Inrichting 'eetkamer'

25-11-2008 20:53 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deuren met glazen raampjes in de inbouwkast en dan volproppen met mooi servies *kwijlt bij het idee*
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



De 'eetkamer' is aan de beurt. Vanuit de woonkamer kijk ik deze ruimte in, het is dus gewoon open, maar ik wil de hele ruimte leeghalen en er iets beters/mooiers van maken. Belangrijkst dat er een eettafel komt te staan.



Hier creatievelingen die ideeen hebben?



Alle reacties Link kopieren
Haha, euh, dat wordt 'm niet Lille: die inbouwkast is en blijft hard nodig voor zooi!
Heb je al een eettafel op het oog? Hoe groot is die? Met hoeveel mensen wil je er aan eten? Geef je vaak etentjes?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al een eettafel, deze kan ik van 4-naar 8persoons uitschuiven. Prima leuke tafel, maar ben er eigenlijk wel op uitgekeken. Dus ik sta open voor andere tafels

Ik geef geen etentjes nee en eet nauwelijks met meer dan 4 mensen aan tafel, maar goed, wat niet is kan nog komen natuurlijk..
Alle reacties Link kopieren
Loods 5, ideale winkel om nieuwe ideeen op te doen. Oke, het is ietsjes duurder dan Ikea, maar ze hebben verschillende stijlen.



Bijvoorbeeld een prachtige lange teakhouten eettafel en daarbij een mooi dressoir of hoge kast uit twee delen, onder dichte kastjes bovenin open voor servies, kookboeken enz...

Tsja, het is maar net wat je zelf mooi vindt.
Alle reacties Link kopieren
Hoe zit dit ten opzichte van de woonkamer Kym? Is dit alleen de eetkamer of moet er ook in gezeten worden?



Ik kan me goed voorstellen dat in deze kamer de kopse kant van de tafel onder het raam zetten werkt, maar dan hou je nog een fix stuk kamer over
Alle reacties Link kopieren
Euhh..er hoeft niet in gezeten te worden nee, heb nog zát ruimte over in de rest van mijn woonkamer!
Alle reacties Link kopieren
Ok dan zou ik voor het evenwicht met de inbouwkast een kast/ dressoir in de hoek rechtsonder zetten en de eettafel gecentreerd in de kamer. Stel grote schilderijen (iets met kleur) aan de muur. eventueel nog een heel ondiep 'randje' langs de muur van 2.20 (zoiets als de ikea lack planken maar dan veel ondieper) op lambrizeringshoogte om nog wat waxinelichtjes/ kleine frutsels op te zetten. Meer niet. Goede verlichting, leuke planten in de vensterbank.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook een eetkamer van 3 bij 4 meter. Er staat alleen een eettafel in van 2.20. Daaraan 6 zwart leren kuipstoeltjes. Super strak en heel simpel, maar o zo mooi! De eettafel heeft een roestvrij stalen frame met een notenhouten blad. Op de tafel heb ik telkens een mooie schaal met glaasjes, of een enorme pot met planten of bloemen.
...
Ik zou gaan voor een mooie eettafel in het midden van de ruimte. Kleur en stijl durf ik me niet over uit te laten, dat hangt mede af van de inrichting van je woonkamer. Gezien de vorm van de ruimte zou ik wel gaan voor een rechthoekige of ovale eettafel en niet voor rond of vierkant. Mooie grote lamp erboven, schilderijtje aan de muur en klaar ben je.
Lange rechthoekige eettafel, aan de raamkant. (hou mogelijkheid voor van de kant afzetten bij meer eters)



Eet je daar ook elke dag? Want dan is servies e.d. in een mooie kast wel handig. Als je het grootste deel van de tijd op de bank eet, weer niet. Zo wel: een mooie lange lage dressoirkast voor je servies, onderzetters, tafelkleden, spelletjes, gourmetstellen etc, wat je ook maar aan de tafel doet. Op dat dressoir kan je dan evt ook hapjes enzo zetten als je met meer aan tafel zit en het past niet, of bij feestjes, voor de drank en de hapjes. Of een lopend buffet. Ik zou em aan de rechterkant zetten.

Een kast voor je glazen en je drank is misschien ook leuk, in dezelfde stijl maar dan hoger.



Aan de linkerkant kun je dan kunst aan de muur hangen, of iets met bijzondere lampen of een beeldhouwwerk oid.



**kijkt naar haar eigen eethoek en ziet een opmerkelijke overeenkomst X-D**



Qua kleuren zou ik de kamer of licht, of donker maken. Een muur licht sowieso, maar je kan ook een mooie bruin of grijstint kiezen voor de andere muur. Ligt eraan wat voor meubels je kiest.



Heb je kinderen? Zo ja, kies voor gelakte meubels en niet voor geolied. Vrienden van ons hebben een prachtig interieur, geolied grijsbruin hout, waar de viltstift niet vanaf te krijgen is en ze na elke net naast het placemat knoeipartij ze die tafel moeten schuren en olien.
Alle reacties Link kopieren
... wilde foto plaatsen, maar lukt niet... Sorry.
...
Alle reacties Link kopieren
Hallo!



Het duurde even, maar de herinrichting is van start gegaan! (tekening even bewerkt) Heb veel via marktplaats kunnen verkopen, echt ídeaal, dus daarvan ook weer nieuw spulletjes kopen.



Ik ben nog een beetje aan het denken, maar heb in elk geval al een eettafel:



Deze wil ik in de lengte bij de rechtermuur zetten (zoals we nu tegen de tekening aankijken)



En aan die linkermuur zit ik te denken over 2 vitrinekasten, namelijk deze:





Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden en of jullie het vinden kunnen als ik onderin beide vitrinekasten boeken zet en bovenin wat rustige decoratie en eventueel glaswerk.



Ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me mooi Kym. Twee opmerkingen, ik zou je kasten niet te vol zetten (glaswerk boven kan prima, want transparant) maar dat je het boekengedeelte afwisseld met minder 'massieve' spullen.



Ook zou ik voor de balans nog iets aan de rechterkant van de kamer doen, een grote kamerplant in een van de hoeken en/ of een schemerlamp en een schilderij aan de muur zou voldoende moeten zijn. Vergeet de lamp boven tafel ook niet!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Mevrouwdekees,



Bedankt voor je kritiek

Ik wil die kast inderdaad niet te vol laten lijken, maar wil mijn boeken wel kwijt. Misschien een plan om het onderste gedeelte van het glas, waar de boeken dan achter staan, nog eens te camoufleren met nauwelijks doorschijnend plakplastic ofzo? Of is dat stom?



En wat betreft de andere kant van de kamer, beetje lastig wat betreft die lamp eigenlijk: er zit namelijk een ornament in het midden van het plafond en ik plaats mijn tafel niet recht in het midden. Betekent dus dat die lamp naast dat ornament moet gaan hangen. Dat is toch geen gezicht?



Iets moois aan de muur aan de kant van de eettafel was ook mijn plan...alleen wát? Misschien een mooie plaat inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Oh ineens bedenk ik me wat moois. Misschien, als verlichting voor de eettafel zo'n lamp! :







Of is dat ontzettend onhandig?
Alle reacties Link kopieren
Die lamp kun je met een afdekplaatje en een haakje in het plafond heel prima boven de tafel krijgen hoor, kijk maar eens bij anderen, dat gebeurd heel veel.



Voor aan de wand: een mooie vakantiefoto uitvergroot? Kunstuitleen? Goedkoop doekie van de xenos een effen kleur geven? Iets anders dan een doek ophangen (denk mooie borden, een stel waxinelichthouders, mooie tak van buiten)
Alle reacties Link kopieren
Huh, wat bedoel je met die lamp. Begrijp het even niet.



Mijn huis hangt al vol met foto's, maar misschien wel een idee nog. Alhoewel het wel om een erg grote muur gaat nartuurlijk. Vind ik altijd zo moeilijk daar iets moois voor te bedenken, wat niet teveel stoort!
fotobehang... erg leuk.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt het punt waar je lamp uit het plafond komt, daar hoef je natuurlijk niet je lamp op te hangen, je geleid het snoertje over het plafond, schroeft een haakje op de plek van het plafond waar je de lamp wil en voila, lamp boven tafel.
Alle reacties Link kopieren
Oh zo, ja dat snap ik natuurlijk, maar ik bedoelde meer met dat ik het een niet zo mooi gezicht vind als de lamp niet vanuit het ornament komt. Snap je?
Alle reacties Link kopieren
@Goudvis: brengt me op het idee van de muurstickers. Ook ideaal spul! Misschien kan ik iets moois straks vinden. Ik ga eens even zoeken..
Alle reacties Link kopieren
Jij wil dit of anders niet als ik je goed begrijp.
Alle reacties Link kopieren
Ja precies.

Ben bang me te gaan ergeren als ik de lamp vanuit een ander deel van het plafond laat komen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven