Hoe ziet jullie doordeweekse (werk) week eruit?

05-09-2014 19:55 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik heb nu vakantie en ben een beetje bezig mijn winterweken aan het plannen :-)

Nu ben ik erg nieuwsgierig hoe jullie week eruit ziet.

Welke dagen werk je, wanneer sport je, welke hobby's cursussen en sociale dingen doe je doordeweeks?

Zelf ben ik bezig om een spaanse taalcursus te starten 1 avond in de week en sport meestal nog 2 avonden. De overige avonden blijf ik dan graag thuis en dan kijk ik tv of zit ik achter de laptop(vaak is dat op vrijdag en woensdag).

Ik werk alle dagen van de week, ben dinsdagmiddag vrij en doe dan meestal boodschappen en huishouden.

Socializen komt toch vaak op het weekend aan.
Rien du tout, ou out de suite?
Alle reacties Link kopieren
Ik werk ma, di, do, vr. Op om 6:45 ongeveer kinders klaar maken voor de opvang (behalve do want dan is man thuis), 8:00 richting kdv en dan door naar m'n werk om 17:45 probeer ik weer bij kdv te staan en door naar huis. Dan koken en kinderen in bad (om de dag) en naar bed. S avonds opruimen en licht schoonmaakwerk, soms nog wat werken, soms tv. Boodschappen laten we bezorgen door appie. Schoonmaakster komt om de week. Donderdagavond zingen. Weekend afspreken met vrienden en familie of samen erop uit en evt winkelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk gemiddeld 5 dagen in de week. 8:30 van huis weg en 18:30 weer thuis. 's Avonds nauwelijks puf om nog iets te doen, dan meestal alleen koken en bankhangen.

In de weekenden doe ik het huishouden en de boodschappen etc. en doe vaak met een vriendin een bakkie of iets. Sporten doe ik momenteel niet (beweeg ook veel op het werk).
Alle reacties Link kopieren
Op de werkdagen ga ik om 07.15 weg, ben om 18.15-18.30 thuis (werk 32 uur), na eten/afwassen/kinderen in bed leggen ga ik nog een uur dingen in het huishouden doen, dan zelf douchen en slapen (21.30).

Sporten:in het weekend, soms nog een keer extra op mijn vrije dag. In het weekend doen we 1 dag iets met het gezin (strand, bos, pretpark, familie-bezoek).
Deze werkweek begint met uit bed gebeld worden of ik ff 2 uur in de trein wil gaan zitten omdat een collega ziek is. Fijne maandag iedereen
Alle reacties Link kopieren
Ik werk 5 dagen van 8:30 tot 17:00, de reistijd is nog geen 10 minuten, dus te verwaarlozen.

`s Avonds kook ik, beetje opruimen/huishouden en daarna alle tijd voor m`n hobbies (series kijken, kleuren, haken, knutselen, sporten). Kickboksen doe ik thuis en dansen ook (Just Dance, Playstation) dus die tijd kan ik zelf indelen.

Op zaterdag doe ik weekboodschappen en het huishouden en ga ik altijd even bij m`n moeder langs. Door de week vaak ook nog 1 of 2 keer in de avond. Op zondag is m`n vriend ook vrij en dan hebben we een luie dag samen of doen we juist iets leuks. Altijd uitgebreid samen koken in ieder geval.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zusenzoo schreef op 05 september 2014 @ 20:06:

Ik werk ma/di/do/vrij van 7.00 tot 18.00 en in de avond ben ik taxichauffeur tussen sportende kinderen. Behalve maandagavond, dan sport ik zelf. De woensdag, mijn vrije dag, ga ik meestal boodschappen doen en schoonmaken.

Op zaterdag weer de hele dag op de vereniging. S avonds hebben we meestal eters.En zondag hebben we vaak bezoek of gaan we op bezoek. Of gaan we naar de bios of gewoon ook eens niets doen.

Je kunt wel stellen dat ik moe ben. Altijd eigenlijk.



Same here. Ik ben wel iets korter van huis n.l. van 7.45 tot 16.30. Soms wil ik op zondag weleens niks doen. Sporten probeer ik vroeg in de ochtend al te doen, om 6.00 al.

Moe en gehaast is wel het toverwoord ja.
Schema is hier:

Ma/do: 8.45 - 13.45

Di: 8.45 - 15.00

Wo: 8.45 - 12.00

+ 3x per week van 19.00/30 tot 22.30/23.00

Op vrijdag van 10.00-17.00 ben ik aan het studeren.



Voorbereiden en studeren doe ik in de ochtenden voordat de kinderen wakker worden (tussen 6 en 7), als ik onderweg ben met het OV en in het weekend. Op maandagmiddag en donderdagmiddag sport ik tussen werk en kinderen ophalen.



Op vrijdagavond ga ik wat drinken/eten met studiegenoten of ik spreek met een vriendin af, soms ook op die andere vrije avond nog wel een afspraak. In het weekend doen ik naast studeren dingen met het gezin, ga kijken bij de sportwedstrijden van de kinderen en doe de klussen in het huishouden waar ik doordeweek tussendoor niet aan toe kom.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk op dinsdag,woensdag en donderdag



Dinsdag en donderdag breng ik onze zoon naar de kinderopvang, woensdag is oma en opa dag.

Ik sta om 7:30 op, en ik ben rond 18:15/18:30 thuis.

Vriend maakt die dagen het eten (anders word het te laat)

Op maandag avond doen wij grote boodschappen, en op vrijdag haal ik voor het weekend etc.

Op vrijdag doe ik leuke dingen met vriendin lunch etc . Af en toe eten vrienden mee, of andersom,

Ik sporte 3x in de week ( net bevallen etc.) nu sport ik niet meer
Alle reacties Link kopieren
Leuk om te lezen hoe verschillend iedereen zijn week besteed. Ik heb altijd respect voor alle mensen die 's avonds na het werk zich nog van die bank af kunnen hijsen om te gaan sporten.



Ik werk 34 uur per week, verdeeld over 4,5 dag. Vrije dagdeel is flexibel en deze besteed ik meestal aan wat huishoudelijke klusjes, boodschappen of door even bij een vriendin op de thee te gaan.

Ben om 7.30u de deur uit en meestal rond 17.00u thuis. Dan hond uitlaten, huishoudelijke klusjes, koken en om 19.00u is vriend thuis. 's avonds vooral samen bankhangen, beetje internetten, spelletje etc. maar ook het huishouden en de administratie. Vanaf deze week gaan we elke woensdagavond samen sporten. Doordeweeks heb ik geen zin in sociale bezigheden meestal.

In het weekend hebben we tijd voor sociale bezoekjes, leuke dingen en doen we de grote boodschappen.
Alle reacties Link kopieren
Doorde week? Ik heb afgelopen vrijdag, zaterdag en zondag gewerkt van 13.00 uur tot 23.00 uur vandaag vrij. morgen en overmorgen moet ik van 8.00 tot 16.30 uur werken en dan donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag weer van 13.00 uur tot 23.00 uur ik ben af en toe gewoon kwijt wat voor dag het is. Dat ik er op zondagochtend achter kom dat ik geen boodschappen kan doen omdat het zondag is.......
Ik werk 40 uur, ma t/m vrijdag.



Sta met vriend op om 06.15, snel douchen, klaarmaken en wat eten en dan om 07.00 in de auto, ook weer met vriend. We rijden ( behalve de vrijdag) iedere dag samen.



Werkdag begint tussen half 8 en 8, ligt eraan hoe druk het is onderweg. Eindigt weer om 16.45.

We zijn dan tegen 17.30 thuis.



Vriend traint 3 avonden in de week ( di, wo en vr + wedstrijd op zondag). Die avonden doe ik aan hardlopen. Op dinsdagavond komt mijn moeder standaard langs om een grote wandeling te maken.



En verder probeer ik zo weinig mogelijk te doen. Boodschappen doen we op maandagavond, het huishouden pakken we door de week ( woonkamer stofzuigen etc.) aan en vriend maakt op vrijdag vaak goed schoon. Dat is zijn parttime dag en hij besteedt die dag ook echt veel tijd aan het huishouden. Heerlijk thuiskomen

Op zondag, als vriend voetbalt, zoek ik vaak mijn oma of vriendinnen op.
Alle reacties Link kopieren
Heel burgerlijk:

4 dagen/week werken - hh - koken - (uit) eten - trainen - slapen.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Ma t/m do werken (25 uur per week). Twee dagen om 14 uur thuis en twee dagen om 16 uur. 's Avonds vrij. Vrijdags vrij. Weekenden vrij. Genoeg tijd om leuke dingen te doen met onze dochter. Ook de boodschappen en het huishouden lukt prima. Ik ben nooit gejaagd of echt druk. Wel bezig.

Goede balans tussen werk, gezin en tijd voor mezelf.
Na 19 weken verlof (zwangerschapsverlof + 3 weken vakantie) ga ik a.s. maandag weer werken. In totaal 24 uur en man werkt nu al 32 uur. Geen idee hoe de week er straks uit gaat zien. Wel heb ik er heel erg veel zin in om me weer onder de collega's te begeven! Ben vrij zijn echt behoorlijk beu nu en kan niet wachten weer eens andere muren te zien dan die van thuis.
Wat een actieve types allemaal! Er lijkt bijna niemand te zijn die doordeweeks niets anders doet dan werken, voor kinderen zorgen en slapen. Ik werk op maandag 6 uur, sta dan om 14.30 uur op het schoolplein en dan een middag met of zonder kinderen (als jongste elders speelt). Mijn oudste heeft lange schooldagen en is vaak pas om 17.00 uur thuis. Op kantoordagen (meestal di en do) ben ik rond 17.30 uur thuis. Tussen de bedrijven door doe ik boodschappen, en 's avonds probeer ik soms iets huishoudelijks te doen, maar meestal glippen de avonden vanzelf weg met 'dingetjes'. In het weekend gaan we vaak wel op pad, of moeten we naar winkels die niet doordeweeks na 18.00 uur open zijn. Sporten is wandelen, maar dat lukt hooguit een keer per week 1 a 1,5 uur. Sociale contacten (buiten werk) hooguit een keer per maand. Zal nu hopelijk wat vaker worden nu ik geen relatie meer heb.
Alle reacties Link kopieren
1 dag vertrek ik om 12 uur. Ik ben dan rond 4 uur thuis. Oma past dan op de kleintjes.

1 dag vertrek ik om 10 voor 8, ik ben dan rond 1 uur thuis. De kleintjes gaan dan naar het kdv.



De rest van de dag en de overige dagen spendeer ik met de kinderen, ik probeer zo veel mogelijk leuke dingen met ze te doen.

Vrijdag tot en met zondag spendeer ik met man en kinderen.



Zondag tm donderdag werk ik thuis (ik schrijf artikelen). Ik werk dan van ongeveer 22.00 tot 01.00 (dan slapen de kinderen).

Vrijdag tm zondag werk ik enkele uren overdag, omdat mijn man dan thuis is en voor de kinderen kan zorgen.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad leuk om te lezen hoe iedereen alle ballen probeert hoog te houden.

En ook heel veel respect voor alle vaders en moeders, want kinderen heb ik (nog) niet .
Rien du tout, ou out de suite?
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop overigens dat mijn man snel beter betaald werk kan vinden, zodat ik al mijn tijd en energie in onze kinderen (en het huis) kan steken. Helaas is de kans hierop niet zo groot.
quote:astronauta schreef op 08 september 2014 @ 23:42:

Ik hoop overigens dat mijn man snel beter betaald werk kan vinden, zodat ik al mijn tijd en energie in onze kinderen (en het huis) kan steken. Helaas is de kans hierop niet zo groot.

Wie is de vrouw op je afbeelding?



Ik werk sinds kort, hoe zeg ik dat, 'echt'. Ik ben niet zo lang geleden afgestudeerd. Fulltime. En dat is best vermoeiend nog, dus mijn sociale leven is best een beetje weg. Anders dan hoe het was. Maar dat komt wel weer, denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Vriend en ik werken full-time , vlak bij elkaar dus kunnen samen naar het werk rijden.

Staan op Ma, Woe ,Do, Vrij om 06:15 op , om half 8 weg te rijden en zijn tussen 18:15 / 18:30 weer thuis.

Op Dinsdag beginnen we om 07:30 , maar wel op zelfde tijd thuis.

Dinsdag , Donderdag en Zondagavond sporten en Vrijdag avond boodschappen doen.

Zaterdag naar de markt en meestal lunchen in de stad.

Verder huishouden, relaxen, vrienden/familie bezoeken.

Soms een dagje sauna plannen om echt even tot rust te komen.

Op Maandag en Woensdag meestal beetje lezen, series kijken en energie opdoen
De doorsnee dag ziet er hier als volgt uit:



6.10 wekker, 7.10 naar de bus lopen, 8.15 begint de werkdag tot 17 en dan ben ik ongeveer 18.30 weer thuis.



Maar soms moet ik ook om 6.15 de deur al uit en ben ik pas om 19h weer terug. Of juist om 16.30 al. Of hoef ik pas om 10.30 de deur uit en ben ik om 21.30 pas thuis.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk van woensdag tot en met zondag: wo, do en vr over het algemeen alleen 's avonds. Afhankelijk van waar we met een voorstelling spelen vertrekken we rond vier uur vanuit Amsterdam naar het theater. Tenzij we overdag repeteren, dan moeten we rond 14:00 uur in het theater zijn en vertrekken we eerder.



De voorstelling duurt tot een uurtje of elf, dan ben ik rond half twee middernacht weer thuis.



Zaterdag en zondag worden er dubbele shows gespeeld. Dat betekent dagen van minstens 12 uur: om 11 uur de deur uit en om half twee 's nachts weer thuis.



Maar het is het leukste werk dat er is Sporten doe ik 3 tot 4 keer per week op m'n vrije avonden of overdag. Huishouden wordt ook op maandag en dinsdag gedaan. Eten wordt zelf meegenomen, dus dat is altijd wel even plannen met boodschappen en voorbereiden en zo.



En ik vind het heerlijk om overdag gewoon vrij te kunnen zijn. Ik kan tenminste nog leuke dingen doen, terwijl mensen met een 9 tot 17 baan 's avonds na het eten veelal op de bank ploffen. En je hebt altijd een excuses om onder familie-dingen uit te komen. Want met Kerst, Sinterklaas, Pasen, Pinksteren en alle andere mogelijke feestdagen, spelen wij gewoon 2 voorstellingen op een dag.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
[quote]luprisaf schreef op 05 september 2014 @ 21:21:

Ik ben grotendeels huis gebonden, van de 7 dagen ben ik vaak 5 dagen thuis. Tussen 11 en 12 sleep ik mijn zieke lijf uit bed. Dan zit ik een half uur met een mok koffie op de bank. Geef de katten eten en ontbijt zelf.

'S middags doe ik afwisselend wat dingetjes die in huis moeten gebeuren en zit ik op Facebook/internet. Op slechte dagen slaap ik 's middags een paar uur.

Tussen 18:00 en 19:00 eet ik, dan ruim ik op en kijk nog wat TV. Om 23:00 kattenbakken scheppen en naar bed.



Idem behalve dat ik vroeger op sta en vroeger naar bed ga. En in het weekend probeer ik altijd wel even naar buiten te gaan als het lukt (klein rondje lopen of een terrasje). Voor mijn ziekte ook drukdruk. De tijd gaat nochtans nog steeds snel, misschien omdat alle dagen op elkaar lijken.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk doordeweeks op di, wo & vr. Op die dagen sta ik om 7u op, laat de hond uit en ga naar mijn werk. Om 17.30u ben ik weer thuis, vriend laat de hond uit terwijl ik eten ga koken. Op mijn vrije dagen doe ik het huishouden, boodschappen etc en rommel ik lekker wat aan. Op di & do avond ga ik sporten, de andere avonden ben ik meestal thuis of spreek ik met een vriendin af.

In het weekend werk ik meestal nog een nachtdienst, en daarnaast ga ik op zo-ochtend sporten als ik dat red. Verder sociale activiteiten, dingen doen met mijn vriend, altijd minimaal 1 lange wandeling met de hond, en wat uitrusten.
Op het moment werk ik bijna fulltime (36 uur) en vriend meer dan fulltime (grofweg 50 uur).

Op dinsdag- en vrijdagmiddag ben ik eerder vrij. Dan doe ik wat voor mezelf; even naar m'n moeder, met een vriendin een terrasje pakken, een goed boek lezen...

Op maandag-, woensdag- en vrijdagavond gaat vriend naar de sportschool. Ik ben sinds twee weken weer begonnen met hardlopen op die avonden (gaat al best goed, al zeg ik het zelf).

Verder is het elke ochtend er om 7.00 uur uit en op 8.00 of 8.30 beginnen. Rond 18.00 uur eten en dan op dinsdag- en donderdagavond gewoon helemaal niks. Lekker t.v. kijken, dingen doen die ik leuk vind (wat in de tuin klooien, met de kat spelen, wat opruimen/poetsen...).



We willen in de nabije toekomst aan kinderen proberen te beginnen. Wanneer die er zijn, zal ik wellicht helemaal stoppen met werken of misschien nog één dag aanhouden. Dan zal mijn week er dus héél anders uit gaan zien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven