurt, en een maal in de week een grote beurt. koelkast wordt dagelijks aan de buitenkant schoongemaakt en eenmaal in de week helemaal.

De banken en de rest van het meubilair worden eenmaal per week flink schoongemaakt met een sopje. En de ramen worden iedere week aan de binnen en buitenkant gezeemd.

We hebben voor kip/vlees/groente/brood een andere snijplank, aparte messen voor kip/vlees/groente/brood.

Alles in de voorraadkamer staat op datum. In de koelkast ook, en in de trappenkast ook.Dan ben je toch de hele dag aan het schoonmaken? Mijn hobby zou het niet zijn.
Life is short. Eat dessert first.
Respect als in "wow, dat doe ik je niet na "
Alle reacties Link kopieren
quote:Blusher schreef op 12 september 2014 @ 20:06:

[...]





Hoezo verdient dit respect?? Heb je het wel gelezen?

Ik vind het absurd om zoveel te poetsen. Toen ik het las dacht ik dit moet een hele sarcastische post zijn.

Ik voel mezelf gewoon niet fijn in een huis dat niet via mijn gewoontes is schoongemaakt. Als ik bij iemand anders de vette vingers op de deuren of tegels zie zitten dan griezel ik gewoon.

Ik ben zo opgevoed en ik voel me er prima bij.
Alle reacties Link kopieren
quote:doornroosje9 schreef op 12 september 2014 @ 20:07:

[...]





Dan ben je toch de hele dag aan het schoonmaken? Mijn hobby zou het niet zijn.Ik doe het buiten mijn parttime werk om. En in het weekend helpt mijn vriend ook nog mee. De hele dag is het niet, maar toch wel een flinke dagbesteding.
quote:speechlessone schreef op vrijdag 12 september 2014 19:52 Wij hebben hier allemaal een tic wat betreft schoonmaken. Alle drie de wc's worden minimaal een maal per dag gedaan. De douche iedere keer nadat iemand heeft gedoucht, wasmeubel ook iedere dag. Er wordt hier iedere dag gestofzuigt, en om de dag een flinke stofzuigbeurt, dan wordt de trap ook gestofzuigt, en dan gaat alles van z'n plek af. Dweilen gebeurt tweemaal per dag. Keuken krijgt iedere dag een kleine beurt, en een maal in de week een grote beurt. koelkast wordt dagelijks aan de buitenkant schoongemaakt en eenmaal in de week helemaal.

De banken en de rest van het meubilair worden eenmaal per week flink schoongemaakt met een sopje. En de ramen worden iedere week aan de binnen en buitenkant gezeemd.

We hebben voor kip/vlees/groente/brood een andere snijplank, aparte messen voor kip/vlees/groente/brood.

Alles in de voorraadkamer staat op datum. In de koelkast ook, en in de trappenkast ook. Als je dat nu allemaal eens 1x minder zou doen, en dan in plaats daarvan bij mij komt, dan blijft jouw huis schoon en wordt het mijne dat ook!
Alle reacties Link kopieren
quote:speechlessone schreef op 12 september 2014 @ 20:11:

[...]



Ik doe het buiten mijn parttime werk om. En in het weekend helpt mijn vriend ook nog mee. De hele dag is het niet, maar toch wel een flinke dagbesteding.Hebben jullie kinderen en/of huisdieren? Wat zegt jouw vriend hiervan?
Life is short. Eat dessert first.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven