Ik ben zo bang dat mijn kat dood gaat

01-03-2014 16:50 218 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisterochtend merkten mijn vriend en ik dat onze kat niet helemaal happy was, hij zat verstopt in een hoekje. Toen we hem oppakte begon hij ineens te schreeuwen. Volgens mijn vriend heeft hij dit eerder gehad toen hij ziek was en moest overgeven, we hebben de kat dus in de keuken gedaan en zijn naar ons werk gegaan.



Tussen de middag vertrouwden we het toch niet en is mijn vriend met de kat naar de dierenarts gegaan. Die kon niet direct iets vinden, maar zei dat we in de gaten moesten houden of hij goed poept en plast.



Vanochtend had de kat nog steeds niet geplast, hij zat nog steeds in een hoekje voor zich uit te staren, heeft zijn eten niet aangeraakt en hij kon amper lopen, alsof hij helemaal geen kracht heeft in zijn poten.



We zijn direct naar de dierenarts gegaan en die heeft hem naar een ander filiaal gebracht, waar ze nu bloedtesten aan het uitvoeren zijn en hij een infuus krijgt. We hebben nog niets gehoord .



Ik ben echt zo bang dat hij dood gaat . Het is echt de allermooiste en allerliefste kater ooit.
Alle reacties Link kopieren
We hebben de bean bag voor hem naar beneden gehaald, hij zat daar altijd erg graag in in ons vorige huis. Hij ligt er nu heerlijk in te slapen .



Ik werk morgen vanuit huis, om hem in de gaten te houden.
het lijkt de goede kant op te gaan, fijn zeg
Alle reacties Link kopieren
Oh, fijn om te horen!! Sterkte voor je poezenbeest
Alle reacties Link kopieren
Mag ik me er nog even tegenaan bemoeien?



Fijn dat het beter gaat trouwens!

En iemand zegt "Zat die da toch mis met die verlamming", maar dat was dus wel even het geval.

Zenuw in de knel kan weer beter gaan na ontstekingsremmer die de zwelling wegneemt, maar wervel van de plek blijft soms klachten geven. Google even op 'de orthomanuele dierenarts' als het niet heel rap over is, deze man verricht wonderen op dat gebied.

En ik vraag me af of hij mogelijk een hartkwaal zou kunnen hebben, dan komt er weleens een stolsel terecht in de bloedvaten naar de achterkant, waardoor een (soms tijdelijke) verlamming optreedt. Ik hoop dat de dierenarts goed naar zijn hart geluisterd heeft en naar zijn pols heeft gevoeld (in de liezen).

Sterkte ermee verder!
Alle reacties Link kopieren
Fijn, goed nieuws!
Alle reacties Link kopieren
quote:Dokkie schreef op 02 maart 2014 @ 22:30:

Mag ik me er nog even tegenaan bemoeien?



Fijn dat het beter gaat trouwens!

En iemand zegt "Zat die da toch mis met die verlamming", maar dat was dus wel even het geval.

Zenuw in de knel kan weer beter gaan na ontstekingsremmer die de zwelling wegneemt, maar wervel van de plek blijft soms klachten geven. Google even op 'de orthomanuele dierenarts' als het niet heel rap over is, deze man verricht wonderen op dat gebied.

En ik vraag me af of hij mogelijk een hartkwaal zou kunnen hebben, dan komt er weleens een stolsel terecht in de bloedvaten naar de achterkant, waardoor een (soms tijdelijke) verlamming optreedt. Ik hoop dat de dierenarts goed naar zijn hart geluisterd heeft en naar zijn pols heeft gevoeld (in de liezen).

Sterkte ermee verder!



Ze heeft goed naar zijn hart geluisterd, en zei dat er niets met zijn hart aan de hand was.



Ik hoop dat de zwelling naar beneden gaat. De kat is nu al een stuk beter, hij kan eten en doet zijn behoefte op de bak.



Ik hoop nu op een volledig herstel, maar ik (en de kat) zou ermee kunnen leven als het niet meer beter wordt dan dit. Ik zal de tip over die dokter zeker in gedachten houden .
Alle reacties Link kopieren
Het gaat nu niet zo goed met de kat, hij kan nu zijn achterpootjes helemaal niet meer gebruiken. Ik ga vanmiddag met hem naar de dierenarts.
Alle reacties Link kopieren


Wat ontzettend k***e Sorcha



Ik ga weer duimen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit hier gewoon te janken op de bank. Ik ben zo bang dat het nu gewoon klaar is. Dat de dierenarts vanmiddag zegt dat het beter is om hem een spuitje te geven.



Hij ligt hier nu zo rustig te slapen maar hij kan niet lopen, hij heeft vannacht nog geplast maar daarna niet meer. Hij heeft nog wel gegeten.



Ik hoop echt zo dat hij binnenkort nog op de bak plast, dan is alle hoop nog iet verloren.
Oh jee, klotezooi :( Kan je foto laten maken??
Alle reacties Link kopieren
Ja dat wil ik sowieso. Ik wil eerst weten wat er nu echt aan het beestje mankeert.
Alle reacties Link kopieren
Weet je al wat meer Sorch?
Alle reacties Link kopieren
We hebben de dierenarts afgezegd, en gaan nu woensdag. Hij lijkt geen pijn te hebben, kan alleen amper vooruit komen. Hij heeft echt een hekel aan autorijden en we willen hem die stress voor nu even besparen.



Hij heeft net goed gegeten en gedronken, en ik zal hem zometeen wel op de bak zetten. Hij ligt nu alweer te slapen.
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft in ieder geval flink honger nu, dat is op zich wel een goed teken denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Kan zijn dat hij een aanrijding gehad heeft en dat er in het ruggenmerg zwelling is opgetreden en dat dit nog weg kan trekken. Zolang hij goed eet zou ik hem niet opgeven.
Alle reacties Link kopieren
We hebben hem nu ingesloten in een klein deel van de woonkamer, waar zijn eten, water, kattenbak, een groot kussen en de bean bag in staan. Hij heeft net weer een plas gedaan en hij is nu zijn brokjes aan het eten. Het is net de oude kat weer, hij kan alleen zijn twee poten niet goed bewegen. Zijn staart kan hij wel een beetje bewegen.



Iones, de kat komt niet buiten, dus hij is niet aangereden gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Het kan nog steeds de griep zijn. Ik hoop het voor jullie
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Zolang hij zindelijk is en goed eet...



Het is sowieso een aartsluie kat, hij zit zo de hele dag op de bank. De zeldzame keren dat hij naar buiten gaat zit hij een half uur lang in het gras naar de buren te staren. Hopelijk heeft hij niet zoveel last van zijn beperking, misschien duurt dit nog een tijdje.



Ik heb vandaag serieus gegoogled naar katten wielstoeltjes .
Alle reacties Link kopieren
Sterkte voor je lieve kat.
Oh jee, ik blijf door-duimen hoor. Zet 'm op poes!
Alle reacties Link kopieren
Ik duim mee
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft gisteravond en vannacht twee ongelukjes gehad, het plassen gaat wel goed op de bak, maar het poepen gaat minder.



Hij probeert echt op de bak te komen maar op de een of andere manier lukt het hem niet.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte sorch!
Alle reacties Link kopieren
Of hij heeft niet genoeg controle over zijn sluitspieren en de combinatie van klimmen in de kattenbak en zijn poep inhouden, is misschien nog een beetje veel gevraagd. Ik weet het niet, zielig voor hem.



Is hij wel vrolijk, voor zover hij dat normaal gesproken is?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven