Inspiratie hondennaam

13-09-2014 18:27 113 berichten
Begin dit jaar is mijn hond overleden. Mijn hart is gebroken, maar inmiddels zijn de allerscherpste randjes er vanaf en kriebelt het verlangen naar een hond in huis. Van de week willen we gaan kijken bij de stichting waar ik hem iets meer dan 10 jaar geleden heb gehaald. Geen voorkeur voor ras, wel een lichte voorkeur voor een reu. Maar goed, destijds ging ik kijken voor een rottweiler teefje en dat liep ook behoorlijk anders . Toen had ik binnen een week al spijt van de naam, dus deze keer wil ik dat anders aanpakken.



Ik hoop dus dat jullie wat inspiratie hebben. Voor een reu hebben we vooralsnog Mattie in gedachten. Ik vind Quispel ook wel leuk, maar daar heeft vriend lief zijn veto over uitgesproken. En Tito zou ik gaaf vinden voor een Deense dog, maar dat zit er qua woonruimte niet in. Voor een teefje heb ik eigenlijk geen idee. Tinkerbell vind ik mooi voor een wat grotere hond maar die naam is inmiddels al vergeven.



Wat vinden jullie leuke hondennamen?
Alle reacties Link kopieren
Ahhh, dat wist ik niet, dank voor jullie uitleg allebei
Maurice (de Hond)
Ik vind Jules leuker voor een reu.



Of Hector of Napoleon.
Whiskey

Pepper

Dinkie

Ziggy

Boomer
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn op dit moment ook aan het nadenken om een hond aan te schaffen. Het zou onze eerste worden en volgens de huidige plannen wordt het een Engelse Cocker Spaniel, teefje met de naam Bailey
Spannend Layla!



Bailey vind ik trouwens ook wel leuk!
Bailey van Greys? Leuk!
Echt top al deze ideeën! Ik moet zo weg maar kom morgen zeker terug, of vanavond alvast even tussen door spieken of er nog leuke namen bij zijn gekomen.
quote:typfoudt schreef op 13 september 2014 @ 20:29:

Echt top al deze ideeën! Ik moet zo weg maar kom morgen zeker terug, of vanavond alvast even tussen door spieken of er nog leuke namen bij zijn gekomen.Je begrijpt natuurlijk wel dan je nu niet weg kan gaan hè, eerst beslissen en dan terug naar je rl!
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 13 september 2014 @ 20:26:

Bailey van Greys? Leuk!sssst... niet tegen mn man vertellen dat ik de naam inderdaad daar vandaan heb..
Alle reacties Link kopieren
Tank van Star vind ik de winnaar!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Mama

Papa

Opa

Oma



Lijkt me heerlijk om dat als volwassene te roepen over een veld.

Omaaaaaaaaaaaaa, hier komen. Nu!

Stoute oma. Heel stout!
Alle reacties Link kopieren
Molly inderdaad, met dank aan MV toendertijd



Guus

Fifi (voor een Deen)

Ebba

Astor

Asta
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden een witte boxer die zo lelijk was als twee emmers water, die hebben we Phantom genoemd. Was de enige naam die er helemaal bij paste.

En hier in de buurt woont een Boxer die heet Toeter.
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Voor een teefje: Milady



Kerel is ook leuk, wat denk je van Gozer?

Pasta

Dane

Rollo

Roefie
Haha het wordt een beetje lastig om te beslissen zonder hond, lopen we straks met de stoer reutje die fifi heet.



Toeter heeft ook zeker wat!
Milady ook leuk, als het een allesbehalve lady like hond is.
Banjer

Dender

Doos

Sophie

Bonk
En als je voor combinaties gaat: "Rot op" en "Naar buiten".
Alle reacties Link kopieren
Koekje is ook handig, de mijne komt nl. Alleen maar als ik roep, kijk eens koekje
Alle reacties Link kopieren
Je hebt al heel wat namen gekregen, maar ik zou er een paar uitkiezen en dan kijken wat bij het hondje past.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
quote:StoraHuntur schreef op 13 september 2014 @ 22:44:

En als je voor combinaties gaat: "Rot op" en "Naar buiten".Meen je echt dat je dat soort namen `leuk of grappig` vindt? Ik ken wel een paar mensen die hun dieren vreselijke namen hebben gegeven. Vreselijk vond ik het, een herdershond uitlaten met een snuitje omdat hij mensen beet en hem bijter te noemen, katten die mormel en nog iets ergers heette. Ik zie daar oprecht de humor niet van in. Maar ja. Als TO het maar leuk vindt.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Muffin
Willem
Alle reacties Link kopieren
quote:renate73 schreef op 13 september 2014 @ 22:55:

Koekje is ook handig, de mijne komt nl. Alleen maar als ik roep, kijk eens koekje







Taxi.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven