Hoe hygiënisch ben jij?

12-09-2014 16:16 250 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf een beetje rommelig huis maar al mijn rommel is wel schoon



Eten ben ik super voorzichtig mee ( vanwege lage afweer) en ik eet dus ook nooit iets wat over de houdbaarheidsdatum.





Hoe hygiënisch ben jij? En heb je in je omgeving mensen waar je net zoals ik liever niet bij thuis eet of bent omdat ze misschien minder op de hygiene letten of juist er veel ste veel mee bezig zijn? :Imao:
Alle reacties Link kopieren
quote:Blusher schreef op vrijdag 12 september 2014 20:06 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="Keausje in "Hoe hygiënisch ben jij?"" class="messagelink">Keausje schreef op 12 september 2014 @ 19:58</a>:</b>

[...]





Respect.</div></blockquote>



Hoezo verdient dit respect?? Heb je het wel gelezen?

Ik vind het absurd om zoveel te poetsen. Toen ik het las dacht ik dit moet een hele sarcastische post zijn.



Absurd? Dat valt best mee hoor.

Zijn gewoon de normale dingen die moeten gebeuren, zo hoort het huishouden te gaan vind ik.

Alles schoon en fris gepoetst.

Jammer dat het glimmertje ontbreekt, die wel te zien is in schoonmaakmiddel reclames.
Alle reacties Link kopieren
Is het alweer tijd voor de : hoevaak verschoon jij je bed en hoevaak maak jij de wc schoon - discussie?
Alle reacties Link kopieren
quote:speechlessone schreef op 12 september 2014 @ 20:09:

[...]



Ik voel mezelf gewoon niet fijn in een huis dat niet via mijn gewoontes is schoongemaakt. Als ik bij iemand anders de vette vingers op de deuren of tegels zie zitten dan griezel ik gewoon.

Ik ben zo opgevoed en ik voel me er prima bij.Maar dat het wat overdreven *understatement van de week* is, dat realiseer je je wel? Waarom zou je dan niet proberen om die poets-tic wat onder controle te krijgen, een manier vinden om er niet zo mee bezig te zijn? Dat jij zo opgevoed bent en je het dus als 'normaal' ziet wil niet zeggen dat het dat ook is.
Juist als je het goed bijhoudt, is het niet zoveel werk. En ik wil gewoon elke dag een schoon huis. Ik wordt zeer onrustig van een vies en rommelig huis.
quote:speechlessone schreef op 12 september 2014 @ 20:09:

[...]



Ik voel mezelf gewoon niet fijn in een huis dat niet via mijn gewoontes is schoongemaakt. Als ik bij iemand anders de vette vingers op de deuren of tegels zie zitten dan griezel ik gewoon.

Ik ben zo opgevoed en ik voel me er prima bij.Wat je maar prima noemt, als je al begint te griezelen als iemand niet schoonmaakt volgens jouw normen. Of kom je de deur niet meer uit?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben de meest inconsequente denk ik. Ik ben redelijk panisch voor kip. Snijplank en mes spoel ik af met kokend water en daarna de vaatwasser in. En elke keer dat ik iets aan heb geraakt waar kip op heeft gelegen was ik tussendoor mijn handen. Dus snijplank en mes in de wasbak leggen, handen wassen voor ik de waterkoker pak. Snijplank afspoelen en dan in vaatwasser zetten en weer handen wassen enz.

Gasfornuis en keuken maak ik elke dag schoon. Ramen heb ik ook graag doorzichtig (maar dat is ook tactiek omdat schone ramen je huis al snel een fris gezicht geven )

Houdbaarheidsdatums hou ik me ook teveel aan, maar probeer daar makkelijker in te worden.



Maar aan de andere kant komt het niet eens in me op om m'n handen te wassen na het boodschappen doen, gebruik handdoeken twee dagen, dweil ik als het meezit om de week, en m'n eigen vuil ben ik niet vies van. Je moet bij mij ook niet onder, achter of op kasten gaan kijken, ik ben nogal een voor het oog schoonmaker.



De schoonmaakwoede van wc's van sommige mensen snap ik ook nooit zo. Belangrijker om knoppen en klinken schoon te maken dan de wc zelf volgens mij. En die doen mensen dan vaak als laatste.



Ik ga ook rustig op welke wc dan ook zitten. Maakt mij niet uit dat m'n benen evt vies worden. Bij het weggaan uit openbare wc's doe ik dan wel weer de deur open met m'n ellebogen.



Ik weet heel goed dat je ziek kunt worden van sommige bacteriën, maar volgens mij valt het ik het algemeen best mee.
Nog even ontopic: sommige dames hier kunnen maar beter niet bij mij op bezoek gaan. Ramen lappen doe ik alleen als ik er echt niet meer doorheen kan kijken. Handen wassen na een toiletbezoek doe ik doorgaans wel, maar dan droog ik ze af aan mijn broek. Uiterste gebruiksdata kunnen ze wat mij betreft wel achterwege laten, ik vertrouw volledig op mijn ogen en mijn neus. En ik heb helemaal niks van winkelwagentjes, al moet ik ze aflikken. Kortom, ik ben een smeerpijp.
Alle reacties Link kopieren
Ik behoor dan ook tot de onhygienische mens, maar ik ben werkelijk waar nog nooit ziek geworden van vuil en heb ook nog nooit een voedselvergiftiging gehad (ik ben 40).



Vind het echt behoorlijke zonde van de tijd en ook zwaar overdreven om zo veel en vaak te poetsen.



Ik denk ook echt dat je huis, vloer en meubels veel te snel slijten als je ze zo vaak boent.
Vergeleken met sommige mensen hier ben ik echt een smeerlap geloof ik.
Als je met zijn 2 tjes 3 toiletten hebt, die je 2x per dag poetst, poets je dan niet regelmatig een ongebruikte pot?



Echt, ik heb zoveel leukere dingen te doen op een dag.
Alle reacties Link kopieren
2 keer per dag dweilen????????

Waarom?
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Maar wat is er nou zo vies aan een winkelwagentje dan? Ja, daar zit iedereen met z'n handen aan en dat is vast heel goor, maar wat krijg je daar dan precies van als je je handen niet wast? Ben je dan bang dat je ziek wordt ofzo? Ik dénk niet eens aan dat soort dingen over het algemeen.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mijn huisarts heb ik smetvrees, maar ik vind het zelf best meevallen. Ik heb 2 kleine kindjes dus stofzuig 3x per dag en elke dag dweilen. Handen wassen gemiddeld 15x per dag. Douchen elke ochtend en avond en ook na elke grote beurt op het toilet (trouwens ook na de grote beurt van mijn vriend haha )
Alle reacties Link kopieren
quote:Thordis schreef op 12 september 2014 @ 20:55:

Maar wat is er nou zo vies aan een winkelwagentje dan? Ja, daar zit iedereen met z'n handen aan en dat is vast heel goor, maar wat krijg je daar dan precies van als je je handen niet wast? Ben je dan bang dat je ziek wordt ofzo? Ik dénk niet eens aan dat soort dingen over het algemeen.Ik vind het een dooddoener om alleen je handen te wassen omdat je er anders ziek van kunt worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:dewanhoopnabij schreef op 12 september 2014 @ 21:04:

Volgens mijn huisarts heb ik smetvrees, maar ik vind het zelf best meevallen. Ik heb 2 kleine kindjes dus stofzuig 3x per dag en elke dag dweilen. Handen wassen gemiddeld 15x per dag. Douchen elke ochtend en avond en ook na elke grote beurt op het toilet (trouwens ook na de grote beurt van mijn vriend haha )





Elke dag drie keer stofzuigen vind ik overdreven, maar de rest vind ik normaal.

Ik snap ook niet dat je huisarts dit smetvrees noemt.



Ik was mijn handen ook zeker 15 keer per dag.
quote:winkelfanaat schreef op 12 september 2014 @ 19:20:

[...]



Ik probeer me een voorstelling te maken. Je hebt gedoucht en droogt dan met die handdoek ook je bilnaad. De volgende dag droog je met diezelfde handdoek weer lekker je gezicht en rest van je lichaam. En de dag daarna weer en weer en weer, tot die handdoek echt begint te stinken naar?!?!?!? Waar stinkt die handdoek naar?Stinken, stinken. Gewoon niet fris meer ruiken. Niet meer naar zeep ruiken. En ik droog idd gewoon mijn gezicht ermee af. Mijn bilnaad droog ik niet grondig ertussen af. Ik doe ff de handdoek langs mijn billen en klaar. Laat de rest drogen. En buiten dat, ook mijn billen zijn gewoon schoon na het douchen. Daar durf ik best mijn neus tussen te duwen als ik erbij kon
quote:gedanst schreef op 12 september 2014 @ 21:08:

[...]





Ik vind het een dooddoener om alleen je handen te wassen omdat je er anders ziek van kunt worden.

Dat is het ook, dat zeg ik ook niet. Maar waarom zijn sommige mensen zo panisch over dingen als geld, een deurklink, winkelkarretje. Dan is het 'vies', wat is daar precies erg aan?

Vlekken, ja dat is vies, en zichtbaar. Maar waarom is dat andere vies zo erg? In mijn beleving krijg ik daar niets van en ondervind ik op geen enkele manier negatieve gevolgen van een winkelkarretje, een deurklink of een keer mijn handen niet wassen na het plassen.



Dat een vervuild huis ongezond is, ja dat snap ik. Maar de dingen die hier genoemd worden? Waarom is dat onwenselijk of schadelijk?
Alle reacties Link kopieren
quote:Thordis schreef op 12 september 2014 @ 21:13:

[...]



Dat is het ook, dat zeg ik ook niet. Maar waarom zijn sommige mensen zo panisch over dingen als geld, een deurklink, winkelkarretje. Dan is het 'vies', wat is daar precies erg aan?

Vlekken, ja dat is vies, en zichtbaar. Maar waarom is dat andere vies zo erg? In mijn beleving krijg ik daar niets van en ondervind ik op geen enkele manier negatieve gevolgen van een winkelkarretje, een deurklink of een keer mijn handen niet wassen na het plassen.



Dat een vervuild huis ongezond is, ja dat snap ik. Maar de dingen die hier genoemd worden? Waarom is dat onwenselijk of schadelijk?Als jij dat niet als vies voelt kan ik niet uitleggen waarom ik het wel vies vind. Ik vind het walgelijk als ik een deurklink aanraak die net is aangeraakt door iemand die net in zijn hand heeft gehoest of geniest. Of ik er nou ziek van word of niet, ik vind het heel vies.
En die handdoek: het is maar een kont hoor. Een gewassen kont. Je hoeft hem ook weer niet schoon te likken. Daar is toch niets vies meer aan na het douchen? Jeetje, kun je dan nog seks hebben als je zo denkt? En ik gebruik mijn handdoeken maar 1 x hoor, uit gemakzucht, maar ik vind niets vies aan je handdoek vaker gebruiken.



Ok, ook daar heb ik een grens in: op vakantie vertelde een gezin dat ze voor ruim 2 weken vakantie 2 handdoeken pp mee hadden. Zonder die tussendoor te wassen. Dat vond ik minder fris.
quote:gedanst schreef op 12 september 2014 @ 21:10:

[...]





Elke dag drie keer stofzuigen vind ik overdreven, maar de rest vind ik normaal.

Ik snap ook niet dat je huisarts dit smetvrees noemt.



Ik was mijn handen ook zeker 15 keer per dag.Echt? 2x per dag douchen en na een kakbeurt? En ook na een kakbeurt van vriend? Dan moest ik 10x per dag douchen.
quote:gedanst schreef op 12 september 2014 @ 21:16:

[...]





Als jij dat niet als vies voelt kan ik niet uitleggen waarom ik het wel vies vind. Ik vind het walgelijk als ik een deurklink aanraak die net is aangeraakt door iemand die net in zijn hand heeft gehoest of geniest. Of ik er nou ziek van word of niet, ik vind het heel vies.

Mocht ik dat zíen dan heb je kans dat ik het ook vies vind. Maar ik zou mijn werk echt niet kunnen doen als ik zo dacht



De kopjes waar ik af en toe koffie uit drink, ik wil het niet weten. De banken waar ik op zit en de computermuizen die ik bij mensen thuis weleens vast hou, om van sommige handen die ik schud maar niet te spreken.... Brrrrrr...
Alle reacties Link kopieren
Douchen na elke grote beurt, dat meen je niet he?? Waar haal je de tijd vandaan?? En dan ook nog 3x per dag stofzuigen en nog eens dweilen? Ben ik nou de enige die dat echt belachelijk vindt? Wanneer besteed jij echt aandacht aan je kinderen dan, je bent heel de uag met hygiene bezig..

Tuurlijk knoeien kinderen altijd en haal je na het eten even doekje ofzo onder tafel door, neem aan dat je dat geen dweilen noemt toch?
Ik heb voor vakantie ook 1 handdoek pp per week bij hoor tja, ik kan die caravan nou eenmaal niet vol blijven stouwen. Ik probeer wel een keer te wassen tussendoor, maar als dat niet kan heb ik dus 1 handdoek voor een week. Ik sla wel vaak de handdoek dan gewoon om en loop terug naar de caravan, dan droog ik aan de buitenlucht ipv me echt af te drogen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Larissje schreef op 12 september 2014 @ 21:18:

[...]





Echt? 2x per dag douchen en na een kakbeurt? En ook na een kakbeurt van vriend? Dan moest ik 10x per dag douchen.





Sorry, ik haalde dewanhoopnabij en iemand anders door elkaar.



Nee, dat doe ik inderdaad niet. Maar ik stofzuig en dweil wel elke dag en was mijn handen zeker 15 keer per dag.



Als je 5 keer naar de wc gaat per dag kom je al op 5 keer. Na mijn werk was ik mijn handen, voor en tijdens het eten koken, als ik een schoonmaakdoekje uitwring was ik mijn handen daarna enzovoort.
Alle reacties Link kopieren
quote:gedanst schreef op 12 september 2014 @ 21:10:

[...]





Elke dag drie keer stofzuigen vind ik overdreven, maar de rest vind ik normaal.

Ik snap ook niet dat je huisarts dit smetvrees noemt.



Ik was mijn handen ook zeker 15 keer per dag.Douchen na elke keer dat je gepoept hebt en zelfs nadat je partner gepoept heeft is normaal?
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven