Huis te koop!

01-04-2012 21:14 2348 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu de Open Huizen Dag voorbij is, en we weer gewoon proberen ons huis te verkopen...dacht ik dat het misschien leuk was om een beetje op de hoogte te blijven van elkaars ontwikkelingen.
Alle reacties Link kopieren
Tot nu toe 1 kijker gehad, nog geen uitsluitsel gehad maar we verwachten er niet veel van.
Alle reacties Link kopieren
Meld me

Heb op het andere topic ook al eens geschreven, maar door drukte kwam het er niet meer van. Huis staat nu bijna 2 jaar te koop.
Alle reacties Link kopieren
Ook een huis te koop (appartement) voor 199,000, Staat nu anderhalve maand te koop, 2 kijkers. Ik schrijf graag mee!
Alle reacties Link kopieren
Leuk!



Ik had in het andere topic het idee dat het groepje zo hecht was, en er is momenteel een spastische J aan het drammen, nou ja, vandaar dus maar!



Maar bijna 2 jaar al, das wel lang zeg.

Wel regelmatig kijkers gehad?

Ik leef met de gedachte (illusie?) dat dat de boel wel iets draaglijker maakt.
Alle reacties Link kopieren
Gezellig Modus, en net zolang als wij dus.

Beide kijkers geen succes of ook nog in afwachting?



Bertje, hoe is je indruk eigenlijk van de kijker van gister?
Alle reacties Link kopieren
@ Droid. Eerste kijkers wilden liever een open keuken, tweede kijker was volgens mijn makelaar iemand die moeilijk tot een beslissing komt (had al ontzettend veel bezichtingen gehad). We wachten rustig af. Ik denk zodra er duidelijkheid is vanuit het Catshuis dat we pas echt kunnen hopen op een verkoop.



Hebben jullie meegedaan aan de open huizen dag en zo ja, hebben jullie kijkers gehad?
Alle reacties Link kopieren
Heb met jullie meegeschreven op de openhuizen dag topic dus als het mag kom ik hier mee schrijven.



Ons huis ( hoekwoning voor E160,000) staat nu een jaar te koop, aardig wat kijkers gehad. Na 5 weken al een bod alleen was dat te laag en die mensen konden niet meer lenen dus is dat van de baan gegaan. Daarna is het een keer verkocht geweest maar die mensen kregen de financiering niet rond en dat hoorde we op de laatste dag dat ze er onderuit konden dit was een hele flinke tegenvaller. Wij hadden ondertussen ook een ander huis gekocht maar konden er nog onderuit we hadden namelijk als voorwaarde verkoop eigen woning.

Gisteren dus 1 kijker gehad en we kunnen het niet helemaal inschatten dus we wachten maar gewoon af.



We hebben het hele huizen kopen en verkopen maar even losgelaten en laten het allemaal maar even gebeuren. We zijn er namelijk een hele tijd alleen maar mee bezig geweest zo erg dat we andere dingen gewoon gingen vergeten dus dat was ook niet helemaal de bedoeling.





WIj hebben in de tijd dat het te koop staat ook de foto's een keer veranderd.
Alle reacties Link kopieren
Ben je in de positie om rustig af te wachten?

Catshuis en alles eromheen, ik probeer er niet aan te denken...soms is kop in het zand heel even het best.



We hebben inderdaad mee gedaan, maar geen kijkers gehad helaas..erg rot om in je schone huis te zitten wachten...op niemand!



Jullie ook meegedaan?
Alle reacties Link kopieren
@bertje: hoeveel kijkers heb je in totaal in die 2 jaar al gehad??



@modus:2 kijkers in anderhalve maand is niet heel slecht hoor in deze tijd!



@droid: een tussenwoning voor E149.500 dat is een hele leuke prijs voor starters. moet er nog veel aangebeuren of is het redelijk af? zit er een tuin bij?
Alle reacties Link kopieren
had laatst een gesprek met iemand die in hypotheken doet en hij had het op het moment heel erg druk met mensen die info wilde hoeveel ze konden lenen. Hij dacht dat dit kwam omdat in juli die overdrachtbelasting weer zou veranderen en mensen toch nog voor die tijd willen gaan proberen om een hypoteek te krijgen/ huis te kopen
Alle reacties Link kopieren
quote:jacjac schreef op 01 april 2012 @ 21:50:

Heb met jullie meegeschreven op de openhuizen dag topic dus als het mag kom ik hier mee schrijven.



Ons huis ( hoekwoning voor E160,000) staat nu een jaar te koop, aardig wat kijkers gehad. Na 5 weken al een bod alleen was dat te laag en die mensen konden niet meer lenen dus is dat van de baan gegaan. Daarna is het een keer verkocht geweest maar die mensen kregen de financiering niet rond en dat hoorde we op de laatste dag dat ze er onderuit konden dit was een hele flinke tegenvaller. Wij hadden ondertussen ook een ander huis gekocht maar konden er nog onderuit we hadden namelijk als voorwaarde verkoop eigen woning.

Gisteren dus 1 kijker gehad en we kunnen het niet helemaal inschatten dus we wachten maar gewoon af.



We hebben het hele huizen kopen en verkopen maar even losgelaten en laten het allemaal maar even gebeuren. We zijn er namelijk een hele tijd alleen maar mee bezig geweest zo erg dat we andere dingen gewoon gingen vergeten dus dat was ook niet helemaal de bedoeling.





WIj hebben in de tijd dat het te koop staat ook de foto's een keer veranderd.



Tuurlijk mag je meeschrijven, gezellig!

Wat een stress joh, gelukkig konden jullie er zelf ook nog onderuit maar wat een 'terug bij af' gevoel zal dat geweest zijn



Ben er ook vreselijk mee bezig, droom er zelfs over, bijna iedere nacht we kopen meer huizen dan mogelijk is

Kan op dit moment geen huis meer zien, ben het even helemaal zat!
Alle reacties Link kopieren
@ Droid Wij hebben genoeg tijd, hypotheek drukt niet heel zwaar op ons inkomen op dit moment (erg laag) en we hebben appartement 8 jaar geleden gekocht voor een stuk minder. Zou mooi zijn als we kunnen verkopen, maar mocht het niet lukken dan gaan we verhuren (kostendekkend). Appartement in binnenstad van grote stad met tekort aan huurappartementen maakt dit makkelijk.



@ jacjac Twee kijkers is niet heel slecht inderdaad, alleen is ons appartement zo'n 50,000 lager qua vraagprijs dan vergelijkbare appartementen (oppervlakte, onderhoud en lokatie). Dus toch wel wat weinig, maar ik denk dus dat niemand op dit moment iets koopt.
Alle reacties Link kopieren
quote:jacjac schreef op 01 april 2012 @ 21:53:



@droid: een tussenwoning voor E149.500 dat is een hele leuke prijs voor starters. moet er nog veel aangebeuren of is het redelijk af? zit er een tuin bij?



Het is een hartstikke leuk, ruim, fris huis, met redelijke tuin, helemaal af maar ja, wel naar onze wens, en dat is dus het moeilijke.

Ikzelf zou het liefst weer een kaal huis kopen, dus kan me zo voorstellen dat dat voor anderen ook zo is, hoewel ik van de makelaar hoor dat men er het liefst gelijk intrekt, zonder teveel gedoe.



Die van jullie is ook niet verkeerd, 160 voor een hoekhuis, heb je extra grond aan de zijkant?
Alle reacties Link kopieren
quote:jacjac schreef op 01 april 2012 @ 21:55:

had laatst een gesprek met iemand die in hypotheken doet en hij had het op het moment heel erg druk met mensen die info wilde hoeveel ze konden lenen. Hij dacht dat dit kwam omdat in juli die overdrachtbelasting weer zou veranderen en mensen toch nog voor die tijd willen gaan proberen om een hypoteek te krijgen/ huis te kopen



Dan moeten ze wel iets gaan ondernemen, het begint nu toch wel krap te worden toch?

Hoeveel tijd kost het regelen van een hypotheek normaal gesproken?



We hadden de stille hoop er zelf nog gebruik van te kunnen maken, maar of dat nog gaat lukken?

Misschien gaan ze de termijn verlengen, om alsnog de verkopen weer aan het rollen te krijgen?
Alle reacties Link kopieren
nee geen extra grond aan de zijkant daar zit gelijk een soort van brand gangetje maar we hebben wel een leuke tuin ( 20 meter diep!)



wij twijfelen of we hierna een huis willen kopen wat af is of wat nog helemaal verbouwd moet worden... maar goed eerst maar eens verkopen dan kunnen we verder zien.



denk dat het op het moment ook echt niet aan de huizen ligt die te koop staan maar meer aan het 'catshuis' ofgtwel hypotheek verkrijgen en alle onzekerheden daarom heen.
Alle reacties Link kopieren
quote:droid schreef op 01 april 2012 @ 22:01:

[...]





Dan moeten ze wel iets gaan ondernemen, het begint nu toch wel krap te worden toch?

Hoeveel tijd kost het regelen van een hypotheek normaal gesproken?



We hadden de stille hoop er zelf nog gebruik van te kunnen maken, maar of dat nog gaat lukken?

Misschien gaan ze de termijn verlengen, om alsnog de verkopen weer aan het rollen te krijgen?



ongeveer 5 weken dus het kan nog.



maar het is nog steeds niet helemaal duidelijk of het daadwerkelijk gaat veranderen. mij persoonlijk zou het niks verbazen als ze het nog een tijdje verlengen
Alle reacties Link kopieren
quote:modus schreef op 01 april 2012 @ 21:58:

@ Droid Wij hebben genoeg tijd, hypotheek drukt niet heel zwaar op ons inkomen op dit moment (erg laag) en we hebben appartement 8 jaar geleden gekocht voor een stuk minder. Zou mooi zijn als we kunnen verkopen, maar mocht het niet lukken dan gaan we verhuren (kostendekkend). Appartement in binnenstad van grote stad met tekort aan huurappartementen maakt dit makkelijk.



@ jacjac Twee kijkers is niet heel slecht inderdaad, alleen is ons appartement zo'n 50,000 lager qua vraagprijs dan vergelijkbare appartementen (oppervlakte, onderhoud en lokatie). Dus toch wel wat weinig, maar ik denk dus dat niemand op dit moment iets koopt.



Jullie wonen er al niet meer dus?

Wel lekker dat je de vrijheid hebt om wat te zakken in prijs dan.

Hoop toch dat je lekker kan verkopen, verhuren is idd kostendekkend maar persoonlijk lijkt het me best eng.
Alle reacties Link kopieren
Ook hier een charmant huisje voor 149.000! Kijkers zat (echt!) maar kopers... De koper is verwend, en heeft keuze uit veel moois. Helaas. Maar gelukkig ik straks ook :-)
Alle reacties Link kopieren
@modus: ben je niet bang als je gaat verhuren dat je huis helemaal uitgeleefd wordt?
Alle reacties Link kopieren
quote:jacjac schreef op 01 april 2012 @ 22:03:

nee geen extra grond aan de zijkant daar zit gelijk een soort van brand gangetje maar we hebben wel een leuke tuin ( 20 meter diep!)



wij twijfelen of we hierna een huis willen kopen wat af is of wat nog helemaal verbouwd moet worden... maar goed eerst maar eens verkopen dan kunnen we verder zien.



denk dat het op het moment ook echt niet aan de huizen ligt die te koop staan maar meer aan het 'catshuis' ofgtwel hypotheek verkrijgen en alle onzekerheden daarom heen.



Wauw, 20 meter, wat een eind!! Hier 11 meter geloof ik, maar ik klaag ook niet hoor, voor in de stad!



Eens hoor, een huis kan nog zo leuk zijn, als er geen geld verstrekt wordt dan maakt het allemaal niet uit!

En ook hier is het kijken naar huizen voorbij, eerst verkopen...ik maak mezelf knettergek!
Alle reacties Link kopieren
Een hypotheek kan heel snel geregeld worden, als je je zaken zelf maar op orde hebt en de bank kan aansporen tot wat actie. Ik heb transacties gezien van een doorlooptijd van minder dan 2 weken. Zorg wel dat je alles gereed hebt: werkgeversverklaring, loonstroken, taxatierapport (volgens de juiste normen!), koopakte etc.



Ik acht de kans zeer klein dat de overdrachtsbelasting omhoog gaat. Als het aantal transacties niet stijgt halen ze zo weinig belasting hiermee binnen dat de overdrachtsbelasting nauwelijks iets voor de schatkist oplevert, ongeacht of ze 2% of 6% rekenen.
Alle reacties Link kopieren
Litllemissvixen, mag ik je naam afkorten naar zeg...Vixen?



Zat kijkers dus, enerzijds kan ik daar al jaloers op zijn, maar iedere keer je huis op en top zonder resultaat lijkt me ook frustrerend...hoewel jij er best relaxed klinkt!

Staat het al lang te koop?
Alle reacties Link kopieren
@ Droid Inderdaad, we wonen er niet meer. We pasten niet meer in het huis



@ jacjac Ik zou het alleen verhuren aan iemand die ik persoonlijk ken en die een "verplichting" naar mij heeft het netjes te bewonen.
Alle reacties Link kopieren
Oh gezellig, gezinsuitbreiding...haha tenzij je een beetje veel dikker geworden bent, maar dat zal wel niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven