Hoe hygiënisch ben jij?

12-09-2014 16:16 250 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf een beetje rommelig huis maar al mijn rommel is wel schoon



Eten ben ik super voorzichtig mee ( vanwege lage afweer) en ik eet dus ook nooit iets wat over de houdbaarheidsdatum.





Hoe hygiënisch ben jij? En heb je in je omgeving mensen waar je net zoals ik liever niet bij thuis eet of bent omdat ze misschien minder op de hygiene letten of juist er veel ste veel mee bezig zijn? :Imao:
Alle reacties Link kopieren
quote:Solomio schreef op 12 september 2014 @ 23:04:

Ik stofzuig als de stofwolken over de grond wapperen en dat is dus zeker minder dan 1x per week.

Wc poets ik voordat er visite komt.

Badkamer als ik een keertje zin heb.

Keuken als het uitkomt.

Ik douche om de dag, dan trek ik ook een schone onderbroek aan. Wel iedere dag een schoon shirt, spijkerbroek kan lang mee.

Ramen lap ik als het voorjaar begint.

Bed verschonen zal ik het niet over hebben. Oké, jij wint
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil hier best opschrijven hoe lang onze (studentenhuis)wc soms niet schoongemaakt wordt, maar ben bang dat sommige forummers er een hartaanval van zullen krijgen.
Liever elitair dan een pauper!
Ik zorg heel slecht voor mezelf.

Heb er geen probleem mee om anderhalve maand onder dezelfde lakens te liggen.

En als ik het bed dan wil verschonen ben ik zo lui dat ik het dekbed op de schone overtrek leg. En dan slaap ik zo ook gerust nog een week.
Alle reacties Link kopieren
quote:adorabull schreef op 12 september 2014 @ 16:40:

Ik sta dik in de hygienekant. Zowel qua eten als qua properheid. Ik ben erg opruimend en poetsend. Het is altijd schoon. De keuken wordt na elk avondmaal gereinigd en de vloer in de keuken gedweild.





Toiletten worden wel drie keer per week grondig gereinigd, badmeubel en douche twee keer.





Ik heb een vriendin die rustig met een doekje de toiletbril schoonmaakt en 5 minuten later met dat zelfde doekje de tafel en het aanrecht en de pannen afneemt. Enorm goor. Ik eet liever niet bij haar. Ik heb doekjes in verschillende kleuren voor verschillende toepassingen. En die doekjes gebruik ik nooit twee dagen achter elkaar. Elke avond in de wasmand.



De vriezer wordt met regelmaat ontdooit en gereinigd en de koelkasten uitgeruimd en gesopt.Ieuw! Dat is echt wel heel smerig van die vriendin. Ik doe vaatdoeken ook na een dag in de kookwas. Toilet twee keer per weer, badkamer een keer per week, stofzuigen dagelijks, boven eens per week. Keukenvloer dweilen drie maal per week en de keuken opruimen en schoonmaken dagelijks. Dat is gewoon nodig met vijf mensen in een huis plus huisdieren. En dan ben ik niks overdreven hygienisch hoor, want er ligt hier heus wel rommel, maar schoon is het wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:doornroosje9 schreef op 12 september 2014 @ 20:17:

[...]



Hebben jullie kinderen en/of huisdieren? Wat zegt jouw vriend hiervan?

Kinderen heb ik niet, en komen er ook absoluut niet. We hebben een kleine hond. En mijn vriend vindt het prima. Is zelf ook zo opgeboed.





quote:Blusher schreef op 12 september 2014 @ 20:22:

[...]





Maar dat het wat overdreven *understatement van de week* is, dat realiseer je je wel? Waarom zou je dan niet proberen om die poets-tic wat onder controle te krijgen, een manier vinden om er niet zo mee bezig te zijn? Dat jij zo opgevoed bent en je het dus als 'normaal' ziet wil niet zeggen dat het dat ook is.Omdat ik het fijn vind en er andere geen kwaad mee doe. Ik kan er een normaal leven mee leiden. Doordat alles bijna dagelijks wordt schoongemaakt is het altijd maar een kwestie van bijhouden.
Dochter hier eet aan tafel of aan haar eigen tafeltje. Rondlopen met eten gebeurt hier niet, want dan kan ik idd elke dag wel gaan stofzuigen en dat wil ik niet. En ik vind het niet nodig om met je eten rond te lopen. Even ervoor gaan zitten kost geen moeite.

Ik heb wel een kruimeldief die ik regelmatig gebruik tussendoor
Alle reacties Link kopieren
Ik stofzuig bijna elke dag

Dweilen om de dag

Wc om de dag .

Bed 1 x Pw ( vooral omdat ik die muffe zweetgeur van manlief niet zo goed kan hebben)

Koelkast 1 x pm

En 1 x Pw grote schoonmaak.



Ik heb een vriendin die echt de meest ransige koelkast ooit heeft. Alles is over datum en is soms ook ontploft. Ook de wc is smerig daar eet ik liever niet.



Oh en ik heb iets tegen kip. Kipfilets was ik altijd voor het in de pan gaat en ligt hier nooit langer dan 1 dag in koelkast
Alle reacties Link kopieren
Te hygienisch. Zou eigenlijk wel een beetje een sloddervos willen zijn. Maar geen viezerik.



Dat mijn huis rommelig is maar wel schoon bijvoorbeeld.



Dat ik niet denk dat ik mijn spulletjes vies maak als ik per onegluk gauw iets aanraak voordat ik mijn handen heb gewassen na een toilet bezoek.
Ik heb geen motto.
Alle reacties Link kopieren
quote:staafmixer schreef op 13 september 2014 @ 08:41:

Ook de wc is smerig daar eet ik liever niet.



Ik eet nooit op de wc.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Jullie moeten niet gaan lachen hoor, maar ik zeep courgette, paprika, komkommer en aubergine lekker in, spoel en droog het af voor ik het klein ga snijden. Doe ik ook met citroenen en sinaasappels als ik de schil nodig heb.
quote:-anna- schreef op 13 september 2014 @ 09:23:

Jullie moeten niet gaan lachen hoor, maar ik zeep courgette, paprika, komkommer en aubergine lekker in, spoel en droog het af voor ik het klein ga snijden. Doe ik ook met citroenen en sinaasappels als ik de schil nodig heb.Doe ik ook
quote:adorabull schreef op 12 september 2014 @ 16:40:

Ik sta dik in de hygienekant. Zowel qua eten als qua properheid. Ik ben erg opruimend en poetsend. Het is altijd schoon. De keuken wordt na elk avondmaal gereinigd en de vloer in de keuken gedweild.





Toiletten worden wel drie keer per week grondig gereinigd, badmeubel en douche twee keer.





Ik heb een vriendin die rustig met een doekje de toiletbril schoonmaakt en 5 minuten later met dat zelfde doekje de tafel en het aanrecht en de pannen afneemt. Enorm goor. Ik eet liever niet bij haar. Ik heb doekjes in verschillende kleuren voor verschillende toepassingen. En die doekjes gebruik ik nooit twee dagen achter elkaar. Elke avond in de wasmand.



De vriezer wordt met regelmaat ontdooit en gereinigd en de koelkasten uitgeruimd en gesopt.





Kijk, fijn om te lezen! Hier in huis denken ze dat ik haske gek ben, maar er zijn meer mensen die zo netjes zijn als ik.



En ik heb ook een hond, dan moet je gewoon elke dag stofzuigen en dweilen vanwege die vieze druppelbakkes na het leegspetteren van de drinkbak. Verder hou ik wel van hem.



Was jij je auto ook eens in de twee weken? En dan alle papiertjes en dingen eruit. Matten stofzuigen. Glanszooi erop.
quote:staafmixer schreef op 13 september 2014 @ 08:41:



Ook de wc is smerig daar eet ik liever niet.







Heeft je vriendin geen eettafel?



:-)
Alle reacties Link kopieren
Nog niet alles gelezen, maar ik weet nu al dat ik zeer laag scoor op de hygiënemeter. Er zit bij mij sowieso geen systeem in wat ik schoonmaak, ik doe eigenlijk maar wat. Gemiddeld 1 x in de week goed stofzuigen, dat wel, en tussendoor vegen (2 katten hier).

Toilet 1 of 2 x per week. Maar verder? Als ik of vriend tijd/zin hebben dan doen we eens wat

Ik lees hier over mensen die 20 (!) keer per dag hun handen wassen. Ik moet er niet aan denken; heb enorm droge handen, eczeemgevoelig, en iedere keer als ik mijn handen heb gewassen moet ik ze eigenlijk insmeren, anders zijn ze veel te droog. Ja dag, daar begin ik niet aan.

Verder zag ik iets voorbijkomen over iemand die in de supermarkt niet wil dat het vlees tegen haar andere boodschappen aankomt. Echt, het zou niet bij te opkomen.



Ik vraag me ook af of het nou uiteindelijk allemaal zoveel uitmaakt. Zou je nou echt eerder ziek worden als je niet elke dag een schone handdoek gebruikt of het lichtknopje van het toilet niet regelmatig schoonmaakt? Ik betwijfel het hoor. Volgens mij zit een groot deel van die schoonmaakwoede "tussen de oren".
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
Ik ben denk ik gemiddeld hygiënisch, mede dankzij een fanatiekere vriend die me een beetje opgevoed heeft haha.

Stofzuigen doen we elke dag, en dweilen 2 a 3x pw, vanwege de hond vooral. Het bed verschonen we 1x pw. De badkamer en keuken denk ik om de week goed, en tussendoor even vluchtig.

Vriend doet het meeste schoonmaakwerk, ik ruim juist weer veel op. Oh, en handen was ik na toiletbezoek, na het uitlaten of spelen met de hond of wanneer ik heb gekookt.



Een goede vriendin van mij heeft een huis waarin een junk niet zou misstaan. Echt goor gewoon. Ik kom er liever niet. Maar soms moet ik haar katten eten geven en dan denk ik wel eens 'arme katten, zal ik de boel voor jullie schoonmaken en opruimen', maar dan kan ik me er niet toe zetten alles aan te raken. Echt erg.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je het wel heel erg bont moet maken wil je ziek worden van je eigen onhygiënische gedoe. De laatste keer - enige keer, ook - dat ik ziek werd van eten was in een derdewereldland, in een dubieus tentje aan de kant van de weg. En ook dat was met een paar dagen weer over.



Verder verschoon ik mijn bed alleen als ik er aan denk en dat is niet vaak.
Alle reacties Link kopieren
quote:juliet64 schreef op 13 september 2014 @ 09:37:



Ik vraag me ook af of het nou uiteindelijk allemaal zoveel uitmaakt. Zou je nou echt eerder ziek worden als je niet elke dag een schone handdoek gebruikt of het lichtknopje van het toilet niet regelmatig schoonmaakt? Ik betwijfel het hoor. Volgens mij zit een groot deel van die schoonmaakwoede "tussen de oren".

Volgens de hygiëne-hypothese is het zelfs andersom: hoe schoner hoe vaker ziek.

In mijn huishouden klopt dat in ieder geval: wij zijn echt nooit ziek.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Nu ik erover nadenk geloof ik dat ik mijn bed verschoon als er hier weer eens een topic over is.



Er is vast wel iemand die nu even gaat opzoeken wanneer ik voor het laatst mijn bed verschoond heb.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Stofzuigen 1 keer per week of meer als ik het nodig acht. We lopen niet met schoenen in huis, geen huisdieren en baby nog maandje in de buik dus het wordt niet echt vies. Wc altijd schoon en een keer per week doekje over de bril en wasbak. Douche mag iets vaker schoongemaakt worden ivm stofwolkjes.



Keuken kan hooguit 1 nachtje 'viezig' zijn, een pan laten staan. Doekjes meerdere keren per week verschoond. Koelkast oogt gewoon schoon. Geen smoezelig eten ofzo. Bed een keer per week heel soms twee weken.



Was mn handen na elk toiletbezoek en krijg de kriebels bij het idee dat mensen dat niet doen. Publiek toilet gebruik ik zoveel mogelijk papiertjes overal. Moet eigenlijk niet te veel nadenken.



Ik krijg vaak te horen dat ons huis zo schoon is maar ik denk dat het meer te maken heeft met het feit dat we gewoon niet veel spullen hebben. Ik haar prullaria zeker om af te stoffen.
quote:-anna- schreef op zaterdag 13 september 2014 09:23 Jullie moeten niet gaan lachen hoor, maar ik zeep courgette, paprika, komkommer en aubergine lekker in, spoel en droog het af voor ik het klein ga snijden. Doe ik ook met citroenen en sinaasappels als ik de schil nodig heb.Ik was alleen met water. Maar als het afgedroogd moet worden, dan gebruik ik daarvoor keukenpapier, want de theedoek daarvoor gebruiken vind ik echt vies.
Alle reacties Link kopieren
quote:fiool schreef op 12 september 2014 @ 19:34:

[...]





Ik veeg mijn derrière af met wc-papier. Ik ga er vanuit dat anderen dat ook doen.Wist je dat wc-papier poreus is?
Alle reacties Link kopieren
Het is goed geweest dat hygiene in de beschaving kwam. Het heeft mensenlevens gered. ik denk echter nu dat veel mensen doorgeslagen zijn. En dat dit onze gezondheid weer niet ten goede komt. Daarom zijn mensen tegenwoordig overal ziekelijk en overgevoelig voor.
Ik ben student met vrienden die ook student zijn en in studentenhuizen wonen. Als ik dan op hygiene zou letten, kon ik niets meer haha.



Nee ik houd wel van schoon, maar over eten doe ik niet moeilijk.
Alle reacties Link kopieren
stofzuigen doe ik 1 of 2 keer per week. De wc ook.



De badkamer en mijn bed verschonen doe ik 1 keer in de twee weken. De was doe ik als de wasmand vol is, alleen het opvouwen laat wel eens langer op zich wachten.



Het is hier in huis wel rommelig, maar ik vind het niet echt vies, maar misschien let ik wel op andere dingen. Ik hou niet van vieze luchtjes in huis, zoals die van de kattenbak maar kan wel tegen een beetje stof.



Ik kom wel eens bij mensen waar het er heel schoon uit ziet, maar waarbij de prullenbak in de keuken pas geleegd wordt als de vol zit en uit die van de wc soms een lucht van ontbinding komt
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook heel hygienisch, vooral met eten. Kip vind ik zoiets smerigs, dat ik het daarom nooit eet, het idee kip te moeten snijden vind ik echt supergoor. Als ik het toch een enkele keer eet, koop ik voorgesneden kip, zodat het direct in de pan kan.



Ook de wc's worden hier iedere dag heel goed schoongemaakt.

Ik vind het voorbeeld dat iemand hier noemde over dat doekje waar eerst de wc mee werd schoongemaakt en daarna het aanrecht echt een van de smerigste dingen ooit.



Handdoeken, ondergoed, doekjes en sokken was ik op 90 graden. Andere kleding op 60.



En mijn aanrecht is een van de schoonste van heel nederland

Heerlijk, een schoon aanrecht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven