Kat is aan het doodgaan..zo zielig

01-09-2014 10:12 122 berichten
Alle reacties Link kopieren
De hele oude poes van mijn vriend is aan het doodgaan maar hij kan de stap niet maken om haar in te laten slapen. Hoopt steeds dat ze zelf wel zal gaan. Uiteindelijk zal dat ook wel natuurlijk, maar het is zo zielig om te zien.

Ze is nu al dagen echt heel slecht (alleen maar liggen, oogjes vaak nog stukje open, niet eten of drinken, niet echt reageren meer, wegkruipen,etc) en steeds iets nog slechter. Ze krijgt drinken en mondjesmaat aangelengd voedsel met een spuitje in haar bekje.

Ik heb de dierenarts al een paar keer gebeld voor overleg en die zeggen ook dat het best een tijd kan duren zo, maar ik krijg m niet overtuigd dat het beter is te helpen (eventueel thuis). Elke keer rekt hij het weer.

Als hij werkt rij ik een paar keer heen en weer om water te geven en te kijken hoe ze is. Ik weet niet zo goed wat ik meer kan dan dat



Een paar dagen geleden zij de dierenarts dat ze (nog?) geen pijn heeft...

Op internet gezocht naar argumenten maar meer dan "niet laten lijden" etc vind ik niet en hij houdt vast aan dat er gezegd is dat ze geen pijn heeft. Hij kan dr gewoon niet loslaten :(



iemand nog tips?
Alle reacties Link kopieren
Precies wat miracle75 zegt!! Dit is dierenmishandeling, ik had al bij de dierenarts gezeten, dat je dit toelaat. Dan maar een fikse ruzie..
Carpe Diem
Alle reacties Link kopieren
Met zo'n vent wil je toch niet samen zijn? Pak dat beestje op en breng hem zelf naar de dierenarts. Dit kan echt niet. Wat een hufter, sorry dat ik het zeg....
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
Alle reacties Link kopieren
Zeker te duur. Versterven is mishandeling.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:miracle75 schreef op 01 september 2014 @ 10:43:

Wij als mens kunnen de keus maken voor een dier omer een spuit inte zetten. Waarom een dier laten lijden?? Kan er met mijn verstand niet bij dat je gewoon op een afstandje gaat zitten toekijken hoe zo.n beestje ligt dood te gaan.

Dat is zelfs je plicht in gevallen van aftakelen en pijn.

Miss. heeft het beestje inderdaad niet zoveel pijn, maar echt lekker zal die zich ook niet voelen aangezien hij niet meer levendig is en niet eet.

Maar goed, knopen doorhakken hoort helaas ook bij dierenverzorging en als je niet aankan of wil dan moet je goudvissen nemen of helemaal geen beesten...
Alle reacties Link kopieren
quote:paresseuse schreef op 01 september 2014 @ 10:16:

Ja, geef hem een trap in zijn hol! Het beestje laten wegkwijnen is gewoon dierenmishandeling, absoluut geen dierenliefde!



Bah, wat een egoist, die vriend van jou. En dat jij dat toelaat dit dus!!! Bah bah ik hadde poes zelf naar de DA gebracht. Of vriend het nu toelaat of niet.
quote:Djin schreef op 01 september 2014 @ 10:30:

Wat heeft een poes aan een ziekteproces? Ik snap dat niet helemaal.

geen zak, dat is denken als een mens, niet als een kat.

(sorry niet echt een grappig onderwerp, maar je opmerking is lekker droog)

Dieren/katten hebben niet het denkvermogen dat wij hebben.



Ik heb trouwens de neiging om een opmerking te maken over vriend en DA maar laat ik dat maar niet doen.... staat jaren TBC voor ...
Alle reacties Link kopieren
quote:lilyofthevalley schreef op 01 september 2014 @ 10:28:

Wat ik nooit helemaal snap he, ze is aan het doodgaan, is een natuurlijk proces. Volgens de huisarts heeft ze geen pijn.



Ik ben gek op dieren, maar ook op de natuur. Waarom is het dan dierenmishandeling om haar geen spuitje te geven? En waarom is het geen mensenmishandeling als we mensen geen spuitje geven?



Heeft een dier geen recht op een ziekteproces en een natuurlijke dood? Tenzij ondraaglijk lijden, dat mag duidelijk zijn.waarom zou je dit een dier willen aandoen? Denk je dat een dier zit te wachten op een stervensproces? Overigens vind ik dat ze demente bejaarden of mensen met Alzeimer ook een spuitje mogen geven. Dan heb ik het over de mensen die heel ongelukkig zijn. Om het niet te doen vind ik mensenmishandeling.
Wat bizar. Wat is nou de reden dat hij haar niet uit haar lijden verlost? Het geld, wilt geen afscheid nemen? Het kan geen liefde zijn want dan nam hij die stap wel.



Heel triest dit!
Alle reacties Link kopieren
Je huisdier laten gaan, laten inslapen, vind ik juist een teken van liefde voor je huisdier. Het is het laatste wat je voor je huisdier kan doen. Ik kan me voorstellen dat je vriend even tijd nodig heeft om aan het idee te wennen, maar uiteindelijk hoop ik dat hij inziet dat laten inslapen de beste keuze is.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit compleet respectloos naar de kat toe. Dit is geen dierenliefde. Dit is gewoon mishandeling. Word er heel, heel verdrietig van.
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
Alle reacties Link kopieren
Ik snap die vriend echt niet. Hij heeft die kat al jaren, waarschijnlijk voor de gezelligheid, en nu laat hij de kat aan zijn lot over?



Jij gaat langs en jouw vriend gunt de kat een langzame dood in zijn afwezigheid? Waar was die kat toen jouw vriend troost nodig had? Zeer waarschijnlijk heel dichtbij. Pak die kat op en laat de dierenarts hem een spuitje geven. Ik vind dit echt heeeeeeeeeel asociaal van je vriend.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Wat een lul van een vent!!

En jij ook dat je dit gewoon laat gaan, pak dat beest zelf onder de arm als hij niet wil, en ga naar een dierenarts!



Sjongejonge....!! Mensen....gatver!
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend zielig voor dat beestje.

Dit is pure dierenmishandeling.

Wat egoistisch van je vriend.



Pak het beestje op en neem het mee naar de dierenarts. Dit kan echt niet hoor.
Alle reacties Link kopieren
En wat een achterlijke dierenarts met zijn "beestje heeft nog geen pijn". Hij weet hopelijk wel dat een beest het zo lang mogelijk uitstelt om pijn aan te geven toch? Het zit niet in de aard van een dier om pijn te laten merken, tot hij echt niet anders meer kan. Als hij dat in de natuur doet, wordt hij prooi voor andere dieren. Dat zit erin gebakken. Dat beestje kan dus wel degelijk aan het lijden zijn en jullie doen HE-LE-MAAL NIKS en zitten lekker toe te kijken! Bah!
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
Alle reacties Link kopieren
Even voor de duidelijkheid, het is EEN vriend, niet mijn vriend en hij is al aantal keer bij Dierenarts geweest en die zegt dat ze geen pijn heeft en dus heeft hij de keuze gemaakt voor 'de natuur'



Maar ik (dus totaal geen zeggenschap heeft maar probeer te adviseren) zou zelf de DA laten helpen het te bespoedigen.



Overigens mijn fout ( ik woon daar ook niet dus zie niet alles) loopt ze wel af en toe zelf naar buiten of boven dus mijn eerdere beeld wat ik hier schetste is niet helemaal juist...



Ik hoor veel roepen schande schande maar als ze inderdaad geen pijn heeft (neem aan dat als iemandsat kan zeggen hij dat is), wat is er dan op tegen om haar zelf te laten gaan?
Alle reacties Link kopieren
Uitdrogen is naar doodgaan.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
quote:Kkaat schreef op 01 september 2014 @ 13:43:

Even voor de duidelijkheid, het is EEN vriend, niet mijn vriend en hij is al aantal keer bij Dierenarts geweest en die zegt dat ze geen pijn heeft en dus heeft hij de keuze gemaakt voor 'de natuur'



Maar ik (dus totaal geen zeggenschap heeft maar probeer te adviseren) zou zelf de DA laten helpen het te bespoedigen.



Overigens mijn fout ( ik woon daar ook niet dus zie niet alles) loopt ze wel af en toe zelf naar buiten of boven dus mijn eerdere beeld wat ik hier schetste is niet helemaal juist...



Ik hoor veel roepen schande schande maar als ze inderdaad geen pijn heeft (neem aan dat als iemandsat kan zeggen hij dat is), wat is er dan op tegen om haar zelf te laten gaan?Vertel die vriend dat hij daarmee op moet passen. Straks gaat ze naar buiten, om dood te gaan, en ziet die vriend zijn kat helemaal nooit meer terug.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
quote:Kkaat schreef op 01 september 2014 @ 13:43:

Even voor de duidelijkheid, het is EEN vriend, niet mijn vriend en hij is al aantal keer bij Dierenarts geweest en die zegt dat ze geen pijn heeft en dus heeft hij de keuze gemaakt voor 'de natuur'



Maar ik (dus totaal geen zeggenschap heeft maar probeer te adviseren) zou zelf de DA laten helpen het te bespoedigen.



Overigens mijn fout ( ik woon daar ook niet dus zie niet alles) loopt ze wel af en toe zelf naar buiten of boven dus mijn eerdere beeld wat ik hier schetste is niet helemaal juist...



Ik hoor veel roepen schande schande maar als ze inderdaad geen pijn heeft (neem aan dat als iemandsat kan zeggen hij dat is), wat is er dan op tegen om haar zelf te laten gaan?Ga je dit nou serieus nog zitten verdedigen ook? Schei toch uit joh. Gatverdamme.... Open dan ook geen topic, als je de reacties niet wilt lezen.
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
Alle reacties Link kopieren
Jouw vriend houdt meer van zichzelf dan van de kat. Hij zal zichzelf niet overstijgen omdat dit beter is voor de kat.



Liefde is loslaten als dat beter is voor de ander. Maar zijn liefde geldt dus meer voor Zichzelf. Dit is niet een lovenswaardige eigenschap. En dat zou ik hem zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud is jouw vriend? Als hij nog heel jong is, kan ik het een beetje begrijpen. Als hij ruim volwassen is, is het zeer egoïstisch van hem.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook naar de dierenarts gaan. Dit heeft de poes niet verdient. Doodgaan en afscheid nemen hoort bij het leven. Maar op deze manier is wel heel sneu en zielig! Laat je vriend alle antwoorden hierop lezen. Misschien dat hij zijn mening bijstelt en haar naar de dierenarts zal brengen om haar uit haar lijden te verlossen. Arm dier! Sterkte en succes!
Alle reacties Link kopieren
Met het openen van dit topic werd duidelijk dat je weet dat het niet pluis is. Toch verdedig je hem.

Waarom?
Wat een sadist is je vriend, alleen maar omdat hij er zelf moeite mee heeft.



Ben laatst meegeweest een kat te laten inslapen, het beestje had kanker en kon niet meer eten. Ze was heel rustig bij de arts en ze is heel rustig ingeslapen na het prikje, waar ze helemaal niet op reageerde trouwens dus dat deed haar ook nauwelijks pijn.
Alle reacties Link kopieren
Als de kat geen pijn heeft dat zou ik haar waarschijnlijk ook nog niet laten inslapen.

Maar dat gezegd hebbende houden jullie haar wel kunstmatig in leven door haar gedwongen water en voedsel te geven. Als je het natuurlijk wilt laten verlopen, dan moet je daar ook mee stoppen. Nu rek je het alleen maar.



Hoe moeilijk ook: Je gevoelens uitschakelen en objectief naar het beestje kijken. Wat zou je dan doen?
Alle reacties Link kopieren
quote:mabelle schreef op 01 september 2014 @ 10:55:

Als je niet het lef hebt om ruzie te maken met vriend en van hem te eisen dat hij dat beestje uit haar lijden verlost laat haar dan maar achter zijn rug om inslapen.

Oppakken, in laten slapen, en thuis neerleggen. Heeft vriend toch niet door.



Dit vind ik een heel goed plan! Je gaat er nu al steeds heen om water te geven, dus je hebt blijkbaar de sleutel van het huis. Gewoon de kat meenemen, in laten slapen en weer thuis neerleggen. Dan hoeft de kat niet onnodig meer te lijden (afschuwelijk trouwens, dat mensen hun huisdier dat aan doen...) en is je vriend tevreden omdat de kat 'zelf is gegaan'.



Wij hebben twee maanden geleden onze hond redelijk onverwachts in moeten laten slapen en hij was helaas nog helemaal niet zo oud. Het was vreselijk, maar het was het laatste wat we voor hem konden doen. Je laat je geliefde huisdieren niet lijden, uit liefde moet je op zo'n moment juist kiezen voor een spuitje. Hoe moeilijk dat ook is...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven