Kat plast in de platenbak van het balkon.

20-07-2014 15:44 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb aan de reling van mijn balkon bakken hangen o.a. met thijm en zonnebloemen. Mijn kat is dol op het balkon en loopt al jaren over de reling om af en toe een blaadje van een plant op te eten. Ik was daar al niet blij mee.



Bij het opruimen van het balkon een paar maanden geleden had ik het idee dat poes ergens had geplast, maar ik kon niets vinden. Uiteindelijk bij het schoonmaken van de plantenbakken ontdekte ik dat zij in één van de hangende bakken had geplast. Alles schoongemaakt en nieuwe planten erin, incl lekker geurende thijm.



Nu zit ik net weer buiten en reuk ik weer die vieze kattenpis lucht. Mijn kat gebruikt dus de bak met bloemen nog steeds als pisbak.....echt vies. Ik weet dat ik niet anders kan dan het opruimen. Iemand nog tips?



Ik wil haar niet te veel laten schrikken zoals met een waterspuit want anders valt zij misschien van het balkon.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Sate prikkers erin zetten....
Samenvatting; kat piest in plantenbak; wat te doen?
Alle reacties Link kopieren
Ja, idd.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zarah schreef op 20 juli 2014 @ 15:52:

Sate prikkers erin zetten....In de kat?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Sateh prikkers inderdaad! Simpel en niet heel ontsierend, mits je ze niet te lang laat. Wel lang genoeg natuurlijk. Je kunt de bodem ook bekleden met aluminium folie, dat haten ze. Ziet er wel minder mooi uit. Werkt wel goed!



Storahunter, zeur niet zo. Een beetje inleiding in een OP leest prettig en vind ik leuker dan 1 regel tekst.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 20 juli 2014 @ 15:57:

[...]



In de kat?

Als je dat consequent doet elke keer dat hij in buurt van je plantenbak komt, dan leert 'ie het wel af!



Maar rechtop in de aarde is misschien diervriendelijker en praktischer.
Alle reacties Link kopieren
Goed idee, sate prikkers. Ook niet duur. Ik moet die dingen wel dicht bij elkaar zetten want poes is nogal hardleers.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Bermbommen?
quote:Volcom schreef op 20 juli 2014 @ 15:59:





Storahunter, zeur niet zo. Een beetje inleiding in een OP leest prettig en vind ik leuker dan 1 regel tekst.





Ik parodieerde TO.
Alle reacties Link kopieren
Bermbommen, ook goed....misschien kan ik die meenemen wanneer ik op vakantie ga naar de Gaza.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Hunter, goede samenvatting, misschien haal ik straks mijn OP weg want mijn balkon is te herkenbaar.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Better yet; bermbommen met saté prikkers.
Alle reacties Link kopieren
quote:StoraHuntur schreef op zondag 20 juli 2014 16:13 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="Volcom in "Kat plast in de platenbak van het balkon."" class="messagelink">Volcom schreef op 20 juli 2014 @ 15:59</a>:</b>





Storahunter, zeur niet zo. Een beetje inleiding in een OP leest prettig en vind ik leuker dan 1 regel tekst.</div></blockquote>





Ik parodieerde TO. Oja dat had ik moeten ruiken natuurlijk?
Alle reacties Link kopieren
Ook leuk voor de buren.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Koffiedik laagje bovenop de potgrond laag aanbrengen. Dat vinden katten niet prettig tussen hun teentjes
Alle reacties Link kopieren
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=73&t=580374
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Er bestaan ook planten die voor poeslief niet lekker ruiken. Misschien kun je die er tussen zetten. (Vraag mij even niet hoe ze heten maar bij het tuincentrum weten ze het vast wel).



Koffiedik, drupje teatree en zwarte peper vinden de meeste poezen ook niet fijn. Azijn ook niet, maar daarvan weet ik voor 80% zeker dat je planten het niet overleven. Teatree is giftig als poes het binnenkrijgt, dus dat moet je dan echt alleen voor de geur doen, misschien aan de achterkant van de bak, waar ie niet bij komt.
Alle reacties Link kopieren
Bedakt BGB en exces, er bestaat een spullentje van de intratuin en koffieprut is ook een goede.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
teatree is giftig voor katten.

Wel heel effectief tegen het plasprobleem maar denk niet dat dit de oplossing is die je zoekt
De tekenen en symptomen van een Tea Tree olie vergiftiging zijn:

misselijkheid, diarree, lage temperatuur, niet meer op de achterpootjes kunnen

staan. Duizeligheid, ongecontroleerde spiertrekkingen, vreemd gedrag. Geen

energie meer hebben. niet meer willen eten of drinken en leverbeschadiging.



Het is vooral de lever die de klappen krijgt.



http://www.paradijsvogel.nl/teatree.htm
Alle reacties Link kopieren
Een citroenplant er tussen heb ik wel eens gehoord.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Ik ga haar niet vergiftigen of opblazen. Daar is zij veel te lief voor. Ik kijk ook altijd of platen/bloemen niet giftig zijn voordat ik deze in huis neem. Ik ga het proberen met koffieprut. Ik drink zelf bijna geen koffie dus ik moet de prut ff bij mijn ouders scooren en dat spullentje van intratuin ga ik ook uitzoeken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
De vraag is: waarom piest je kat liever op een plantenbak dan op de kattenbak? Wat maakt je plantenbak aantrekkelijker dan de kattenbak? Als je daarop het antwoord vindt kun je het probleem oplossen.
Ik zou sowieso de platenbak binnen zetten. Platen kunnen niet zo goed tegen regen enzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven