Huis te koop!

01-04-2012 21:14 2348 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu de Open Huizen Dag voorbij is, en we weer gewoon proberen ons huis te verkopen...dacht ik dat het misschien leuk was om een beetje op de hoogte te blijven van elkaars ontwikkelingen.
Alle reacties Link kopieren
Kon het niet laten, toch ff gekeken, heb je een wit huis Suz?



Moeilijk allemaal NYC...echt wrang, maar zo doorgaan is ook niks lijkt me.



Gefeliciteerd Anthonius, toch vlot gegaan sinds de open dag dus!

Ik hoop dat komende week ook wij de status verkocht onder voorbehoud hebben!
Alle reacties Link kopieren
Haha nee droid, geen wit huis
Alle reacties Link kopieren
Okee, ik ga dus maar geen Sherlock worden dan
Alle reacties Link kopieren
@ Anthonius, gefeliciteerd!!

Heb je er een goede prijs voor kunnen krijgen?



Ik had laatst al een berichtje geschreven, maar merk nu wel dat het begint te stressen. Zoals ik al zei hebben we meerdere kijkers gehad sinds de prijsverlaging.



Wij zijn 45k gezakt in prijs in totaal.

Nu hebben we dan toch een bod mogen ontvangen, van nog een 40k onder de huidige vraagprijs. Het is om te janken gewoon!



In ieder geval succes allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Ook hier verkocht onder voorbehoud!



Hoe gaat het met de rest, zoveel mensen hebben even mee geschreven, ben benieuwd hoe het met jullie gaat!



Dat is echt om te janken Miss
Jee miss1234, dat is toch niet normaal. Een bod van 85.000 onder de oorspronkelijke vraagprijs? :( Dat is echt om te huilen...
Alle reacties Link kopieren
Nou ik wilde echt letterlijk hetzelfde typen als NYC Hopen op beter tijden of ga je heel veel verlies nemen miss1234?



Hier nog steeds rustig, geen kijkers en dus ook geen geinteresseerden. Voordat we aan de grote verbouwing begonnen had ik 1 of ander gevoel dat het huis wel eens 2-3 jaar te koop zou kunnen staan. Ik hoop echt dat dat geen werkelijkheid word.



En ik weet dat we nog maar net bezig zijn maar k wil zoooooooooooooo graag van dat huis af zodat we verder met ons leven kunnen! Succes voor iedereen! Dat er maar heel veel verkocht mag worden (tegen een redelijke prijs, dat wel)
Alle reacties Link kopieren
Van harte gefeliciteerd Droid! Kunnen jullie het nieuwe jaar mooi beginnen!



Nu de rest nog, maar afwachten hoe lang dat gaat duren.
Alle reacties Link kopieren
Thanks Tess!!

Nu idd jij en alle anderen nog!
Alle reacties Link kopieren
Droevig zo'n bod, Miss! Ga je nog een poging doen, in de vorm van een tegenbod? Of ga je er niet op in?



Droid! Wouw!! Geweldig!!



Hier helemaal stil... maandag van de makelaar gehoord dat de kijkers van een paar weken terug met aankoopmakelaar waren geweest, een ander huis hebben gekocht. Dus wij zijn weer terug bij af



Ook de statestieken op funda zijn zo laag... Wij merken er niet veel van dat er nog veel mensen snel dit jaar wat willen kopen, zoals in de media werd beweerd. Ik ben benieuwd hoe dat bij jullie is..
Alle reacties Link kopieren
@ik ben ook wel benieuwd naar wat jullie gaan doen Miss. Want dit bod is toch wel heel erg verdrietig.....



@Jammer dat jullie kijkers een ander huis hebben genomen Rieneke, dat is ook n domper voor jullie.



Hoe het hier gaat? Wij hebben sinds de open huizen dag helemaal geen kijker meer gehad. Het is hier heel stil dus en dat er snel nog even verkocht wordt, daar merk ik in onze hele wijk niets van. Sinds de zomervakantie is er bij niemand een kijker meer geweest. Huilen met de pet hier dus.



Het goede nieuws is hier wel dat we gisteren het laatste gedeelte hypotheek van dit jaar hebben kunnen aflossen van de 10% extra boetevrij wat je extra mag doen per jaar.

Nu hebben we nog een hypotheekbedrag openstaan wat onder onze vraagprijs ligt, dus we kunnen in ieder geval een bod opvangen wat een stuk lager ligt.

Ik moet zeggen, dat slaapt een stuk lekkerder.
Alle reacties Link kopieren
@ Droid, gefeliciteerd! Wat fijn zeg!
Alle reacties Link kopieren
Probeer het even met nog een bericht, want de enter toets deed het niet meer in het vorige bericht. (Hmmm nu nog niet, dan alles maar achter elkaar). We hebben nog wel een tegenbod gedaan van 8k onder de huidige vraagprijs. Hier hebben wij nog geen reactie op ontvangen, en hebben dan het idee dat ze op meerdere huizen een bod hebben uitgebracht in de hoop dat iemand toehapt. Wij willen best iets onder het bedrag gaan zitten, maar voor dit bedrag gaat het huis uiteraard niet weg. We zullen sowieso een restschuld overhouden, maar het valt nog wel mee gezien er ook eigen geld in het huis zit. Wel heel zonde uiteraard! Daarnaast wonen wij nu in nieuwbouw die aantrekkelijk geprijsd was, deze zijn namelijk 50k gezakt in prijs door de slechte verkoop. Dit was dan ook een reden voor dit huis te kiezen, om zodoende het verlies weer (grotendeels) goed te maken. Maar we gaan er dus vanuit dat het huis nu niet verkocht gaat worden.
Zelf baal ik ook énorm, ik heb een paar maanden terug bezichtigers gehad die een bod hadden uitgebracht, dat bijna 35.000 onder mijn (toenmalige) vraagprijs lag. Ze wilden er hooguit nog 7.000 bovenop doen. "Daar valt niet over te onderhandelen," had mijn makelaar toen gezegd. Dat bod is echt véél te laag...

En nu zit ik 2 prijsverlagingen lager en moet ik rekening houden dat dat bod (het enige dat ik overigens gehad heb) waarschijnlijk de opbrengst zal zijn, waar ik in deze tijd rekening mee moet houden.

Natuurlijk heeft de makelaar dit destijds gezegd om mij te beschermen, niet te snel met een superlaag bod akkoord te laten gaan, maar toch, ik baal nu wel. Want dan had ik er 3 maanden geleden dus al "van af" kunnen zijn... zeker nu de opbrengst toch niet veel meer dan dat zal zijn... :(
Alle reacties Link kopieren
@ Gewoonsus, jullie hebben nog geen ander huis? 2/3 jaar zal inderdaad lang zijn. Lijkt me ook moeilijk als je zo graag anders wil, maar het gewoon niet lukt! @ Rieneke, dat is vervelend zeg. Wij hebben hetzelfde meegemaakt. En dat huis was nog duurder en kleiner zelfs. Ze liepen te klagen omdat 1 muurtje eventueel opnieuw gestuct moest worden en er zat iets los wat zo binnen 3 seconden vast gezet kon worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 29 november 2012 @ 10:44:

Zelf baal ik ook énorm, ik heb een paar maanden terug bezichtigers gehad die een bod hadden uitgebracht, dat bijna 35.000 onder mijn (toenmalige) vraagprijs lag. Ze wilden er hooguit nog 7.000 bovenop doen. "Daar valt niet over te onderhandelen," had mijn makelaar toen gezegd. Dat bod is echt véél te laag...

En nu zit ik 2 prijsverlagingen lager en moet ik rekening houden dat dat bod (het enige dat ik overigens gehad heb) waarschijnlijk de opbrengst zal zijn, waar ik in deze tijd rekening mee moet houden.

Natuurlijk heeft de makelaar dit destijds gezegd om mij te beschermen, niet te snel met een superlaag bod akkoord te laten gaan, maar toch, ik baal nu wel. Want dan had ik er 3 maanden geleden dus al "van af" kunnen zijn... zeker nu de opbrengst toch niet veel meer dan dat zal zijn... :(Ai dat is ook pijnlijk. Wat rot allemaal zeg, en vervelend dat er zovelen in een dergelijke situatie zitten. Gisteren bedacht ik me dat wanneer wij akkoord zouden gaan (wat absoluut niet gebeurt) dan we dat met een flinke schuld komen te zitten. En dat andere mensen dit dus zomaar kunnen laten gebeuren door een dergelijke bod te doen. Moet niet zo denken, maar vind deze gedachte wel triest. Wij hebben ook al eens een bod gehad dat hoger ligt dan onze huidige vraagprijs. Ik was toen zwanger en wilde er niet binnen 6 weken uit (wat zij wilden). Toen vonden we het bedrag sowieso te laag en wilden alleen akkoord gaan met een hoger bedrag of langere tijd er te mogen blijven. Achteraf denk ik: waarom niet gewoon met gigantische buik verhuizen, tsja..
Ja, ik vind het dus ook heel moeilijk om in deze situatie beslissingen te nemen en om te beseffen dat de kopers op dit moment veel macht hebben. In mijn situatie gaat het om een appartement met veel concurrentie, niet alleen in mijn wijk, maar door de hele stad. Zeg ik geen "ja" tegen zo'n laag bod, wellicht is er een ander wel bereid een dergelijk laag bod te accepteren. Misschien iemand die de hypotheek al volledig heeft afgelost.

Ik heb dat niet en vind het doodzonde om ál mijn spaargeld straks te verliezen aan de restschuld, maar "nee" blijven zeggen betekent dat ik mijn appartement waarschijnlijk niet verkoop. Terwijl ik al verhuisd ben (nu in een huurwoning) en ook door wil.

Pff, als je toch eens achteraf je beslissingen nog eens over mocht doen!
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad! Achteraf gezien.. Als we hadden kunnen inschatten dat het zo zou lopen. Maar anderzijds kan je straks wel een goed geprijsd huis terug kopen. Dat zou je eventueel wel kunnen meenemen in je beslissing. Vooral als je nog even langer huurt en wacht op een nog grotere daling van de prijzen. Of je kunt juist iets mooiers kopen dan je eerst kon. Even een positieve kijk op de situatie, hoop dat het helpt. Wij hebben inmiddels een nieuw bod ontvangen (redelijk, gezien het eerste bod), en nu hebben wij een eindbod gedaan dat wat hoger ligt dan de prijs er tussenin. Moest even een traantje laten (haha), maar blijf gelukkig bewust van veel positieve kanten.
Alle reacties Link kopieren
Ow waarschijnlijk heb ik het verkeerd begrepen. Je woont al in een ander huis namelijk. Hoezo ben je eigenlijk al naar een huurwoning verhuisd?
In verband met werk en samenwonen, 200 kilometer bij mijn vorige woonplaats vandaan. Ik had op zich wel kúnnen blijven, maar dat had ons allebei dan ook wel veel reiskosten gekost. En na 3 jaar relatie ook echt wel toe aan samenwonen. Mijn vriendin heeft een vast contract (wat ik inmiddels niet meer had) en dat geef je in deze tijd ook niet op, want krijg je ook niet zo snel ergens anders, dus het was logisch dat ik degene was die de move maakte.
Alle reacties Link kopieren
quote:miss1234 schreef op 29 november 2012 @ 12:27:

Ow waarschijnlijk heb ik het verkeerd begrepen. Je woont al in een ander huis namelijk. Hoezo ben je eigenlijk al naar een huurwoning verhuisd?Iets anders dan dat het lijkt. Aanstaande man heeft een koophuis, waar we dus nooit samen gewoond hebben en ik had al een huurhuis van voor ik hem leerde kennen. We wonen al samen in mijn huis (huurhuis dus) en willen graag van koophuis af omdat dat huis voor ons niet gunstig ligt en we ons leven opgebouwd hebben in plaats waar huurhuis ligt. Wie weet gaan we in de toekomst in huidige woonplaats iets kopen, maar eerst van dat koophuis af
Gewoonsuz, dat klinkt als onze situatie...
Alle reacties Link kopieren
quote:rieneke19 schreef op 28 november 2012 @ 23:20:

Ook de statestieken op funda zijn zo laag... Wij merken er niet veel van dat er nog veel mensen snel dit jaar wat willen kopen, zoals in de media werd beweerd. Ik ben benieuwd hoe dat bij jullie is..



Hier heb ik het wel gemerkt. Ons huis stond 2 jaar te koop, met nog 7 soortgelijke huizen in onze wijk. In de afgelopen drie maand zijn ze opeens allemaal verkocht.

Wij moesten toen ook op zoek naar een nieuw huis en gevonden. Morgen is de sleuteloverdracht . De mensen waarvan wij het huis kochten ook een ander huis gevonden in kort tijdsbestek. Eén grote golf dus.
Here I am - now what are your other two wishes...
Alle reacties Link kopieren
Shamrock, Om jalours op te worden!! Acht woningen verkochtin één wijk!! Wouw! In mijn omgeving en dit forum is er inderdaad zo na de openhuizenroute ( volgens mij was dat 29-9) wel veel gebeurt.



maar de laatste maand gebeurt er weinig...
De laatste tijd is het volgens mij echt heel rustig... Makelaar heeft niet voor niets voorgesteld dat ik mijn prijs (drastisch) omlaag moest doen wil ik mijn woning op termijn kunnen verkopen. Paar maanden geleden werd mij afgeraden om akkoord te gaan met een eindbod van 30.000 minder dan mijn vraagprijs , nu zie ik het ene na het andere appartement (het mijne incluis) zakken met 10.000-30.000 in vraagprijs.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven