Hoe hygiënisch ben jij?

12-09-2014 16:16 250 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf een beetje rommelig huis maar al mijn rommel is wel schoon



Eten ben ik super voorzichtig mee ( vanwege lage afweer) en ik eet dus ook nooit iets wat over de houdbaarheidsdatum.





Hoe hygiënisch ben jij? En heb je in je omgeving mensen waar je net zoals ik liever niet bij thuis eet of bent omdat ze misschien minder op de hygiene letten of juist er veel ste veel mee bezig zijn? :Imao:
Alle reacties Link kopieren
quote:Spijk-er schreef op 12 september 2014 @ 22:13:

Eh ja mijn bed wordt dan vies. Misschien ben ik onhandig, ik ga niet direct uit bed springen nadat er iemand is klaargekomen en ik ga ook niet op een handdoekje liggen. Dus ja sperma. En mijn eigen hoenoemjedat, vocht dat ontstaat als je opgewonden wordt. En zweet lijkt me toch ook wel vrij onvermijdelijk. Nou ja, dat soort dingen dus...



Nee ik smeer nergens mee, maar het wordt gewoon vies.



Ik heb een stapeltje handdoeken naast ons bed.

Althans, van die oude hydrofielluiers.

En die pak ik er na de climax gelijk bij.



Wat me er aan moet denken dat we nieuwe hydrofielluiers moeten kopen voordat de baby geboren wordt, want ondanks wassen zou ik dat dan weer wel een vies idee vinden.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
quote:parbleumondieu schreef op vrijdag 12 september 2014 22:09 Tjonge zeg, ik ben ook een viezerik. Ik kan me er weer weinig bij voorstellen dat het erg is als mijn handen iets vastpakken waar andere, ook ongewassen handen aan hebben gezeten. Zolang ik geen wonden heb of met mijn handen in mijn mond zit.



Gaan jullie ook wel eens backpacken in het verre Oosten? Daar zijn de wc's best wel vies en daar lopen met een beetje mazzel de kakkerlakken rond je bed.



Als je gaat kamperen moet je ook wel een beetje tegen vuil kunnen. Dat gevoel van modder en zand tussen de tenen na het douchen, omdat er geen enkel droog plekje in de sanitaire ruimte is, maar ook geen enkel nat schoon plekje, dat hoort er echt bij. Onder andere daarom slaap ik altijd in "4* of meer" hotels
Ik geef leiding aan 2 woongroepen met mensen met een beperking en ik sta ook regelmatig op de groepen. Wij hebben een groep met mensen met een zeer laag niveau en het bijbehorende kwijlen. Tijdens het werken ben ik daar niet vies van en kan lekker met ze kroelen en krijg tijdens wandelen een lekker nat handje van ze! Ook zitten ze vaak in mijn haar te kroelen en doen...



Als ik thuis ben is wel het eerste wat ik doe mijn kleren in de was en onder de douche. Toch wel grappig dat ik me er de hele dag niet aan kan ergeren, maar zodra ik de deur achter me dicht trek op het werk wil ik zsm schoon zijn.
Alle reacties Link kopieren
En ben dus een seksviespeuk en dat moet ik van het vivaforum horen, dat heeft niemand van mijn sekspartners me ooit nog verteld
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
quote:Spijk-er schreef op 12 september 2014 @ 22:22:

En ben dus een seksviespeuk en dat moet ik van het vivaforum horen, dat heeft niemand van mijn sekspartners me ooit nog verteld



Waarschijnlijk vinden jouw sekspartners dat gewoon lekker geil.

Vunzige viezerds die jullie er zijn
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Mijn ex heeft een smetfobie of ik ben een heel smerig mens.

Ex gruwelt er van dat ik alles wat op 60 graden gewassen kan worden bij elkaar gooi. Dus handdoeken, ondergoed, theedoeken en vieze sokken. Volgens ex moet ik tijdens het eten koken nogmaals mijn handen wassen als ik iets uit de koelkast heb gehaald en moeten de kinderen de handen wassen als ze uit school komen. Hij gooit water over de knoppen van de kraan voor hij de kraan dichtdraait met als resultaat een zeiknat aanrecht.

Als hij gaat koken wordt alles afgespoeld, ook al komt het rechtstreeks uit de vaatwasser. Kopjes worden eerst afgespoeld met de hete thee om er dan nogmaals weer thee in te doen.

Hij wordt panisch als er per ongeluk toch een paar haren in het putje zijn achtergebleven. Ik vroeg hem laatst nog eens te overdenken dat hij ondanks als zijn reinigingsgedoe toch veel vaker ziek is dan mij. Hij is veel vaker grieperig of verkouden en heeft eczeem door al het geschrob onder de douche. Zoals ik me douche kan ik nooit schoon worden volgens hem. Nu heeft hij een schimmelinfectie aan zijn voeten. Ik heb hem al zo vaak gezegd dat dat schrobben met zeep gewoon niet goed is. Ik stap met mijn blote voeten de hele tuin en zwembad door en nog nooit schimmel gehad. Hij loopt altijd zo angstvallig met zijn slippertjes....Iedereen die zo angstvallig hygiënisch is zou toch eens moeten kijken waar dat nou voor helpt. Ben je echt minder vaak ziek dan iemand die dat niet is?
Alle reacties Link kopieren
Netniet, OMG. ik zou er ook niet mee kunnen leven
Alle reacties Link kopieren
quote:Desperate_Housewive schreef op 12 september 2014 @ 22:10:

Zweten tijdens de seks gebeurt na 12,5 jaar niet echt meer hier,



Jullie kunnen het nu met minder inspanning?





en verder leg ik meestal die handdoek onder mijn kont tijdens "het" zeg maar. .Geil.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 12 september 2014 @ 22:37:

[...]





Geil. Dat dacht ik ook al. Vet sexy.
Alle reacties Link kopieren
quote:flojan schreef op 12 september 2014 @ 21:18:

Douchen na elke grote beurt, dat meen je niet he?? Waar haal je de tijd vandaan?? En dan ook nog 3x per dag stofzuigen en nog eens dweilen? Ben ik nou de enige die dat echt belachelijk vindt? Wanneer besteed jij echt aandacht aan je kinderen dan, je bent heel de uag met hygiene bezig..



Je bent niet de enige. Ik vind het raar. Lees het echt met verbazing.

En ik vind het ook raar dat die kinderen dus blijkbaar worden opgevoed met het idee dat je je moet douchen na het poepen.
quote:Blusher schreef op 12 september 2014 @ 22:33:

Netniet, OMG. ik zou er ook niet mee kunnen leven

Vind je het gek dan dat het mijn ex is? We zijn wel heel goede vrienden.

Edit: Ik vind het zo onmannelijk als mannen overdreven hygiënisch zijn. Ik zie veel liever een man die met zijn vieze klushanden zonder problemen een boterham naar binnen werkt. Ook zoiets, ex is tijdens het tuinieren constant aan het spugen omdat hij bang is aardedeeltjes of andere viezigheid in zijn mond te hebben. Hij zou nooit aan zijn vinger likken om een bladzij om te slaan.....hij spuugt zonder zijn vinger aanraken een beetje spuug op zijn vinger, vraag me niet waarom, maar dat vond ik nog het meest ergerlijke.
Oei, ben bang dat mensen met smetvrees hier zich heerlijk ongemakkelijk gaan voelen. Ik stof en stofzuig één, hooguit twee keer per week, ben niet heel trouw met iedere avond het keukenoppervlak schoon te maken en de WC ook maar twee, misschien drie keer per week? Wassen doe ik wel wat meer en als ik met kip heb gewerkt gaat de snijplank met 65 graden in de afwasmachine. Maar dat is het uiterste denk ik...



Ik doe meer aan persoonlijke hygiëne. Dagelijks nieuw ondergoed en sokken aan, dagelijks douchen en make - up er afhalen voor het slapen gaan. Dat vind ik wat belangrijker.
Alle reacties Link kopieren
quote:gedanst schreef op 12 september 2014 @ 21:26:

[...]





Maar dat is het nou net. je ziet het niet altijd, maar het gebeurt wel. Die klink wordt ook aangeraakt door mensen die hun handen niet hebben gewassen na toiletbezoek, die in hun hand niezen enz.



En omdat dat gebeurt was ik mijn handen dus als ik zoiets heb aangeraakt.

Dat idee dat iets vies is zit dus meer tussen je oren dan dat daadwerkelijk die deurklink nou zo vies is.

Een paar bacteriën, die kunnen niet zo veel kwaad hoor.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Douchen na het poepen kan toch ook niet altijd? Ik moet wel eens poepen als ik op mijn werk ben, maar daar is geen douche.
Alle reacties Link kopieren
quote:gedanst schreef op 12 september 2014 @ 18:26:

[...]





Vind je dat niet vies je bed zo min mogelijk verschonen?Ik vind niet zo heel snel iets vies. Gelukkig maar, want ik heb een hekel aan schoonmaken.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
quote:fleetfox schreef op 12 september 2014 @ 22:47:

Oei, ben bang dat mensen met smetvrees hier zich heerlijk ongemakkelijk gaan voelen. Ik stof en stofzuig één, hooguit twee keer per week, ben niet heel trouw met iedere avond het keukenoppervlak schoon te maken en de WC ook maar twee, misschien drie keer per week? Wassen doe ik wel wat meer en als ik met kip heb gewerkt gaat de snijplank met 65 graden in de afwasmachine. Maar dat is het uiterste denk ik...



Ik doe meer aan persoonlijke hygiëne. Dagelijks nieuw ondergoed en sokken aan, dagelijks douchen en make - up er afhalen voor het slapen gaan. Dat vind ik wat belangrijker.Ik vind jou behoorlijk hygiënisch.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
quote:Solomio schreef op 12 september 2014 @ 22:49:

[...]



Dat idee dat iets vies is zit dus meer tussen je oren dan dat daadwerkelijk die deurklink nou zo vies is.

Een paar bacteriën, die kunnen niet zo veel kwaad hoor.



Wat dacht je van virussen?





60% van de besmetting met norovirussen vindt plaats van mens op mens. Dit gebeurt door contact met braaksel of ontlasting. Het virus is dan op de handen van de besmette persoon aanwezig. Als deze persoon de handen na toiletbezoek niet goed (genoeg) wast, verspreidt hij het virus. Zo komt het bijvoorbeeld ook terecht op deurklinken, trapleuningen, stoelen, speelgoed enzovoorts.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 12 september 2014 @ 22:55:

[...]





Wat dacht je van virussen?





60% van de besmetting met norovirussen vindt plaats van mens op mens. Dit gebeurt door contact met braaksel of ontlasting. Het virus is dan op de handen van de besmette persoon aanwezig. Als deze persoon de handen na toiletbezoek niet goed (genoeg) wast, verspreidt hij het virus. Zo komt het bijvoorbeeld ook terecht op deurklinken, trapleuningen, stoelen, speelgoed enzovoorts.Ik reageer op iemand die zegt dat het haar niet gaat om ziektes die je kunt krijgen van bijv vieze deurklinken, maar dat ze het gewoon vies vindt.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
quote:Solomio schreef op 12 september 2014 @ 22:52:

[...]



Ik vind jou behoorlijk hygiënisch.



Ik ook.

Bij ons wordt hooguit 1x per week gestofzuigd. Beneden dan. Boven 1x per 2 weken. Dweilen ook niet elke week.

De wc wordt 1x per week gedaan.

Keuken en badkamer worden wel netjes achtergelaten maar doorgaans slechts 1x per 2 weken echt grondig schoongemaakt.



Soms is het wel eens ergens stoffig. Of plak de vloer ergens. En dan doen we soms daar tussentijds vast iets aan. Maar niet altijd.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
Oei, ik ben duidelijk verkeerd begrepen door verschillende van jullie. Ik bedoelde natuurlijk na de seks en niet nadat mijn vriend op het toilet heeft gezeten, dat vind zelfs ik overdreven. Stofzuigen is 1x per dag het gehele huis en dweilen ook, ben daar gemiddeld binnen een half uur mee klaar (appartement) Als de kindjes iets te eten hebben lopen ze de hele woonkamer door, dus haal dan wel even de stofzuiger er weer doorheen en dat is best vaak. Als ik heb gepoept en dat is meestal gewoon 1x per dag, spring ik snel onder de douche en was dan ook alleen maar de onderkant, is met 2 min klaar. Ik werk niet dus ik besteed genoeg tijd aan de kinderen en ze mogen ook gewoon knoeien en spelen in huis, maar ik maak het daarna idd wel goed schoon. Vind het wel zo fijn dat mijn vriend thuis komt in een schoon huis, zonder de broodkorsten, koekkruimels en plakkende drinkresten te hoeven ontwijken.
quote:parbleumondieu schreef op 12 september 2014 @ 22:50:

Douchen na het poepen kan toch ook niet altijd? Ik moet wel eens poepen als ik op mijn werk ben, maar daar is geen douche.Mijn vader ging zich ook altijd grondig spoelen na het poepen en mensen die dat doen hebben volgens mij een perfect getimed poepsysteem. Mijn vader poepte steevast iedere ochtend na het ontbijt.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben heel vies.

Ik heb soms in de winter 4 dagen dezelfde joggingbroek en bovenkleding aan zonder te douchen, ik slaap er soms zelfs in.



Was alleen mijn handen voor het koken.

Deurklinken en winkelwagentjes daar denk ik geen seconde over na dat het wel eens onhygiënisch kan zijn.

Ik kan 2 dagen met hetzelfde koffiekopje doen zonder het af te wassen.



Bijna iedereen in mijn omgeving vind dan weer wel mijn huis altijd zo schoon en opgeruimd.

En als ik moet werken of echt ergens heen moet dan ben ik keurig gedoucht en heb ik schone kleding aan.



Alleen mijn beste vriendin weet dat ik dan in de winter wel eens een soort van een paar dagen kan coconnen en dat ik mezelf daarbij vervuil, zij heeft hetzelfde, dus we lachen er hartelijk om.
Alle reacties Link kopieren
Ik stofzuig als de stofwolken over de grond wapperen en dat is dus zeker minder dan 1x per week.

Wc poets ik voordat er visite komt.

Badkamer als ik een keertje zin heb.

Keuken als het uitkomt.

Ik douche om de dag, dan trek ik ook een schone onderbroek aan. Wel iedere dag een schoon shirt, spijkerbroek kan lang mee.

Ramen lap ik als het voorjaar begint.

Bed verschonen zal ik het niet over hebben.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
quote:dewanhoopnabij schreef op 12 september 2014 @ 22:59:

Oei, ik ben duidelijk verkeerd begrepen door verschillende van jullie. Ik bedoelde natuurlijk na de seks en niet nadat mijn vriend op het toilet heeft gezeten, dat vind zelfs ik overdreven. Stofzuigen is 1x per dag het gehele huis en dweilen ook, ben daar gemiddeld binnen een half uur mee klaar (appartement) Als de kindjes iets te eten hebben lopen ze de hele woonkamer door, dus haal dan wel even de stofzuiger er weer doorheen en dat is best vaak. Als ik heb gepoept en dat is meestal gewoon 1x per dag, spring ik snel onder de douche en was dan ook alleen maar de onderkant, is met 2 min klaar. Ik werk niet dus ik besteed genoeg tijd aan de kinderen en ze mogen ook gewoon knoeien en spelen in huis, maar ik maak het daarna idd wel goed schoon. Vind het wel zo fijn dat mijn vriend thuis komt in een schoon huis, zonder de broodkorsten, koekkruimels en plakkende drinkresten te hoeven ontwijken.



Ah, dit lezende besef ik dat ik 'vals' speel.

Ik stogzuig weliswaar maar 1x per week, maar ik doe wel na elke maaltijd even de bezem onder en langs de tafel.

En kruimel- en knoei-gevoelig eten of drinken doen we aan tafel, omdat ik geen zin heb in kruimels en plakkerigheid door de hele kamer.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
quote:dewanhoopnabij schreef op 12 september 2014 @ 22:59:

Vind het wel zo fijn dat mijn vriend thuis komt in een schoon huis, zonder de broodkorsten, koekkruimels en plakkende drinkresten te hoeven ontwijken.Volgens mij ben je de droom van iedere man, een vrouw die het huis schoonmaakt en zich nooit even snel nog moet wassen voor de daad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven