Hortensia's op terras zijn bruin verkleurd

26-08-2014 22:22 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben sinds kort hortensia's staan op ons terras in verschillende kleuren. Van de hortensia's die we het langst hebben -de roze- zijn de bloemen 1,5 week geleden bruin verkleurd :S Ik vind dit erg jammer. Zijn er nog mogelijkheden om ervoor te zorgen dat ze er gewoon weer mooi roze uit komen te zien of kijk ik de komende weken/maanden tegen deze verkleurde bloemen aan?



Ik geef de hortensia's overigens volgens mij genoeg water. In principe iedere dag tenzij het heeft geregend.
Alle reacties Link kopieren
Uitgebloeid?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Dood is dood he.. Of wilde je ze verven? Afknippen en volgend jaar weer een kans
Je dacht dat hortensia's het hele jaar bloeiden?
Overigens nemen veel mensen een hortensia omdat ze die bruine bloemen in het najaar mooi vinden.
Alle reacties Link kopieren
Het heeft de afgelopen 3 weken zo veel geregend, ze zijn gewoon af, op. Knip ze af en kijk lekker tegen het groen aan.
Ze bloeien niet het hele jaar hoor.
Komt door de regen.



Met knippen moet je een beetje uitkijken. Als je te enthousiast knipt heb je volgend jaar helemaal geen bloemen. Bovendien beschermen de bruine bloemen de bloemaanzetten tegen de vorst.
En als het sneeuwt zien de bruine bloemen er prachtig uit met zo´n wit dakje erop.
Alle reacties Link kopieren
Nee, ze bloeien niet het hele jaar door. Ik snoei ze pas in het voorjaar als de nachtvorst voorbij is. 30 cm boven de grond.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, uitgebloeid. Even geduld tot volgend jaar.
verba volant, scripta manent.
uuitgebloeide schermen verwijderen, maar kijk uit, knip wel boven de nieuwe knop (die zit er al)
Alle reacties Link kopieren
Tja, het is de tijd er voor hé. Helaas bloeien ze niet het hele jaar door. Dat had je toch niet echt verwacht?
Alle reacties Link kopieren
Volgende vraag is toch niet "waarom vallen de blaadjes van de bomen en kan ik ze terug hangen?"
Alle reacties Link kopieren
Er is mij verteld dat de hortensia's mooi zouden blijven tot het zou vriezen (waarschijnlijk december). Bij de roze is dat helaas niet gelukt. De andere hortensia's zijn wonderbaarlijk genoeg wel mooi gebleven tot nu toe. Wellicht is het verstandig deze te beschermen tegen de regen en de wind?
Alle reacties Link kopieren
Nou. Het is des nachts akelig koud!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Die van mij waren al heel vroeg "weg" dit jaar. Oude bloemschermen haal ik pas in het voorjaar weg.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
quote:your_luck schreef op 26 augustus 2014 @ 23:11:

Er is mij verteld dat de hortensia's mooi zouden blijven tot het zou vriezen (waarschijnlijk december). Bij de roze is dat helaas niet gelukt. De andere hortensia's zijn wonderbaarlijk genoeg wel mooi gebleven tot nu toe. Wellicht is het verstandig deze te beschermen tegen de regen en de wind?ze bloeien hier niet tot de vorst, mits die vorst dit jaar in september/ oktober valt
ze zijn waarschijnlijk verrot door de regen
Door het vroege voorjaar en de afgelopen regen weken is de natuur wat voor op schema. Het is herfst! Daar passen bruine bloemen erg goed bij!
Alle reacties Link kopieren
Das gek. Bij mij doen ze het juist nog goed.

Ik zou even niks doen. Gewoon de natuur haar gang laten gaan.
Alle reacties Link kopieren
Zijn de bloemen droog (=uitgebloeid) of nattig (=verrot)
Ik laat de bloemen altijd zitten en knip ze in het voorjaar pas eruit dan zijn je knoppen wat beschermd tegen de kou en zie je de knoppen ook beter zitten .
quote:yoshe schreef op 26 augustus 2014 @ 22:28:

Het heeft de afgelopen 3 weken zo veel geregend, ze zijn gewoon af, op. Knip ze af en kijk lekker tegen het groen aan.





Nee zeer zeker niet afknippen, dat kan pas in maart / april.



Ik wacht meestal tot ik de nieuwe knoppen zie komen, de uitgegroeide bloemen zijn juist de bescherming van de plant voor de winter :-)
quote:nina1966 schreef op 26 augustus 2014 @ 23:10:

Volgende vraag is toch niet "waarom vallen de blaadjes van de bomen en kan ik ze terug hangen?"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven