(Hoog?)zwangere zwerfkat in tuin

28-06-2014 23:23 178 berichten
Alle reacties Link kopieren
- helaas weg moeten halen ivm privacy, zie mijn latere berichten voor de reden-
Wat ontzettend fijn gucci! Wat betreft de geboorte datum, das geen probleem. Ook halverwege oktober is prima. Dan is vriend jarig. Ik hoop wel dat je een beetje in de buurt woont . Ik woon in Leiden, woon je binnen een kmtje of 100 a 150 ?



Het gaat vast goed komen met de bevalling. Mammapoes komt nu sowieso goed op kracht voordat ze er aan moet beginnen.



Mooi hoor, dat je een nestje mag zien opgroeien!
Alle reacties Link kopieren
Wat een liefdevol topic

Ik word er helemaal blij van
I am surrounded by morons
Alle reacties Link kopieren
quote:Ephina schreef op 27 juli 2014 @ 10:21:



Mooi hoor, dat je een nestje mag zien opgroeien!Ik zou daar dan geen afstand meer van kunnen doen, ben ik bang
I am surrounded by morons
quote:Twisted schreef op 27 juli 2014 @ 10:46:

[...]





Ik zou daar dan geen afstand meer van kunnen doen, ben ik bang Haha ja i can imagine. Maar als je al katten hebt en weet dat ze goed terecht komen, misschien voelt het dan ietsjepietsje beter
Ik was dit topic al kwijt. Wat een goeie updates zeg .
Alle reacties Link kopieren
quote:Twisted schreef op 27 juli 2014 @ 10:45:

Wat een liefdevol topic

Ik word er helemaal blij van





❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Me too!!
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Ah wat een fijn topic dit Ben benieuwd hoe het nu met poes gaat!



Wij hebben ook een ex-zwerfkat die hoogzwanger van straat geplukt is. Zij is, na een week bij de dierenarts te hebben gelogeerd, in een gastgezin terechtgekomen en toen de kittens groot genoeg waren voor adoptie zijn ze met z'n allen naar het asiel gegaan. En toen hebben wij haar uitgekozen en ze is zo liiieeefff. Veel dingen die hier geschreven zijn klinken erg bekend - het bang zijn voor onbekenden, het schrikken van onverwachte geluiden/aanrakingen... en ze is ook erg klein omdat ze jong is bevallen. Maar nu heeft ze een rustig eigen plekje
Alle reacties Link kopieren
Daar ben ik weer!



Ephina, woon helaas in Groningen, maar desnoods kunnen we elkaar halverwege ontmoeten Heb ik ervoor over, want je komt me over als n superbaasje



Ennnnnnnnnnnn! De kittens zijn er! 5 prachtige beestjes (en dat na maar 1,5 uur!)!

Liep door de gang en ze begon opeens aan de deur te krabben van haar kamer, miauwen etc. Ik snel kijken en ze besprong me bijna, heel zenuwachtig doen. Een van onze katten holde me achterna, en die begon ze zelfs kopjes te geven, heel bizar. Ze ging meteen in de werpdoos liggen (wou ze eerder niets van weten, blies zelfs als ik haar erin zette paar dagen geleden) en begon meteen te persen! Dat duurde ongeveer 10 minuten en toen verscheen de eerste.



Was wel even spannend want ze begon op te staan en wat te draaien (de kitten hing aan de navelstreng uit haar). Gelukkig kreeg ik haar weer rustig en heb ik de navelstreng kunnen breken met mijn nagels. Ze was druk aan het schoonlikken, maar de navelstreng deed ze niets mee, dus heb ik toch even ingegrepen, vooral omdat ze ook heel bewegelijk werd en ik bang was dat de kitten een hernia oid zou krijgen door het 'hangen'. Na de nageboorte kwam meteen de tweede, ze begon gelijk te wassen en toen kreeg ze alweer weeën Kwam er meteen nog een kitten, terwijl die daarvoor nog met navelstreng vastzat, had ze opeens 2 aan haar vast zitten! Gelukkig ging ze hierna snel zelf aan de slag, en de kittens werden bevrijd van de navelstreng. Hierna kwamen twee moederkoeken die ze ook weer opat, dus alles was weer goed! Daarna volgde nummer 4 probleemloos en weer een nageboorte. Toen was het 15min rustig, maar zag nog wat in haar buik bewegen.. Die kwam er ook opeens aanzetten, ook weer gelijk daarna nageboorte, dus helemaal perfect!



Heb nog een half uur gewacht, maar het bleef rustig. Ze was druk aan het wassen en vrij rustig, dus denk dat het bij 5 blijft (laatste kwam een uur geleden). Heb snel een andere doos gepakt en de kittens daarin gedaan, mams volgde al snel. Nu ligt ze heerlijk te genieten in een schone doos.



Was even bang dat ze geen melk had (gisteren nog gecheckt, helemaal niets, en ook tijdens de bevalling zag ik nog niets). De kittens waren daarom ook behoorlijk onrustig en bleven niet aan de tepel, maar nadat de vijfde geboren was opeens wel. Denk dat haar melk dus toen pas op gang is gekomen.



Viel me op dat de kittens zeer bewegelijk waren, zogauw ze er maar half uit waren begonnen ze al flink te trappelen! Zogauw het vlies gebroken was begonnen ze ook keihard te piepen, ze kunnen een flinke keel opzetten zeg! En ook meteen richting tepel en elkaar wegduwen, haha!



Kan helaas nog niets zeggen over geslacht en gewicht, heb na de bevalling mijn handen gewassen en nu mag ik er even niet aankomen Wel een beschrijving van de kittens:

-1 met hele fijne streepjes; beetje cypers bruin

-2 waarvan ik twijfel of ze lapjeskatten of schildpadjes zijn (ze zijn wat bevlekt zeg maar- bruin met wat grijs/zwart/wit), zullen dan ook vrouwtjes zijn.

-1 zwart met grijs (de grootste, fikse buik en grotere pootjes dan de rest), heeft ook wat wit bij zijn oortjes. Vermoed dat dit een mannetje is.

-1 gemarmerd/cypers - vrij donker, met grote bruine vlekken, mooie heldere tekening



2 hebben een ieni mini wit staartpuntje en 2 hebben een grijs/lichtbruin maskertje om maar zo te zeggen. (kan helaas nu even niet zien welke van de vijf en in welke combinatie)



Weet niet hoe de kleur zal zijn na een paar weken, maar hou jullie op de hoogte (een van mijn katten was een cyperse rode kitten met heldere donkerrode strepen, inmiddels is ze meer wit met heel lichtrood, bijna zalmkleurig).



Zover ik kan zien zijn ze allemaal gezond, mooie oortjes, het goede aantal teentjes en de pootjes bewegen goed en normaal. Ze hebben allemaal zulke mooie koppies ook, ben helemaal verliefd!



Als ik de geslachten/gewichten weet, zal ik het meteen posten!



Mag mams inmiddels wel voorzichtig aaien, dan spint ze, en heb haar net wat kattenmelk gegeven, dat ging er goed in! Mag absoluut niet aan de kittens zitten, dan blaast ze, hopelijk trekt dit bij. Hou haar nog even goed in de gaten, want vind haar buik er nog vrij dik/onregelmatig uitzien(beweegt niets). Ze liggen nu heerlijk bij haar te drinken en zijn allemaal heel rustig!



Als er meer updates zijn dan laat ik het weten (en zal ook zsm voor foto's zorgen!)
Ach, net het hele topic gelezen! Wat een goed nieuws En misschien zitten er hier op Viva nog wel meer mensen op zoek naar een kitten, je weet maar nooit. Ik wacht rustig de foto's af
Alle reacties Link kopieren
Jeeetje wat was het spannend! Supergoed gedaan zoals jij en poes!

Wat ben je een lief mens!❤️



En gefeliciteerd met alle kittens!

😻😻😻😻😻😻😻😻😻😻😻😻
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
😍
Prrrr, mauw miawwwww.
Mama zal nog een paar dagen blijven blazen als je aan de kittens wilt komen, dat is vrij normaal en het komt vanzelf goed. Het kan ook zijn dat ze de andere katten niet in de buurt van de kleintjes wil hebben.



En gefeliciteerd
Ah gossie! Van harte gefeliciteerd! Wat leuk!



1 zwart grijze , wat bijzonder! Die kleuren combi heb ik nog nooit gezien!



Heel veel plezier met je nieuwe babies! Mocht die zwart grijze tzt een katertje blijken, hoor ik het graag. Groningen is overigens geen probleem. Kan ik weer eens bij moederlief op bezoek .
Alle reacties Link kopieren
*is de geobsedeerde weer*



Zal ik doen Ephina!



Heb haar net even kunnen paaien met natvoer, daar stikte ze bijna in, vreselijke honger (logisch ook). Kon de kittens toen ook even aaien en oppakken, blijkbaar vond ze haar eetlust toen even belangrijker Ging helaas te snel om ze te wegen en de geslachten goed te checken (veel gebeweeg en gepiep, waar mams weer op begon te reageren), heb wel even snel de navelstrengen kunnen bekijken (geen bloedingen etc). Toen werd mams weer opstandig dus heb het maar even zo gelaten. Ze zijn nu weer aan het drinken en slapen



Zal ik nu stoppen met spammen (en de katten stalken , zogauw er (echt) nieuws is zal ik weer even wat posten
Och, wat een leuk topic.



Zou me bijna vrijwillig aanbieden als pleeggezin, maar onze oude taaie kat is weer terug van weggeweest en die duldt geen gezelschap.
Alle reacties Link kopieren
He wat leuk allemaal ! :-)
Wat leuk 5 kittens
Alle reacties Link kopieren
Jeuj kittens! Goed gedaan moederpoes en Gucciguilty!
Alle reacties Link kopieren
Wat een geweldig topic dit! Lief mens ben je!
Het recht om gehoord te worden sluit niet automatisch het recht in om serieus genomen te worden
Alle reacties Link kopieren
Ohhhh wat leuk baby's, foto's!!
Gaaf! Het is een gelukkige dag geweest toen die verfomfaaide Poes jouw tuin binnen wandelde!
Laat je moederpoes wel zsm sterilliseren ze zal snel weer naar buiten willen en het lijkt me niet goed als ze meteen weer gedekt wordt
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic! Hoop dat ze een goed plekje krijgen!
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 27 juli 2014 @ 23:28:

Laat je moederpoes wel zsm sterilliseren ze zal snel weer naar buiten willen en het lijkt me niet goed als ze meteen weer gedekt wordtDit zeker doen!
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
wat leuk dat ze eindelijk geboren zijn. Ik zou er zo eentje van je over willen nemen. Helaas is ons huis te klein voor 2 donders.



Gelukkig dat alles goed verlopen is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven