Hond "gevonden"

17-09-2014 20:49 64 berichten
Beste allemaal,



Mijn vriend kwam zaterdag een loslopende hond zonder baasje tegen toen hij onze honden aan het uitlaten was. Hij kon hem niet meenemen omdat onze hondjes erg druk zijn tegenover andere honden. Snel naar huis gebracht en teruggegaan, maar hondje was weg.. Nergens meer in de buurt te bekennen.



Vandaag kwamen we hem weer tegen. Een heel mager hondje... Als hondeneigenaar ben ik hier heel gevoelig voor. Ik probeerde hem te vangen, maar hij rende weg. Ik rende erachteraan en pakte hem bij z'n halsband, maar hij beet me. Van de schrik liet ik hem meteen weer los en hij rende er snel vandoor. Heb nog uren de hele buurt afgezocht, mensen m'n nummer gegeven voor het geval ze hem voorbij zagen komen. Maar weer niets. Hij was weer foetsie.

Ik voel me enorm schuldig dat ik los liet.. Al pakte ik hem gewoon op, had hij nu lekker gegeten en lag hij binnen op een bedje.

De dierenambulance doet ook niets zolang we hem niet gevangen en aangelijnd hebben. Weet nu niet waar ik zoeken moet of wie ik inlichten moet.



In dit soort situaties denk ik om de 1 of andere reden altijd "wat als dat mijn hondje was? Dat wens ik hem niet toe.. Dus een andere hond ook niet"

Elk uur loop ik nog een rondje door het park waar we hem gezien hebben, maar ik zie hem niet meer.



Is er nog een andere instantie die wél iets kan doen? Hij hangt in ieder geval wel in deze omgeving rond , en als zij hem zien, hebben ze hem ook zo te pakken.



Voel me schuldig en radeloos...
quote:elephantintheroom schreef op 17 september 2014 @ 21:02:

Via Waar Is Onze Angel kun je geloof ik gratis vangkooien krijgen en deze met eten erin in de buurt neerzetten. Ook kun je een berichtje sturen naar die pagina met een beschrijving van de hond en de plaats waar je 'm hebt gespot. Dan kunnen zij je vertellen of er een hond bij hen bekend is met die beschrijving of ze plaatsen jouw berichtje op hun pagina. Dan kunnen er mensen op reageren die de hond mogelijk herkennen en er zijn ook vaak mensen die mee willen zoeken.



Oh,handig!

Ik zal ze even een berichtje sturen.
Alle reacties Link kopieren
Wat voor type hond? (Labradorachtig, Dalmatierachtig, Herderachtig, Staffordachtig, Beagleachtig, etc.)



Staande oren/hangoren? Platte snuit/lange neus? Korthaar/langhaar/krullen/ruwhaar?
Ook al heb je de hond niet gevangen, maak er iig. wel melding van dat je hem/haar 2x gezien hebt. Dit met een duidelijke omschrijving van het dier.

De eigenaar weet dan dat de hond nog leeft en heeft een idee van waar te kunnen zoeken.
quote:StoraHuntur schreef op 17 september 2014 @ 21:08:

[...]



Je rende achter 'm aan schreef je zelf! Stel je even voor; je bet erg bang en er komt ook nog iemand achter je aan rennen.



En ja, ik heb áltijd wat lekkers in mijn jaszak zitten voor als mijn eigen honden heel braaf zijn.



Ja. Toen hij wegrende, rende ik achter hem aan, ja.

Kon 'm ook weg laten rennen , maar ik wilde hem toch liever even vangen.



De tijd van lekkere dingen meenemen voor het brave hondje is hier al voorbij. Dus ik heb dat helaas niet altijd op zak.
quote:elephantintheroom schreef op 17 september 2014 @ 21:10:

Wat voor type hond? (Labradorachtig, Dalmatierachtig, Herderachtig, Staffordachtig, Beagleachtig, etc.)



Staande oren/hangoren? Platte snuit/lange neus? Korthaar/langhaar/krullen/ruwhaar?Ik durf niet te zeggen wat voor type het is.. Misschien een kruising dalmatiër en nog iets? Staande oren, platte neus en kort haar.
Alle reacties Link kopieren
Deze?

http://www.amivedi.nl/DierDetail.aspx?MeldingId=937234



Is gisteren gevonden.



En blijkbaar op 10 september ook al, het is een wegloper.

http://www.amivedi.nl/DierDetail.aspx?MeldingId=935446
"wit met zwart stippen" met die beschrijving denk ik aan een Dalmatiër. Die zijn rank qua bouw, maar vindt ik wel iets groter dan de "middelmatig" zoals jij zegt.

of bedoel je meer platen/vlekken, zoals een bij Friese Stabij, die vind ik wel weer middelmatig qua grote.



Denk er wel om dat wat jij als middelmatig beschrijft, dat dat voor een ander bijvoorbeeld als klein gezien kan worden

Was het zeker een rashond of denk je meer aan een X-ing

Met welk ras qua grote kon je deze hond vergelijken.
quote:elephantintheroom schreef op 17 september 2014 @ 21:20:

Deze?

http://www.amivedi.nl/DierDetail.aspx?MeldingId=937234



Is gisteren gevonden.



En blijkbaar op 10 september ook al, het is een wegloper.

http://www.amivedi.nl/DierDetail.aspx?MeldingId=935446



Nee, dat is hem ook niet :(

Z'n kopje is ook wit met zwarte stippen.
Alle reacties Link kopieren
Kijk gewoon zelf even op die websites of je de hond er tussen ziet staan. Jij weet hoe hij eruit ziet, voor ons is het vrij lastig om te zoeken naar een 'witte hond met zwarte stippen'. Wie weet zie je 'm op de site staan en kun je vanavond een eigenaar nog bellen met nieuws.



Overigens NOOOOOIT achter een bange hond aanrennen.
quote:vla-flip schreef op 17 september 2014 @ 21:20:

"wit met zwart stippen" met die beschrijving denk ik aan een Dalmatiër. Die zijn rank qua bouw, maar vindt ik wel iets groter dan de "middelmatig" zoals jij zegt.

of bedoel je meer platen/vlekken, zoals een bij Friese Stabij, die vind ik wel weer middelmatig qua grote.



Denk er wel om dat wat jij als middelmatig beschrijft, dat dat voor een ander bijvoorbeeld als klein gezien kan worden

Was het zeker een rashond of denk je meer aan een X-ing

Met welk ras qua grote kon je deze hond vergelijken.



Ik denk inderdaad dat het een kruising dalmatiër is.

Hij is groter dan mijn Maltezer en kleiner dan mijn Herder / Rottweiler.
Alle reacties Link kopieren
Deze is het zeker ook niet? (Vraag het maar voor de zekerheid )

https://www.facebook.com/WaarIsOnzeAnge ... =3&theater
Alle reacties Link kopieren
Wat lief dat je zo begaan bent met de hond

Ik vind het heel vreemd dat de dierenambulance niet komt, het is hun taak om hem te vangen en niet de jouwe (ik heb zelf vrijwillig bij een dierenambulance gewerkt). Probeer het nog eens bij hen en leg de ernst van de situatie uit, vraag desnoods of je de coordinator of leidinggevende van het team kan spreken. Ze moeten komen want als jij hem hebt gevangen zit jij er straks mee en dat kan ook niet (stel dat iemand dat beest zoekt kan ie niet bij jou blijven natuurlijk).

Verder Amivedi maar dat is al genoemd en kijk bij de plaatselijke dierenwinkel/dierenarts/asiel of daar een flyer hangt van iemand die zijn hond kwijt is en laat aan de dierenwinkel/dierenarts/asiel weten over de hond. Desnoods nog een melding maken bij de politie.
Alle reacties Link kopieren
Dierenambulance sowieso bellen. Zij worden namelijk ook op de hoogte gehouden van vermissingen.
Alle reacties Link kopieren
Ohja en deze http://mijndieriszoek.die ... LPv4vv96MACFY_ItAodMRQAQw
quote:plucky schreef op 17 september 2014 @ 21:25:

Wat lief dat je zo begaan bent met de hond

Ik vind het heel vreemd dat de dierenambulance niet komt, het is hun taak om hem te vangen en niet de jouwe (ik heb zelf vrijwillig bij een dierenambulance gewerkt). Probeer het nog eens bij hen en leg de ernst van de situatie uit, vraag desnoods of je de coordinator of leidinggevende van het team kan spreken. Ze moeten komen want als jij hem hebt gevangen zit jij er straks mee en dat kan ook niet (stel dat iemand dat beest zoekt kan ie niet bij jou blijven natuurlijk).

Verder Amivedi maar dat is al genoemd en kijk bij de plaatselijke dierenwinkel/dierenarts/asiel of daar een flyer hangt van iemand die zijn hond kwijt is en laat aan de dierenwinkel/dierenarts/asiel weten over de hond. Desnoods nog een melding maken bij de politie.



Ik vond het ook erg vreemd inderdaad.. Maar ze komen hem dus pas halen als ik hem gevangen en aangelijnd heb om hem naar het asiel te brengen. Als ik hem heb gevangen en aangelijnd, kan ik hem ook wel zelf naar het asiel brengen

Ik zal het nog een keer proberen!



Ik ga morgen toevallig nog naar de dierenwinkel, dus zal hun ook meteen inlichten! Ga ook wel meteen even langs het asiel rijden.

Thanks
quote:elephantintheroom schreef op 17 september 2014 @ 21:23:

Deze is het zeker ook niet? (Vraag het maar voor de zekerheid )

https://www.facebook.com/WaarIsOnzeAnge ... theaterDie had ik indd ook al gezien, maar nee. Dit is 'm ook niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:srs schreef op 17 september 2014 @ 21:34:

[...]





Ik vond hem ook erg vreemd inderdaad.. Maar ze komen hem dus pas halen als ik hem gevangen en aangelijnd heb om hem naar het asiel te brengen. Als ik hem heb gevangen en aangelijnd, kan ik hem ook wel zelf naar het asiel brengen Naaaaa, echt stom, namelijk ook nog levensgevaarlijk om jou dat te laten doen, voor hetzelfde geval heb je een enge hond voor je die je grijpt Ik hoop dat je gewoon de verkeerde persoon te spreken hebt gehad en ze nu wel komen. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ben ik nog een keer, ook helemaal begaan met jouw aanloop-hondje

Heb je dit nummer gebeld? 0900 - 112 0000 Dat is namelijk van de dierenbescherming en die coördineren alles. Sommige steden hebben ook nog een kleine dierenambulance dus het zou kunnen dat je die eerder hebt gebeld?

En niet te vergeten, als ze niet komen, bel 144
Alle reacties Link kopieren
Heb dit soort dingen al vaker gehoord van de dierenambulance... Ligt niet aan de medewerkers hoor (meestal), maar zij hebben het vaak gewoon veel te druk om zich met het vangen van (de meeste) dieren bezig te houden en mogen daar dus ook niet op af gaan, omdat dat veel te veel tijd kost. Verschilt per gemeente geloof ik (hoeveel deze te besteden heeft?).



Zo heb ik ooit eens melding gemaakt van een gans met een gebroken vleugel, waarbij het bot eruit stak en de andere helft er nog maar half aan hing. Zag er erg luguber uit en moet ontzettend pijnlijk zijn geweest. Toen moest ik ook eerst die gans vangen voordat ze zouden komen. Nou, probeer dat maar eens... Vrees dat het beest uiteindelijk een pijnlijke dood tegemoet is gegaan.



Nu weer even on topic Ik weet niet of je het al gedaan hebt ondertussen, maar ik blijf erbij dat Waar Is Onze Angel je sowieso wel kan helpen, eventueel met een zoekactie bijvoorbeeld.
Is er een kynologenclub in de omgeving. Misschien dat je contact kan opnemen en als je de hond beschrijft, dat de hond hun wel bekend voor komt. Met name aparte X-ingen blijven wel bij, bij de hondenliefhebbers. Wat jij beschrijft als stippen, is als het stippen zijn wel opvallend.



Briefje bij de plaatselijke supermarkten, dierenwinkels, DA praktijken een idee.
Alle reacties Link kopieren
Ongelofelijk he dat de dierenbescherming daar niks aan doet! Zal je hond zijn... Geen idee wie je anders kan bellen succes hoop dat t goed komt
Liever spijt van iets wat je heb gedaan, dan spijt van iets wat je niet heb gedaan
Tja, als je niet weet waar het beest nu is, dan wordt het lastig natuurlijk. Maar mocht je fanatiek op zoek willen gaan in de buurt, om hem dan te vangen is zo'n riem denk ik wel handig voor je:



http://miniimg1.rightinth ... 8/shatsz1345598268719.jpg



Kost maar een paar euro. De stop kun je op het oog strak genoeg zetten dat hij de nek niet gaat afknellen en verder kun je hem heel open zetten, dan heb je niet eens ervaring met ringsteken nodig om hem best makkelijk over de kop te doen. Vervolgens voorzichtig strak trekken zodat de ring tegen de stop aankomt. Als je twijfelt over de dikte van de nek, doe hem dan liever wat losser.



Dit voorkomt dat je hem niet in zijn nek hoeft te grijpen want dat is enorm bedreigend voor een hond.
Net weer een rondje gelopen in het park, maar geen hond.. :(



@ Plucky , nee die heb ik nog niet gebeld. Heeft het zin om hun hiervoor in te schakelen? Dan doe ik dat nl. gráág!



@ elephantintheroom , even serieus Dat is een noodsituatie waarin ze wel móéten komen, zou je denken..



Waar Is Onze Angel heb ik gister al een berichtje gestuurd. Hondje is bij hun niet bekend en zonder foto kunnen ze me niet verder helpen.

De volgende keer maar even een foto maken voordat ik 'm probeer te vangen!



@ vla-flip , geen kynologenclub hier.. Ik ga vanmiddag inderdaad even langs de dierenwinkels, -artsen en -asiels.



@ dance01 , inderdaad!!

Zou er niet aan moeten denken dat het mijn hondje is en niemand er moeite voor doet om m'n arme, angstige, magere lieverd te vinden.

Dankjewel!!



@ pimpampum , ik zat inderdaad ook al aan zo'n riempje te denken!



Ik weet dat het bedreigend is voor het beestje.. Maar op zo'n moment raak je in paniek en wil je het beestje koste wat het kost vangen. Niet stilgestaan bij wat ik deed , had daar ook totaal geen tijd voor, het ging allemaal zo snel..



Straks nog even oefenen op m'n worp met dat riempje (zie mezelf al staan ) en dan inderdaad maar weer eens de hele buurt af zoeken.



Bedankt allemaal voor het meedenken!
Hoe dierenambulances te werk gaan verschilt idd ook per gemeente..

Vorig jaar zag ik ergens anders midden op de weg een hond lopen. Dierenambulance gebeld, ze wilden meteen komen om hem te vangen, maar toen kwam het baasje al. Hond was door het raam van de auto naar buiten gesprongen
Alle reacties Link kopieren
quote:srs schreef op 18 september 2014 @ 09:49:

Straks nog even oefenen op m'n worp met dat riempje (zie mezelf al staan ) en dan inderdaad maar weer eens de hele buurt af zoeken.



Bedankt allemaal voor het meedenken!



Neem ook iets te eten mee bij iedere wandeling.

Daar kun je 'm sowieso mee lokken/afleiden (en dan de riem om doen)



Lief van je dat je je zo om het beestje bekommert.

Hopelijk lukt het om hem te vangen.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven