Ik ben zo bang dat mijn kat dood gaat

01-03-2014 16:50 218 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisterochtend merkten mijn vriend en ik dat onze kat niet helemaal happy was, hij zat verstopt in een hoekje. Toen we hem oppakte begon hij ineens te schreeuwen. Volgens mijn vriend heeft hij dit eerder gehad toen hij ziek was en moest overgeven, we hebben de kat dus in de keuken gedaan en zijn naar ons werk gegaan.



Tussen de middag vertrouwden we het toch niet en is mijn vriend met de kat naar de dierenarts gegaan. Die kon niet direct iets vinden, maar zei dat we in de gaten moesten houden of hij goed poept en plast.



Vanochtend had de kat nog steeds niet geplast, hij zat nog steeds in een hoekje voor zich uit te staren, heeft zijn eten niet aangeraakt en hij kon amper lopen, alsof hij helemaal geen kracht heeft in zijn poten.



We zijn direct naar de dierenarts gegaan en die heeft hem naar een ander filiaal gebracht, waar ze nu bloedtesten aan het uitvoeren zijn en hij een infuus krijgt. We hebben nog niets gehoord .



Ik ben echt zo bang dat hij dood gaat . Het is echt de allermooiste en allerliefste kater ooit.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou inderdaad als het mogelijk is vrij nemen en naar de DA gaan.
Alle reacties Link kopieren
Heel goed gewoon gaan!
Alle reacties Link kopieren
Ik wil gewoon alleen weten of ie gepoept of geplast heeft.



Als ie dat wel heeft kunnen we morgen gewoon gaan.
Oh, dacht dat je sowieso vandaag afspraak had staan? Kan je niet vandaag thuiswerken? Kan je het goed in de gaten houden.
Alle reacties Link kopieren
Nee, de afspraak staat voor morgen. Ik ga over anderhalf uur naar huis om 's middags thuis te werken. Ik hoop echt dat wanneer ik zometeen thuis kom de kat een dikke drol heeft gedraaid! Het maakt mij niet uit of hij de hele boel heeft ondergezeken, als hij maar plast.
Alle reacties Link kopieren
Ik kwam net terug van mijn werk, en hij had een hele grote plas gedaan in de kattenbak, en er liep een spoor van kattenbak korrels naar zijn mandje waar meneer lekker in lag te soezen. Hij is nu lekker aan het smikkelen van zijn voer.



Zit ik me om niks druk te maken...
Alle reacties Link kopieren
Sorry Sorcha je kat is ziek, hij kan niet lopen en moet zogoedals kruipen naar zijn kattenbak. Als zou het alleen voor pijnstillers zou ik nu met hem naar de DA gaan.



Sterkte
Alle reacties Link kopieren
Hij krijgt al pijnstillers ikhierhuh.



Hij heeft ook al een nachtje bij de dierenarts doorgebracht, daar is hij erg van opgeknapt. Hij lijkt geen pijn te hebben, hij kan alleen zijn achterpootjes niet bewegen.



We gaan morgen naar de dierenarts om de situatie verder te bespreken.



Hij heeft net echt een partijtje gepoept, niet normaal. Daar hoef ik me gelukkig geen zorgen meer om te maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp je wel Sorcha.



Mijn kat is sinds heel kort dood gegaan met =/+ hetzelfde klachten. Was zijn hard, hij had medicijnen voor en toch is hij na 3 weken dood gegaan, juist toen we dachten dat alles achter de rug was.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte .



Freddie is nu nog redelijk content, maar als het op termijn niet verbetert en hij wordt minder vrolijk, dan moeten we gaan denken om hem in te laten slapen.



Maar daar wil ik nog even niet aan denken.
Alle reacties Link kopieren
Goh! Wat sneu allemaal. Kan die zorgen ook goed voorstellen. Ik zou ook gek worden van bezorgdheid! Een ding is zeker: het is wel een vechtertje als ik de berichten zo lees. En gelukkig heeft ie een lief zorgzaam baasje. Sterkte morgen bij de dierenarts en hou je ons op de hoogte?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik morgen de dierenarts ga vragen of het haar aan de achterkant van de kat geschoren kan worden.



In zijn goede dagen bleef daar al af en toe poep aan hangen, nu moest ik net al een drol uit zijn lange haar verwijderen.



Is dit een rare vraag?
Sorcha, helemaal geen rare vraag. Ik denk dat het juist wel prettig is voor je kat als hij een tijdje geen extra moeite hoeft te doen om zich daar te wassen. Hij heeft vermoedelijk een ruggenmergsontsteking? Dan zou ik eerst even kijken of het geen pijn doet als de dierenarts hem daar scheert.



Sterkte met je kat. Hoop dat hij er bovenop komt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem net iets raars zien doen:



Bij het poepen gaat hij op de bak, hij graaft net zoals anders met zijn voorpootjes, maar bij het poepen zelf poept hij net buiten de bak! Hij poepte altijd al heel dicht bij de uitgang, maar wel altijd binnen de bak. Jak.



Miste, scheren zal net zoveel pijn doen als de kat wassen? Dat hebben wij namelijk de afgelopen dagen gedaan, heel zachtjes hoor. Het laatste wat we willen is dat hij vervuild.



Hij beweegt zijn pootjes in zijn slaap. Hij stond net ook heel even op zijn benen!
Alle reacties Link kopieren
quote:Sorcha_ schreef op woensdag 05 maart 2014 14:59 Sterkte .



Freddie is nu nog redelijk content, maar als het op termijn niet verbetert en hij wordt minder vrolijk, dan moeten we gaan denken om hem in te laten slapen.



Maar daar wil ik nog even niet aan denken. Geef hem de tijd om te herstellen. Mijn dichter heeft net DE griep gehad. 10 dagen lamlendig niet eens rechtop kunnen zitten. Dus misschien moet Freddie nog wat langer ziek zijn voor hij beter wordt.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Ja je hebt gelijk hoor Fame, wij zijn best ongeduldig maar het duurt waarschijnlijk gewoon een tijdje voor we verbetering zien.



Freddie wordt steeds meer zijn oude zelf, hij protesteerde heel erg toen het tijd was om zijn medicijnen te krijgen. Gelukkig kan ie nergens heen...



Ik heb vandaag meer gelezen over die corticosteroïden en ik ga het zeker aankaarten bij de da!
Alle reacties Link kopieren
Ik blijf het beste hopen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Sterkte met Freddie!
Learn from yesterday, live for today, hope for tomorrow!
Fijn dat het iets beter gaat met jullie kat. Ik denk niet dat het wassen echt pijn doet omdat jullie al zo voorzichtig zijn. Het gaat er meer om of de tondeuse van de dierenarts hem pijn doet. Anders is het korter knippen van zijn haren ook een idee.

Freddie wordt iig ontzettend goed verzorgd en verwend door jullie.
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft weer gepoept .



Hij beweegt nu ook zijn achterpootjes een heel klein beetje. Nog niet heel enthousiast. We waren hem aan het wassen met een nat doekje en hij vond natte achterpootjes niet leuk, toen bewoog hij ze!



Het enige wat ik merkte is dat een van zijn achterpootjes kouder is, maar misschien komt dat omdat die de hele tijd op het zeil lag.
Sterkte met poezenbeest maar weer vandaag! Spannende tijd zo, met de (heel blij makende) ups en (stressvolle, enge) downs.
Alle reacties Link kopieren
zo te lezen gaat het langzamerhand de goede kant op met je kat.

Wat zijn jullie lief voor hem. Hartverwarmend vind ik dat!
Alle reacties Link kopieren
Dank je Amarna .



Zelfs als ie niet ziek is wordt hij best verwend.
Hopen dat hij snel beter word!
Alle reacties Link kopieren
-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven