(Hoog?)zwangere zwerfkat in tuin

28-06-2014 23:23 178 berichten
Alle reacties Link kopieren
- helaas weg moeten halen ivm privacy, zie mijn latere berichten voor de reden-
Alle reacties Link kopieren
Onzettend balen. Nouja, op zich ook wel positief dat ze een paar deuren verderop woont, kun je mooi poes een beetje in de gaten houden! Af en toe even vriendelijk bij de eigenaresse informeren hoe het met de kittens gaat en of de sterilisatie al heeft plaatsgevonden?



Als ze inderdaad een minimuminkomen heeft, zou je haar misschien nog eens naar Stichting Kat in Nood kunnen verwijzen (Drachtstercompagnie)



http://katinnood.nl/conte ... task=view&id=249&Itemid=1
Ach lieve Gucci, dit is wel echt heel k*t! Ontzettend sneu voor jou en alle betrokken katten :( . Ik vind je een fantastisch mens dat je poes en babies hebt verzorgd. En heel erg lief van je dat je haar niets hebt laten betalen.



Ik denk dat dit soort mensen de kitten wel kwijt raakt. Wij gaan tzt wel een katje uit het asiel halen.



Bedankt !
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle lieve berichten mensen, doet mij heel goed! Mis poessie nog wel hoor, vandaag 'haar' kamer opgeruimd en goed schoongemaakt, was wel even kut.



@83angel: was ook een gevoel van mij. Vooral omdat ze eerst riep 'nah, ik wil geen katten meer', en de volgende ochtend opeens heel anders deed. Ze kwam me aan de telefoon zelfs over als een best aardig mens, alleen wat (voornamelijk geld-) problemen waardoor de zorg van de poes niet goed ging. Ze gaf zelfs aan 'als ze het bij jullie goed heeft, en ze jullie soort van heeft 'uitgekozen', dan heb ik liever dat ze blijft, want dan is ze gelukkig'. En het verhaal van dat ze liever geen katten had vanwege het geld wat ze echt niet had (en enkele andere zaken, maar dat vond ik niet echt een reden om een kat te verwaarlozen). Ze dacht wel echt aan het welzijn van de poes toen. Daardoor had ik ook goede hoop

Ik dacht zelfs toen nog 'als ze echt zo'n aardig mens is en de sterilisatie niet kan betalen wil ik dat zelfs wel doen'.



Denk dat haar man, kids en (vooral!) vriendin op haar ingepraat hebben en het nu meer een ding is geworden van 'eer' - het is mijn kat en ik laat jullie mij niet de les lezen. Die vriendin was echt zo'n typische opjutter; schuld vooral bij ons leggen en alles ontkennen wat wij zeiden met non-argumenten. Zij kon zich totaal niet inleven en snapte er maar niets van.. Mevrouw zelf was best vriendelijk; was vooral de poes aan het aaien terwijl de vriendin het woord deed. Denk dat ze 'de bitch' daarom ook meegenomen had, omdat ze misschien bang was dat wij haar zouden overhalen en ze niet sterk genoeg in haar schoenen zou staan.



Ook doordat de eigenaresse 's avonds na het telefoontje ook gezeik kreeg met andere mensen die zich ermee gingen bemoeien (die hadden de eerdere berichten van mij gelezen over de poes; mager, kaal, vlooien) is ze misschien ook opstandig geworden en soort van boos op ons, want aan de telefoon was ze dat totaal niet.



Vreemd was ook dat er opeens naar voren kwam dat de poes een raskat was (ze noemde het ras nog, maar als ik die google is het echt niet zo'n kat). Werd er opeens geroepen 'zo'n kat is wel 1800 euro hoor!' Alsof we een bankroof hadden gedaan Als het een HTK-poes was had ik haar ook gevangen hoor..

Toen dacht ik ook gelijk aan de kittens, en dat die misschien voor flink wat geld de deur uit konden..Maar ja, ik weet het niet he, want zelfs een blinde kan zien dat de kat niet het ras is wat zij benoemde.



Het blijft allemaal vreemd, en vooral naar. Poes stond gister weer voor de deur en heb haar even goed geknuffeld. Daarna was ik weer woest, want ze is gewoon weer vruchtbaar en kan nu weer zwanger raken.. Mijn pa zei nog 'met sommige mensen is niet te praten en je hebt je plicht gestaan' - maar het blijft driewerf kut :-Als vinder kan je geen kloot, dat is het kutte. En steriliseren is niet verplicht, ookal krijgt een poes elke 3 maanden een nestje. Denk dat ze er daarom ook zo slecht uitzag, want zwangere en zogende poezen moeten veel meer eten hebben dan normaal en denk dat ze daarom flink vitaminetekort had. Ze kreeg hier kittenbrokken, natvoer, kattenmelk en water. Had haar vacht in al die maanden nog nooit zien glanzen, maar toen ze hier de deur uitging was dat wel zo.



Ik hou het heel goed in de gaten, en mocht de poes er weer slecht of zwanger uitzien dan vang ik haar, bel de dierenbescherming of breng haar onder bij een vriend of vriendin. Dan mag ze van mij het hele huis doorzoeken en doe ik net of ik achterlijk ben.. zo zat ben ik er inmiddels van
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat dat snel gebeurt, dat die kat door jou ondergebracht wordt bij andere mensen. ik vind dit verhaal godsgeklaagd, zoals mensen met dieren omspringen.
Alle reacties Link kopieren
Dus de kat loopt al weer buiten? Ik zal maar niet opschrijven wat ik daarvan denk.
quote:Ik hou het heel goed in de gaten, en mocht de poes er weer slecht of zwanger uitzien dan vang ik haar, bel de dierenbescherming of breng haar onder bij een vriend of vriendin. Dan mag ze van mij het hele huis doorzoeken en doe ik net of ik achterlijk ben.. zo zat ben ik er inmiddels vanZou ik gewoon de volgende keer doen dat ze langs wandelt. Ze is toch niet gechipt, dus laat ze het maar bewijzen. Achterlijke figuren..
quote:SpringDing schreef op 03 augustus 2014 @ 19:57:quote:Ik hou het heel goed in de gaten, en mocht de poes er weer slecht of zwanger uitzien dan vang ik haar, bel de dierenbescherming of breng haar onder bij een vriend of vriendin. Dan mag ze van mij het hele huis doorzoeken en doe ik net of ik achterlijk ben.. zo zat ben ik er inmiddels vanZou ik gewoon de volgende keer doen dat ze langs wandelt. Ze is toch niet gechipt, dus laat ze het maar bewijzen. Achterlijke figuren..Lijkt me niet handig met zogende kittens, om dan hun moeder te ontvoeren.
Heb je gelijk in Rianne, niet aan gedacht. :(
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook zo boos joh, wil je niet weten..

Heb nu een fototoestel bij de achterdeur liggen, en niet lachen, maar ik neem elke keer een foto van de kat als ik haar zie. Ze ziet er nu nog mooi gezond uit; goed gewicht, mooie vacht, wat ontstaan is toen ze bij ons was. Als ze er echt zo goed voor zorgen volgens hunzelf, dan zal ze er over een paar weken vast nog steeds zo mooi uitzien. Zo niet, dan heb ik fotografisch dagboek, die ik zeker aan de dierenbescherming ga overhandigen.



Gaat me er niet eens om dat ik iemand wil straffen of kapot wil maken, maar dat ze zo'n diertje (die godverdomme thuis kittens heeft liggen!) ongesteriliseerd weer de deur uitlaten.. Nadat hun kat door een ander aangezien is voor zwerver.. Ongelofelijk. En die kittens dan, stel dat mams aangereden wordt of opgevreten wordt door een hond, wat gebeurt daar dan mee? Centen voor kittenmelk zijn niet aanwezig -.-



Baal zo dat ik geen foto's heb van toen ze er zo slecht uitzag, alleen pas nadat ik haar gevangen had en ze al een paar maand bij ons at. Als dat namelijk zo geweest was had ik nu een soort van casefile gehad, die had ik zo aan de dierenbescherming kunnen laten zien. En dan gaat me het er niet eens om dat ze verplicht bij ons had moeten blijven dan, ik wil gewoon dat dat arme ding niet onnodig straks honderden kittens op de wereld zet en van binnen opgevreten wordt omdat ze niet genoeg binnen krijgt.



Als je geen geld hebt of een dier geen veilige omgeving kan bieden, neem dan je verantwoordelijkheid. We hebben hier nog een kat die ook van iemand uit de buurt komt. Die hadden de poes in huis genomen omdat iemand anders daar niet goed voor zorgde. Hun bedoeling was goed, maar ze hadden kids met allerlei stoornissen die niet wisten hoe ze met een kleine kat om moesten gaan (bij de staart, keel of een poot optillen etc). Jochies waren zich van geen kwaad bewust, maar uitleggen hielp niets. Ze waren harstikke gek op de kat, maar sjouwden hier rustig door de straat met de poes achter zich aan slepend. Wij zagen dat en hebben hen (de ouders) erop aangesproken (op een vriendelijke manier). Er is toen na een tijdje gezamenlijk besloten dat de poes bij ons ging wonen. Daar heb ik respect voor! Niet dat ik zelf heilig/het allerbeste baasje van de wereld ben ofzo, maar als iemand dan zijn verantwoordelijkheid neemt en zijn trots opzij zet en een andere plek voor de kat zoekt, dat vind ik heel knap.



Ik heb ook weleens gejankt na een fikse dierenartsrekening hoor, en dan is je spaargeld voor vakantie/iets luxe opeens weg.. Dan baal je, maar dat hoort erbij.. als je een beest neemt heb je niet alleen de lusten en geen lasten. Ik zou het vreselijk vinden als ik mijn dieren moet afstaan, maar als ik opeens geen fatsoenlijk inkomen meer heb/zwaar gehandicapt raak, waardoor ik ze niets/te weinig te bieden heb, dan heb ik echt liever dat ze naar iemand gaan die ze wel wat te bieden heeft.



Sorry jongens, kom een beetje psycho over Maar dit zit mij zo dwars joh, wil je niet weten.
Snap je helemaal hoor! Niks psycho aan! Goed idee van de foto's.

En misschien kan je eens een verrassingsbezoekje doen als je denkt dat die buurvrouw alleen is. Onder het mom van kittens kijken ofzo.

Wellicht dat ze dan wat redelijker is?
Alle reacties Link kopieren
Wat een verhaal dit.. Heb je enig idee hoe ze wist dat ze bij jou waren? Ik lees in een eerder bericht dat ze beloofd heeft om haar te laten steriliseren. Kan je haar hier niet op aanspreken? Of de dierenbescherming? Dat de kat alleen wordt gebruikt als inkomstenbron?



Sterkte..
Alle reacties Link kopieren
quote:beauuu schreef op 03 augustus 2014 @ 20:35:

Wat een verhaal dit.. Heb je enig idee hoe ze wist dat ze bij jou waren? Ik lees in een eerder bericht dat ze beloofd heeft om haar te laten steriliseren. Kan je haar hier niet op aanspreken? Of de dierenbescherming? Dat de kat alleen wordt gebruikt als inkomstenbron?



Sterkte..



Ik had de poes in een Facebookgroep gezet met een foto erbij (groep voor gevonden en vermiste dieren uit onze stad). Later postte zij ook een bericht met een foto van haar kat, en het was duidelijk te zien dat het dezelfde was (zelfde kale plekken, koppie, opvallende punten). Ik kon mijn verhaal daar niet meer weghalen zonder dat het opviel, want iedereen in die groep vroeg me steeds om updates etc. Deed ik ook, met foto's erbij van blije poes en kittens. Daarnaast was ik ook erg actief in de groep, twijfelde zelfs om mijn FB-profiel te verwijderen, maar dat was te erg opgevallen, ik postte daar elke dag wel iets.

Was heel erg opgevallen als mijn verhaal zou verdwijnen als iemand met een identieke kat opeens een verhaal postte over een vermissing En zelfs als ik dat gedaan had, had iemand zeker mij getagt met de vraag of dit de kat was Was geen ontkomen aan helaas.. Wou ook echt graag het baasje vinden (ik dacht óf de poes is verdwaald, of verwaarloosd, of echt een zwervertje). Had niet gedacht dat de verwaarlozer ook daadwerkelijk zou gaan zoeken. Hoopte eerder een blije baas te treffen die zijn kat al maanden kwijt was en superdankbaar en blij zou zijn.



Heb helaas geen bewijs dat ze het als inkomstenbron gebruikt. Ze heeft haar Facebook-profiel wel op publiekelijk staan, dus ik kan meekijken (voel me net de FBI/enge stalker). En ik hou marktplaats goed in de gaten, want daar zullen de kittens dan opkomen. Dan zou ik wel bewijs kunnen hebben, als ze bijvoorbeeld 100e per kitten oid vraagt.
o wat erg.
quote:sabbaticalmeds schreef op 04 augustus 2014 @ 00:41:

o wat erg.Inderdaad. Sommige mensen zijn echt walgelijk. Ik zit haast te hopen dat je haar te pakken krijgt, bah bah bah.
Alle reacties Link kopieren
quote:gucciguilty schreef op 03 augustus 2014 @ 20:18:





Sorry jongens, kom een beetje psycho over Maar dit zit mij zo dwars joh, wil je niet weten.

Ik zou precies zo gereageerd hebben.



Ik denk trouwens dat als je de kat niet had meegegeven, dat je in je recht had gestaan. Je hebt er immers alles aan gedaan om de eigenaar te vinden. Maar die kwam niet opdagen. De kat was immers daar allang niet meer geweest. Niet gechipt etc.
Alle reacties Link kopieren
het is in ieder geval wel fijn dat de poes jou huis nog weet te vinden kun je haar af en toe nog eens lekker knuffelen.



het blijft een klote situatie. Ik hoop dat de kleintjes een goede thuis krijgen. Ik ben bang dat de kleintjes alleen veel te snel nu bij de moeder weg gaan. Ik heb geen goed gevoel over die mensen en hoop ter harte dat ze alsnog besluiten de poes naar jou te brengen.
Alle reacties Link kopieren
Oh nee, wat kut :( Je was zo'n goed baasje voor moederpoes + kittens en nu dit.
Alle reacties Link kopieren
Toch even weer een update:D



Heb poessie niet meer gezien nadat ze voor de deur zat. We zijn wel de eigenaresse nog tegengekomen op straat en ze vertelde dat de kat toen ontsnapt was (en gelijk richting ons ging). Ze moeten constant de deuren dichthouden omdat mevrouw steeds probeert te ontsnappen en zich dan bij ons voor de deur parkeert. Het schijnt dat ze ook een keer snachts bij ons gezeten heeft, toen was ze door het open raam ontsnapt en kwam ze pas 's ochtends heel vroeg weer terug. Heb het niet gezien, want toen sliep ik, maar ze had blijkbaar de hele nacht bij onze achterdeur gezeten

Ze vertelde ook dat poes dit gedrag nooit eerder vertoonde, normaal ging ze naar buiten en bleef een half uurtje voor de deur zitten en ging dan weer naar binnen. Nu sprint ze dus gelijk richting ons. Ze wil de poes nadat de kittens weg zijn steriliseren, ik hou het in de gaten en hoop dat ze dit ook echt goed. Hij wordt iig binnengehouden bij de kittens en de mannetjespoes (het broertje uit mijn vorige verhalen) houden ze op afstand.



Ze liet nog foto's van de kittens zien, gaat heel erg goed! Kreeg niet het idee dat ze het om het geld deed (dat ze voor de katten kan krijgen), ze bood aan om ons ook een kitten te geven.. Ze lijkt er dus niet aan te willen verdienen en vind de kittens volgens mij echt leuk; veel foto's en veel verhalen over elke kitten. De kitten die bij ons al behoorlijk dik/groot was is nu nog groter, en nog steeds de grootste van het nest. Dikke hamsterkop heeftie



Ze zei (weer) dat als de kat dit blijft doen dat ze dan maar bij ons moet wonen. Ik heb het gevoel dat ze dit in eerste instantie al wou (had ik al eerder verteld) maar dat haar vriend, kinderen en 'bitchy vriendin' dit niet willen hebben/haar ompraten.



Ze was trouwens superaardig ( ) en zei meteeen dat we binnenkort maar op bezoek moesten komen om de poes en kittens te kijken. Ligt dus volgens mij echt aan haar omgeving dat ze van de hak op de tak springt. Omdat ze zo wisselvallig is weet ik niet of de kat echt bij ons terecht gaat komen, maar is iig welkom (ik hoop heeeeel erg dat ze wel bji ons mag wonen).
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig valt het nu wel mee. Ik denk dat het gedrag van de kat uiteindelijk zal bepalen of ze haar bij jullie zal laten blijven of niet.



Ik denk dat ze niet zo wisselvallig is, mits anderen geen druk op haar uitoefenen en zich bemoeien.
Alle reacties Link kopieren
Goed nieuws! En bedankt voor de update
mooi!
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop het, ik hoop het!!
Prrrr, mauw miawwwww.
Ooooh wat een fijne update! Ik was de laatste pagina's aan het bijlezen en dacht 'oh nee, wat een nare nasleep krijgt dit mooie verhaal' maar tóch nog een mooie update gelukkig!
Fijn!
Fijne update. Ik hoop overigens dat ze wél geld voor de kittens vraagt. Er zijn te veel mensen die een gratis kitten alleen maar ophalen om te mishandelen. Als er voor betaalt moet worden, is de kans op een goed huis veel groter.



En het is toch ook leuk als Poes twee huizen heeft? Dat hoor je wel vaker hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven