Huis te koop!

01-04-2012 21:14 2348 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu de Open Huizen Dag voorbij is, en we weer gewoon proberen ons huis te verkopen...dacht ik dat het misschien leuk was om een beetje op de hoogte te blijven van elkaars ontwikkelingen.
Alle reacties Link kopieren
Hier dan een nieuweling op dit topic.

Wij hebben zonet de knoop doorgehakt om ons appartement te verkopen en op zoek te gaan naar een hoekhuis of 2-onder-1 kap woning. We beginnen rustig aan. We zien regelmatig huizen voorbij komen van mensen die willen ruilen naar een appartement toe. We gaan kijken of we hier wat mee kunnen. Verder is mijn vriend een website aan het bouwen. Zo kunnen we zonder kosten het huis promoten. Scheelt ons (en de koper dus ook) geld. Mogelijk gaan we het over een poosje wel actief via een makelaar te koop zetten, maar dit is onze voorzichtige start.

Ik hoop binnen nu en 2 jaar te kunnen vertellen dat we verhuisd zijn.
Alle reacties Link kopieren
Spannend joh, je had eigenlijk net ietsje eerder moeten zijn, maar als je een leuk app hebt, én geen haast..



Update van mijn kant, we hebben ons huis verkocht, in zoverre dat we nog even de laatste puntjes op de i moeten zetten en dan mag het grote avontuur beginnen...op naar Zutphen!!
Alle reacties Link kopieren
thistle: welkom! Binnen nu en twee jaar... dat is prima toch, geen haast? Goed dat je niet op de schopstoel zit!
Alle reacties Link kopieren
thistle, Welkom! We kunnen wel weer wat nieuwe huiszoekers gebruiken! Er worden de laatste tijd veel huizen verkocht in dit Topic!

En Droid nu ook ( bijna), geweldig!!



Talise, heb je de dozen al in gepakt?



Tja, hier nog spannend. De kijkers van vorige week, laten deze week wat van zich horen... Ons huis was tweede keus, maar eerste keus was waarschijnlijk te duur... Ik weet het niet, geeft niet zo' n goed gevoel om tweede keus te zijn...
Alle reacties Link kopieren
Beter van tweede keus naar eerste keus...dan helemaal geen keus Rieneke!!



Hou hoop hoor!



Enne, ik heb verhuisdozen besteld, we doen gewoon alsof alles al rond is
Alle reacties Link kopieren
Oh, wat een warm welkom:)

Nee, wij hebben zeker geen haast. Moeten we met deze markt ook niet hebben denken we. Wat staat er ontzettend veel te koop zeg! En wat een belachelijk lage prijzen worden er soms gevraagd voor prachtige woningen, wat een financieel leed moet daar achter zitten...



Hoe hebben jullie het trouwens praktisch gedaan? Want als je het huis verkoopt, dan willen de kopers natuurlijk een vlotte overdracht. Dan moet je supersnel een ander huis kopen, waarvan die verkopers er ook maar net zo snel uit kunnen en willen. En met kinderen ga je ook niet even een paar weekjes in een vakantiehuis zitten.



Droid, wij hebben ook verhuisdozen gekocht. We zijn nu flink aan het opruimen, wat uitgezocht is kan gelijk in een verhuisdoos de berging in. En stiekem voelt dat wel lekker

En ja, we hebben wel een mooi appartement. Het heeft de grootte van een leuk eengezinswoning, maar dan op de 9e verdieping met uitzicht over een natuurgebied. Maar er moet natuurlijk maar net een koper voor zijn.



Rieneke, in deze tijd kiezen ze vast niet voor een huis dat eigenlijk te duur is, dus wie weet heb je geluk!
Alle reacties Link kopieren
Rieneke: maar toch goed. Mijn kopers hadden ons niet eens op hun 'bekijk lijstje' staan, kun je nagaan. Wij waren tiende keus ofzo! En toen liepen ze binnen en dezelfde week kwamen ze weer kijken en deden ze een bod. Het kan zo raar lopen!



Ik heb vandaag weer een zak puin verzameld en drie dozen ingepakt. En gestructureerd ook! Ik wil deze verhuizing vlekkenloos laten verlopen Inmiddels de tafel verkocht *last van schouders* en de bank komt net een bod voor binnen *nog een last van schouders* en de piano gaat er vanavond waarschijnlijk uit *huilt, maar toch ook wel fijn voor de ruimte* Het is allemaal een hoop heisa hier...



Droid: goedzo! Ach, sommige spullen gebruik je toch nooit, of die nou in een verhuisdoos zitten of niet... het kan maar gebeurt zijn, heb je straks weer minder stress van. Lekker hoor! Ook Wehkamp-doosjes?



Thistle: altijd gezellig, iemand erbij hier! Praktisch... hier een raar verhaal: enorm financieel leed, bij verkoop verhuizen we terug naar ons oude huisje. Qua overdracht komen we nu goed uit, anders hadden we met onze (drie) kindjes een paar weken in het huis van de overbuurvrouw (van het oude/toekomstige huisje) gewoond.



Waar staat je appartement? Kan ie bovenaan in het lijstje?
Alle reacties Link kopieren
Ja klopt Talise, ik ga morgen lekker beginnen met uitzoeken, de zolder leent zich er prima voor



Ja, Wehkamp dozen idd, dank je wel voor de tip, scheelt echt een boel!



Vraagje voor de mensen die verder zijn dan ik, eventuele overnames, wanneer worden die besproken?
Alle reacties Link kopieren
Ik bedoel dus niet de overnames die in de lijst staan, maar planken in de schuur enzo...er staat een kast, heel handig, maar willen zij 'm ook?



Niemand?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben weer aan de poets! Morgen weer ( nieuwe) kijkers!



Verder ( helaas) geen nieuws.

( droid, bewaar je de dozen voor me )
Alle reacties Link kopieren
Als ze op tijd leeg zijn, dan zijn ze voor jou



Toi toi toi weer joh
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Mag ik ook meeschrijven? Wij hebben sinds drie weken een huis te koop staan. Het huis staat eigenlijk al drie jaar leeg (zolang woont a.s. man al bij me in) en we hebben er twee jaar in geklust zodat het verkoopbaar is.



Het betreft een vrijstaand woonhuis (woonboerderij volgens de taxateur hum hum) in Oost-Groningen. Ik weet het, een beruchte regio om te verkopen. We wonen nu drie kwartier verderop en hebben ons leven gebouwd in huidige woonplaats. Huis in Oost-Groningen is eigenlijk blok aan ons been, we betalen er elke maand een hoop geld voor, maar wonen er dus niet.



Ondanks slechte huizenmarkt en lokatie, toch een klein glimpje hoop, huis is gunstig geprijsd. Er zijn verder voormalige huurwoningen te koop (lagere prijsklasse) waarin een heleboel verbouwd moet worden, of huizen van boven de twee ton (hogere prijsklasse). Ik hoop dat ie snel verkocht wordt, maar ondanks best veel hits op Funda en ons netwerk waarin de advertentie is verspreid, nog geen belangstellenden. Maar we beginnen net natuurlijk!
Alle reacties Link kopieren
quote:droid schreef op 12 november 2012 @ 22:42:

Ik bedoel dus niet de overnames die in de lijst staan, maar planken in de schuur enzo...er staat een kast, heel handig, maar willen zij 'm ook?



Niemand?Je kan dat bijvoorbeeld bespreken als ze bij je komen om voor gordijnen te meten of zoiets. Bij ons toendertijd namen ze ons even mee het huis rond: is het goed als we dit en dit laten staan? Voor hen was het gedoe om het op te ruimen en voor ons was het wel handig als ze het lieten staan.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Gewoonsuz, en succes ook voor jou (Y)



Dat zou idd een mooi moment zijn Thistle, geen idee of zo nog komen om iets op te meten ofzo...is dat gangbaar?
Alle reacties Link kopieren
Welkom gewoonsuz, Tjonge twee jaar lang klussen, en dan verkopen.. Dat zal inderdaad een blok aan je been zijn! Hopen dat je het snel verkoopt..



Vanmiddag kijkers gehad, maar ze gingen "tig" huizen kjken, en gaven aan dat ze ons huis te klein vonden.. helaas...
Alle reacties Link kopieren
Hoi gewoonsuz, welkom! Jeetje, ik hoop maar dat je het dan een beetje vlot kwijt bent. Je schrijft wel dat het een blok aan je been is, maar het nekt jullie niet toch? Dat is wel weer een pluspuntje in de situatie... Succes!



Rieneke: o nee, van die... rottig. Getver. Doe je dan je best weer voor. Pfrt. Hoe groot is je huis eigenlijk? Was het een stel? Of een gezin?



Droid: wij laten ook een zut achter, hebben we het meeste van ingevuld op de lijst van de makelaar (wordt bestempeld als 'waarde: nihil', ik ben in staat om alle gordijnen, rolgordijnen, inbouwkasten en wat nog niet meer eruit te trekken, kijken of ze het dan nog steeds 'nihil' vinden, grrrrrr), en we laten ook nog wat materialen staan in die uit het huis komen, erin moeten of wat dan ook. Dat mogen ze zelf uitzoeken. Als het ze niet zint, zetten ze het maar bij het vuilnis. Ik ben niet zo moeilijk meer.



Hier immer druk met uitzoeken en dozen inpakken. Gestaag, maar we gaan en ruimen lekker op. Tussendoor ook nog feestelijkheden regelen als Sinterklaas, mijn verjaardag, we zijn met het hele gezin geveld door de overgeef- en diarreegriep, dus het is druk zat zo in december. Droid: hoest daar, al veel dozen vol?
Alle reacties Link kopieren
Dank voor het welkom Het is voornamelijk een blok aan ons been in de zin van 'het zou zo fijn zijn als ie verkocht ws, dan hebben we er geen omkijken meer naar'. Het is geen absolute noodzaak dat het huis zsm verkocht wordt. Partner en ik werken allebei en kunnen beiden onze huishouding bekostigen. Maar het blijft sneu geld, betalen voor een hypotheek van een huis waar je niet woont. Nog steeds geen interesse helaas, geen bellers/mailers of kijkers. Huis staat nu vier weken te koop.



Hebben jullie nog iets anders gedaan dan "normaal" om je huis in de kijker te zetten? Wij verkopen via Makelaarsland en staan dus op Funda, maar dat is tot nu toe alles. Tips iemand misschien?
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!



Ik heb voorgaande topics wel eens meegelezen en eens met een ander account gereageerd. Ons huis staat nu meer dan een jaar te koop. Afgelopen zomer zijn we overgegaan naar ons nieuwe huis.



We hebben verschillende kijkers gehad. Na de laatste keer gezakt te zijn in prijs, 3 kijkers in een maand. Komende vrijdag weer een bezichtiging. We hebben een mooi en ruim huis te koop dat nu zeer aantrekkelijk geprijsd is.



Nog lopen ze op van alles en nog wat te miepen, echt onvoorstelbaar.
Alle reacties Link kopieren
@gewoonsuz, waar staat jullie huis ongeveer? Moet ik denken aan de hoek van Onstwedde/Vlagtwedde/Mussel..

Vrienden van ons zoeken in Oost-Groningen een woonboerderij...

Misschien kunnen we via een prive-bericht even een link uitwisselen?
quote:gewoonsuz schreef op 13 november 2012 @ 21:11:

Het betreft een vrijstaand woonhuis (woonboerderij volgens de taxateur hum hum) in Oost-Groningen.

Ondanks slechte huizenmarkt en lokatie, toch een klein glimpje hoop, huis is gunstig geprijsd. Er zijn verder voormalige huurwoningen te koop (lagere prijsklasse) waarin een heleboel verbouwd moet worden, of huizen van boven de twee ton (hogere prijsklasse). Succes gewoonsuz! Goed dat jullie het voor een realistische prijs te koop hebben gezet. Een woonboerderij voor minder dan twee ton en mooi opgeknapt, dat moet toch heel snel verkocht zijn toch?quote:miss1234 schreef op 19 november 2012 @ 20:57:

Na de laatste keer gezakt te zijn in prijs, 3 kijkers in een maand. Komende vrijdag weer een bezichtiging. We hebben een mooi en ruim huis te koop dat nu zeer aantrekkelijk geprijsd is.



Nog lopen ze op van alles en nog wat te miepen, echt onvoorstelbaar.Hoi miss1234, die kijkers zien gewoon jouw vraagprijs en niet dat je al flink gezakt bent in prijs. Ze miepen vast omdat ze gewoon nog flink wat van de prijs af willen hebben, niet omdat ze het huis lelijk vinden. Anders waren ze niet komen kijken waarschijnlijk.
Hier ook weer een mail gehad van de makelaar dat ik moet gaan zakken met de prijs. Een 'realistische' prijs is nu helaas: kijken wat mijn concurrenten doen, en die heb ik in mijn wijk/stad helaas héél erg veel.



Dat ik alle mooie renovaties er niet uit zou gaan halen wist ik van te voren wel, die heb ik ook niet zozeer voor de verkoop maar voor mijn eigen woongenot gedaan. Dat ik met (iets) restschuld zou komen te zitten, daar hield ik ook wel rekening mee, maar kijk ik naar de woningen nu, dan zijn ze gemiddeld 20.000 goedkoper, dan waar ik het zelf in 2005 voor heb gekocht. :(
quote:NYC schreef op 21 november 2012 @ 12:18:

(..) maar kijk ik naar de woningen nu, dan zijn ze gemiddeld 20.000 goedkoper, dan waar ik het zelf in 2005 voor heb gekocht. :(En dat is dan nog maar de vraagprijs. Ik hoop dat je het snel verkoopt NYC.
Alle reacties Link kopieren
Verkocht!!



(Onder Voorbehoud)
Goed nieuws Anthonius! Nu ik nog...



De makelaar adviseert mij om > 20.000 van mijn oorspronkelijke vraagprijs af te doen wil ik binnen redelijke termijn gaan verkopen. Ik ben echt geschrokken maar kennelijk is dit de reële markt. Elke maand dubbele kosten hebben is ook niet leuk. Pfff, wat een beslissingen.
Alle reacties Link kopieren
quote:goose1 schreef op 21 november 2012 @ 10:07:

@gewoonsuz, waar staat jullie huis ongeveer? Moet ik denken aan de hoek van Onstwedde/Vlagtwedde/Mussel..

Vrienden van ons zoeken in Oost-Groningen een woonboerderij...

Misschien kunnen we via een prive-bericht even een link uitwisselen?Hoi goose! Ja je denkt in de juiste hoek hoor, Onstwedde is er 1 dorp van verwijderd! Misschien wil je me mailen op gewoon suz @ hot mail. com (zonder spaties), dan zal ik je de link mailen. Leuk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven