Hond wil niet eten...

20-08-2014 21:24 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn hond (herderXhusky)heeft onlangs een blaasontsteking gehad. Daarvoor kreeg ze eerst een kuurtje van 5 dagen, nadat de uitslag van de kweek binnen was nog een tweede kuur van 10 dagen.

In die tijd wilde ze nauwelijks eten, en ze is ook behoorlijk afgevallen. Dat is niet zo erg, ze was altijd iets te zwaar en de dierenarts vond bij onderzoek dat er een kilootje bij mocht, maar niet meer.

Inmiddels zijn we een week na de laatste kuur, de blaasklachten zijn over, maar het eten is echt een issue geworden.Normaal at ze brokken van RC. Ik heb allerlei verschillende merken brokken geprobeerd, plus van die diepvriespakjes van Rodi met pens, kip en hart.

Alles wordt besnuffeld en daarna afgekeurd.

Gekookte kip met wat rijst ging eerst nog wel, nu laat ze de rijst staan.

Zelfs bakjes pedigree wil ze niet.

Van een vriendin kreeg ik een blikje met voer om de eetlust op te wekken, dat deed het...van de katten!

De hond heeft er met lange tanden twee keer iets van gegeten.

Ik dacht eerst dat ze misschien een zere kies had, maar de dierenarts heeft haar goed bekeken en dat was allemaal in orde, ze at niet omdat ze ziek was.

Een stukje dentastick gaat er overigens wel in.

Ik lees overal dat het ook manipulerend gedrag kan zijn, dat je er geen aandacht aan moet besteden.

Mijn eigen dierenarts is op vakantie en ze eet en drinkt wel iets op een dag, dus waarschijnlijk is het ook geen directe noodsituatie, maar het zit me niet lekker.

Lang verhaal, maar de vraag is natuurlijk: wie heeft de gouden tip?
Alle reacties Link kopieren
Zou ze iets met de maag of de darmen hebben gekregen, omdat ze niet goed reageerde op de antibiotica?



als ze voorheen altijd een goed eter was, dan is er denk ik wel echt iets aan de hand.
Alle reacties Link kopieren
lijkt mij toch wel een goede reden om terug te gaan naar dierenarts. Manulipatief gedrag bij honden geloof ik niet zo in.
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Ik denk dat ze misselijk was of buikpijn had van de AB en dat nu met eten is gaan associeren. Die van mij heeft dat ook een aantal keer gedaan. Wat hier helpt, is met de hand voeren (eerste stukje echt in zijn bek doen). Of iets heel heel erg lekkers erbij, zoals bijvoorbeeld een gekookt kipfiletje (goed droog koken, dan kun je het over het voer verkruimelen).
Alle reacties Link kopieren
vervanger van dierenarts dan, heb je gelijk een second opinion... als het mijn hond was zou ik er niet gerust op ziijn.
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
quote:NummerZoveel schreef op 20 augustus 2014 @ 21:37:

Ik denk dat ze misselijk was of buikpijn had van de AB en dat nu met eten is gaan associeren. Die van mij heeft dat ook een aantal keer gedaan. Wat hier helpt, is met de hand voeren (eerste stukje echt in zijn bek doen). Of iets heel heel erg lekkers erbij, zoals bijvoorbeeld een gekookt kipfiletje (goed droog koken, dan kun je het over het voer verkruimelen).



Ik denk ook aan zoiets, het is een stresskip en soms zag je haar schrikken als haar buik een beetje borrelde met eten.

Ze is aan komen lopen toen ze 9 mnd was, ze was niet goed behandeld door haar vorige eigenaars, ze at alleen maar brood destijds.

Met veel geduld normaal aan het eten gekregen en ook buiten is ze minder bang.

Maar ik zou graag dit patroon weer doorbreken op de een of andere manier.
Als mijn hond niet wil eten door ziekte oid, dan geef ik hem paté (hondenvoer), vaak eerste hapje in zijn bek stoppen, totdat hij door heeft dat hij het wel lust.

Manipulatie door honden, Sja, dat is niet het eerste waar ik aan zou denken. Maar ze zullen er vast zijn.
Alle reacties Link kopieren
Honden kunnen wel manipuleren maar dat ontstaat pas als ze na bepaald gedrag iets bereikt hebben.



Ik denk niet dat dit in dit verhaal speelt.
Alle reacties Link kopieren
Niet speculeren, eerst naar de DA.

Manipuleren kunnen honden trouwens wel, die van mij heeft er haar levenswerk van gemaakt en ik trap er al veertien jaar in. Ze doet het zo schattig, pootjes geven, zielig kijken, zuchten, naar haar keukenlade lopen (daar liggen de kauwstrips en zo) en ervoor gaan liggen.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou toch even terug naar de dierenarts gaan. Toen mijn hond slecht at bleek hij last van nierfalen te hebben. Speciaal dieetvoer was voor hem (enige tijd) de uitkomst. Beter het zekere voor het onzekere. Een niet etende hond is niet goed.
quote:iones schreef op woensdag 20 augustus 2014 21:54 Honden kunnen wel manipuleren maar dat ontstaat pas als ze na bepaald gedrag iets bereikt hebben.



Ik denk niet dat dit in dit verhaal speelt. Die van ons wordt in de rasbeschrijving zelfs aangeduid als "meesteroplichter"
quote:iones schreef op woensdag 20 augustus 2014 21:54 Honden kunnen wel manipuleren maar dat ontstaat pas als ze na bepaald gedrag iets bereikt hebben.



Ik denk niet dat dit in dit verhaal speelt.

Ik denk het eigenlijk wel. Niet eten is een hoop aandacht met als beloning iets lekkers (dentastix in plaats van die rotbrokken ).

Honden zijn daar kanjers in, hoor. Ik spreek uit ervaring.

Hiermee wil ik overigens niet zeggen dat er niks met de hond aan de hand is, hoor. Misschien is hij nog wat misselijk. In ieder geval zou ik eerst eens even wachten met allerlei lekkers aanbieden. Grote kans dat hij uiteindelijk toch gewoon zijn bakje leegeet.
Alle reacties Link kopieren
Lucky_birdie en nummer zoveel: uit mijn hand wil ze wel vlees uit de diepvries eten! Uit de bak kijkt ze ernaar en loopt ze weg, dus voorlopig maar even hapje voor hapje, goeie tip!!

Ik heb de vervanger van de DA gebeld, nou....als ik me echt zorgen maakte, dan mocht ik wel komen wegen om te zien of ze afviel.

Zolang ze wel drinkt en iets eet, zou het vanzelf wel goedkomen.

Ik heb gevraagd of ze een maagbeschermer mocht, omdat ik het idee had dat het maagzuur haar dwarszat.

Ze krijgt nu omeprazol en dat lijkt haar goed te doen.

Bedankt voor het meedenken iedereen!
quote:Christy02 schreef op donderdag 21 augustus 2014 20:29 Lucky_birdie en nummer zoveel: uit mijn hand wil ze wel vlees uit de diepvries eten! Uit de bak kijkt ze ernaar en loopt ze weg, dus voorlopig maar even hapje voor hapje, goeie tip!!

Ik heb de vervanger van de DA gebeld, nou....als ik me echt zorgen maakte, dan mocht ik wel komen wegen om te zien of ze afviel.

Zolang ze wel drinkt en iets eet, zou het vanzelf wel goedkomen.

Ik heb gevraagd of ze een maagbeschermer mocht, omdat ik het idee had dat het maagzuur haar dwarszat.

Ze krijgt nu omeprazol en dat lijkt haar goed te doen.

Bedankt voor het meedenken iedereen! Wat een fijn bericht! Echt super Probeer het wel zo snel mogelijk weer af te bouwen als je merkt dat er genoeg gegeten wordt, want anders kunnen ze het ook nog wel eens gewoon heel gezellig gaan vinden Die van mij geef ik meestal 1x met de hand, en de volgende keer een paar brokjes (dan krijgt hij er zin in en eet zelf verder als ik er mee stop).
Alle reacties Link kopieren
Is ze gecastreerd? Of heeft ze haar baarmoeder nog?

Want dan zou ze ook een baarmoederontsteking kunnen hebben.

En dat is gevaarlijk, kunnen ze aan dood gaan.

Een kenmerk bij baarmoederontsteking is ook lusteloos zijn en niet of minder willen eten.
Alle reacties Link kopieren
Obstipatie misschien?
Alle reacties Link kopieren
Ze heeft geen baarmoeder meer en ze heeft wel ontlasting.

Ik denk dat haar maag van slag was door de AB, want ze heeft nu weer wat meer eetlust. Zr is wel aktief ook, buiten.

Ik heb kleine blikjes van RC gekocht die de eetlust moeten opwekken, die vindt ze blijkbaar lekker.

Ik voer steeds kleine beetjes, want ze spuugt nog snel.

Als het maandag nog niet okee is gaan we naar de eigen dierenarts
Alle reacties Link kopieren
Oh, fijn dat het dat dan niet kan zijn ! Gelukkig maar.



Ze zal inderdaad door de anti-biotica van slag zijn, en misschien ook wel wat misselijk.

Je zou haar goede bacteriën kunnen geven, bijv. probiotica van Groene Os.



evt. gewoon wat yoghurt, en dan biogarde omdat daar ook de goede bacteriën in zitten. Als je haar yoghurt wilt geven, kan je haar gewoon elke ochtend 2 of 3 eetlepels geven, dat is voldoende.





nu copy paste ik een stukje over die probiotica:



Probiotica voor de hond en kat voor een gezonde darmflora



Groene Os Probio Forte is een probiotica voor de hond en kat wat zorgt voor een gezonde darmflora. U kunt Groene Os Probio Forte gebruiken bij honden en katten met een slechte spijsvertering en een slechte maag-darmfunctie, bij honden en katten met diarree, na een lange antibioticakuur, voor herstel na ziekte, bij allergiën en bij chronische luchtwegaandoeningen.



Groene Os Probio Forte probiotica voor de hond en kat is een samenstelling van goede bacteriën (darmflora) die zorgen voor een goede vertering van het voer, waardoor de hond of kat een goede darmwerking en spijsvertering krijgt.



Je kan ook een ander merk kiezen, maar hier heb ik goede ervaringen mee.





Misschien kan je er wat mee ?
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel Tinydancer!

Ik ga morgen kijken bij de reformzaak of ze zoiets hebben. Ze heeft niet meer gebraakt en wel wat blikvoer en wat vers vlees gegeten, dus hopelijk is het ergste voorbij.

Ze is inmiddels wel gehaaid geworden in het eruitwerken van een capsule :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dat wel eerst met je dierenarts overleggen voor je dat geeft
Als je niet gelukkig bent, doe er dan wat aan!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Christy,



Ik denk niet dat de reformzaak zoiets heeft. Evt. wel een dierenzaak. Ik bestel dat soort dingen meestal online.

Maar dan heb je het vandaag nog niet...



Ik zou in ieder geval een pak biogarde yoghurt meenemen uit de supermarkt, daar zitten ook goede bacteriën in, en dat helpt sowieso al.



succes, ben benieuwd of het weer snel beter gaat met je hond !
Alle reacties Link kopieren
Vannacht heeft ze heel vaak slijm gebraakt. Ik ben naar een andere vervanger geweest. Daar bleek dat ze een longontsteking had, veroorzaakt door verslikking waarschijnlijk. Na het maken van fotos bleek haar slokdarm enorm uitgerekt/ verlamd te zijn. Gezien haar conditie was de prognose zo slecht dat inslapen de enige optie was....

Ik ben heel verdrietig, maar ook wel overtuigd dat ze anders een lijdensweg zou hebben gehad. Deze arts was wel kritisch over zijn collega's, maar zei er nadrukkelijk bij dat een eerdere diagnose geen verschil gemaakt zou hebben.

En nu....heb ik voor het eerst van mijn leven geen hond in huis,het is leeg
quote:Christy02 schreef op 23 augustus 2014 @ 23:07:

Vannacht heeft ze heel vaak slijm gebraakt. Ik ben naar een andere vervanger geweest. Daar bleek dat ze een longontsteking had, veroorzaakt door verslikking waarschijnlijk. Na het maken van fotos bleek haar slokdarm enorm uitgerekt/ verlamd te zijn. Gezien haar conditie was de prognose zo slecht dat inslapen de enige optie was....

Ik ben heel verdrietig, maar ook wel overtuigd dat ze anders een lijdensweg zou hebben gehad. Deze arts was wel kritisch over zijn collega's, maar zei er nadrukkelijk bij dat een eerdere diagnose geen verschil gemaakt zou hebben.

En nu....heb ik voor het eerst van mijn leven geen hond in huis,het is leeg Ach dat is heel naar. Maar je hebt haar een heel mooi leven gegeven en dat is al heel wat.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, oh wat erg. Wat ontzettend k...

Heel veel sterkte.

Gadver wat een rot nieuws, wat moet je geschrokken zijn.

Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
O wat vreselijk, gecondoleerd, je huisdier verliezen is afschuwelijk, sterkte.
verba volant, scripta manent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven