(Huis)dier anekdotes

23-04-2014 23:35 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik altijd zo geniet van verhalen over rare fratsen van huisdieren van onze lieve forummers (bijvoorbeeld die valse lovebirds waar ooit een to op moest passen, gekke kattenfratsen, dolle hondenstreken) bij deze een fris topic voor alle verhalen.



Ik heb zelf geen huisdieren, dus ik heb geen verhalen, maar ik kom hier wel meelezen.
Alle reacties Link kopieren
Ook gekke mensen?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
De kat van m'n tante.



Ik weet zeker dat het familie van de duivel was. Als je naar d'r keek begon ze al te blazen. Het beestje is een mooie 27 jaar geworden, zelfs toen wilde ze nog niet gaan. Ze had maar 1 oog. En omdat ze wat ouder was zag ze er altijd uit als een grijze piraat.



Enfin, ik bleef een keer slapen. Iedereen was al naar bed, ik moest alleen het licht nog uitmaken. Kwam ik haar tegen. We hebben een kwartier lang oog in oog gestaan, als ik bewoog begon ze te grommen. Uiteindelijk ben ik weggekomen door heeeeeel langzaam achteruit te schuifelen.



In bed. Ik werd wakker van geluid. De deur van de logeerkamer ging heeeel langzaam open. Twee mogelijkheden: of ze zat onder het bed, of ze had alleen de deur opengemaakt en was niet binnengekomen. Ik moest zo ongelooflijk nodig naar de wc. Ik kon niet meer slapen en durfde niet uit bed te gaan uit angst dat ze onder het bed zat en m'n voeten aan zou vallen. Toen ik het niet meer kon houden een hele grote sprong gemaakt en naar de wc gerend. En je raad het al: ik durfde niet meer terug in bed te stappen, ik durfde ook niet onder het bed te kijken. Oplossing: beneden op de bank slapen. Loop ik de trap af, zit ze halverwege de trap. Weer heeeel langzaam achteruit naar de logeerkamer, pfff wat was ik bang.



Volgende dag zegt m'n tante doodleuk: "Ooh ja haha normaal slaapt ze altijd op de logeerkamer, ze zal wel hebben gedacht dat je haar plaats inpikte!"
Och, ik heb zoveel verhalen over mijn lieve beestjes!



Bij mijn hond lijkt het positief belonen-verhaal niet helemaal te werken. Het idee is dat je de hond dan beloont voor wat hij goed doet, in plaats van dat je straft voor wat hij verkeerd doet. Een voorbeeld: als de hond een kussen van de bank jat, dan straf je niet voor het pakken van het kussen, maar beloon je voor het teruggeven ervan. Het idee is dat de hond de beloning dan gaat associeren met het goede gedrag. Helaas werkt dat bij mijn hond anders. Hij denkt niet "ik wordt beloond als ik het kussen geef" maar maakt daar van "als ik een snoepje wil, dan moet ik dus een kussen jatten". Idem dito in het bos. Hij krijgt een snoepje als hij direct komt wanneer ik hem roep. En dus zorgt die lieve schat er voor dat hij mij een reden geeft om hem te roepen, bijv door willens en wetens de verkeerde kant op te lopen, en ondertussen een keer of 30 achterom te kijken of ik het echt wel gezien heb. En als ik hem dan roep, dan stormt hij op me af, komt naast me staan en kijkt me aan met zijn liefste gezichtsuitdrukking vragend aan om zijn snoepje in ontvangst te nemen



Mijn kat is een oud baasje (jaar of 19 nu) en is over het algemeen gewoon zo'n slapende decorkat geworden. Maar hij heeft af en toe nog van die momenten dat hij opeens weer helemaal opleeft en net doet of hij nog een kitten is. Dan speelt hij opeens verstoppertje of tikkertje met me, met allemaal snelle sprintjes en rare capriolen. Echt zo grappig! En midden in de nacht wil hij nog wel eens een knuffelaanval krijgen. Hij mag op bed slapen, maar dan wel op het sprei en dat weet hij natuurlijk drommelsgoed. Maar heel soms wordt ik midden in de nacht wakker van een knuffelaanval. Dan komt hij heel stiekem en zachtjes naar me toe gelopen, om zich vervolgens druk spinnend en al kopjesgevend heel dicht tegen me aan te vleien.
Alle reacties Link kopieren
Vroeger heb ik een tijdje bij mijn broertje gewoond. Hij had een rode kat, Sjefke. Wat opviel was dat Sjefke nooit met een muis thuiskwam, dus we dachten allemaal dat hij op dat gebied nogal waardeloos was. Totdat we op een dag een massagraf van muizen in de tuin ontdekten, dat was het werk van Sjefke. Vanaf die tijd kreeg hij de bijnaam Sjef Mengele. Sjefke wilde altijd bij mij in bed slapen, maar dat wilde ik niet, maar altijd wanneer ik wakker werd lag Sjefke op mijn bed. Hij wachte gewoon tot ik sliep en dan sneakte hij op het bed. Ook vond ik weleens een muis in een van mijn schoenen, dat was dan een persoonlijk kado van hem.
Cum non tum age
Haha Nummerzoveel, jouw verhaal doet me aan mijn vorige hond denken. Dat was een echte schooier die alles deed voor koekjes. Een tijdje probeerde ik hem te leren apporteren: ik gooide een kastanje en als hij die bij mij terug bracht kreeg hij een koekje. Dat interpreteerde hij niet helemaal goed. De rest van dat najaar is hij namelijk op eigen initiatief kastanjes naar mij komen brengen, om daarna helemaal blij een koekje te verwachten



En een leuke over mijn huidige hond: mijn vriend en ik zaten een beetje grappend lullige dingen over mijn hond te zeggen, zij lag in haar mand. Toen kwam opeens de gedachte in ons op: "Wat nou als ze ons kan verstaan? Wij gaan er wel vanuit van niet, maar wie weet..." We besloten het te testen, dus ik zei tegen mijn hond: "*naam*, als je ons kan verstaan, geef dan nu een knipoog." En ja hoor, je gelooft het of niet maar direct nadat ik die zin uit had gesproken knipoogde ze naar me. Hahaha, freakyyyy.
Alle reacties Link kopieren
Misschien niet grappig, maar wel apart: als student woonde ik op de derde etage van een flat. De twee konijnen van mijn (ex-)vriend logeerden bij mij op het balkon (tja, ehm..). Het balkon hadden we afgeschermd zodat ze niet zomaar naar beneden konden kukelen. Op een gegeven moment kwam ik 's middags thuis, zat er nog maar één konijn op het balkon. Ik keek over het randje van het balkon naar beneden en ja hoor daar zat hij: drie verdiepingen lager, recht onder het balkon, beduusd voor zich uit te kijken. Hij was er dus toch overheen gesprongen. Het was vervolgens nog een hele toestand om het beestje te vangen. Maar gelukkig dus niks aan de hand!
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 24 april 2014 @ 08:36:

Ook gekke mensen?Ja hoor, zo lang wij van de apen afstammen keur ik dat goed.
Alle reacties Link kopieren
jaaaa! Leuke verhalen! Keep'em coming.
Alle reacties Link kopieren
1 van onze katten komt niet met een vogel of muis thuis, maar met een zakje boterhammen met kaas en helemaal trots op zijn vangst!



Ik ben op dit moment 32 wkn zwanger en diezelfde kat is echt een knuffelkat, al voordat ik zwanger was. Maar hij heeft al een paar keer, als hij op mijn buik lag schoppen van de kleine gehad.

En daarop heeft hij een prima oplossing gevonden, hij gaat nu gewoon op mijn borst liggen
quote:buaya schreef op 24 april 2014 @ 09:20:

Haha Nummerzoveel, jouw verhaal doet me aan mijn vorige hond denken. Dat was een echte schooier die alles deed voor koekjes. Een tijdje probeerde ik hem te leren apporteren: ik gooide een kastanje en als hij die bij mij terug bracht kreeg hij een koekje. Dat interpreteerde hij niet helemaal goed. De rest van dat najaar is hij namelijk op eigen initiatief kastanjes naar mij komen brengen, om daarna helemaal blij een koekje te verwachten



Geweldig!



En een leuke over mijn huidige hond: mijn vriend en ik zaten een beetje grappend lullige dingen over mijn hond te zeggen, zij lag in haar mand. Toen kwam opeens de gedachte in ons op: "Wat nou als ze ons kan verstaan? Wij gaan er wel vanuit van niet, maar wie weet..." We besloten het te testen, dus ik zei tegen mijn hond: "*naam*, als je ons kan verstaan, geef dan nu een knipoog." En ja hoor, je gelooft het of niet maar direct nadat ik die zin uit had gesproken knipoogde ze naar me. Hahaha, freakyyyy.



Ik ben er van overtuigd dat ze veel meer snappen dan dat wij denken. Ik heb bij die van mij al zo vaak gemerkt dat hij opeens dingen begreep die ik niet bewust had aangeleerd. Bijv het verschil tussen links en recht snapt hij. Niet omdat ik hem daarin getraind heb, maar omdat ik het telkens benoem tijdens het wandelen. En dan opeens denk je "verrek, het lijkt wel of hij het begrijpt" en test je het een keer uit en inderdaad!



Dat gezegd hebbende, als je de hond altijd met een lieve glimlach en zachte stem uitmaakt voor maakt niet uit welk scheldwoord, dan zal hij dat woord alleen maar associeren met positief ipv met een belediging.
Sjefke Mengele



Mijn vader had een kat die in de buurt ook wel bekend stond als "de terrorist". Dat beest was ooit aan komen waaien als kitten, maar voelde zich direct al een hele vent en dat bleef ook zo. Toppunt van zijn arrogantie waren toch wel zijn tripjes naar de buren. Daar klom hij dan via het slaapkamerraam naar binnen, om vervolgens binnendoor naar beneden te gaan richting voerbak van de kat des huizes. Die vrat hij vervolgens helemaal leeg, om daarna weer via het slaapkamerraam te vertrekken. En niet af en toe eens, nee hoor, vast patroon elke dag! Dat was wel altijd erg makkelijk met vakanties, de kat wist waar hij zijn eten kon regelen
Alle reacties Link kopieren
Niet echt over mijn eigen huisdier, want ik heb een kat die nogal op zichzelf is en niet van knuffelen houdt. Maar toen ik tijdelijk in een andere stad woonde, liep er in mijn flatgebouw telkens een mooie poes rond. Het was een verschrikkelijk koude winter en er lag sneeuw, maar ik zag het beest telkens buiten. Op een dag zei ik dus tegen haar: "kom maar hoor!" en hop, ze liep zo bij me naar binnen, keek eventjes rond, en ging lekker op bed liggen. Vanaf toen ging ze me overal volgen. Zat ik op de bank, dan ging ze naast me zitten, zat ik op bed, kwam ze naast me liggen. Als ze midden in de nacht weer naar buiten wilde, bleef ze dicht bij mijn gezicht wachten tot ik er wakker van werd. Zo hebben we dat een aantal keer gedaan tot ik weer moest verhuizen, ik mis haar nog steeds!
Alle reacties Link kopieren
Hondje ligt graag in de vensterbank in de woonkamer naar buiten te kijken, onze slaapkamer grenst aan onze woonkamer. Vriend en ik lagen 's avonds in bed een enge film te kijken over demonen en geesten, wij zaten helemaal in de film, begint de hond ineens keihard te grommen en te blaffen en springt met een noodgang van de vensterbank. Rent naar ons toe, springt tussen ons in en gaat met zijn snoet naar de woonkamer grommen en blaffen. Vriend en ik schrokken ons het lazerus.
Ik liep een keer met mijn kat 's avonds laat buiten in het park. Kat is een schatje en achtervolgt mij overal dus je kan gezellig samen met hem wandelen. In het park staat ook een klein speelhoekje voor kinderen, daar liepen we langs en meneertje springt luid miauwend bovenop een speeltoestel. Bovenaan de glijbaan verliest hij zijn evenwicht en glijdt zo naar beneden! Ik moest zo lachen, hij was helemaal verbaasd .
Een van mijn katten was een buitenkat, tot bleek dat hij zich bij andere mensen liet insluiten en dan midden in de nacht de keuken ging plunderen. Of, als hij buiten bleef, de bedrading van tuinverlichting of bloembollen ging uitgraven.

Dat werd dus een binnenkat. Met een groot verlangen naar zonnebaden en luchten snuffelen.



Op de eerste verdieping heb ik een kattenbalkon gemaakt, bij mooi weer gaat het raam open en "hang ik de katten buiten". Nou ja, het balkonnetje hang ik buiten en de katten volgen snel.

De voormalige buitenkat laat graag horen dat hij er is en zijn miauwen klinkt net alsof hij hallo zegt. Regelmatig staan mensen voor mijn huis ietwat verdwaasd omhoog te kijken, wie riep er net hallo tegen ze? Er zit alleen een kat! En als ze lang genoeg blijven staan, roept de kat nog een keer hallo... Sommigen schrikken daar echt van.
Toen onze hond nog een puppy was heeft hij een keer zn kopje door een lus van een volle boodschappen tas gestoken, hij liep er vrolijk mee door de kamer, was echt leuk om te zien!



Mijn kat vond de dweilemmer intressant, hij sliep er altijd in, toen er nog een keer een klein laagje water in lag toen hij wilde gaan slapen sprong hij er gelijk uit en miauwen wat hij deed.
Alle reacties Link kopieren
Als je op Youtube zoekt naar America's Funniest Home Videos Pets zie je heel leuke.



Ikzelf blijf toch altijd nuchter naar gedrag kijken maar de videootjes trekken me vaak toch wel mee.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Toen ik dertien was had ik bij een vriendin een slaapfeestje. Op een gegeven moment was er een heel eng moment in de film en zien we ineens twee enge stipjes in het donker. Gillen, gang op rennen, schreeuwen, ouders die naar beneden kwamen rennen, paniek. Vader van meisje zou op zoek naar de boosdoener want wij durfden inmiddels niet meer naar binnen. Toen deed haar vader de lamp aan.



Je had vroeger nog van die grote tv's en omdat we al de hele avond film aan het kijken waren was de tv lekker warm geworden. Dat vond de zwarte kat een ideaal plekje om in slaap te vallen. Opeens werd hij wakker en deed hij zijn ogen open en daar viel dus net wat licht op. Dat hadden wij niet verwacht en dat was dus heel erg eng.



Sindsdien ben ik een beetje bang voor katten.
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuke verhalen! Ik heb toch een verhaal:



In mijn studentenhuis vroegâh hadden we twee katten, waarvan eentje nog jong. Deze begin altijd op je pen of potlood te knagen als je er mee schreef om aandacht te krijgen. Soms bloedirritant, maar oh zo lief!



Ik gebruikte mijn bed als bank en ik zat met knisperend verse wit beddengoed lasagne te eten. Duvel (de rode jonge kater) kwam gezellig op m'n bed zitten om te kijken wat voor lekkers ik aan het eten was. In een onbewaakt ogenblik zie ik z'n pootje in m'n lasagne graaien en ik denk en roep neeeee! Waarop Duvel snel het hazenpad neemt met mooie rode tomatenpootjesafdruk achterlatend op m'n beddengoed... En toch kon ik niet boos zijn



Verder was ik een keer een hele kip aan het ontdooien en blijkbaar stond m'n kamerdeur open (eigen keukentje). Volgende ochtend ligt de kip met gespreide pootjes op het midden van de keukenvloer met het zakje ingewanden dat in de kip zit heerlijk leeggesmikkeld.
Mijn hond heeft wat fratsen uitgehaald hoor.



Mijn moeder, zusjes en ik en de hond gingen een weekje kamperen, lekker in een bosrijke omgeving. Hij sliep bij mij in de tent en week toch geen moment van mijn zij, dus liep verder los. Op de eerste dag gingen ik en mijn zusjes zwemmen, mijn moeder leidde de hond af met een balletje. Toen hij in de gaten kreeg dat ik weg was maakte hij een schijnbeweging en weg was hij. Wij waren dus net bij het zwembad toen meneer ineens heel vrolijk kwam aangewandeld. Savonds hetzelfde in het toiletgebouw, dus daarna hebben we hem toch maar aangelijnd als ik even weg ging.



Ook ben ik in de zomer wel eens op mijn werk gebeld door de overburen dat de hond op straat liep. Ik.als een gek naar huis, lag hij doodleuk in bed. Fijne manier om erachter te komen dat hij alle deuren open kreeg.



Met het ek of wk zaten wij savonds laat op het balkon nog een wijntje te drinken, deur naar het balkon waait dicht terwijl de hond binnen zit. Hij krabbelde aan de deur en doet zo de onderste knip erop. Zaten we dan om een uur of 12 savonds, buitengesloten zonder telefoon of iets. Uiteindelijk hebben we bij onze (dove) buurman de sleutels naar binnen gegooid zodat hij ons kon bevrijden.



Mijn zusje slaapt nog steeds met een knuffel en als ze dan bleef logeren, ging ie snachts haar knuffel jatten. Ook een keer op de jaarmarkt, we liepen over een best wel druk stuk en ineens liep hij met ern gigantische Nemo te paraderen.
Hij had er trouwens ook een handje van om dingen verkeerd te verstaan, in zijn voordeel uiteraard. Liep vriend met een droge worst uit de keuken om te vragen of ik ook een stuk worst wilde. Dus ik zei nee, maar pak maar. Waar de hond nu ineens vandaan kwam zagen we niet, maar hij pakte zo de hele worst uit vriend zijn handen. Tsja, pak maar betekent inderdaad dat hij het koekje of lekkers uit mijn handen mocht pakken.



Wij deden ook vaak zoekspelletjes, die we aankondigden met Zal ik iets voor jou verstoppen. Zegt vriend ergens tijdens een gespek zo, die gaat het nog ver schoppen. Wij kwamen niet bij toen se hond ineens begon te zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kat is ook een geinig beestje



Als de deurbel gaat dat rent ie als een gek naar de deur om door het raampje te kijken wie er is, en als ik dan voor de deur staat en hij ziet mij dan begint hij geluidloos te miauwen



In de keuken hebben we nu witte kattenpootjee op de grond zitten, hij vond het leuk om door de verf te lopen



Hij weet dat hij geen eten van onze borden mag pakken maar gaat dan wel zo dicht mogelijk bij het bord zitten/liggen, als hij dan toch probeer( om iets te pakken en wij roepen "nee" dan doet hij alsof hij niks aan het doen was en doet zijn ogen dicht met z'n kopje omhoog
Alle reacties Link kopieren
Ik vergeet nooit meer de eerste keer dat mijn middelgrote hond op de vensterbank sprong terwijl ik buiten voor het raam stond te praten met iemand. Echt geen gezicht



Of de protestgeluiden die eruit komen als iets niet op haar manier gaat.



Iets wat ik ontzettend snoezig vind om te zien is dat ze heel aandachtig kan ruiken aan een bos bloemen
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
Alle reacties Link kopieren
even uppen.

Wij hadden vroeger Theo zo,n koekat.het liefste dier vd wereld tot hij buiten kwam.Er kwamen geen andere katten in onze tuin Theo verjaagde ze allemaal hij sprong gewoon bovenop ze.

We woonden in een buitengebied hij kwam dus thuis met muizen,ratten,vogels konijnen,kippen en hazen.Alles werd voor de 1/2 opgegeten de andere 1/2 moest besterven en dat begroef hij dan in de tuin,wasmand of aardappelzak.Na een dag of 2 was het dan veel lekkerder volgens hem.

Ik zal wat in zo,n dooie haas hebben gegrepen bah!
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven