Hoe zoeken jullie naar woonruimte (huur)?

17-04-2014 10:03 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve allemaal,



Recent ben ik afgestudeerd en heb een mooie baan aangeboden gekregen op de plek waar ik mijn afstudeerstage heb gelopen, so far, so good.



Helaas is mijn relatie een aantal maanden geleden ook misgelopen. We woonde samen en hij is in dit huis gebleven. Nu heb ik de afgelopen tijd bij een vriendin gezeten maar dit was een tijdelijke optie.



Pas heb ik een huis aangeboden gekregen maar dit is onderhuur en dit voelt niet goed. Daarnaast is het huis nogal vervallen en de kans dat ik er opeens uitmoet is te groot om dit zelf met veel geld te gaan opknappen. Deze optie wil ik dus liever laten schieten maar ik heb verder weinig opties.

Ik zou heel graag in Amsterdam willen wonen en heb hier tot max 1.000 (inclusief) voor over. Bij de woningbouwverenigingen vragen ze (logisch) een te hoog brutoloon dan ik met mijn startersbaan krijg. Marktplaats speur ik dagelijks af en uiteraard heb ik mijn hele netwerk kenbaar gemaakt dat ik op zoek ben.



Mijn vraag aan jullie, weten jullie misschien nog meer manieren die ik kan inzetten om woonruimte te vinden voor de lange termijn?



Alvast onwijs bedankt voor de reacties!
Alle reacties Link kopieren
een verhuurmakelaar al geprobeerd?
Alle reacties Link kopieren
Vragen zij ook niet 3 tot 4x maal de huur in je maandloon?
Alle reacties Link kopieren
Er is een facebook pagina vraag en aanbod woonruimte amsterdam



wij hebben ons huis via funda
Als je niet gelukkig bent, doe er dan wat aan!
Alle reacties Link kopieren
anti-kraak een optie??
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mij aangemeld op Facebook en bekijk ook direct Funda nog een keer.



@Lilalinda, tijdens mijn studietijd heb ik altijd anti-kraak gezeten maar ik wil nu graag ergens zitten waar ik zeker weet dat ik lang kan blijven en wat ik helemaal kan opknappen/inrichten naar mijn eigen smaak.



Ik denk dat 1.000 euro best veel geld is, ook voor de dure hoofdstad, of zit ik hier helemaal naast?
Alle reacties Link kopieren
Er zijn trouwens meerdere op facebook, vermoed een stuk of 6. Ik zou zelf een bericht plaatsen met wat je zoekt (aantal kamers/overige eissen en je max bedrag..) dan gaat het makkelijker
Als je niet gelukkig bent, doe er dan wat aan!
Alle reacties Link kopieren
Zijn omliggende dorpen ook een optie? Amstelveen of uithoorn bijvoorbeeld? dan heb je meer huis voor dat geld
Als je niet gelukkig bent, doe er dan wat aan!
Ijmeren benaderen, heeft ook antikraak,
stuur ff een prive berichtje naar me, weet iets voor je. Mijn dochter verlaat einde maand haar kamer.
woongroep.net



daar kun je woonruimte in woongroepen vinden, wellicht dat dat (tijdelijk) een optie is.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu op 2 Facebook pagina's gereageerd en mijn eigen reactie geplaatst (geprobeerd om deze anders dan de rest te maken zodat ie eruit springt, hoop ik ;)



@Followthesun: dat zou eventueel ook een optie zijn al heeft binnen de ring uiteraard mijn voorkeur

Ik vind het ook geen probleem om een (leuke) huisgenoot te hebben.



@Zo.maar: Ik stuur je direct een berichtje, wow dat zou echt top zijn!
Wil je echt iets voor jezelf?

Ik ken heel veel werkenden die samenwonen met bijvoorbeeld iemand anders die ook werkt. Vooral in Amsterdam wordt dit veel gedaan. Heb je niet zo'n typisch studentenhuis, maar gewoon een leuk appartementje wat je toevallig deelt. Op die manier is er meer keuze voor je.



Overigens: op kamernet staan ook regelmatig appartementen, vooral in de hoofdstad. Neem daar eens een kijkje.



En verder zou ik het vooral via makelaars proberen. Zo komen de meeste aan een appartement.

En pararius.nl
Alle reacties Link kopieren
Thanks yellowfisch!

Samenwonen vind ik zeker een optie. Wanneer het klikt kan het denk ik alleen maar een meerwaarde zijn
Alle reacties Link kopieren
Je kan rondrijden en kijken waar huizen leeg staan. Via het kadaster de eigenaar achterhalen en opbellen.



Het is niet de meest voor de hand liggende methode, maar zeker in een stad als Amsterdam de manier om eerder in aanmerking te komen voor een huis.
Alle reacties Link kopieren
@Noreservation, dat is een goed idee, thanks!



@Zo.maar, heb je mijn berichtje ontvangen?
als je voor langere tijd ergens wil blijven wonen, zou ik me sowieso inschrijven bij de woningbouwverenigingen en/of woningnet. Je komt dan (op den duur) in aanmerking voor een (sociale) huurwoning.
Zoeken op Marktplaats.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken het probleem. Wij zijn in Zwolle al 2 jaar op zoek naar een fatsoenlijke betaalbare woning. Alleen de wachtrijen zijn minimaal 8 jaar en makelaars vragen minimaal 4x de huur, echt belachelijk.



Kun je niet in plaatsen rondom Amsterdam kijken?
Alle reacties Link kopieren
Plaatsen rondom is ook een optie maar de tip van Followthesun werpt nu al zijn vruchten af

Ik heb op Facebook een oproepje geplaatst en nu al 3 bezichtigingen staan op de door mij gewenste locaties! 2 andere heb ik zelfs geannuleerd omdat ik de keuze had.



En inderdaad Lovemadness, via makelaars is het voor mij ook onmogelijk terwijl ik iets meer dan modaal verdien maar als alleenstaande in Amsterdam werkenlijkwaar onmogelijk....



Ik sta ook wel ingeschreven voor sociale huur maar dat duurt in Amsterdam echt tientallen jaren en ik hoop dan in het stadium te zitten dat ik dan geen sociale huur meer nodig heb maar je weet nooit hoe het loopt dus wat dat betreft is die aanschrijving zeker heel fijn achter de hand.
Alle reacties Link kopieren
Je zou ook kunnen overwegen om iets te kopen.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Ik heb laatst ook gekeken voor vrije sector huur, en zou al niet eens in aanmerking komen, hoewel ik niet eens zo slecht verdien. Maar een collega van mij woont daar ook, en ik wist zeker dat zij niet meer verdiende dan ik. Dus even navraagd, en blijkt dat de grote corporaties niet per se die harde eis van 4-5x de huur aan inkomen handhaven. Kijk, een appartement van 1000 euro ga je niet krijgen als je bruto 1800 verdient, maar dat wil je dan hopelijk ook helemaal niet. Maar iets speelruimte is er vaak wel, proberen kan altijd.
Alle reacties Link kopieren
Kijk ook eens even via kamernet. Ik geloof dat ze ook appartementen verhuren, en anders is een studio misschien iets als je toch alleen woont.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven