Inspiratie hondennaam

13-09-2014 18:27 113 berichten
Begin dit jaar is mijn hond overleden. Mijn hart is gebroken, maar inmiddels zijn de allerscherpste randjes er vanaf en kriebelt het verlangen naar een hond in huis. Van de week willen we gaan kijken bij de stichting waar ik hem iets meer dan 10 jaar geleden heb gehaald. Geen voorkeur voor ras, wel een lichte voorkeur voor een reu. Maar goed, destijds ging ik kijken voor een rottweiler teefje en dat liep ook behoorlijk anders . Toen had ik binnen een week al spijt van de naam, dus deze keer wil ik dat anders aanpakken.



Ik hoop dus dat jullie wat inspiratie hebben. Voor een reu hebben we vooralsnog Mattie in gedachten. Ik vind Quispel ook wel leuk, maar daar heeft vriend lief zijn veto over uitgesproken. En Tito zou ik gaaf vinden voor een Deense dog, maar dat zit er qua woonruimte niet in. Voor een teefje heb ik eigenlijk geen idee. Tinkerbell vind ik mooi voor een wat grotere hond maar die naam is inmiddels al vergeven.



Wat vinden jullie leuke hondennamen?
Alle reacties Link kopieren
Piet
Alle reacties Link kopieren
Molly

Tinkerbell is leuk.

Henk ( voor een grote hond)
Alle reacties Link kopieren
Dog

Spot

Scott
Alle reacties Link kopieren
Dribbel, juno, nino

Joep, Jip, Jaap



Makker vind ik zelf leuk
Piet zou eigenlijk nog best grappig zijn in combi met een van onze achternamen, gaat op het lijstje.
Tinkerbell vind ik juist een hoog sjiewawa gehalte hebben. Heet dat beest van Paris Hilton niet zo? (En, waarom weet ik dat? )



Voor een grote reu vind ik Gijs of Mats leuk.

Voor een grote teef weet ik een héle goeie maar die zet ik ff niet neer
Huppel. "Aaach, hebben jullie een pup?" "Ja, Huppel de pup."
Jozef.
quote:StoraHuntur schreef op 13 september 2014 @ 18:33:

Huppel. "Aaach, hebben jullie een pup?" "Ja, Huppel de pup."
Arie

Günther

Frits



Helga/olga

Jennifer

Kim(berley)
Oh fijn al meerdere reacties, bedankt! Makker vind ik ook heel leuk. Dog en Tinkerbell vallen helaas af ivm veel bij elkaar over de vloer met de honden.
Alle reacties Link kopieren
Clark

Kaas

Haas
quote:Lady-Voldemort schreef op 13 september 2014 @ 18:33:

Jozef.Eben Haëzer.
Alle reacties Link kopieren
Die van ons heette Django (voordat Django Reinhard bekend werd) vond dat wel een stoere naam!
Alle reacties Link kopieren
quote:StoraHuntur schreef op 13 september 2014 @ 18:33:

Huppel. "Aaach, hebben jullie een pup?" "Ja, Huppel de pup."
Dat is de grap eigenlijk, onze Tinkerbell is een enorm bakbeest van 55 kilo .



Maarre Stora, wij kennen elkaar toch niet IRL? Of wil je hem dan nog niet delen?
Alle reacties Link kopieren
Wat bedoel je met de zin `die naam is al vergeven?`, dat is de naam van je vorige hond?



Ik ben dol op namen verzinnen maar een naam moet ook bij het beestje passen, dus dat je qua foto ziet welk ras, welke kleur enz. Dat is mijn mening tenminste.



Ik ken bijv een Phuti (witte) en is leuk bij de blonde labrador, maar bij een zwarte zou ik hem niet vinden passen.



Bij hondennamen heb ik bij een vrouwtje een keer Molly gezegd en die naam is het toen geworden, die naam vind ik bij vele honden passen.



Ik ken honden/reuen die Diesel en Levi heten, vind ik ook leuke namen.



Oja en een Luna (maan) is ook leuk voor een vrouwtje.



Ja ik weet zoveel leuke namen maar leuker om bij de foto van de hond iets te verzinnen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Vriend is erg enthousiast ook over Mats!



Ik forum mobiel dus reageer misschien wat traag, maar ik waardeer de input dames!
Alle reacties Link kopieren
fee luca pim mees sky

cooper nina lizzy pip pippa poppy dora kalle

fedde floris melle vive

kit laila
Alle reacties Link kopieren
Nou als hij 55 kilo is dan is er maar een naam: machete
Alle reacties Link kopieren
Wat vind je van Max? Stoer toch.



En ik vind Popper leuk, (hond uit het Puttertje) maar da's een klein beestje.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
MV ik bedoel met vergeven dat er al een hond in de familie zo heet en de honden horen er eigenlijk altijd bij.
Meneer Jansen.
Alle reacties Link kopieren
Ik had een doberman die heette King (gedroeg zich ook zo)



en een labrador Boko, Shadow voor een zwarte hond.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven