Kat is aan het doodgaan..zo zielig

01-09-2014 10:12 122 berichten
Alle reacties Link kopieren
De hele oude poes van mijn vriend is aan het doodgaan maar hij kan de stap niet maken om haar in te laten slapen. Hoopt steeds dat ze zelf wel zal gaan. Uiteindelijk zal dat ook wel natuurlijk, maar het is zo zielig om te zien.

Ze is nu al dagen echt heel slecht (alleen maar liggen, oogjes vaak nog stukje open, niet eten of drinken, niet echt reageren meer, wegkruipen,etc) en steeds iets nog slechter. Ze krijgt drinken en mondjesmaat aangelengd voedsel met een spuitje in haar bekje.

Ik heb de dierenarts al een paar keer gebeld voor overleg en die zeggen ook dat het best een tijd kan duren zo, maar ik krijg m niet overtuigd dat het beter is te helpen (eventueel thuis). Elke keer rekt hij het weer.

Als hij werkt rij ik een paar keer heen en weer om water te geven en te kijken hoe ze is. Ik weet niet zo goed wat ik meer kan dan dat



Een paar dagen geleden zij de dierenarts dat ze (nog?) geen pijn heeft...

Op internet gezocht naar argumenten maar meer dan "niet laten lijden" etc vind ik niet en hij houdt vast aan dat er gezegd is dat ze geen pijn heeft. Hij kan dr gewoon niet loslaten :(



iemand nog tips?
Ja, geef hem een trap in zijn hol! Het beestje laten wegkwijnen is gewoon dierenmishandeling, absoluut geen dierenliefde!



Bah, wat een egoist, die vriend van jou. En dat jij dat toelaat
Alle reacties Link kopieren
Wat een dierenmishandeling

Daar zou ik dus echt niet tegen kunnen.

Bah!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Helemaal eens met mijn voorgangers, arm beestje. En hoezo weet de dierenarts dat dat beestje geen pijn heeft? Heeft ze dat gezegd? Tjonge jonge....
If God is watching us, the least we can do is be entertaining
Alle reacties Link kopieren
Potverdrie zeg, het is het laatste wat je voor je dier kan doen, dus Doe het dan ook.
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Djin schreef op 01 september 2014 @ 10:21:

Helemaal eens met mijn voorgangers, arm beestje. En hoezo weet de dierenarts dat dat beestje geen pijn heeft? Heeft ze dat gezegd? Tjonge jonge....+1
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Dit vind ik niet kunnen. Ik heb mijn hele leven al dieren,

en helaas pindakaas, afscheid en doodgaan hoort daar bij.

Het enkel maar uitstellen enkel omdat je zelf geen zin hebt in afscheid nemen en janken terwijl dat beestje verschrikkelijk aan het lijden is kan je tegenover het beestje echt niet maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Summerdance schreef op maandag 01 september 2014 10:18 Wat een dierenmishandeling

Daar zou ik dus echt niet tegen kunnen.

Bah! Ik ook niet, ik zou het beestje wegbrengen naar de DA. Dan maar ruzie, helaas.
Wat ik nooit helemaal snap he, ze is aan het doodgaan, is een natuurlijk proces. Volgens de huisarts heeft ze geen pijn.



Ik ben gek op dieren, maar ook op de natuur. Waarom is het dan dierenmishandeling om haar geen spuitje te geven? En waarom is het geen mensenmishandeling als we mensen geen spuitje geven?



Heeft een dier geen recht op een ziekteproces en een natuurlijke dood? Tenzij ondraaglijk lijden, dat mag duidelijk zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wat heeft een poes aan een ziekteproces? Ik snap dat niet helemaal.
If God is watching us, the least we can do is be entertaining
Alle reacties Link kopieren
Zielig voor het beestje. Ik heb zelf katten en vind het echt trouwe metgezellen. Een beestje met wie ik 10 tot 20 jaar een leuke tijd heb gehad laat ik niet onnodig lijden. Een dier hoort net zo goed als een mens waardig te sterven.



Ik heb een kitten na behandeling van hersenvliesontsteking toch moeten laten inslapen. Mijn lieve pers die ik al jaren had heeft in dezelfde week een hartstilstand gehad
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niks met katten maar dit doe je toch niet!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Stoppen met eten en drinken geven. Klinkt hard, maar een dier zoekt niet voor niets een rustig plekje op om te sterven. Zolang je eten en drinken voert vertraag je het stervensproces. Geef die kat ruimte om te kunnen en mogen sterven.



Of ga naar de dierenarts om dit te versnellen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
schandalig
Lily, als dieren iets erg goed kunnen verbergen, dan is het pijn. Dus jij weet niet of ze wel of geen pijn heeft.



Buiten dat voelt ze zich heel erg slecht en dat zou voor mij voldoende reden zijn haar in te laten slapen ipv haar weg te laten teren.



En ja, mij hoef je ook niet onnodig lang in leven te houden, dat kan ik nu al aangeven cq regelen met mijn dierbaren, poes is afhankelijk van haar egoistische baasje.
Alle reacties Link kopieren
Mijn hart breekt, arm beestje



Misschien kan je je vriend dit topic laten lezen?
Alle reacties Link kopieren
Ik was zelf met de kat naar de da gegaan, had ik wel flinke ruzie voor over gehad. Of wil je vriend niet betalen voor de da kosten??? Zo.n beestje verdient dit niet, vind dit dierenmishandeling. Ook van jouw, want jij kijkt toe en werkt zelfs mee door de kat water etc te geven. Walgelijk!!! Het beestje is op, laat hem gaan op een waardige manier. Kan hier echt heel erg boos om worden!!!
Pluk de dag voor je in een vaas eindigt.
quote:paresseuse schreef op 01 september 2014 @ 10:35:

Lily, als dieren iets erg goed kunnen verbergen, dan is het pijn. Dus jij weet niet of ze wel of geen pijn heeft.



Buiten dat voelt ze zich heel erg slecht en dat zou voor mij voldoende reden zijn haar in te laten slapen ipv haar weg te laten teren.

Ik ga ervan uit dat de dierenarts er verstand van heeft. Een natuurlijke dood is voor mij ook waardig sterven. Dus ik zou er niet meteen een spuit inzetten nee.
Alle reacties Link kopieren
quote:lilyofthevalley schreef op 01 september 2014 @ 10:28:

Wat ik nooit helemaal snap he, ze is aan het doodgaan, is een natuurlijk proces. Volgens de huisarts heeft ze geen pijn.



Ik ben gek op dieren, maar ook op de natuur. Waarom is het dan dierenmishandeling om haar geen spuitje te geven? En waarom is het geen mensenmishandeling als we mensen geen spuitje geven?



Heeft een dier geen recht op een ziekteproces en een natuurlijke dood? Tenzij ondraaglijk lijden, dat mag duidelijk zijn.

Niet op de hoogte? Als iemand net als deze poes echt alleen maar dood ligt te gaan krijg je daar ook als mens iets voor hoor. Iig morfine en dan nog iets om je ook geestelijk makkelijker in te laten slapen.

Dit is echt dierenmishandeling want poes is overduidelijk ziek. Snap ook niet dat een dierenarts zegt dat poes geen pijn heeft. Een poes die geen pijn heeft doet niet zo. Imho heeft poes wel degelijk pijn en veel ook.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er ook een ruzie voor over hebben. Ik vind het echt heel sneu. Liefde is loslaten, hebben twee weken geleden ook onze poes laten inslapen. Boven het verdriet voelde ik ook opluchting omdat ze niet lang heeft moeten worstelen. Ik vond een halve dag al zo vreselijk voor haar, laat staan dagen.
If God is watching us, the least we can do is be entertaining
Alle reacties Link kopieren
Wij als mens kunnen de keus maken voor een dier omer een spuit inte zetten. Waarom een dier laten lijden?? Kan er met mijn verstand niet bij dat je gewoon op een afstandje gaat zitten toekijken hoe zo.n beestje ligt dood te gaan.
Pluk de dag voor je in een vaas eindigt.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het schandalig van je vriend. Hoe kùn je dit toelaten? Je zegt dat het een hele oude poes is. Ik heb ook een hele oude poes, 20 is ze. Bijna net zo lang bij me. Als het niet meer gaat krijgt ze een spuitje zodat haar doodstrijd niet (te) lang duurt.



Waarom laat je dit toe? Eis gewoon dat je vriend vandaag nog naar de dierenarts gaat. Als hij dat niet doet ga jij. Zeer dieronvriendelijk vind ik dit.
Wat naar zeg... Inderdaad, vriend streng toespreken en vandaag nog samen naar de dierenarts!
Kun je hem niet stiekem met een zakje ether laten inslapen?

Daarna breng je de kat naar de dierenarts.





(Hem=de vriend)
Alle reacties Link kopieren
Als je niet het lef hebt om ruzie te maken met vriend en van hem te eisen dat hij dat beestje uit haar lijden verlost laat haar dan maar achter zijn rug om inslapen.

Oppakken, in laten slapen, en thuis neerleggen. Heeft vriend toch niet door.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven