Hoe hygiënisch ben jij?

12-09-2014 16:16 250 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf een beetje rommelig huis maar al mijn rommel is wel schoon



Eten ben ik super voorzichtig mee ( vanwege lage afweer) en ik eet dus ook nooit iets wat over de houdbaarheidsdatum.





Hoe hygiënisch ben jij? En heb je in je omgeving mensen waar je net zoals ik liever niet bij thuis eet of bent omdat ze misschien minder op de hygiene letten of juist er veel ste veel mee bezig zijn? :Imao:
Alle reacties Link kopieren
Voor alle hygiënische mensen: Hoeveel tijd besteden jullie aan jullie keurige huis?



Ik denk dat ik net in de groep van niet hygiënisch val. Gelukkig komt sinds kort elke week een schoonmaakster twee uurtjes stofzuigen en het sanitair doen. Vindt het heerlijk dat zij alles doet, zo zit er wat regelmaat in en kan ik schoon mijn weekend in.



Koken doe ik bijna nooit, dus ook niet het aanrecht afnemen etc. Dingen die over de datum zijn wil ik wel weggooien maar mijn vriend vindt dat onzin. Meeste dingen zijn nog prima te eten, dus die smikkelt hij lekker op.
Alle reacties Link kopieren
Zijn er eigenlijk wel eens forummers ziek geworden van het eten bij een ander?



ooooh dat verhaal van dat doekje voor het toilet en daarna over het aanrecht ieggh geeft me meteen de kriebels



Ik zag trouwens laatst op werk een van de schoonmaaksters met het toilet doekje eerst de binnenkant reinigen en daarna de bril dat was voor mij al smerig!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben twee keer ziek geworden van eten op mijn werk!! Een keer was het (vermoedelijk) sinaasappelsap die over de datum was. Gewoon op kantoor.



Waarom is eten bij een ander zo'n probleem? De meeste mensen zijn echt wel schoon daarmee. Maar misschien zijn mijn standaarden anders. Na 5 jaar in een super smerig studentenhuis heb ik inmiddels toch de maag van een straatrat en maakt het niet meer uit….
Alle reacties Link kopieren
20 keer per dag je handen wassen??



Ik was mijn handen na toiletbezoek en als ik bijvoorbeeld mouse in mijn haar gedaan heb. Ik was hooguit 3 keer per dag mijn handen. En dat heeft niets met hygiene te maken. Als je 20 keer per dag je handen wast dan heb je volgens mij gewoon smetvrees. Net als wanneer je met Glorix doekjes in de weer gaat voordat je een winkelwagentje aanraakt.
Alle reacties Link kopieren
Het eerste wat ik doe in een vakantiehuisje is al het serviegoed/glazen/bestek die ik ga gebruiken in de vaatwasser zetten. Ik heb ook Dettol doekjes bij. Laatst nog in de vakantie mee over een zogenaamd schoon aanrechtblad gegaan: het doekje was donkerbruin. Bah.
Alle reacties Link kopieren
quote:-anna- schreef op 13 september 2014 @ 14:02:

Het eerste wat ik doe in een vakantiehuisje is al het serviegoed/glazen/bestek die ik ga gebruiken in de vaatwasser zetten.



Dat doe ik ook. Vooral omdat ik zelf wel eens met studentenweekends ed heb gezien hoe sommige mensen ermee omgaan en wat voor trucs mensen hanteren om iets op het oog schoon te laten zijn.



Kopjes het hele weekend gebruiken als asbak, even onder de kraan en wcpapiertje er door heen is dan nog het minst vieze voorbeeld.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
Ik douche mezelf iedere dag met iedere keer een schone handdoek. Heb in mn eentje ook elke week veel was te wassen. (Veelal kookwas.) Mijn bed wordt iedere veertien dagen verschoond en de vaatdoek gaat iedere dag in de was.



Maarrr.. ik eet gerust zaken over datum. Wel na een test (zien en ruiken). En er wordt hier een keer per week gestofzuigd en de wc krijgt ook maar eens per week een beurt. Woon wel in mn up en kan zelf mn huis niet schoonhouden; dat doet de thuiszorg. (Afgezien van opruimen, was doen.)

Was na het boodschappen doen of met de trein gaan mn handen wel extra. Maar niet overdreven.



Tsja ik ben wrs gemiddeld.
Alle reacties Link kopieren
Denk dat ik eens met iemand moet gaan praten over mijn smetvrees ... wist niet eens dat ik t had.



2 x per dag douchen.

Elke dag 2 wassen (witte en bonte)

Strijken gelijk als het van de lijn komt.

Elke dag stofzuigen en dweilen (beneden, boven op zaterdag)

2 x per week alles afstoffen.

Toilet en badkamer elke dag uitsoppen voor het slapen gaan. ( en s morgens toilet weer en na mijn werk weer)

Elke dag kattenbak helemaal verschonen.

Beddengoed elke zondag verschonen en gestreken er weer op.

aanrecht maak ik ontelbare keren per dag schoon.

Deurposten, handvatten, licht knoppen etc elke week.

Koelkast en keukenkastjes elke week.

ramen zemen... Wanneer ik het nodig vind (ong eens per maand, gelijk de gordijnen wassen)

Tafels neem ik meerdere keren per dag af.

Hangen hier altijd 5/6 schoonmaak doekjes aan de waslijn.

al mijn kasten zijn van binnen georganiseerd.



Ik kan niet ontspannen voordat mn huis schoon is....werk ook 40 uur.

Terwijl het mij bij een ander totaal niet boeit Hoe schoon t is. Kijk er ook niet naar.



Best erg nu ik het zo na lees...
Alle reacties Link kopieren
Elke dag een witte en een bonte was?

Met hoeveel personen woon jij?
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
Met zn vieren
Alle reacties Link kopieren
quote:zondersieraden schreef op 13 september 2014 @ 14:22:

Denk dat ik eens met iemand moet gaan praten over mijn smetvrees ... wist niet eens dat ik t had.



Best erg nu ik het zo na lees...



Dat praten lijkt me een goed idee ja. Ik vind het vooral opvallend dat je zegt dat je niet kunt ontspannen als je huis niet schoon is. Jouw huis krijgt de kans nog niet eens om vies te worden. Dat het "vies" is zit (grotendeels) tussen je oren.



en waarom zou je in hemelsnaam beddengoed strijken, of iedere maand de gordijnen wassen? gordijnen worden toch amper vies?

Mijn overgordijnen hangen er nu 1,5 jaar. Nog nooit gewassen.
Alle reacties Link kopieren
Denk dat een Jeugdtrauma dingetje is...



Mijn ouders waren niet de schoonste, schaamde mij dood als er visite kwam. Trek een kastje open, en je moet jezelf verdedigen tegen al de zooi die eruit valt.



Zijn schatten van ouders. Maar hun huis is niet zo jofel.



En door de nodige jeugd die hier dagelijks binnen zit. Denk ik dat ik bij mijn kinderen wel Door de "het is schoon genoeg hier" keuring kom ;)
Ik ben nog nooit ziek geworden van eten bij een ander en ook niet van eten van stalletjes/kraampjes in het buitenland. Ben daar ook niet zo bang voor.



Dat je een virus kunt oplopen van smerige deurposten, winkelwagentjes etc. Het zal best. Maar het zal echt niet zo snel een zwaar dodelijk virus zijn. Maak me daar dus ook niet veel zorgen over.



Wel ben ik gevoelig/panisch voor het zien/in contact komen met bloed, poep, braaksel, andere lichaamsstoffen etc. Geen idee waarom, iets tussen mijn oren.
Alle reacties Link kopieren
Er komen hier steeds gekkere dingen voorbij. Groente inzepen voor je het eet, mensen die 2 wassen per dag draaien, eerst al het servies in de vaatwasser in een vakantiehuisje .... (als ik al eens een vakantiehuisje huur zit daar nooit een vaatwasser in, dus vandaar misschien).

Vind het wel erg leuk om al die verschillen te lezen.
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
Masquenada, over mijn auto....



Nee, vreemdgenoeg ziet die er van de binnenkant uit alsof er iemand woont :'(

Vol met lege pakjes drinkontbijt van mona. Vier paar schoenen, jasjes etc etc. Daar moet ik me dan weer echt toe zetten om dat ding te reinigen. Maar thuis?



Toevallig nav dit topic met mijn vriend hierover gehad. Over mijn hygiene. Hij zei; "ken je van die vrouwen dat als je er op visite komt ze zeggen: "let maar niet op de rommel, ik heb geen tijd gehad om schoon te maken." En als je dan binnenkomt echt alles spik en span is. Dat je eigen net opgeruimde huis een vuilnisbelt lijkt vergeleken bij dat huis?



Ik zei; "oh ja die ken ik!!" Hij zegt; "ik ook.... Kijk eens in de spiegel...
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
quote:zondersieraden schreef op 13 september 2014 @ 14:34:

Denk dat een Jeugdtrauma dingetje is...



Mijn ouders waren niet de schoonste, schaamde mij dood als er visite kwam. Trek een kastje open, en je moet jezelf verdedigen tegen al de zooi die eruit valt.



Zijn schatten van ouders. Maar hun huis is niet zo jofel.



En door de nodige jeugd die hier dagelijks binnen zit. Denk ik dat ik bij mijn kinderen wel Door de "het is schoon genoeg hier" keuring kom ;)Daar ben je enorm veel tijd aan kwijt, denk ik? Heb je nog tijd om iets leuks te doen? Vind je het zo ok of zou je willen dat je je er minder aan stoorde?
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Huishouden doe ik 1 keer per week: stofzuigen, badkamer schoonmaken, toiletten schoonmaken etc

Tussendoor wel dagelijks (vaat)wasjes en opruimen (klein beetje)



Maar ik douche elke dag, gebruik elke dag schone handdoeken, en trek elke dag schone kleding aan. Was handen na elk toiletbezoek en hygiene in de keuken is ook prima. Vooral als er mensen komen eten.

Als er mensen over de vloer komen wordt het huis trouwens wel onderste boven gekeerd en geschrobd. Ben zelf nogal vies van andere mensen, dus wil ze dan ook graag in schoon huis ontvangen.
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van dit topic heb ik maar eens gestofzuigd, de vloer gedweild en twee wassen gedaan. De was die droog is is nu helemaal opgeruimd en ga straks aan de badkamer beginnen.



Ik ben niet erg georganiseerd, doe de dingen wanneer het mij het beste uitkomt. De dagelijkse klussen zoals aanrecht schoonmaken na het eten koken etc. worden wel altijd gedaan.

Ook de oven wordt op tijd schoongemaakt, anders krijg je de troep er helemaal niet meer van af.



Heb alleen geen idee hoe vaak ik de vaatdoekjes en theedoeken in de keuken vervang. Ik pak gewoon af en toe een nieuwe. Misschien daar toch ook wat beter op gaan letten.



@staafmixer: ik ben wel eens ziek geworden van eten in een goed aangeschreven restaurant, maar nooit van eten bij andere mensen thuis.
Alle reacties Link kopieren
Raar genoeg stoor ik mij er niet aan. Ik ben nog geen 1,5 uur kwijt aan het huishouden per dag. (Werk heel snel)

Voel me gewoon lekker bij een schoon en opgeruimd huis.



Doe veel leuke dingen met meestal mn Kids. En als een vriendin belt en vraagt: heb je zin om te gaan... zeg ik altijd ja.



Tis er zo ingeslopen...
Alle reacties Link kopieren
Ben trouwens nog nooit ziek geworden van eten uit een kraam, of bij een ander thuis etc. Drink kraanwater in bijna elk land waar ik ben geweest. Maar heb vanwege mijn jeugd een oer sterke maag. ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:zondersieraden schreef op 13 september 2014 @ 15:16:

Raar genoeg stoor ik mij er niet aan. Ik ben nog geen 1,5 uur kwijt aan het huishouden per dag. (Werk heel snel)

Voel me gewoon lekker bij een schoon en opgeruimd huis.



Doe veel leuke dingen met meestal mn Kids. En als een vriendin belt en vraagt: heb je zin om te gaan... zeg ik altijd ja.



Tis er zo ingeslopen...

Nog geen 1,5 uur per dag? Dat is ruim 10 uur per week. Naast een fulltime baan?

Ik zeg: niet meer doen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
quote:theemetsuiker schreef op 12 september 2014 @ 16:40:

Ohja waar ik vaak raar voor aangekeken wordt is dat ik in de supermarkt het vlees in het karretje apart van de andere boodschappen houd. Na het afrekenen doe ik het vlees in een apart zakje in de boodschappentas. Zo'n zakje van de groenteafdeling. Ik wil dat vlees niet tegen mijn andere boodschappen aan in de boodschappentas. Ik ben bang dat ze achter de schermen niet hygienisch te werk zijn gegaan met het vlees en dat er dus bacterieen van rauw vlees aan de verpakkingen zit.



Volgens mij heb ik dat ook ooit bij Dr Oz gezien.Nog een voordeel: als de vleesverpakking lek is, heb je tenminste niet al je boodschappen eronder. (Ja, het gebeurt)
Alle reacties Link kopieren
Ik zal wel echt vies zijn, maar ik gebruik mijn handdoek gerust 5-6 dagen na elkaar...

ik wist niet dat het "normaal" was om elke dag een nieuwe handdoek te gebruiken
Ik was heel vaak m'n handen, vast wel 20x per dag. Over het algemeen alleen met water. En ik douche liefst elke ochtend. Maar verder... het huishouden doe ik tegenwoordig met de Franse slag en daar ben ik best tevreden mee. Op een gegeven moment was ik klaar met het schuldgevoel dat het nooit perfect netjes was.
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 13 september 2014 @ 13:55:

20 keer per dag je handen wassen??



Ik was mijn handen na toiletbezoek en als ik bijvoorbeeld mouse in mijn haar gedaan heb. Ik was hooguit 3 keer per dag mijn handen. En dat heeft niets met hygiene te maken. Als je 20 keer per dag je handen wast dan heb je volgens mij gewoon smetvrees. Net als wanneer je met Glorix doekjes in de weer gaat voordat je een winkelwagentje aanraakt.





Ga jij maar 3 keer per dag nar toilet dan?



Ik was mijn handen zeker 15 keer per dag, maar heb geen smetvrees.



Was jij je handen ook niet voordat je gaat koken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven