Hoe ziet jullie doordeweekse (werk) week eruit?

05-09-2014 19:55 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik heb nu vakantie en ben een beetje bezig mijn winterweken aan het plannen :-)

Nu ben ik erg nieuwsgierig hoe jullie week eruit ziet.

Welke dagen werk je, wanneer sport je, welke hobby's cursussen en sociale dingen doe je doordeweeks?

Zelf ben ik bezig om een spaanse taalcursus te starten 1 avond in de week en sport meestal nog 2 avonden. De overige avonden blijf ik dan graag thuis en dan kijk ik tv of zit ik achter de laptop(vaak is dat op vrijdag en woensdag).

Ik werk alle dagen van de week, ben dinsdagmiddag vrij en doe dan meestal boodschappen en huishouden.

Socializen komt toch vaak op het weekend aan.
Rien du tout, ou out de suite?
Elke dag om 6 uur op. Met de trein naar en van werk, vaak best laat thuis en dan doe ik 's avonds niets meer omdat ik dan geen puf meer heb (mijn werk ik mentaal vermoeiend). Ik kijk dan wel wat tv op de laptop en forum etc.



Dus op vrijdag en in het weekend doe ik mijn huishouden en sport en ontspanning.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk ma, di, don, en vrijdag

Ga om 07.40 weg en ben als alles me heb om 17.00 weer thuis



Ik sport op maandag, woensdag, zaterdag en zondag

Vrijdag meestal borrelen met vriendinnen of ik hang voor dood op de bank (zoals nu)

Zondag na het sporten spreek ik meestal met vrienden af, en ergens doe ik in het weekend ook nog mijn husihouden



Oh en tussen de bedrijven door probeer ik vriend ook nog een beetje te entertainen
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Ik werk ma/di/do/vrij van 7.00 tot 18.00 en in de avond ben ik taxichauffeur tussen sportende kinderen. Behalve maandagavond, dan sport ik zelf. De woensdag, mijn vrije dag, ga ik meestal boodschappen doen en schoonmaken.

Op zaterdag weer de hele dag op de vereniging. S avonds hebben we meestal eters.En zondag hebben we vaak bezoek of gaan we op bezoek. Of gaan we naar de bios of gewoon ook eens niets doen.

Je kunt wel stellen dat ik moe ben. Altijd eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
werk maandag tm vrijdag 40 p week.

ben 6:00 op, vertrek 7:20 en ben rond 17:00 thuis.



grote boodschappen, leuke dingen op zaterdag, of soms overwerken.



zondag is mijn vaste poetsdag; heerlijk.

door de weeks ga ik ook nog wel 1 avond borrelen met een vriendin.
Ik werk 3 dagen per week van 09:00 tot 18:00. Tegen 08:00 van huis weg en met geluk om 19:00 weer thuis. Die avonden doe ik niet gek veel meer. Sta al de hele dag en na het koken en afwassen vind ik het vaak wel best:)



Daarnaast gemiddeld twee dagen per week met studie bezig. Die dagen sport ik er vaak bij en spreek ik met vriendin(nen) af om te eten.



De zondag is vaak of lekker luieren of naar familie. Beetje om en om.
Alle reacties Link kopieren
Op mijn weken valt geen pijl te trekken. Ik werk onregelmatig en ben daarnaast freelancer. Maar ik sport veel (4 tot 5 keer per week) en ik lees heel veel. En ik heb een bioscoopabonnement
Alle reacties Link kopieren
Ik werk fulltime: ga om 7.30 weg en ben meestal rond 18.30 weer thuis. Één avond per week doe ik vrijwilligerswerk (vanaf huis), de rest van de avonden doe ik meestal niet zo veel bijzonders: beetje tv kijken, de was, lezen.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk op ma, di en do.

Ma: 7.45-12.00 weg

Di: 7.45 - 17.30 weg

Do: 7.45-16.45 weg



Ma avond soms werk overleg, do avond sporten. Op ma en vrijdag doe ik t huishouden. Woe in principe niet. Dat is een mama/zoon dag.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
werk 4,5 dag (vrijdagmiddag vrij, als er geen ziekte of vakanties zijn, anders nog wel eens extra), sta om 6.30 op, vertrek 7.15 uur. Ben rond 16.30 uur weer thuis. Vrijdagmiddag meestal boodschappen doen, wat hhd-en. Soms zaterdag ook nog wat dingen in huis doen of ik ga wat leuks doen. Door de week niet veel op de avond, soms een rondje lopen met buuf of zus. En op zondag een vast iets.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zusenzoo schreef op 05 september 2014 @ 20:06:

Ik werk ma/di/do/vrij van 7.00 tot 18.00 en in de avond ben ik taxichauffeur tussen sportende kinderen. Behalve maandagavond, dan sport ik zelf. De woensdag, mijn vrije dag, ga ik meestal boodschappen doen en schoonmaken.

Op zaterdag weer de hele dag op de vereniging. S avonds hebben we meestal eters.En zondag hebben we vaak bezoek of gaan we op bezoek. Of gaan we naar de bios of gewoon ook eens niets doen.

Je kunt wel stellen dat ik moe ben. Altijd eigenlijk.Dat kan ik me voorstellen, ik word al moe als ik het lees
Minder is meer
Alle reacties Link kopieren
Ik werk 30 uur verdeeld over 4 dagen.



Op ma halve dag

dinsdag lange dag

woensdag vrij

donderdag lange dag

vrijdag normale dag



Op maandag en woensdag sport ik onder schooltijd. Op zaterdag ochtend nog een keer sporten.



Boodschappen bestel ik 1 keer per week bij appie en op zaterdag naar de markt en de verse dingen halen. Huishouden beetje op woensdag en in het weekend samen met man.



Op woensdagavond en in het weekend sociale dingen maar ook lekker rustig aan thuis.
Minder is meer
Alle reacties Link kopieren
Ik werk doordeweeks elke dag, 7 uur op, 8 uur weg, tussen 18.30 en 19.00 weer terug. We koken van die 5 dagen meestal 2 of 3, anders maaltijdsalade o.i.d.. Dus koken/eten en daarna bankhangen, forummen, online windowshopping (vriend gamet een paar uurtjes). Rond 22.00 ga ik me klaarmaken voor bed/volgende dag.



Huishouden, sporten, sociale dingen, het komt bijna volledig neer op het weekend. Ik eet doordeweeks alleen met een vriendin die om de hoek woont, ik heb doorgaans geen puf nog ergens heen te gaan of om nog iets te doen doordeweeks. Best een beetje sneu van mezelf vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk 40 uur + ong 15 uur reistijd (totaal)

07:42 de trein, 18:15 thuis, twee avonden door de weeks sporten (za&zo de ochtend)

2x per week ook de rattenkooi bijhouden, op vrijdag avond helemaal doen.

Elke avond ongeveer een uur met ze spelen..

(Ik heb 7 ratten, kosten me veel tijd maar krijg het dubbel en dwars in liefde terug)

Verder 1x boodschappen, 1/2x per week komt m'n beste vriendin wel ff buurten.



Best druk zo...
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Werk ma. (Tijdelijk 6 uur),di.(8),wo.(8),do.(8) en vr.(4). Ik sport 's dinsdag en donderdagavond en in het weekend. Verder de vrije uurtjes doorbrengen met de kids, schoonmaken, boodschappen en lekker op de bank film kijken met vriend.



Weekend gebruiken we om allerhande klussen in het huis te doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk 3 dagen en heb daarnaast een gezin plus mijn eigen bedrijf. Ik werk me helemaal de pleuris.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk 5 dagen, 07.30 weg en 17.30 weer thuis. Maandag/woensdag/zaterdag sport ik. Donderdag gaan we meestal wat eten ergens. Andere dagen gewoon thuis, boodschappen doen/wassen/strijken. De rest doet de werkster 1x per week.
Alle reacties Link kopieren
Maandag: werken tijdens schooltijden

Dinsdag: werken tijdens schooltijden, ook vaak 's avonds

Woensdag: benedenverdieping schoonmaken, tijd voor dochtertje en in de middag (als school uit is) ook voor zoon.

Donderdag: werken tijdens schooltijden

Vrijdag: de was bijwerken, taken in huis doen, zorg dochter, poging tot wat vrije tijd, in de middag als school uit is tijd met kinderen samen.

Zaterdag: bovenverdieping schoonmaken, boodschappen halen, een keer in de zoveel weken lunchen met een vriendin.

Zondag: dag vrij met gezin; samen erop uit of op verjaardag/visite.



In de avond doe ik weinig, beetje tv kijken en op de pc lezen. Probeer vroeg naar bed te gaan (gebroken nachten nog altijd).

Sporten doe ik sinds de zwangerschap van mijn 2e niet meer. Daarom probeer ik op woe of vrijdagmiddag met de kinderen samen ergens heen te gaan en te wandelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk 40 uur, maar eigenlijk 60 uur. Reis twee uur heen en twee uur terug namelijk. Zit vaak in de trein al te werken en het mailen gaat nog door tot in de avond.



Ik sta rond 4:30 op en ben rond 19u thuis. Ga rond 22u slapen.



Na werktijd volg ik 2 x per week rijlessen (laatbloeier op dat gebied).



Minimaal 1 x per week probeer ik doordeweeks iets met vriendinnen te doen.



Sporten doe ik door zo vaak mogelijk naar het centraal te lopen en weer terug (uur per dag).



Het weekend bewaar ik zoveel mogelijk voor mij en mijn vriend.



Jullie begrijpen wel dat mijn baan hééél leuk moet zijn! Ik heb namelijk helemaal nergens anders tijd meer voor!
Alle reacties Link kopieren
Ik werk vier dagen, flexibele tijden.



Ik probeer uiterlijk half 8 in de auto te zitten. Soms begin ik eerder, om zeven uur. Ik ben meestal tussen 16:30-17:30 thuis.



Ik probeer iedere avond een half uur te wandelen, lukt niet altijd.

's avonds doe ik niet veel, geen puf voor. Vaak wat tv kijken en internetten. Naast mijn werk volg ik nog een studie en moet ik daarvoor nog een project afronden maar tijdens mijn werk moet ik al veel nadenken (besluiten nemen, hoe formuleren etc) dus vaak gaan mijn hersenen na half zes op stand by



Doordeweeks heb ik weinig sociale bezigheden. Ik ben nogal op mezelf, na een dag werken vind ik het wel lekker om thuis te zijn met vriend.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het fijn om te lezen dat ik niet de enige ben met een killing schema. Gelukkig! Voel me niet meer zo alleen.
Alle reacties Link kopieren
quote:tantejo schreef op 05 september 2014 @ 20:43:

Ik werk 3 dagen en heb daarnaast een gezin plus mijn eigen bedrijf. Ik werk me helemaal de pleuris.Hahaha. Heerlijk.
Mijn week ziet er elke week anders uit



Ik ben student, op dit moment veel les op ma, di en wo. Donderdag en vrijdag stage van 8 tot 5. Vrijdag na stage oppassen tot middernacht. Zaterdag oppassen van ongeveer 13.00 - 2.00.

Als ik niet op hoef te passen ga ik uit oid.



Ik probeer twee keer per week te sporten, maar lukt vaak niet. Ik spreek 2 tot 4 Kee per week af met mijn vriend of vriendinnen. Daarnaast nog wekelijks psych, fysio en ziekenhuis. Ook probeer ik soms langs te gaan bij familie. En moet dus nog studeren.



Over 4 weken komen hier nog een avond toneel en twee avonden college bij. Dan word het 1 keer sporten en minder afspreken met vriend en vriendinnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk onregelmatig: of om 05.15 op - 17.00 thuis, of om 14.00 weg, 00.00 thuis. Vroege diensten doe ik daarna nog koken en iets in huis. Laat doe ik of sochtends het huishouden/boodschappen, of ik ga sporten.



Vrije dagen plan ik iets leuks met vriendinnen, kook ik wat uitgebreider en eet samen met vriend anders zien we elkaar helemaal niet meer.
Geniet van elke dag!
Ik werk maandag tot en met donderdag 34 uur. Dat kost me veel energie ivm chronische ziekte. De avonden en rest van de vrije dagen bijtanken voor de nieuwe week. Op vrijdag schoonmaken en boodschappen dorn. Geen sport.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven