Hond mee in huisje op eilanden?

16-09-2014 14:56 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,



Ik heb een hond. Nu heeft mijn zus een huisje geboekt waar geen huisdieren toegestaan zijn. Nu wil ik graag overleggen of het echt niet mogelijk is. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Gewoon meenemen zonder overleg zal vast weleens gebeuren aangezien er weinig tot geen toezicht is op de eilanden... maar toch ben ik hier niet zo voor. Graag jullie advies!?
Zonder overleg niet doen. Er zal na jullie maar iemand dat huisje gehuurd hebben met een gierende hondenallergie...
Alle reacties Link kopieren
Geen tot weinig toezicht? Ik weet niet waar je een huisje hebt gehuurd maar mijn ervaring is juist dat je de sleutels bij iemand ophaalt en ook weer inlevert en met diegene dus contact hebt, en dat de eilanden klein zijn en ze dus echt wel zien dat je een hond bij je hebt.

Waarom niet een gehuurd waar honden wel toegestaan zijn? Die zijn er genoeg!

Enige wat je nu kan doen is contact opnemen en vragen of bij uitzondering de hond toch mee kan, eventueel tegen betaling van extra schoonmaakkosten. Beloven dat de hond niet op de slaapkamers en het meubilair komt en je daar ook aan houden.

En mag het niet, dan de hond maar uit logeren sturen wanneer je gaat.
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Nee natuurlijk doe je dat niet.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Meenemen zonder overleg doe je natuurlijk niet. Je kunt overleggen (inderdaad met het aanbod om de extra schoonmaakkosten te vergoeden) en als het niet mag een andere accommodatie zoeken of de hond uit logeren.
quote:Nouschi schreef op 16 september 2014 @ 15:02:

Nee natuurlijk doe je dat niet.+1
Kan ze niet afzeggen en iets anders boeken?
Alle reacties Link kopieren
quote:bij_zonder schreef op 16 september 2014 @ 14:58:

Zonder overleg niet doen. Er zal na jullie maar iemand dat huisje gehuurd hebben met een gierende hondenallergie...



Mee eens.



Ik heb zelf honden, maar ik zou ook nooit zonder overleg m'n honden meenemen naar een accommodatie die geen honden toelaat.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
Dat je het alleen al overweegt om tegen de regels in de hond mee te nemen vind ik te aso voor woorden. Die regel is niet voor niks!

Als ze dat ontdekken word je zonder pardon van het park gebonjourd, en terecht.

Je kan er een telefoontje met de eigenaar aan wagen, maar verwacht niet teveel, waarschijnlijk heeft de eigenaar negatieve ervaringen met huisdieren in het huisje. Is er niemand die een paar dagen op de hond kan passen, of moet hij persee mee? Dan annuleren en iets anders zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Nee joh, niet doen. Naast de logische argumenten zit je dan ook nog eens je hele verblijf niet op je gemak omdat je je hond verborgen moet houden. En die haren vallen na afloop echt wel op hoor.
Alle reacties Link kopieren
Hond naar pension?
Enjoy the little things in life
Alle reacties Link kopieren
Is het geen hint van je zus dat ze er echt niet op zit te wachten dat je je hond meeneemt op vakantie?



Stiekem zou ik niet doen. Stel dat je de toegang tot het huisje wordt geweigerd door de verhuurder. Daar sta je dan zonder onderdak.
Niet doen. Die huisjes worden ook gehuurd door mensen met allergieën, juist om er zeker van te zijn dat ze niet met bepaalde allergenen in aanraking komen. Dat zou hun vakantie grondig kunnen verpesten
Proberen om te boeken? Meestal is het makkelijker een huisje te boeken waar je wel je hond mag meenemen, dan niet.
Alle reacties Link kopieren
de vraag stellen, is al asociaal...
Ik vind het ook geen toffe aktie als je dat stiekem wilt doen. En daarbij, het gaat je niet lukken want het zijn hechte gemeenschappen op de eilanden dus je houd het echt niet geheim. En ja, wat zou het lullig zijn als iemand met een allergie na jou in dat huisje gaat logeren.
Alle reacties Link kopieren
Lekker tokkie zeg..



Kon je als kind ook moeilijk nee accepteren? Tjongejonge, bel je zus en vraag om een huisje waar de hond mee mag!
Alleen in overleg natuurlijk, nooit stiekem. Ik heb het wel eens gevraagd voordat ik boekte, het was toen geen probleem als ik de honden maar buiten op het balkon liet slapen. Die locatie leende zich daar erg goed voor, was veilig.



Vind het helemaal geen rare vraag. Wel suf dat je zus er geen rekening mee gehouden heeft.
Stiekem? Wel eens erbij nagedacht dat er mensen die voor heel veel dingen ontzettend allergisch zijn, inclusief honden, en ze dan denken in een allergeen vrij huisje te komen en dan hun vakantie verpest wordt door allergie omdat iemand voor hun stiekem de hond heeft meegenomen?
Alle reacties Link kopieren
Mijn zus heeft een vakantiehuis waar ook geen honden mogen komen en die zou heel heel erg boos worden als iemand dit stiekem wel zou doen. Ze wil geen hondenharen op de bank en kwijl aan de muren en dat recht heeft ze want het is haar huis.



Voor mensen met honden zijn er juist speciale huisjes!
quote:sugarmiss schreef op 16 september 2014 @ 15:42:

Is het geen hint van je zus dat ze er echt niet op zit te wachten dat je je hond meeneemt op vakantie?



Kan ook nog!



Stiekem zeker niet doen ivm allergieen van mensen die na je gebruik willen maken van dat huisje. Doe de hond uit logeren tijdens jullie weekend/
Waarom moet je hond mee?
@krokus, heb jij er ook zo'n hekel aan dat sommige mensen negatief praten over honden?

Weet je, meestal wordt dat negatieve eigenlijk veroorzaakt door de hondeneigenaar.



Heb jij een spiegel?



Praat eens met je zus. Zij weet toch dat je een hond hebt en als die mee zou gaan, dan boek je toch simpelweg een huisje waar een hond is toegestaan.

Er zijn genoeg huisjes waar honden in mogen.
Alle reacties Link kopieren
Als je zus niet allergisch is voor honden en er ook geen hekel aan heeft, had ze er best rekening mee kunnen houden dat je een hond hebt. Stiekem meenemen zou ik niet doen, ik zou in jouw geval niet meegaan of een ander onderkomen zoeken. Mijn hond gaat al bijna veertien jaar overal mee naartoe, ook honden vinden vakantie geweldig, dat merk ik ieder jaar weer.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Geen toezicht op de eilanden? Je moest eens weten....



En wat een aso gedachte. Natuurlijk neem je geen hond mee naar een huisje waar geen huisDIEREN mogen komen.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven