Intex zwembad leeg laten lopen....

11-07-2014 16:34 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben sinds kort een intex zwembad. nu moest het water vervangen worden, dus stop eruit . Nu stuiten we op een probleem, wat anderen ws ook kennen... De 'stop' zit ongeveer 10 cm boven de grond, dus er blijft nog een flinke laag water in het zwembad staan.



Heeft iemand een tip hoe je die laatste laag eruit krijgt zonder het zwembad af te hoeven breken?!
Alle reacties Link kopieren
Stukje tuin-slang in het water leggen. (zo kort mgl, maar wel dat ie op de bodem komt en buiten het bad ook weer op de grond.)

Dan heel hard zuigen aan het uiteinde, gelijk goed dichtknijpen/drukken en direct buiten bad op de grond, door de druk loopt het water de slang in- en uit...
Alle reacties Link kopieren
Of je laat al je buren met emmertjes het water komen ophalen voor hun planten
Alle reacties Link kopieren
Als je de pomp regelmatig aanzet en de chloor en ph waarde juist houdt is leegaten lopen maar 1x per jaar nodig.
Alle reacties Link kopieren
Heb me altijd afgevraagd, waar laten mensen dat water dan? Op je gazon? Maar dan is het toch een enorme blubberpoel? In het riool/sloot?
Alle reacties Link kopieren
quote:yoshe schreef op 11 juli 2014 @ 16:48:

Heb me altijd afgevraagd, waar laten mensen dat water dan? Op je gazon? Maar dan is het toch een enorme blubberpoel? In het riool/sloot?De buren hebben hun tuin helemaal betegeld, dus het water loopt fijn in de tuin van de buren en in de gezamenlijke poort, die lager ligt dan de tuinen en waar dus lang plassen blijven staan. De afwatering daar laat te wensen over, maar het boeit de betreffende zwembad-buur niet...
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Associaal zeg
Wij laten met een slang het grootste deel er uit lopen, voor het restant kiepen we het ding gewoon om. Je gebruikt zo'n ding toch ook alleen maar als het echt warm is buiten, dan is dat toch zo verdampt? Hier doet iig iedereen in de straat het zo, nog nooit overlast van gehad.
Op die van ons zit de afvoer aan de zijkant waar je de tuinslang op aansluit. We hebben een afvoerput in de tuin dus zo laten we hem zonder te knoeien leeglopen. Nou gaat er in die van ons 10.000 liter dus dat laat je niet zo even in de tuin lopen
Alle reacties Link kopieren
wij hadden hiervoor een simpele waterpomp gekocht. eerst het water er zo veel mogelijk uit laten stromen en de rest er uit laten pompen. Wij lieten het in het riool lopen.



Afgelopen jaren hadden we elk jaar ook zo'n bad, en we hadden zo veel moeite om het water goed te houden! vorig jaar ook 2 keer het water moeten vervangen, zonde van het water en wat een werk. Dit jaar geen zwembad meer voor ons.
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
Ik mag de waterpomp van de buurman lenen. Op mss 6 liter na is het zwembad leeggepompt. Tussen de tuinen ligt een soort van greppel waar de slang in kan.



Maar dit jaar nog niet opgezet, zo bijzonder weer vond ik het nog niet.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Nog een tip: water uit een zwembad dat schoon gehouden wordt met bijv. chloor of andere 'waterverbeteraars' mag je niet in de regenwaterput of zomaar weg laten lopen. Daar kun je zelfs een boeten voor krijgen. Het moet echt in het riool!



Zie bijvoorbeeldhier

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven