Hoe zag jouw tienerkamer en vroeger uit?

25-08-2010 11:41 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
In navolging van het topic over wat de pot vroeger schafte schoot ik ineens in een melancholieke bui..vandaar dit topic



Mijn kamertje:

In 1985 verhuisden wij en kreeg ik ein-de-lijk mijn rood-witte kamer die toentertijd zo hip was.

Ik had rode vloerbedekking en zo'n tl-buis aan het plafond. Verder een grote ingelijste poster van mijn held Michael Jackson aan de muur en jawel...hij had een rood-wit shirt aan.

Een rood wit geblokt dekbed (het begint saai te worden) en verder had ik nog zelf een aantal collages gemaakt voor aan de muur met het thema rood-wit (tegenwoordig heten dat geloof ik mood-boards)

Verder: een wit kastje voor mijn schoolspullen, een wit bureau met een rode klapstoel en een wit bed met spijlen.



In 1992 was ik het zat en heb ik mijn vader laten zwoegen om de boel wat meer up to date te maken:

Er kwam zalmroze zeil op de vloer, zo ook een zalroze rolgordijn en zalmroze behang met zo'n rand langs het plafond. De dekbedhoezen werden vervangen door zalmroze gebloemde gevallen en ik kreeg een heus "zitje" met twee rotan stoelen en een houten tafeltje (heeft mijn vader zelf getimmerd en heb ik nog steeds) waarop een grote schaal met drijfkaarsen (het summun van hip toentertijd)

Michael Jackson moest het veld ruimen voor opnieuw wat nieuwe collages die allen betrekking hadden op mode en make up en in mijn witte kastje had ik mijn grote verzameling parfum miniatuurtjes en parfumerie tasjes uitgestald . De TL buis ging bij het grof vuil en aan het plafond kwam een heuse plafonniere die in de woning van Frans Bauer niet misstaan had.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
en een fles met zoveel mogelijk druipkaarsvet aan de fles....
Alle reacties Link kopieren
quote:Bagheera schreef op 25 augustus 2010 @ 13:05:

[...]

die zitzak was bij mij paars. En die is ontploft toen ik een keer een aanloopje nam er erop sprong. Duizenden van die polyesterbolletjes door de kamer en het huis. Ik denk dat de huidige bewoners die nog terugvinden
Ha grappig om te lezen zeg!



Ik had een zolderkamer waarvan ik de balken mintgroen geverfd had. Aan de balken had ik spijkers geslagen waar allemaal knuffels aan hingen...



Verder paardenposters, een grote zwarte SWATCH horloge aan de muur en een logeerbed verbouwde ik zelf tot een bankje.



Een stereoinstallatie die goed herrie kon maken en waarmee ik iedere vrijdag de top 40 mee opnam.



Verder had ik een eigen wasbak met spiegel, dus ik leefde toen praktisch alleen maar in mijn slaapkamer.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bagheera schreef op 25 augustus 2010 @ 13:02:

[...]





Oh. Ik ken ze echt niet , ik had een andere muzieksmaak en daar hing mijn kamer mee vol (en na 25 jaar ben ik nog idolaat van die muziek, haha, maar hangen de hoezen van de lp's niet meer boven mijn bed)



Iemand deed een linkje naar 3T! Thanks, ik ben weer helemaa bij Hahaha ik weet niet of je zo blij moet zijn met die zoetsappige muziek van ze
had ook een eigen spiegel met wastafel, die spiegel had zo'n klein tlbuisje dr boven als lamp. en zo'n plankje dr onder waar je wat op kon zetten..my melody bijv eerste geurtje of limera eerste deo en had ik een gigantische langwerpinge oogschaduw doos gekregen van de club blad
Alle reacties Link kopieren
quote:jopje2 schreef op 25 augustus 2010 @ 13:22:

had ook een eigen spiegel met wastafel, die spiegel had zo'n klein tlbuisje dr boven als lamp. en zo'n plankje dr onder waar je wat op kon zetten..my melody bijv eerste geurtje of limera eerste deo en had ik een gigantische langwerpinge oogschaduw doos gekregen van de club bladDie doos van Theatre? Men, ik ben abonnee geworden van dat blad voor die doos. Ik mocht 1 tijdschriftabo hebben van mijn ouders. Ik zat me laatst af te vragen hoe dat tijdschrift heette, maar heette dat Club? Dat zegt me eigenlijk niets.
Alle reacties Link kopieren
Dat tijdschrift heette Club. Bestaat helaas niet meer, daarvoor in de plaats kwam de Yes.



Heerlijk topic dit, de jaren 70 en 80 trekken weer helemaal aan me voorbij.
Jaaa dat was theatre... heb ik jaren gebruikt
quote:jopje2 schreef op 25 augustus 2010 @ 13:02:

eind jaren 70 had ik nog zo'n visnet onder het plafond en een zitzak, holly hobby poppen en rolgordijnen en mijn moeder had zelf een holy hobby meisje op de muur geschilderd (die was wit, rest muur bruin hihi) en ik had een groen/geel psychedelisch dekbedovertrek, en een plankje voor het raam met een doperwtenplant met lange slierten..later ging ik naar een andere kamer en die had van die rieten vloertegels op de vloer, de kamer was rood/groen.... (?) mijn moeder had de kledingkast mos groen geschilderd, ik had planken aan de muur waarop boeken stonden en wat prullaria een galzen olifantje met een gat erin waar een cactus in stond haha dat soort dingen, ook nog even een pierot popje ook had ik wissellijstjes waar ik dan zelf ansichtkaarten in deed en kocht, ik had een bureau van een plank op schragen (ook hier weinig geld en geen ikea) en op het bureau een onderlegger in knalrood en zo'n bakje waar je pennen in kon doen. Had ook de kussens van de oude bank gekregen met daarover heen zo'n gehaakt sprei en dat was een zitje (was daar heel blij mee hihi) en had gordijnen van ongebleekt katoen , ik had daar een rinkelwekker dat vond ik leuk en m'n stereo ding, zo'n laag 1 persoons bed met dekbed, geen posters in die kamer daar was ik niet zo vanWat ontzettend leuk , alle zwartgemaakte dingen stonden bij ons in onze jaren 70 woonkamer. Sweet memories.
Alle reacties Link kopieren
Ik had een heel klein kamertje van 3 bij 2,5, helemaal vol met Take That posters :-)
Ik kwam ook bij iemand hier "Sarah Moon" posters tegen en die hingen bij een vriendin op haar kamertje, typisch jaren 70:







Best heel erg kitsch
Alle reacties Link kopieren
Hihi, over twintig jaar forumt de generatie na ons dat ze allemaal tweepersoonsbedden hadden met een klamboe en een heuse kroonluchter aan het plafond in een wit, roze, goud paarse kamer met van die "troonachtige stoelen met tijger of zebraprint".
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Haha inderdaad Sprokkelien dat zie je nu ontzettend veel, al heeft mijn nichtje van 11 dat bijv. nu niet.
Alle reacties Link kopieren
Over Sarah Moon gesproken, wie kent die zwart-wit/sepia posters nog die je in de jaren 80/90 bij de Xenos kon kopen met van de romantische stelletjes in gescheurde spijkerbroeken en een innige omhelzing of de air-brush Coca Cola posters in de jaren 80.



Die laatste had ik (uiteraard met als hoofdthema rood wit, al is dat bij coca cola niet zo moeilijk) aan mijn deur hangen en met deze mededeling schiet ook ineens mijn verzameling lege coca cola blikjes en de coca cola zit-ton in mijn geheugen. Die laatste had ik moeten bewaren, is volgens mij best wat waard in het hier en nu.

De lege blikjes stonden op mijn (witte) linnenkast en als ik de deuren te hard dichtsmeet pleurden ze er altijd af hahahaha
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 25 augustus 2010 @ 19:33:

Haha inderdaad Sprokkelien dat zie je nu ontzettend veel, al heeft mijn nichtje van 11 dat bijv. nu niet.whahaha wat heeft ze dan: een retro kamer met holly hobby, sarah moon en zwart wit elementen
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Een vroegere vriendin van mij had trouwens (via, via) zo'n heus neon kunstwerkje a la Miami Vice en Cocktail op haar kamer, zo ook een discobol en blacklight, allemaal via vrienden van haar oudere broer die in de "disco scene" zaten...jaloers dat ik was, jaloers whahahaha.



heb mooie herinneringen aan logeerpartijen, blacklight en discobol, neon geval aan en uuuuuuuuuuuuuuren kletsen in bed, ondertussen luisterend naar "top 40 bandjes" wie kent ze niet.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kamer was een verschrikkelijk rattenhol. Het was er duister en eng... Diverse kooien/bakken met muizen, tamme ratten die niet zo tam waren, gerbils etc. Overal druipkaarsen. Paarse satijnen doeken gedrapeerd over een oud bankje. Mistroostige beeldjes.

En dan wel de muur weer op élke cm2 behangen met Michael Jackson, 90210, Andre agassi,

En een ROTZOOI!

Verder tekende ik heel veel dus ook veel tekeningen aan de muur. Ik luisterde naar zwartgallige muziek en michael jackson dus.

Ik bewaarde ook gekke dingen. Ik maakte bijvoorbeeld een soort mobile van de laatste baguette die ik in een fantastische zomervakantie had aangeschaft en die bungelde uigedroogd maar zeer trots als souvenir aan mijn lamp.



Mijn klasgenoten hadden wel vaak van die zalmroze kamers met rotanzitjes, of rood/wit alles... dat vond ik verschrikkelijk.
Alle reacties Link kopieren
haha hangmat, insgelijks
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Haha, jij leek op dat meisje van de Adams family. Wednesday.
quote:sprokkelientje schreef op 25 augustus 2010 @ 19:35:

[...]





whahaha wat heeft ze dan: een retro kamer met holly hobby, sarah moon en zwart wit elementen



Of nog meer retro: een oranje/bruine/gele jaren 70 kamer .



Ze is echt het kind van haar tijd, want ze heeft een IKEA-kamer.
ik had ook n eigen wasbak en spiegel, een tv en later ook 'n videorecorder
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zo vaak verhuisd en heb dus verschillende kamers gehad.

Mijn favoriete kleuren waren wel wit en blauw met grijs.
Alle reacties Link kopieren
Wat hadden jullie allemaal leuke kamers zeg ... bij ons was het altijd erg simpel, het mocht allemaal niet te veel kosten.



Ik heb tot ongeveer mijn 14e in een babykamer geslapen, geel met een eendjesbehangrand, toen kon dat echt niet meer en is het wit geworden. Want tja, op je 14e ga je toch al bijna het huis uit, en anders moet het straks helemaal overgeschilderd worden. Mijn meubels waren ook allemaal wat bij elkaar geraapt - oud bureau van mijn vaders werk, bed was doormiddengezaagd stapelbed etc.



Ik heb er wel wat leuks van gemaakt hoor. Ik heb een tijdje een waslijn langs de muren gespannen gehad, daar hing ik vanalles aan - geen posters, maar wel lappen stof, gekregen ansichtkaarten, mijn lievelingskleren aan kleerhangers. Verder veel kasten met boeken en een oude leunstoel die nog van mijn opa was geweest. Ik had ook een mooie zilveren spiegel, ik vraag me nog steeds af waar die gebleven is.
Alle reacties Link kopieren
Die top 40 bandjes... Stápels had ik ervan! En elke keer als het erop was (zaterdag????) met de radio-casettespeler klaar zitten en 3,2,1... play en opname indrukken (en dan nog die kloothommel van een dj erdoorheen praten....) Bij sommige nummers kan ik nog steeds de dj meepraten of het volgende nummer van het bandje beginnen te zingen.... *hahahaha*
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic!

Mijn kamer was klein (2 bij 3 m met ook nog eens een schuin plafond) en wiebelig, er zat geen dragende muur onder dus als er een vlieg op de grond landde rammelde alles al in de kast. Was leuk toen mn vriendje mocht blijven slapen .

Maar goed, dat zag je niet aan mn kamer en de vraag was hoe zag jouw kamer eruit. Mijn kamer had roze vloerbedekking, behang met een rand in het midden, onder de rand oudroze gestreept, boven de rand cremekleur met oudroze franse lelie motief en op de rand zo'n ouderwets slinger-/bloem-franselelie-achtig motief uiteraard ook oudroze/creme. Kozijnen ook roze.

Het schuine dak had ik volgeplakt met reclame's uit tijdschriften en pagina's uit catalogussen van Oililly en PartTwo en Cottonfield. Uiteraard ook nog wat mannen ertussen, ik was vooral weg van Leonardo diCaprio en Dani (Ajax), maar bijvoorbeeld ook een Mooie Man in een zonnebrilreclame uit tijdschrift.

Als zitje had ik een bistro-setje, helaas was die donkergroen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven