Inspiratie hondennaam

13-09-2014 18:27 113 berichten
Begin dit jaar is mijn hond overleden. Mijn hart is gebroken, maar inmiddels zijn de allerscherpste randjes er vanaf en kriebelt het verlangen naar een hond in huis. Van de week willen we gaan kijken bij de stichting waar ik hem iets meer dan 10 jaar geleden heb gehaald. Geen voorkeur voor ras, wel een lichte voorkeur voor een reu. Maar goed, destijds ging ik kijken voor een rottweiler teefje en dat liep ook behoorlijk anders . Toen had ik binnen een week al spijt van de naam, dus deze keer wil ik dat anders aanpakken.



Ik hoop dus dat jullie wat inspiratie hebben. Voor een reu hebben we vooralsnog Mattie in gedachten. Ik vind Quispel ook wel leuk, maar daar heeft vriend lief zijn veto over uitgesproken. En Tito zou ik gaaf vinden voor een Deense dog, maar dat zit er qua woonruimte niet in. Voor een teefje heb ik eigenlijk geen idee. Tinkerbell vind ik mooi voor een wat grotere hond maar die naam is inmiddels al vergeven.



Wat vinden jullie leuke hondennamen?
Laatst hoorde ik iemand die zijn hond Dijk noemde. Even wennen, maar toch wel stoer.



Huppel de pup
Alle reacties Link kopieren
Als er hier ooit nog een hond bij komt gaan we die Niemand noemen. Want dan kunnen we dingen zeggen als: ah, ik haat het wanneer Niemand in de keuken poept.
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Kerel altijd een leuke naam voor een reu.



Kom Kerel!
Kerel en niemand passen ook wel in ons straatje!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor een Deense dog voor Fifi gaan, geweldig hoe mensen dan kijken als er zo'n kalf uit de bosjes komt.

Voor een klein hondje zou ik juist voor Wodan gaan

Mijn honden zijn trouwens vernoemt naar de Flinstones, Barney en Dino. (Laatste is dus een klein hondje )
Alle reacties Link kopieren
kijkuitvoordebegonia's

Max

Blekkie

Vlekkie

Ukkie

Floor

Bonus

Biko



Voor het roepen is voor mij twee lettergrepen lekker. Ik weet niet of je voorkeur hebt?
Alle reacties Link kopieren
Keeper.



Onze Keeper eet altijd de bal op.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Ik vind Deense doggen prachtig, maar ik zal de hond de trap op moeten tillen.



Vind een beetje misleidende namen wel erg leuk! Mijn kat heette ook Hondje.
Ik heb trouwens inderdaad voorkeur voor 2 lettergrepen omdat dat zo fijn roept. Dus hoewel Meneer Jansen leuk zou zijn, bekt het niet lekker genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Uiteraard Tinkerbell!
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
quote:typfoudt schreef op 13 september 2014 @ 18:51:

Ik heb trouwens inderdaad voorkeur voor 2 lettergrepen omdat dat zo fijn roept. Dus hoewel Meneer Jansen leuk zou zijn, bekt het niet lekker genoeg.Kane!
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Buff

Bluf

Jerry

Stitch

Fuzz

Eddepet



Laika

Jody

Rhona

Tessie

Jora

Beppie
Ik spreek toch geen Chinees?!
Wij hebben een Boy ( Dobermann) en een Scott ( Rhodesian Ridgeback) gehad. Nu hebben we een Milo, ook een Rhodie. Maar de meest gebruikte naam is Mai, Miley of Maips.



Hier in de buurt hebben we een Jack, meneer Janssen, Chicko, Bodey en Enzo rondlopen. Meneer Janssen wordt voornamelijk Janssen genoemd, is een labrador en ik moet zeggen dat het prima bij 'm past ;)
Alle reacties Link kopieren
Majoor

Joep

Nielsen



Thekla

Ora
Alle reacties Link kopieren
Macho

Sjef
Nero.
Alle reacties Link kopieren
Sjofel!
Kane vinden we ook leuk! We hebben al een aardig lijstje voor een reu, dus dan zal het maar net van de hond afhangen wat het beste past. Is het meer een Makker, Mats, Niemand, Kane, Kerel. Suggesties nog steeds welkom hoor .



Mocht ik verliefd raken op een teefje vind ik Molly tot nog toe wel het leukste.
Macho was een koosnaampje voor mijn eerste hond en valt om die reden af, maar we vinden hem wel leuk.
Dude.
Dude zou hier eerder worden uitgesproken als Doeet vrees ik...
Alle reacties Link kopieren
Pluto
Ik ging voor de naam die hij al had op zijn paspoort, want ik vond het zo zielig om zelfs zijn naam te wijzigen met alle veranderingen die hij al moest doorstaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb honden gekend die Muis en Poes heetten
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven