Hond "gevonden"

17-09-2014 20:49 64 berichten
Beste allemaal,



Mijn vriend kwam zaterdag een loslopende hond zonder baasje tegen toen hij onze honden aan het uitlaten was. Hij kon hem niet meenemen omdat onze hondjes erg druk zijn tegenover andere honden. Snel naar huis gebracht en teruggegaan, maar hondje was weg.. Nergens meer in de buurt te bekennen.



Vandaag kwamen we hem weer tegen. Een heel mager hondje... Als hondeneigenaar ben ik hier heel gevoelig voor. Ik probeerde hem te vangen, maar hij rende weg. Ik rende erachteraan en pakte hem bij z'n halsband, maar hij beet me. Van de schrik liet ik hem meteen weer los en hij rende er snel vandoor. Heb nog uren de hele buurt afgezocht, mensen m'n nummer gegeven voor het geval ze hem voorbij zagen komen. Maar weer niets. Hij was weer foetsie.

Ik voel me enorm schuldig dat ik los liet.. Al pakte ik hem gewoon op, had hij nu lekker gegeten en lag hij binnen op een bedje.

De dierenambulance doet ook niets zolang we hem niet gevangen en aangelijnd hebben. Weet nu niet waar ik zoeken moet of wie ik inlichten moet.



In dit soort situaties denk ik om de 1 of andere reden altijd "wat als dat mijn hondje was? Dat wens ik hem niet toe.. Dus een andere hond ook niet"

Elk uur loop ik nog een rondje door het park waar we hem gezien hebben, maar ik zie hem niet meer.



Is er nog een andere instantie die wél iets kan doen? Hij hangt in ieder geval wel in deze omgeving rond , en als zij hem zien, hebben ze hem ook zo te pakken.



Voel me schuldig en radeloos...
Sneu

Ik zou hetzelfde doen als jij, niet opgeven.



Misschien kun je straks nog een rondje doen en brokken meenemen?
Alle reacties Link kopieren
Je zou eens kunnen kijken op sites met vermiste honden of er iemand in de omgeving een hond mist die op dit hondje lijkt. Wie weet is hij gewoon verdwaald en bang en komt hij wel naar de eigenaar toe.
Nog steeds hopend op een beter leesbare vormgeving :(
Alle reacties Link kopieren
Kijk op Facebook bij de groep 'Waar is onze Angel' of zoiets. Hier staan alle vermiste honden vermeld met telefoonnummers van de eigenaren. Misschien herken je 'm wel en kun je het baasje inschakelen.
Al op Amivedi.nl gekeken? Misschien wordt hij vermist! Wel heel lief dat je het lot van dit dier aantrekt.
Serieus, je gaat toch geen hond grijpen? Weet je hoe intimiderend dat is voor een hond? Geen wonder dat ie beet. Met een beetje mazzel heb je 'm nu nog banger gemaakt als ie al was.
Idd even kijken of niet iemand hem/haar heeft aangemeld.

http://www.amivedi.nl/



Als de eigenaar weet waar de hond uithangt kan die hem/haar misschien wel in de vingers krijgen.



En je zegt mager...kan al wel een hele poos vermist zijn.
quote:teedeekaa schreef op 17 september 2014 @ 20:52:

Je zou eens kunnen kijken op sites met vermiste honden of er iemand in de omgeving een hond mist die op dit hondje lijkt. Wie weet is hij gewoon verdwaald en bang en komt hij wel naar de eigenaar toe.



Slim! Dat ik daar niet aan gedacht heb

Ga ik meteen doen, dank je wel.



Hij was inderdaad heel erg bang..

Kwam wel op onze kleine hond af, maar voor de grote was ie net zo bang als voor ons.
Alle reacties Link kopieren
https://www.facebook.com/WaarIsOnzeAngel?fref=ts
Ik loop nog steeds ieder uur een rondje en neem nu steeds iets lekkers mee in de hoop hem ermee te lokken.



Wat had ik dan moeten doen StoraHuntur? Hem aan z'n lot overlaten?

Ik probeerde hem aan te lijnen en mee naar huis te nemen, om daarna rond te flyeren en (hopelijk) de eigenaar te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Misschien kun je een dierenasiel in de buurt contacten voor tips of vragen om hulp. En checken bij Amivedi of iemand zijn of haar hondje als vermist heeft opgegeven.
Ik ben 't nog steeds :-)
www.mijndieriszoek.nl

Staan ook veel vermiste dieren op.
Er is een site op FB met weggelopen honden ( iets van waar is onze angel), misschien daar eens vragen? Ik zou het even overleggen met het asiel, eventueel een vangkooi een optie? Maar dan moet je wel redelijk zeker weten dat het een weggelopen/verdwaalde hond is.
Alle reacties Link kopieren
quote:srs schreef op 17 september 2014 @ 20:53:

[...]





Slim! Dat ik daar niet aan gedacht heb

Ga ik meteen doen, dank je wel.



Hij was inderdaad heel erg bang..

Kwam wel op onze kleine hond af, maar voor de grote was ie net zo bang als voor ons.Succes, ik hoop dat het je lukt
Nog steeds hopend op een beter leesbare vormgeving :(
ben je wel naar de dokter gegaan met die beet?
quote:srs schreef op 17 september 2014 @ 20:56:





Wat had ik dan moeten doen StoraHuntur? Hem aan z'n lot overlaten?

Ik probeerde hem aan te lijnen en mee naar huis te nemen, om daarna rond te flyeren en (hopelijk) de eigenaar te vinden.



Een bange onzekere hond moet je op je knietjes rustig proberen bij je te roepen met wat lekkers. De hond zeker niet aankijken en geduld hebben.

Als je niet weet wat je doet had je dat eerst beter even kunnen checken.
Alle reacties Link kopieren
Via Waar Is Onze Angel kun je geloof ik gratis vangkooien krijgen en deze met eten erin in de buurt neerzetten. Ook kun je een berichtje sturen naar die pagina met een beschrijving van de hond en de plaats waar je 'm hebt gespot. Dan kunnen zij je vertellen of er een hond bij hen bekend is met die beschrijving of ze plaatsen jouw berichtje op hun pagina. Dan kunnen er mensen op reageren die de hond mogelijk herkennen en er zijn ook vaak mensen die mee willen zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Dierenambulance bellen. Laatst zag ik een loslopende hond. Helemaal in paniek. Ben er achteraan gegaan en heb in de tussentijd de dierenambulance gebeld. Die kwam en we hebben samen de hond gevangen. Had een chip, dus was binnen een uur weer bij z'n baasje
In welke regio woon je trouwens?
Alle reacties Link kopieren
Was het toevallig deze hond? Deze is namelijk al sinds februari vermist maar wel af en toe gezien. Weet niet waar je huis staat.



"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
quote:StoraHuntur schreef op 17 september 2014 @ 21:01:

[...]





Een bange onzekere hond moet je op je knietjes rustig proberen bij je te roepen met wat lekkers. De hond zeker niet aankijken en geduld hebben.

Als je niet weet wat je doet had je dat eerst beter even kunnen checken.Dat probeerde ik dus eerst en toen rende hij weg, waarna ik achter hem aan ging. Ik weet niet hoe anderen dat doen, maar ik neem geen pot met hondenkoekjes mee als ik m'n honden uitlaat.
quote:strikjemetstippels schreef op 17 september 2014 @ 21:01:

ben je wel naar de dokter gegaan met die beet?Nee, maar maak me er ook geen zorgen om. Het was vooral de schrik. Lief dat je het vraagt
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of deze link het zo doet:

https://www.facebook.com/WaarIsOnzeAnge ... =3&theater



https://www.facebook.com/WaarIsOnzeAnge ... =3&theater



De vangkooien van Waar Is Onze Angel
quote:srs schreef op 17 september 2014 @ 21:04:

[...]





Dat probeerde ik dus eerst en toen rende hij weg, waarna ik achter hem aan ging. Ik weet niet hoe anderen dat doen, maar ik neem geen pot met hondenkoekjes mee als ik m'n honden uitlaat.

Je rende achter 'm aan schreef je zelf! Stel je even voor; je bet erg bang en er komt ook nog iemand achter je aan rennen.



En ja, ik heb áltijd wat lekkers in mijn jaszak zitten voor als mijn eigen honden heel braaf zijn.
quote:Tickel schreef op 17 september 2014 @ 21:04:

Was het toevallig deze hond? Deze is namelijk al sinds februari vermist maar wel af en toe gezien. Weet niet waar je huis staat.



[img]https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... e=548B1529[/img]



Awh, wat een lief beestie! Nee dat is 'm helaas niet.

Het is een hond van middelmatige lengte, wit met zwarte stippen.

Omgeving: Dordrecht.



Als jullie zoiets tegenkomen op de sites van vermiste hondjes, graag even melden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven