Hoe maak jij je toilet schoon?

15-09-2014 22:24 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik woon sinds kort samen en probeer steeds meer dingen op te pakken in het huishouden. Een van die dingen is het toilet. Ik vroeg me af hoe jullie deze schoonmaken. Ik doe het volgende:



1. Wc-blokje van Lidl erin gooien en de hele nacht laten intrekken

2. Volgende ochtend wc-eend onder de rand spuiten

3. Met toiletdoekjes (die je dus meteen weggooit) van onder naar boven werken voor het schoonmaken van de wc.

4. Schoonmaken van de vloer, deurklink, toiletknopje en afwerkrandje tegels van het toilet.

5. Wc spoelen en tegelijkertijd met wc-borstel alles schoonborstelen.

6. Eventueel nieuw wc-blokje ophangen in het toilet.



Wat ik me afvraag:

1) Is het nodig om met chloor of bleek te werken? Ik weet dat m'n moeder met chloor schoonmaakt. Het ruikt in ieder geval frisser, maar maakt het schoner?

2) Hoe maak je de wc-borstel schoon en wanneer vervang je deze?
Alle reacties Link kopieren
Chloor is slecht voor het milieu, alle reinigingsmiddelen zijn dat. Remsporen kun je makkelijk voorkomen, wc papier in de pot en dan pas poepen. Dan volstaat een scheutje afwasmiddel en de borstel. Die krijg je goed schoon in de vaatwasser.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Schoonmaakazijn. Multifunctioneel.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Die doekjes trouwens niet doorspoelen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Of het nodig is met bleek geen idee, mijn gevoel zegt het is wel frisser, ik vind met name voor de zwanenhals bleek wel fijn.

Ik maak dagelijks het toiletschoon en 2 keer per week zet ik voor ik de deur uitga de wc borstel in de bleek. Bleek spuit ik in de zwanenhals zet de borstel erin, laat die de hele dag erin ( er is toch niemand thuis ) en als ik thuis kom is deze weer schoon.
Alle reacties Link kopieren
uuuh... met een doekje......





1)En of jij het met chloor, bleek of wc eend doet moet je lekker zelf weten.... het effect is vrijwel het zelfde (voor het milieu is het een ander verhaal)

als je vieze aanslag onder in de wc weg wilt krijgen kun je het beste schoonmaakazijn er in gooien en een paar uur goed laten weken, schoon borstelen met de wc-borstel, doorspoelen en je pot is weer wit



2)en de wc borstel vervang je zo vaak als nodig is... je kunt hem ook een avond laten weken in de wc pot met wc reiniger....
By your inflection I can tell that you think what you're saying is funny, but... No.
1. Ik maak een ouderwetse emmer sop met allesreiniger.

2. Dikbleek van AH huismerk onder de rand en dan goed borstelen

3. Spuit het hele toilet in met blue-wonder

4. Dan neem ik met sopje alles af te beginnen met deurklink/lichtknopje en tegels, dan toilet van boven naar beneden (dus minst vies eerst), en nog een keer.

5. Tot slot de vloer dweilen



Doekje gaat gelijk op kookwas in wasmachine, als alles droog is blokje erinhangen en geurdingetjes neerzetten.



Ohja, ik haal alles uit het toilet en stofzuig eerst ook nog. Afvalemmertje natuurlijk leeg en nieuwe zak erin.
Alle reacties Link kopieren
Snel met vochtige schoonmaakdoekjes en wc eend.

Uitgebreid met een emmer sop voor de vloer en muren, maar altijd de pot zelf met de vochtige doekjes.

Snel doe ik iedere dag, uitgebreid 1 x per week
Inweken is trouwens slecht voor de pot (nacht nlokje erin gooien of bleek lang laten trekken), ik heb me laten vertellen dat er dan piepkleine barstjes in komen waardoor het juist sneller vuil aantrekt en weer minder goed schoon wordt juist omdat het in die scheurtjes trekt.
Ik spuit chloor onder de rand en borstel door de pot. Terwijl dat intrekt maak ik met een sopje de deur, het lichtknopje, de kraan, prullenbakje, stortbak, wc-bril, buitenkant pot, en de vloer schoon (in die volgorde, met hetzelfde doekje). Ben ik in een actieve bui, dan neem ik ook de tegeltjes allemaal af (voordat ik met de wc zelf verder ga). De emmer sop gooi ik leeg in het toilet en dan spoel ik nog een keer door om de glorix weg te krijgen.

Mijn wc-borstel gaat jaren mee
Wat een happening maak jij ervan TO.

ik maak gewoon een sopje met allesreiniger. Neem eerst de deurklink, lichtknopje, fonteintje af (de dingen die je aanraakt). Dan de bril, buitenkant pot, muren en vloer.

wc-borstel met wceend door de pot halen.

Schoon handdoekje ophangen, klaar.
Alle reacties Link kopieren
Wat een werk

Gewoon: weggooidoekje erdoor, borstelen met wc-eend en doortrekken.

Niemand heeft op zijn sterfbed spijt van te weinig wc poetsen.
quote:MarianneDavids schreef op 15 september 2014 @ 22:28:

Chloor is slecht voor het milieu, alle reinigingsmiddelen zijn dat. Remsporen kun je makkelijk voorkomen, wc papier in de pot en dan pas poepen. Dan volstaat een scheutje afwasmiddel en de borstel. Die krijg je goed schoon in de vaatwasser.

De pleeborstel in de vaatwasser?



Spray wc-eend of bleek in de pot. Dan pak ik zo'n allesreinigerdoekje van de lidl. Of nou ja, ik pak er 3. Doe eerst de stortbak, bril, binnenkant bril, rand van de pot. Nieuw doekje doe ik de rest van de pot en de vloer mee. Nieuw doekje doe ik het fonteintje en de muren/deur mee af. Dan borstel door de pot, spoelen en klaar.
Alle reacties Link kopieren
Schoonmaakles nummer 1:

Altijd van schoon naar vuil



Een nacht iets in laten werken beschadigd het glazuur, hierdoor komen er haarscheurtjes, daar blijft viezigheid inzitten die er niet meer uitgaat. Resultaat: een altijd smerig ogende pot.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij zijn die blokjes pas echt slecht voor het milieu, doden volgens mij alle micro organisme
Alle reacties Link kopieren
En chloor is echt niet nodig en heeeeeel slecht voor het milieu. Gewoon met een beetje afwasmiddel, borstel erdoor, met een vochtige doek van brildeksel, spoelknop, naar bril, dan de wc pot buitenkant, wc pot binnenkant. Heren zitten bij mij, scheelt een hoop gespetter.
leef, geniet en eet!
.
Alle reacties Link kopieren
Gatverdamme dat is een grap toch de wc borstel in de vaatwasser!
Liever spijt van iets wat je heb gedaan, dan spijt van iets wat je niet heb gedaan
Alle reacties Link kopieren
Godallemachtig wat een werk. Hoe lang ben je daar wel niet mee bezig? En elke dag de wc schoonmaken?! Wat dóén jullie daar dan als ik vragen mag..
Alle reacties Link kopieren
Mijn wc blijft al ruim 10 jaar schoon zonder bleek, wc eend oid. Schoonmaakazijn werkt prima en wc reiniger van Ecover ook (scheelt onwijs veel voor het milieu)! Iedere dag de wc schoonmaken snap ik alleen als je kinderen hebt, maar 1 of 2 volwassenen (met mannen die gewoon kunnen zitten) kunnen prima af met een wc die 1x per week schoongemaakt wordt (ik neem aan dat je een wc altijd netjes achterlaat).



Overigens vertelde mijn loodgieter dat de meeste verstoppingen worden veroorzaakt door het doorspoelen van schoonmaakdoekjes en blokjeshouders die loslaten. Schoonmaakdoekjes gaan hier dus altijd bij het afval en wc-blokjes gebruik ik niet.
quote:MarianneDavids schreef op 15 september 2014 @ 22:28:

Chloor is slecht voor het milieu, alle reinigingsmiddelen zijn dat. Remsporen kun je makkelijk voorkomen, wc papier in de pot en dan pas poepen. Dan volstaat een scheutje afwasmiddel en de borstel. Die krijg je goed schoon in de vaatwasser. Oh God, ik pies bijna in mijn broek van het lachen, gelijk ook maar even de theepot afspoelen in de plee als je toch doorspoelt.
Hoe maak je de wc borstel schoon? Niet dus, ik heb van die vervangborstels voor een Ikea wc borstel en die schroef ik er weer op. 2 in een pak voor 1,50 of zo. Als je even een papiertje neerlegt voor het poepen heb je heel die wc borstel niet nodig.

Wat die wc blokjes van Lidl betreft of van welk merk dan ook. Ik gooi 1 keer per 2 weken ofzo voor het slapen gaan een vaatwasserblokje in het watergedeelte na er eerst een waterkoker vol met heet water er in gegooid te hebben. Werkt tenminste echt.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 15 september 2014 @ 22:50:

Wat een werk

Gewoon: weggooidoekje erdoor, borstelen met wc-eend en doortrekken.





Precies dit. Dit doe ik max 1 x per week, soms nog minder vaak. Zoals het uitkomt. En af en toe haal ik ook een wegwerpdoekje over de deurklink en de vloer. Ik heb niet het idee dat ik op een vieze plee zit.



Vriend en ik werken allebei dus zou niet weten waar ik de tijd vandaan moest halen om met sopjes, doekjes, vaatwasmachines (😝) enz. aan de slag te gaan. Het scheelt dan wel dat we dus 70% vd dag op ons werk naar de wc gaan.

Oh, en mijn vriend plast zittend! Dat scheelt ook een hoop ellende.
Alle reacties Link kopieren
Bij Ikea hebben ze plastic borstels inclusief staander voor een euro dacht ik. Elke keer dat ik daar ben pak ik die mee en gooi ik de oude dus weg. Keer of 5 per jaar denk ik?
Alle reacties Link kopieren
Ik kook water met azijn in de waterkoker. Dat ontkalkt die ook meteen. Het hete water doe ik in de WC pot en dan ga ik flink schrobben met de borstel.



Daarna nog een keer heet water met azijn erin en dat laat ik zo ff staan. Mijn WC ziet er nog uit als nieuw van binnen.



De buitenkant doe ik gewoon met een doekje, heet water met een beetje afwasmiddel.



Verder hangt er altijd een blokje in.



PS

Ik doe alles met azijn en/of afwasmiddel. Dat werkt het beste van alles. Ook voor mijn ramen. Al die verschillende schoonmaakmiddelen is pure marketing onzin.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven