Ik heb een talent..

23-08-2013 01:01 87 berichten
Een strontvervelend talent . Ongeveer eens per jaar steekt het de kop op.. Al sinds ik klein ben..



Ik loop of fiets ergens nietsvermoedend. En dan ineens spotten mijn ogen een donker hoekje, een beweginkje.. Bereikt een tjirpje of mauwtje mijn oren.. En jawel hoor. Ik heb er weer één. Een zielig dier. Ik spot ze alsof er een spotlight op staat. Alsof er een zwaailicht op hun hoofd staat.. En in mijn hoofd hoor ik Steve Irwin; Whoaaaawhhh Isnt hea a beaauuudy!.



Zo ook vannacht. Ik fiets richting huis vanaf een borrel en zie op de stoep een smutsige kat liggen. Dezelfde waar ik vanmiddag (17:30) langs fietste. Toen stonden er een paar mensen omheen. De kat kijkt me aan en ik zie het al aan hem/haar.. Hij is sielùg! Dus uiteraard stap ik van mijn fiets af en loop op de kat af om te controleren of hij idd sielùg is. Fingers crossed datie dat níet is.



De kat begint hard te spinnen en met zijn oogjes te knijpen. Ik mag hem aaien en voel zijn ruggengraatje en bekken. Bot, bot, bot. En vervolgens slaat de twijfel toe. Mijn telefoon is uitgevallen dus ik kan niemand bellen. Ga ik deze kat echt in mijn fietsmandje meenemen? Twijfel twijfel.. Maar ja dus. De kat gaat mee.



En nu? Nu lig ik in bed en tik ik een topic op viva. De kat zit in de gang heeft een oude dikke handdoek, een kattenbak, een bakje water en een bakje brokjes (waar hij zich op stortte. Heb dit allemaal nog van onze vaste logékat). Morgen bel ik het asiel en breng hem langs. Het liefst zou ik bij de kat gaan liggen maar mijn vriend (die op dit moment toch al niet zo blij is met mij en de logé ) vindt dat geen goed plan.



Mijn moeder vond het vroegah al vreselijk, en nu ga ik vrolijk door en zadel ik mijn vriend op met mijn talent om écht sielùguh dieren te spotten. Vogels, katten, zelfs een keer een schildpad. Ik kan ze gewoon niet negeren als ik eenmaal heb geconstateerd dat het écht niet goed gaat met het dier.. Herkenbaar voor iemand? Voel me een beetje een softe muts..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 1 kitten genomen die met 6 weken -------------- gedood zou worden omdat niemand hem wilde en de mensen die hem wilde hadden afgezegd. Hij woonde buiten met 2 andere nesten en voor alle kittens had ze wel iemand. Dus als hij zaterdag niet was opgehaald met 6 weken op de dag af, dan ---------------- (hij woonde buiten bij een kalverenslachterij).



Ben in mijn auto toen gestapt en naar de andere kant van NL gereden. Hoe het kan weet ik niet maar wij hebben een unieke band. Net of hij nog dankbaar is terwijl hij niet eens weet wat hem die dag boven het hoofd hing. Veels te jong was hij maar hij was zo dapper. Het was geen makkelijke kitten, rood, boerderijkatje. Maar hij is en was zo leuk, had het nooit willen missen.



De kitten die ik voor hem zocht voor erbij was echt een drama. Een verwaarloosde en mishandelde kitten van 6 weken. Heb hem helemaal opgelapt en vanaf dag 1 waren ze onafscheidelijk. Hij gedroeg zich als een `moeder` en leerde hem alles, naast mij natuurlijk. Het was een leuke kitten en ondanks zijn slechte jeugd wel heel sociaal naar andere mensen, als Bo maar naast hem was.



Helaas werd hij met 3 jaar erg ziek uit het niets, acute nierfalen en moest met spoed geopereerd worden. Wat er rond die tijd bij de dierenarts heeft plaatsgevonden weet ik niet, ik mocht niet langskomen, ondanks dat ik elke dag belde.

Toen ik hem terug kreeg was hij vreselijk schuw naar anderen, gelukkig niet naar mij. Maar hij durft nu niemand meer te zien, als er hier iemand komt dan verstopt hij zich boven. Ben nu zover, na heel lange tijd,zijn vertrouwen weer terug te krijgen naar andere mensen en hij durft heel soms vanaf de trap om het hoekje te kijken in de woonkamer om te kijken wie er is. Dus de weg zal nog lang duren maar ik geef niet op.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig!

De meeste mensen zullen toch denken 'ach, hij redt zich wel', of 'iemand anders regelt het wel'.

Je hebt een goede daad verricht!



Ik heb ooit eens een kat uit het ijs getrokken, maar het lijkt me dat de meeste mensen dat wel zouden hebben gedaan.

Hem daarna in een dekentje bij de verwarming leggen geeft veel voldoening, dat herken ik uit je verhaal.
Als je alles van tevoren weet, ga je liggen voordat je valt.
Ach arme poes ik heb hem nu weer in de gang opgesloten omdat hij ook probeerde te poepen op mijn rijlaarzen.. Zal de mest wel hebben geroken.. Er komt helemaal niks meer uit. Je kunt zien dat hij pijn heeft tijdens het poepen.. Hij zit nu constant op de bak. Te miauwen.



Ik vond zijn poeperd al zo gek naar buiten staan. Vast van het persen zonder resultaat. Arm beest. Heb ff de DA weet gebeld, die komt hem nu als volgende ophalen.



Hij krabbelt nu aan de deur .
Alle reacties Link kopieren
Och zo kan ik nog wel even doorgaan met verhalen hoor haha. Is toch niet meer dan normaal om even een beestje te redden, kom zeg!

In plaats van zo'n beestje links te laten liggen.

Dat hoef ik ook echt niet te zien hoor! 20 mensen om een beestje en niemand dat even helpt
Alle reacties Link kopieren
Ahww wat lief!! Goed van je!! Ik ben ook zo'n softie, vooral met dieren
.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het nog niet meegemaakt dat het dier echt hulp nodig had.

Heb wel eens een heel jonkie meegenomen omdat die op m'n werk in de stromende regen aan de deur stond te miauwen, hij ging niet meer weg.

Toen hebben we hem meegenomen en amivedi ingelicht. Bleek hij van het huis erachter te zijn. Gauw weer terug gebracht, haha.

Maar ze hebben hem denk ik wel veel te vroeg buiten gelaten.



Ik heb wel eens een vogeltje geholpen, maar meer kan ik me niet herinneren.

Ik hou wel altijd de buurt een beetje in de gaten als ik wandel, als ik een kat niet ken en hij is aanhalig dan kijk ik ook wel even op amivedi of er een vermist is.



Eigenlijk zou je een chip app moeten hebben, dat je zelf meteen kunt zien of het beestje uit de buurt komt.
Alle reacties Link kopieren
Ik had een tijdje geleden zoiets zieligs. Ik reed in de auto en was met mijn zusje, plotseling zie ik een auto voor mij keihard op de rem trappen dus dacht wat een mongol en hij rijd verder... Zie ik daar een katje op de weg liggen... Net aangereden, ik dacht dus dat het die hufter was, daar ben ik nog steeds van overtuigd. Dus hup alarmlichten aan, katje opgepakt, leefde nog op dat moment maar echt zooo zielig. Dus in de auto gedaan, dieren ambulance gebeld en die zouden komen dus ik nam hem mee naar huis en ze zouden hem daar ophalen. Paar minuten later overlijdt het katje, kon wel janken. Dus dierenambulance gebeld die komen dan niet meer, dus ik moest de gemeente bellen, zij kwamen hem ophalen en brachten hem ergens naar toe zodat er contact opgenomen kon worden met de eigenaren. Zo zielig hoe dat beestje erbij lag in een doos gedaan met een roze dekentje en ik heb hem nog geaaid.
.
quote:tomatensaus schreef op 23 augustus 2013 @ 10:22:



Eigenlijk zou je een chip app moeten hebben, dat je zelf meteen kunt zien of het beestje uit de buurt komt.



Nou dat deze hulp nodig had blijkt achteraf wel duidelijk .

Kat heeft gekotst, DA is er nu. Hij haalt even een kooitje. Hij gaat dus sowieso mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mylene_Valerie schreef op 23 augustus 2013 @ 10:09:

Ik heb 1 kitten genomen die met 6 weken -------------- gedood zou worden omdat niemand hem wilde en de mensen die hem wilde hadden afgezegd. Hij woonde buiten met 2 andere nesten en voor alle kittens had ze wel iemand. Dus als hij zaterdag niet was opgehaald met 6 weken op de dag af, dan ---------------- (hij woonde buiten bij een kalverenslachterij).



Ben in mijn auto toen gestapt en naar de andere kant van NL gereden. Hoe het kan weet ik niet maar wij hebben een unieke band. Net of hij nog dankbaar is terwijl hij niet eens weet wat hem die dag boven het hoofd hing.



Toen wij onze kater haalden uit het asiel (hij is gered uit het amsterdams rijnkanaal)

We namen hem mee naar binnen, hij maakte een rondje door de kamer en toen sprong hij op onze schoot en ging hij ons om de beurt kopjes geven, en daarna lekker slapen.

Ik had daarbij echt het gevoel dat hij dat deed om te bedanken ofzo.

Denk dat hij wel heeft aangevoeld wat er zou gebeuren hoor.
quote:Ephina schreef op 23 augustus 2013 @ 10:24:

[...]





Nou dat deze hulp nodig had blijkt achteraf wel duidelijk .

Kat heeft gekotst, DA is er nu. Hij haalt even een kooitje. Hij gaat dus sowieso mee.



Dun poepen en kotsen..deed mijn oudje ook aan het eind (maagkanker) die wilde ook nog heel graag naar buiten en had ook veel honger en zag er ook belabberd uit.

Ik hoop niet dat er nu iemand naar zijn/haar oude kat loopt te zoeken.
quote:Biebeliee schreef op 23 augustus 2013 @ 10:31:

[...]





Dun poepen en kotsen..deed mijn oudje ook aan het eind (maagkanker) die wilde ook nog heel graag naar buiten en had ook veel honger en zag er ook belabberd uit.

Ik hoop niet dat er nu iemand naar zijn/haar oude kat loopt te zoeken.Als wel dan zullen ze ongetwijfeld vandaag nog het asiel bellen en dan hebben ze hem vanmiddag nog terug.
Alle reacties Link kopieren
quote:isa__88 schreef op 23 augustus 2013 @ 10:24:

Ik had een tijdje geleden zoiets zieligs. Ik reed in de auto en was met mijn zusje, plotseling zie ik een auto voor mij keihard op de rem trappen dus dacht wat een mongol en hij rijd verder... Zie ik daar een katje op de weg liggen... Net aangereden, ik dacht dus dat het die hufter was, daar ben ik nog steeds van overtuigd. Dus hup alarmlichten aan, katje opgepakt, leefde nog op dat moment maar echt zooo zielig. Dus in de auto gedaan, dieren ambulance gebeld en die zouden komen dus ik nam hem mee naar huis en ze zouden hem daar ophalen. Paar minuten later overlijdt het katje, kon wel janken. Dus dierenambulance gebeld die komen dan niet meer, dus ik moest de gemeente bellen, zij kwamen hem ophalen en brachten hem ergens naar toe zodat er contact opgenomen kon worden met de eigenaren. Zo zielig hoe dat beestje erbij lag in een doos gedaan met een roze dekentje en ik heb hem nog geaaid.



Och meid wat verschrikkelijk!!



Alle reacties Link kopieren
Fijn dat de DA hem mee neemt Ephina. Krijg jij ook nog te horen hoe het met dit katje afloopt of niet?
Als iedereen zoals jij was, was deze wereld een mooie plek geweest
Alle reacties Link kopieren
quote:tomatensaus schreef op 23 augustus 2013 @ 10:28:

[...]





Toen wij onze kater haalden uit het asiel (hij is gered uit het amsterdams rijnkanaal)

We namen hem mee naar binnen, hij maakte een rondje door de kamer en toen sprong hij op onze schoot en ging hij ons om de beurt kopjes geven, en daarna lekker slapen.

Ik had daarbij echt het gevoel dat hij dat deed om te bedanken ofzo.

Denk dat hij wel heeft aangevoeld wat er zou gebeuren hoor.



Ik durf het bijna niet te zeggen want de niet-kattenliefhebbers zullen mij voor gek verklaren maar hij had mij ook uitgekozen. Ik kwam daar mega vroeg dus die dag zouden er 20 kittens opgehaald worden en `gemeen` zei ze, welke denk je dat het is. Er zaten heel veel mooie rode kittens maar eentje, niet de mooiste, stond op en keek echt van `neem mij, neem mij. Hij volgde mij toen al meteen dus ik zei meteen, hij is het en het klopte. Voor mij de leukste kat dus van de wereld. Hij loopt als een hondje achter mij aan en eist me helemaal op .



In die weken waren allemaal mensen geweest en een kitten uitgezocht en hij zal gevoeld hebben dat niemand hem wilde. Hij mocht ook niet naar binnen dus weinig aandacht gehad. Nou dat heeft hij snel hier ingehaald .



Maar hier iig een happy ending
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Jeetje isa, wat erg!! Zo zielig :( . Tijd geleden bij mij voor de deur ook. Beest lag midden op de weg maar niemand durfde hem op te pakken. Nou echt wel dus. Hup, beestje opgepakt, in een doosje gelegd. En daar stierf hij, op de stoep :-'( .



Ik mag vanmiddag bellen hoe het met deze kat gaat. De dierenarts gaat hem onderzoeken. Tjah, ik hoop niet dat daar straks een pissige eigenaar staat, maar ik blijf erbij.. Ik zou liever hebben dat mensen Bunker meenemen en afgeven aan het asiel als hij er zo uit ziet maar ok is, dan dat ik hem wel een keertje kwijt ben en iedereen laat hem zitten .



Hier even een impressie van beestje vlak voordat hij werd opgehaald. Ondanks dattie ziek is voelde hij zich hier geloof ik wel thuis .



Ziet er uit als een oud besje
Dat sowieso
Ik ben een keer samen met de auto naast me op de snelweg steeds meer geremd en gestopt om een zwaan van de weg te helpen..... In de avondspits.... Ja sorry een jonge zwaan in de war want sloot is zwarte streep en asfalt ook. (Plus, als autoliefhebber raakt je geliefde auto toch echt totalloss na een aanrijding met een zwaan)

Zwaan naar de sloot gedirigeerd, beiden weer in de auto en weer verder.

Ik heb de radio maar uitgedaan, wilde niet weten hoeveel file we veroorzaakt hebben.



En een keer een overreden kat gered door m'n auto er voor te zetten. In de regen leek t net een plastic zakje iedereen reed door :( kat opgehaald en had alleen een gebroken kaak!

En de vele honden die ik vind in het bos die met mij mee gaan. Als ik zo tel kom ik op een stuk of 10. Telkens opgehaald door de baas. Soms een bedankje, soms doen ze net alsof ik m gejat heb. Ik wíl helemaal geen hond



En een snip gered doe tegen t raam vloog, naar de opvang gebracht.



Buiten de deur kijk vooral in de zomer maar niet te veel rond, voor je t weet zie ik weer iets wat gered moet worden :(
Alle reacties Link kopieren
Ach wat een lieverd zeg. Hopelijk knapt het beestje snel op
Wat goed dat je dit hebt gedaan. You've made my day!



Dit oudje had je nodig en je was er voor hem, dat doet helaas niet iedereen, ook al denkt men vaak van wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:EvyBlissy schreef op 23 augustus 2013 @ 01:41:

Wat een lieve OP Dit ik vind je echt een topper
Alle reacties Link kopieren
quote:cinnamonnswirl schreef op 23 augustus 2013 @ 10:39:

[...]





Och meid wat verschrikkelijk!!



Ik zat letterlijk te huilen toen ik dit las
Alle reacties Link kopieren
TO, weet je al wat meer? Hoor het graag!
Net eventjes gebeld. Er is waarschijnlijk een match! Die mevrouw haar voicemail is ingesproken. Op basis van uiterlijke kenmerken is de kans vrij groot dat dit haar kat is. Ze is al anderhalve maand vermist.



Ik hoop zó dat dat haar baasje is .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven