Ik ben zo bang dat mijn kat dood gaat

01-03-2014 16:50 218 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisterochtend merkten mijn vriend en ik dat onze kat niet helemaal happy was, hij zat verstopt in een hoekje. Toen we hem oppakte begon hij ineens te schreeuwen. Volgens mijn vriend heeft hij dit eerder gehad toen hij ziek was en moest overgeven, we hebben de kat dus in de keuken gedaan en zijn naar ons werk gegaan.



Tussen de middag vertrouwden we het toch niet en is mijn vriend met de kat naar de dierenarts gegaan. Die kon niet direct iets vinden, maar zei dat we in de gaten moesten houden of hij goed poept en plast.



Vanochtend had de kat nog steeds niet geplast, hij zat nog steeds in een hoekje voor zich uit te staren, heeft zijn eten niet aangeraakt en hij kon amper lopen, alsof hij helemaal geen kracht heeft in zijn poten.



We zijn direct naar de dierenarts gegaan en die heeft hem naar een ander filiaal gebracht, waar ze nu bloedtesten aan het uitvoeren zijn en hij een infuus krijgt. We hebben nog niets gehoord .



Ik ben echt zo bang dat hij dood gaat . Het is echt de allermooiste en allerliefste kater ooit.
tjee, wat een bizar verhaal. Zijn er wel rontgenfoto's gemaakt? Een wervel die zomaar verschuift dat kan toch niet?
Wat erg

Kunnen ze er niet achter komen waar het van komt, bijvoorbeeld met een scan of foto?

Als je in de buurt van Utrecht woont, zou je nog kunnen overwegen om naar diergeneeskunde te gaan daar. Het lijkt me vreselijk frustrerend als je da geen duidelijkheid kan geven.

Sterkte, ik hoop dat het toch geen definitieve verlamming is!
Wat verschrikkelijk naar :( Veel sterkte TO. Hopelijk ziet het er morgen een stuk beter uit voor hem.
Alle reacties Link kopieren
De dierenarts zei dat het kon komen doordat de kat nogal dik is (waar) en hij springt ook graag (ook waar).



Er zijn geen rontgenfoto's gemaakt, de dierenarts had het wel over een mri en dat het ontzettend duur zou zijn. Ik wil de kat ook niet laten lijden.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil eigenlijk wel voor een second opinion gaan voordat we hem laten inslapen.
Oh wat klote. Maar het kan dus ook een gewone ontsteking zijn? Ik zou eerder voor MRI kiezen dan een second opinion. Ze weten nu al dat er iets mis is met z'n rug.
Alle reacties Link kopieren
Wat vreemd dat er geen rontgen is gemaakt. Al weet ik niet hoe dat werk bij dierenartsen hoor.



Ik zou zeker voor een second opinion gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ja het kan ook nog een gewone ontsteking zijn.
Hier nog iets over verschoven wervels.

linkje
Alle reacties Link kopieren
Dank je Mila. In het linkje staat dat het uit zichzelf nog kan genezen.
Met die kat is het overigens goed gekomen. Ligt blijkbaar ook aan plek van de wervels of het zich goed kan herstellen. Foto lijkt me noodzakelijk. Sterkte!
Een ontsteking zou toch in het bloed te zien moeten zijn?

Ik zou zeker niet het beestje laten inslapen voor je echt weet wat er is. Tenzij ze duidelijk veel pijn heeft natuurlijk.

Heb je vertrouwen in je da?
Alle reacties Link kopieren
Wat naar. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn pas geleden verhuisd en dit is dus een nieuwe da.



We hebben de kat opgehaald, hij kan inderdaad niet goed lopen maar lijkt wel een stuk vrolijker. Hij is nu aan het smikkelen van zijn voer dus de eetlust is terug.



De dierenarts vermoedt een ontsteking in zijn ruggenmerg, we hebben nu ontstekingsremmers meegekregen dat we hem iedere dag moeten geven. Woensdag/donderdag moeten we verbetering zien.
Alle reacties Link kopieren
Hij is zich nu ook aan het schoonmaken, dat is een goed teken want dat deed hij eerst niet!
Alle reacties Link kopieren
*duimt voor kat*
*duimt mee*
Alle reacties Link kopieren
HIJ HEEFT OP DE BAK GEPLAST .



We waren weg voor twee uurtjes om even te sporten, en toen we terug kwamen merkten we dat hij best wel veel had gegeten en hij had dus een plasje in zijn bak gedaan.



Bij de dierenarts had hij over zich zelf heen gezeken, hij lijkt ook wel wat sneller te lopen.



Zometeen zijn medicijnen geven.
Alle reacties Link kopieren
Yaaaaaaaaaaaaaay!
Alle reacties Link kopieren
Oh god wat sneu. (Kijkt naar te dikke poes die nu echt echt op dieet gaat).

Ik duim dat het op deze basis beter blijft gaan!
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft nu ook net gepoept. Hij loopt nog steeds vreemd maar hij heeft het poepen en piesen in ieder geval weer onder controle.
Wat goed!
Alle reacties Link kopieren
Zat die da toch mis met die verlamming. Gelukkig
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
O gelukkig maar. Wat vreselijk he, je huisdier ziek. Sterkte en ik hoop dat het beestje weer helemaal beter wordt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven