Huis te koop!

01-04-2012 21:14 2348 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu de Open Huizen Dag voorbij is, en we weer gewoon proberen ons huis te verkopen...dacht ik dat het misschien leuk was om een beetje op de hoogte te blijven van elkaars ontwikkelingen.
Alle reacties Link kopieren
200 km reizen is niet niets nee. Hoop dat je gauw je huis verkocht krijgt. Ook voor jouw gewoonSuz, wel fijn eventueel een eigen huisje te kunnen kopen.



Ik was bij mijn vriend gaan wonen, ook geen handige locatie, maar veel meer ruimte dat mijn kleine (huur)flatje. Uiteindelijk vond ik het toch vreselijk hier te wonen, vandaar de risicovolle stap gezet toch een huis elders te kopen en in een slechte tijd zijn huis te koop te zetten.



Nou ons huis is onder voorbehoud van verkocht. Helaas wat minder dat we er eigenlijk minimaal voor wilden hebben. Maar het gaat om een vrij groot huis, en de kosten hiervan zijn nog maar nauwelijks op te brengen met onze nieuwe hypotheek erbij. Dus we mogen al lang blij zijn denk ik zo?



Wat verwachten jullie van volgend jaar?

Dat de huizenmarkt dan nog meer op slot komt te zitten door de nieuwe regels?

Dit is namelijk een reden waarom we ons huis niet langer te koop durven te laten staan.
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 29 november 2012 @ 16:29:

Gewoonsuz, dat klinkt als onze situatie...

Leuk is anders he?! Volgens Funda wordt er nog wel regelmatig gekeken, maar niemand die even binnen wil kijken. En het is echt geen verkeerd huis, het staat alleen in een rustig dorp in een gedeelte van Nederland waar erg weinig werk (en dus ook geld) is.



Ik hou er van om positief te leven, maar zo langzamerhand ben ik gewoon bang dat we hier nog wel een tijdje aan vast zitten. In het koop huis gaan wonen is eigenlijk geen optie voor mij. Ik heb echt helemaal niks met die contreien, moet mijn dochter dan van haar school gaan trekken. Zij moet veel en veel langer en vaker naar de opvang omdat mijn reistijd verdubbeld. Nee, te veel maren.



Bij jullie dus ook weinig beweging NYC, of je moet je vraagprijs laten kelderen, ook geen ideale situatie. Wij zijn beide wel spaarzaam, dus als het moet zou er heel wat af kunnen van de vraagprijs. Maar ja, zonder kijkers ook geen bieders. Zucht.
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin van mij heeft haar huis op een heel aantal websites geplaatst waar je dit gratis kunt doen. Misschien kan het jou ook helpen? Zij heeft meerdere reacties gehad dus het is het proberen waard! Zij plaatste ze oa op Huurda en 123Wonen. Maar er zijn er nog veel meer. Succes!
Alle reacties Link kopieren
quote:arnhemseee schreef op 01 december 2012 @ 11:01:

Een vriendin van mij heeft haar huis op een heel aantal websites geplaatst waar je dit gratis kunt doen. Misschien kan het jou ook helpen? Zij heeft meerdere reacties gehad dus het is het proberen waard! Zij plaatste ze oa op Huurda en 123Wonen. Maar er zijn er nog veel meer. Succes!Ik ga hier later eens goed naar kijken, dank je voor de tip!
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Hier een nieuweling op het forum. Mag ik meeschrijven met jullie? Mijn vriend en ik hebben sinds 10 dagen mijn appartement in de verkoop gezet. Ik heb het gekocht in 2006, toptijd dus en we gaan sowieso verlies lijden



We willen graag verder met ons leven. Daarbij ben ik een tijd nadat ik het gekocht had chronisch ziek geworden (MS) en ik heb erg veel moeite met de trappen op komen. Appartement ligt 3 hoog en er is dus geen lift. Als ik wist dat ik deze rotziekte zou krijgen, had ik het natuurlijk nooit gedaan...Maar dat is achteraf gepraat.



We hebben, op advies van onze financieel adviseur, de keuze gemaakt om eerst eens twee maanden zelf proberen te verkopen, zonder makelaar dus. Ben benieuwd of men in deze tijd niet te huiverig is voor huizen die zonder makelaar te koop staan? Hebben nog geen kijkers gehad, advertentie wordt op internet wel aardig veel bekeken.
Alle reacties Link kopieren
Hallo Leentje, Welkom hier! Wat een vervelende situatie..

Ik hoop dat je appartement snel verkoopt, en verder kunt gaan met je leven.



Dat is iets wat wij ook moeten doen, verder gaan. Maar ook in dit huis!! Huis nu een jaar te koop. Allemaal plannen gemaakt voor " in het nieuwe huis". Geen vakanties besproken van te voren, want stel je voor dat je dan net gaat verhuizen... Maar al met al staan al die plannen nu al een jaar te wachten. En hoelang kan dat nog duren?



Huis verkopen zonder makelaar, heeft als voordeel dat je alles op je eigen manier kan doen. Wij hebben ons huis te koop gezet met een makelaar. Die toch niet altijd werkt zoals wij dat zouden willen zien. Staat je huis wel op Funda?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Rieneke, dank voor je berichtje. Ook wij hebben niks meer van vakantie vastgelegd. En we hebben het wel eens over gezinsuitbreiding, maar is hier niet te doen. Qua plaats wel (appartement heeft twee slaapkamers), maar omdat ik dus beperkt ben door m'n MS echt af te raden. We konden het helaas niet eerder in de verkoop doen, werk van m'n vriend was nog onzeker.



Het staat op Jaap.nl. Bij Funda is het zo dat je als particulier daar op niet mag adverteren. Ook wel weer een nadeel. En op het raam prijkt groot "Te koop" en een verwijzing naar Jaap.
Alle reacties Link kopieren
quote:thistle schreef op 09 november 2012 @ 17:31:

Hier dan een nieuweling op dit topic.

Wij hebben zonet de knoop doorgehakt om ons appartement te verkopen en op zoek te gaan naar een hoekhuis of 2-onder-1 kap woning. We beginnen rustig aan. We zien regelmatig huizen voorbij komen van mensen die willen ruilen naar een appartement toe. We gaan kijken of we hier wat mee kunnen. Verder is mijn vriend een website aan het bouwen. Zo kunnen we zonder kosten het huis promoten. Scheelt ons (en de koper dus ook) geld. Mogelijk gaan we het over een poosje wel actief via een makelaar te koop zetten, maar dit is onze voorzichtige start.

Ik hoop binnen nu en 2 jaar te kunnen vertellen dat we verhuisd zijn.Thistle, zie dat jullie ook proberen zonder makelaar jullie woning te verkopen. Hoe gaat het qua bezichtigingen? Al kijkers gehad? Wij proberen dit, op advies van onze financieel adviseur, ook de eerste twee maanden, misschien langer, eens. Hebben een advertentie op Jaap.nl staan en uiteraard op het raam groot "Te koop" en verwijzing naar Jaap.nl geplakt.
Alle reacties Link kopieren
Wij proberen ook zonder makelaar te verkopen. Hebben via makelaarsland alles online gezet, wel een fotograaf foto's laten nemen en via hen kom je dus wel op Funda. Misschien dat we zelf binnenkort het ook nog via Jaap proberen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal,



Ik ben 'r ook weer even. Jeetje, wat een verhalen komen er voorbij. Ik had vier pagina's gemist geloof ik! Tess: rottig dat het helemaal stil is zeg... om moedeloos van te worden, dat snap ik wel. NYC: jeetje, dat is ook een rotverhaal... had je dat geweten, dan had je het toch uitgespeeld bij dat ene bod. Ik snap jullie verhalen allemaal zo goed, het is zo fijn om verder te kunnen.



Hier zijn we net verhuisd. Afgelopen zondag hebben we de overtocht terug naar ons oude huisje gemaakt. Ik moet zeggen: het blijft piepklein, maar omdat ik zoveel spullen weg heb gemikt, past het er net in. En het is wel heel fijn om op deze plek te wonen, ondanks de meters. En de schuld natuurlijk *zucht*. Maar ik ben wel blij dat verhuizing weer achter de rug is.
Alle reacties Link kopieren
Voor mij geldt hetzelfde, tijdje niet geweest.



Huis is verkocht, alles is rond, nu volop aan het inpakken en tijd gaat snel.



Als alles weer rustig is dan kom ik bijlezen.

Ik hoop dat ondanks alles...het voor jullie ook gauw raak mag zijn, keep faith!
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik heb een hele tijd niet gereageerd ivm drukte en daardoor niet op het forum geweest.



Talise, wat lekker dat je verhuisd bent! Die stress en drukte ben je nu in ieder geval kwijt. Het lijkt me wel gek om weer in je oude huis te wonen. Maar gelukkig vinden jullie het een fijne plek!! Hoe is het met jullie app?



En wat een boel herkenbare en vervelende verhalen weer hier. Ik kan me die tijd van geen enkele bezichtiging nog goed herinneren! Vreselijk frustrerend! Ik hoop dat ook jullie die éne koper binnenkort over de vloer krijgen!

Tegen mij zei iedereen steeds 'er hoeft er maar 1 bij te zitten die jouw huis net zo leuk vindt als jij'. En ze hadden absoluut gelijk, maar wat was het vervelend toen bleek dat die éne koper wel erg lang op zich liet wachten.

En toch is ze gekomen! Ik hoop echt voor jullie dat die éne opschiet!



Volgende week vrijdag is bij mij de overdracht. Ik heb nog veel gedoe gehad met de bank en notaris omdat er steeds van alles niet klopte. Ook nu klopt de aflosnota nog niet waardoor ze me bijna ¤2000,- teveel willen laten aflossen. Daarnaast heeft de bank toestemming gegegeven om de restschuld binnen 2 maanden te voldoen (ipv de dag van de overdracht) maar de schriftelijke bevestiging daarvan is nog steeds niet binnen bij de notaris. Oftewel.....veel geregel en steeds opnieuw stress!



Maar goed, ik ga er gewoon vanuit dat de overdracht vrijdag doorgaat.
Alle reacties Link kopieren
@ gewoonsuz Hoe verloopt de verkoop? Al kijkers gehad?



@ Talise Heb je verhaal gelezen, toch fijn om dan weer in jullie oude, vertrouwde huisje te wonen, ondanks dat het wat klein is, toch? Hoe gaat het met jullie app inderdaad? Heb 'm eens opgezocht in de iTunes store, ziet er leuk uit!



@ droid Ik las je verhaal, wat fijn dat het huis verkocht is!



@ alanabanana Ik hoop ook dat die éne koper zich over niet al te lange tijd komt melden. Kunnen we fijn verder met ons leven. Ohhh, wat een vervelende situatie zeg :( Ik hoop dat het vrijdag allemaal op z'n pootjes terecht komt!
Alle reacties Link kopieren
Als jullie het goed vinden sluit ik me ook aan bij dit topic. Ons huis staat sinds een week te koop en vandaag hebben we open huis. Ik weet niet of dit landelijk is of alleen in onze stad. Kind en vriend zijn de deur uit. En ik zit nu dus vol spanning in een opgeruimd huis. Ik ben benieuwd of er überhaupt iemand komt. Iemand ervaringen of tips?
Alle reacties Link kopieren
@ alanabanana Nou ze houden het wel spannend, hoop voor je dat alles goed komt vrijdag. Moet gewoon!



@leentje1982 Nee helaas nog steeds geen kopers, helemaal niks. Heb het idee dat de markt daar helemaal op slot zit. Ik word er een beetje nerveus van, partner vertrekt over een poos voor 7 maanden naar het buitenland voor zijn werk en dat betekent dat dan alles op mij neerkomt. Vrij spannend. Ik wil eer gewoon zo graag vanaf zijn, dan kunnen we eindelijk echt verder.



@dee_dee wat super dat je kijkers hebt, staat je huis al lang te koop? Spannend hoor, hoop dat het wat is!
Alle reacties Link kopieren
Er is 1 stel geweest, om kwart voor 2. Ze leken wel geïnteresseerd maar hadden een hele lijst waar ze langs gingen. Ik ben benieuwd hoe het verder gaat. We kijken het een paar maanden aan en als er te weinig interesse is gaan we denk ik verhuren.
Alle reacties Link kopieren
Alana: hee, leuk dat je er ook weer even bent. Ik ben heel blij dat ik weer hier woon. Klein, maar fijn! Supergelukkig! Kan er niet over uit! Woensdag overdracht, dan is de last echt van onze schouders! Ooo dat gepruts van banken en notarissen, heel herkenbaar, we worden er hier helemaal gestoord van. Wat een stelletje prutsers zeg! Succes!!



Leentje: Zeker fijn! App gaat goed, die kabbelt lekker voort. Het is nog geen restschuld-afbetaler, maar alles wat we ermee verdienen is meegenomen. Veel kindjes vinden de app heel erg leuk en dat is erg fijn om te horen!!



Dee dee: welkom! Tips... gewoon zorgen dat al je persoonlijke 'rommel' uit het zicht is en dat het fris ruikt en oogt. Verder kun je niet zoveel doen, behalve wachten op de mensen die zich helemaal vergapen aan je stulpje, succes!!



Gewoonsuz: jeetje... ook niet nix, zeven maanden weg... ik hoop dat er gauw iemand komt, het is heerlijk als je gewoon verder kunt, je staat toch uiteindelijk een beetje 'on hold' met zo'n huis in de verkoop... Merk het hier wel: we vinden het leuk om klusjes in en om het huis te doen, omdat het nu van ons is, en we hier ook nog een poos blijven wonen. Dat was bij het vorige huis wel anders, daar doe je namelijk alles voor de koper. En dat is helemaal niet leuk :/
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 28 november 2012 @ 20:38:

Jee miss1234, dat is toch niet normaal. Een bod van 85.000 onder de oorspronkelijke vraagprijs? :( Dat is echt om te huilen...



Als ze nog een jaartje op die roze wolk blijft zitten is de restschuld straks 150K.



Ik heb jullie gewaarschuwd. In 2007 reeds.
Alle reacties Link kopieren
@ deedee Spannend! Toevallig nog iets gehoord van deze kijkers?
Alle reacties Link kopieren
@ gewoonsuz Pfoei, 7 maanden..Dat gaat je niet in de koude kleren zitten! Ik ken je gevoel maar al te goed, ook wij willen, ondanks dat het pas twee weken te koop staat, van dat appartement af. Wij kunnen nu ook niet verder met ons leven en dat is behoorlijk balen :( Hoop dat die ene koper, want we hebben er maar een nodig, zich gauw meldt!
Alle reacties Link kopieren
@ Talise Dat is goed om te horen en alle beetjes zijn meegenomen inderdaad!
Alle reacties Link kopieren
Mijn appartement staat nu 2 weken te koop.

Nog geen reacties of kijkers gehad.

Hoop het voor september verkocht te hebben, dan ga ik namelijk trouwen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik heb een gesprek gehad met een makelaar ivm verkoop van mijn huis ivm samenwonen (we hebben nog geen andere woning en willen graag weer kopen). Ik zal -niet verrassend- met een flinke restschuld blijven zitten en dat zit me uiteraard niet lekker, maar er valt ook weinig aan te veranderen.

Hoe gaan jullie hiermee om als jullie ook met een restschuld zitten? Hoor graag ervaringen/tips!
Alle reacties Link kopieren
quote:janniepannie schreef op 11 december 2012 @ 10:07:

[...]





Als ze nog een jaartje op die roze wolk blijft zitten is de restschuld straks 150K.



Ik heb jullie gewaarschuwd. In 2007 reeds.

Jij was ook de ppersoon die het andere topic verziekt had, of niet?

En ons huis is inmiddels verkocht. Dan wel niet voor het bedrag dat we er graag voor wilden hebben, maar ook niet zo laag als geboden is. Plus dat niet het volledige bedrag meteen een restschuld betekent



En je kan een hoop zeggen, tsja.. Is het niet al klote voor iedereen? Voor de een is de verhuizing een luxe, in ons geval (maar het geld weegt zeker niet op tegen het geluk van deze verhuizing), maar een ander moet wel verhuizen..



Maar het moet vast fijn zijn alles al te weten en daardoor nooit een foute keuze hoeft te maken! Gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Jannie heeft geen leven, beetje sneu geval!

Het kan echt hoor Jannie, hier een verkoop zonder verlies..ja, daar schrik je van he?!



Gefeliciteerd Miss, al heeft het niet opgeleverd wat je had gewild, denk dat dat voor de meesten geldt op dit moment.

Je kan in ieder geval verder nu!



Succes Philein, alles is mogelijk!



En verder spijt het me, heb nu geen tijd om terug te lezen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven