Ik ben zo bang dat mijn kat dood gaat

01-03-2014 16:50 218 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisterochtend merkten mijn vriend en ik dat onze kat niet helemaal happy was, hij zat verstopt in een hoekje. Toen we hem oppakte begon hij ineens te schreeuwen. Volgens mijn vriend heeft hij dit eerder gehad toen hij ziek was en moest overgeven, we hebben de kat dus in de keuken gedaan en zijn naar ons werk gegaan.



Tussen de middag vertrouwden we het toch niet en is mijn vriend met de kat naar de dierenarts gegaan. Die kon niet direct iets vinden, maar zei dat we in de gaten moesten houden of hij goed poept en plast.



Vanochtend had de kat nog steeds niet geplast, hij zat nog steeds in een hoekje voor zich uit te staren, heeft zijn eten niet aangeraakt en hij kon amper lopen, alsof hij helemaal geen kracht heeft in zijn poten.



We zijn direct naar de dierenarts gegaan en die heeft hem naar een ander filiaal gebracht, waar ze nu bloedtesten aan het uitvoeren zijn en hij een infuus krijgt. We hebben nog niets gehoord .



Ik ben echt zo bang dat hij dood gaat . Het is echt de allermooiste en allerliefste kater ooit.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte
Alle reacties Link kopieren
Naar . Je kat is nu wel in goede handen. Bel anders voor sluitingstijd nog even met de dierenarts. Klinkt als een probleem met plassen/nieren. Veel sterkte!
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ohh wat eng. Heb het ook wel eens bij mijn poes gehad, echt gillen toen ik haar wilde pakken. Had meteen een beeld voor me dat ze alles gebroken had en weet ik het wat voor doembeelden. Met spoed naar de dierenarts.

Had ze iets grieperigs. Veel spierpijn dus. Wat een paniek toen.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat gaan we sowieso doen.



Ik heb echt maanden tegen mijn vriend zitten te zeuren (het is eigenlijk zijn kat) dat hij een verzekering voor het beest moest nemen, niet gedaan natuurlijk en nu dit .
Alle reacties Link kopieren
quote:Koettie schreef op 01 maart 2014 @ 17:00:

Ohh wat eng. Heb het ook wel eens bij mijn poes gehad, echt gillen toen ik haar wilde pakken. Had meteen een beeld voor me dat ze alles gebroken had en weet ik het wat voor doembeelden. Met spoed naar de dierenarts.

Had ze iets grieperigs. Veel spierpijn dus. Wat een paniek toen.Ik hoop echt dat het zoiets is. Ik hoop dat de kat op zijn eigenaar (mijn vriend) lijkt, die is nogal kleinzerig...
Alle reacties Link kopieren
Ik duim met je mee. Hopelijk iets onschuldigs en is het gewoon een aanstelkat
He bah wat naar! Kan me je angst goed voorstellen.. Sterkte in ieder geval! Ik hoop dat het allemaal meevalt.
Dat gillen herken ik van 2 katten met blaasgruis die verstopt zaten.

Ik neem aan dat de dierenarts gelijk heeft gevoeld of de blaas vol zat?



Bah naar Je poes is nu in ieder geval in goede handen.

Afwachten dus.



Sterkte! ik duim voor jullie.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kat is recent ziek geweest. Maar inderdaad ziek als in griep. Ik kwam thuis, ze lag op de bank en toen ik haar ging begroeten greep ze me. Er kon geen ongeluk gebeurd zijn, maar het leek of ze alles had gebroken. Ze stond namelijk op en strompelde naar haar etensbak, en daarna naar de deur om even Nasr buiten te gaan. Daarna weer terug op haar stoel. 1x per dag herhaalde dit ritueel zich, ze bewoog de hele dag niet, maar lag wel op een fijne plek, was ze blij als ik haar aaide, maar ik mocht niet aan bepaalde plekken komen. Ik kon geen breuken vinden of splinters of andere narigheid, en ze at, dronk goed en ging 1x per t dag Even naar buiten voor behoeftes. Ze is lang beroerd geweest, maar ze ging soepeler bewegen. En nu is ze van oude vrouw weer nieuw terug. Gelukkig.



Het is net als bij ons. Als je echt de griep hebt ben je doodziek. Gelukkig gebeurt dat bij katten ook niet zo vaak.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
De dierenarts heeft de blaas gevoeld en die was leeg.

De kat heeft ook geen koorts verder.



Fame, ik hoop zo dat mijn kat 'slechts' de griep heeft en er weer bovenop komt.
Alle reacties Link kopieren
Bij katers komt nogal eens blaasgruis voor. Als dat in de urinebuis gaat zitten kunnen ze niet meer plassen.

Als je er op tijd bij bent is er vaak iets aan te doen. Met een speciaal dieet voorkom je dat het terugkomt.
Alle reacties Link kopieren
Fame, klopt het dat je niet naar de dierenarts bent geweest en geen pijnstiller hebt gegeven? Klinkt dan niet zo aardig als dit een aantal dagen duurde.. Je zou als mens ook een ibuprofennetje nemen.. En je weet ook niet altijd precies wat het probleem is, had ook iets ernstigers kunnen zijn!
Alle reacties Link kopieren
Ik ook. Iig iets onschuldigs.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
quote:Dokkie schreef op zaterdag 01 maart 2014 17:19 Fame, klopt het dat je niet naar de dierenarts bent geweest en geen pijnstiller hebt gegeven? Klinkt dan niet zo aardig als dit een aantal dagen duurde.. Je zou als mens ook een ibuprofennetje nemen.. En je weet ook niet altijd precies wat het probleem is, had ook iets ernstigers kunnen zijn!Ik wilde het er nog bij zetten. Ervaringsdeskundige.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net de dierenarts gebeld, hij zit aan een infuus.



Er is niets teruggekomen uit de bloedtest, dus ik denk dat het in ieder geval niet zijn niertjes zijn.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend is echt helemaal overstuur trouwens, hij is erg gehecht aan zijn kat.
Alle reacties Link kopieren
Vaag zeg Sorcha! Maar lijkt dus niet iets heel ernstigs te zijn als er niks te vinden is met alle onderzoeken.
Alle reacties Link kopieren
A gos..!

Sterkte! Ik hoop dat hij opknapt!



Sterkte met je kat
Alle reacties Link kopieren
Sterkte!!

Heb het vorig jaar ook meegemaakt!

Ik ga je niet vertellen hoe het verder is verlopen maar wil je wel ontzettend veel sterkte wensen met je poezebeest.
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte.
Griepgeval heb ik ook wel eens gehad. Poes liep te zwalken op haar poten en kon niet meer op de bank komen. Met medicijnen was ze binnen een dag weer op de been. Mijn andere poes at niet meer en had pijn. Ik dacht aan keelontsteking of een ander grieperig dingetje maar dat bleek kanker. Niets meer aan te doen.

Hopelijk valt het mee voor jullie kat. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Sorch, fingers crossed voor jullie mooie beestje!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven