Huis te koop!

01-04-2012 21:14 2348 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu de Open Huizen Dag voorbij is, en we weer gewoon proberen ons huis te verkopen...dacht ik dat het misschien leuk was om een beetje op de hoogte te blijven van elkaars ontwikkelingen.
Alle reacties Link kopieren
En ik snap niet waarom het zo vreselijk lang moet duren. Zo veel moeilijker dan 8 jaar geleden ia het toch niet? De tabel van hoeveel je mag lenen met inkomen x is veranderd, maar niet veel moeilijker geworden. Eigenlijk zijn er nu veel minder opties dan destijds, maar twee soorten hypotheken, strakkere regels, minder onderhandelen over de rente. Dan zou het eigenlijk sneller moeten gaan toch? Maar goed, maar proberen me er niet te veel aan te ergeren.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is het niet zo ingewikkeld voor starters op de huizenmarkt, maar wel bij doorstromers. Die moeten wellicht wat met een restschuld, hebben al een aantal jaar gespaard in een bankspaar/beleggings/spaarhypotheek en willen dat misschien voortzetten of juist gebruiken voor de restschuld, etc.

Maar wat de reden ook is, het blijft wel vervelend voor jou.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik las toevallig even mee in dit topic, want ook net bezig met kopen en verkopen. Over de hypotheekaanvragen en waarom dat nu zoveel langer moet duren: schijnt dat de banken sterk bezuinigd hebben op de hypotheekadviseurs. Er zijn er dus veel minder van. Die adviseurs moeten niet alleen adviseren, maar ook de binnenkomende aanvragen beoordelen. En er is dus zo'n wachtlijst ontstaan, omdat ze simpelweg alle aanvragen niet goed aan kunnen met de hoeveelheid mensen waarmee ze zijn.



Verder zal ik niet zoveel bijdragen hoor, want bij ons is alles al rond, dus nu alleen nog maar wachten.
Alle reacties Link kopieren
theia: kijk, daar kan ik wat mee. Als de bank nou zegt: sorry, er was veel minder werk voor adviseurs, en dus hebben we er minder. We hadden niet verwacht dat het ineens zo aan zou trekken, en nu hebben we niet genoeg capaciteit.Dan snap ik dat. Foutje, maar kan gebeuren. Maar dat zeggen ze niet, ze zeggen dat het veel moeilijker geworden is. En dat begrijp ik dus niet. Bovendien zijn er banken die momenteel gewoon een achterstand van vier/zes weken hebben. Dan is het dus een kwestie van een/twee maanden extra mensen aannemen (bv degenen die je net ontslagen had, die kennen de systemen al), om dat weg te werken.

Ik vind het gewoon extreem irritant dat een bedrijf waar ik duizenden euro's per jaar aan betaal, de slechtste service ever heeft. Want door hun achterstand, moeten er nu drie makelaars, twee kopers en twee notarissen iets extra's doen. En een keer raden wie evt extra kosten mag betalen.

(Mijn koper is trouwens een starter, die zelf nog in die wereld werkt ook, dus die ook al veel wist van wat wel/niet kan, etc).
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat het irritant is. En ik denk trouwens niet dat het ontslaan van te veel hypotheekadviseurs een foutje van de banken is. Ze zijn vast niet verrast door het aantrekken van de kopersmarkt, dat was al bekend in de voorspellingen. IK denk dat het gewoon een bewuste bezuinigingsstrategie is. Het zal hen een zorg wezen of wij drie, zes of tien weken moeten wachten. Dus nog steeds is je ergernis richting de banken naar mijn idee prima geoorloofd hoor



Mijn koper werkt trouwens ook zelf in dat wereldje en kreeg het ook nog voor elkaar om pas een week voor de afloop van de ontbindende voorwaarden, alles rond te hebben.

En mijn vorige koper (heb vorig jaar ook verkocht) vroeg een week uitstel omdat de banken niet op tijd waren. Heel frustrerend ja!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben niets meer van de koper gehoord. Niet gehoord dat de hypotheek niet is gelukt, maar ook niet gehoord dat de hypotheek wel rond is. Maar de onder voorbehoud periode is voorbij dus gaan we er maar vanuit dat het goed is!



Dayy, dat is het dus. In theorie kun je bij een heleboel makelaars bezichtigen in het weekend, maar als je belt voor een afspraak lukt het me niet om savonds of in het weekend een afspraak te maken. Dus heeft mijn vriend idd al meerdere keren verlof moeten opnemen om een huis te kunnen bezichtigen die vervolgens voor onze neus is weggekocht dus dan kunnen we weer overnieuw beginnen haha.



Wel raar om je huis verkocht te hebben maar nog niets nieuws te hebben. Ik heb nu groen licht om dozen in te gaan pakken maar we weten nog niet waar we heen moeten.



Hoe gaat het bij iedereen met de verkoop? Nog kijkers? In prijs gezakt? Biedingen?
Alle reacties Link kopieren
Oh nog een vraagje..

Bellen jullie makelaars de kopers na? Omdat ik hier wel eens lees dat kijkers het huis niet leuk vonden vanwege een ontbrekende tuin ofzo, belt de makelaar dan na een paar dagen?

Ik heb nu een aantal woningen bekeken, en elke makelaar zegt te bellen, maar nog niet een heeft het ook echt gedaan. Toch vreemd.
Ik heb mijn huis niet te koop maar een bevriende makelaar heeft zelf een hond, hij claimt dat het heel wijs is om in de advertentie, behalve aan te geven of het (eventueel) om een kindvriendelijke wijk gaat eventueel (ook) aan te geven dat er voldoende uitlaatmogelijkheden voor honden aanwezig zijn volgens hem trekt ook dat potentiële kopers aan omdat er steeds meer stellen zonder kinderen maar wel met een hond zijn. Het schijnt te werken ook de "hondvriendelijke" wijk aan te prijzen.

Wilde jullie deze tip toch niet onthouden.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben inderdaad ook nog nooit gebeld door een makelaar. Had eerlijk gezegd ook niet echt het gevoel dat de mijne dat wel deed. Maar ik denk ook niet dat het veel uitmaakt, als mensen geïnteresseerd zijn in een huis nemen ze echt wel zelf contact op, en zo niet, raken ze ook niet geïnteresseerder alleen omdat de makelaar belt. Alleen heel misschien bij mensen die aan een bepaald iets twijfelen wat te verhelpen valt of zo, maar dat is maar heel zelden zo.
Alle reacties Link kopieren
Tja nausicaa, wij vonden wel een woning leuk, en hebben toen het bouwkundig rapport bij de makelaar opgevraagd. En omdat ons huis toen nog niet definitief verkocht was hebben we niets doorgezet, maar als de makelaar had gebeld wilden we waarschijnlijk wel voor een tweede keer kijken.





Denk ook niet dat de makelaar die ons huis verkocht heeft de kijkers na belde hoor. We hoefde bij openhuizendag ook geen gegevens op te schrijven ofzo.



Vandaag zijn we trouwens wel toevallig gebeld door een makelaar! Bij dat huis zijn we zaterdag bij het open huis wezen kijken, dus best snel en wel goed. Want dat is wel een huis waar we over twijfelen dus is wel goed als iemand je daar ong. eens aan herinnerd.
Onze vorige makelaar belde na een bezichtiging nooit terug naar de kijkers. De makelaar die we nu hebben doet dat wel. Als iemand niet geïnteresseerd is zullen ze het huis inderdaad niet kopen omdat de makelaar belt. Maar het is ook zinvol om te horen waarom iemand het tegen vind vallen. Als je vaker dezelfde reactie krijgt kan je daar misschien iets aandoen.
Alle reacties Link kopieren
Idd even. Lijkt me goed om de reactie van kijkers te horen. En als makelaar heb je er ook wat aan, bijvoorbeeld als kijkers bij huis A ontevreden zijn over de tuin, en de makelaar heeft nog een huis B in die wijk te koop met een betere tuin kan de makelaar dat huis voorstellen aan de kopers.

Maar ach..



Zijn er hier ook mensen die verhuisd zijn vanuit een kleine woning? We hebben wel een slaapkamer maar geen opbergruimte. Zette jullie dan alle ingepakte dozen in de woonkamer neer? Of begin je gewoon pas heel laat met inpakken om niet tussen de dozen te hoeven zitten?
quote:-koekje- schreef op 15 juli 2014 @ 10:16:

Idd even. Lijkt me goed om de reactie van kijkers te horen. En als makelaar heb je er ook wat aan, bijvoorbeeld als kijkers bij huis A ontevreden zijn over de tuin, en de makelaar heeft nog een huis B in die wijk te koop met een betere tuin kan de makelaar dat huis voorstellen aan de kopers.

Maar ach..



Zijn er hier ook mensen die verhuisd zijn vanuit een kleine woning? We hebben wel een slaapkamer maar geen opbergruimte. Zette jullie dan alle ingepakte dozen in de woonkamer neer? Of begin je gewoon pas heel laat met inpakken om niet tussen de dozen te hoeven zitten?Opslag van die dozen bij familie/vrienden of een ruimte huren bij shurgard een optie? Zit je zelf niet tussen de dozen, huis is mooi leeg als je kijkers krijgt en je hoeft op het laatst ook niet te stressen omdat je alles nog moet inpakken.
Alle reacties Link kopieren
Thairchid, we krijgen geen kijkers meer want we moeten juist verhuizen omdat het verkocht is :-) maar ik weet nog niet waarheen, we moeten een tijdje overbruggen en als we naar een vakantiewoning gaan dan huren we idd een box maar als we ergens voor een paar maanden een woning kunnen huren nemen we alle zooi mee. Dus vrees dat we toch even tussen de dozen gaan leven tot we zekerheid hebben.



Vandaag weer twee huizen bekeken.

Wel lastig hoor, keuzes maken. Maar wel twee huizen die beide leuk zijn dus wellicht kunnen we hiermee door!



Nog beweging in viva verkoop land?
Hier geen nieuws helaas.. Geen van de vijf kijkers die geweest zijn heeft een bod gedaan. Wacht nu rustig even af..



Ben overigens wel door alle 3 de makelaars van de huizen waar ik bij een open huizen dag was wezen kijken gebeld daarna om te vragen wat we van het huis vonden. Weet eigenlijk niet of mijn eigen makelaar de kijkers ook nabelt, maar hij weet me wel elke keer te vertellen wat ze wel/niet leuk aan het huis vonden.
Alle reacties Link kopieren
Ukkie, veel makelaars vragen aan het einde van een bezichtiging wat we ervan vonden. Slim, want op dat moment hebben wij nog niet kunnen overleggen.
Er komt woensdag weer een kijker



Is er hier nog meer nieuws op het huizenverkoopfront?
Hier hebben we vandaag een zoekertje in het plaatselijke huis aan huisblaadje gezet, al 3 reacties, dus volgende week zaterdag 3 kijkers. Zou mooi zijn als we het zo kwijt raken.
up!



@teuntje; hoe ging het met de kijkers?



Hier afgelopen twee weken twee keer kijkers gehad die ook voor een tweede keer kwamen. Die van vandaag waren erg enthousiast.. hoop dat er nu toch een keer een bod gaat komen!
Ik ben geloof ik de enige die hier nog schrijft, maar: Mijn huis is deze week verkocht
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd ukkie! Prijs naar je zin? Ik heb vandaag voorbereidingen getroffen om morgen te kunnen klussen. Wat muren in de verf, zodat het mooi in de verkoop kan.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Ja, prijs is prima en hij is binnen 3 maanden verkocht, dus superfijn!



@ClaudeFiolle; goed bezig! Ik heb ook het één en ander geschilderd voordat ik het huis in de verkoop zette, heb wel het gevoel dat dat heeft geholpen.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik lees even met jullie mee..

Ons huis staat nu 6 weken te koop.

We hebben meegedaan aan de open huizen route, maar vooralsnog geen kijkers gehad..

We blijven dus gewoon afwachten nu!

Leuk om ervaringen van anderen te zien!
Oh leuk topic. Wij hebben het huis van overleden schoonmoeder in de verkoop sinds ook ongeveer 6 weken. 1 bod gehad (veel te laag) en tot nu toe 5 bezichtigingen waarvan 3 met de openhuizendag.
Alle reacties Link kopieren
Pff nou ik lees ook mee ?!

Ons huis staat een maand of 6 te koop, slechts 8 kijkers. Morgen komt er eindelijk een kijker voor de 2e keer, zo spannend !!!



Wat vind ik dit toch een nare periode. Je hebt er geen invloed op en dat is zo frustrerend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven