Kat stinkt uit haar bek

14-09-2014 16:03 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
De laatste dagen stinkt mijn poes echt verschrikkelijk uit haar bek. Haar gebit ziet en bekje zien er prima uit en ze eet ook niet anders. Maar het is echt een zurige lucht. Is het erg en kan ik er wat aan doen? Word er een beetje misselijk van als ze op m'n schoot ligt en daar ligt ze nogal graag



Ik wou het even in de dierenwinkel gaan vragen, misschien iets te knagen ofzo... Maar de dierenwinkel was dicht.
Heeft ze iets raars gegeten? Anders even DA bellen, misschien is er toch iets niet helemaal goed in haar bekje.
Alle reacties Link kopieren
Kan tandvlees zijn maar ook een ontsteking verderop in het lijf. Ik zou voor de zekerheid even je dierenarts opbellen voor advies.
Nog steeds hopend op een beter leesbare vormgeving :(
Alle reacties Link kopieren
Morgen de dierenarts bellen.
Dierenwinkel? Dierenarts!



Het kan van alles zijn maar ook niks. Grote probleem met katten is dat ze lichamelijk ongemak/pijn maar zelden meteen laten zien. Gedragsverandering of het ontbreken daarvan is bij katten een slechte graadmeter voor hun gezondheid.



Mijn kater Meneer liet ook niets merken, vrat als een bootwerker, joeg andere katten de boom in en glansde je tegemoet. Tot hij bij me kwam liggen, klaaglijk miauwde en zijn bek niet meer dicht wilde doen. Dierenarts kon alleen nog maar een tumor constateren die inmiddels van het verhemelte naar binnen in de schedel aan het groeien was. Hij moet gruwelijk veel pijn hebben gehad maar letterlijk een kwartier voor hij bij me kwam liggen had hij nog een bak harde brokjes leeggeknaagd. Niets aan hem gemerkt tot het te laat was.
Alle reacties Link kopieren
quote:bij_zonder schreef op 14 september 2014 @ 16:15:

Dierenwinkel? Dierenarts!



Het kan van alles zijn maar ook niks. Grote probleem met katten is dat ze lichamelijk ongemak/pijn maar zelden meteen laten zien. Gedragsverandering of het ontbreken daarvan is bij katten een slechte graadmeter voor hun gezondheid.



Mijn kater Meneer liet ook niets merken, vrat als een bootwerker, joeg andere katten de boom in en glansde je tegemoet. Tot hij bij me kwam liggen, klaaglijk miauwde en zijn bek niet meer dicht wilde doen. Dierenarts kon alleen nog maar een tumor constateren die inmiddels van het verhemelte naar binnen in de schedel aan het groeien was. Hij moet gruwelijk veel pijn hebben gehad maar letterlijk een kwartier voor hij bij me kwam liggen had hij nog een bak harde brokjes leeggeknaagd. Niets aan hem gemerkt tot het te laat was.





OMG wat erg



Ik ben normaal best snel met naar de dierenarts gaan, zat er vorige week nog met haar omdat ze een ontsteking (waarschijnlijk wondje van stoeien met onze kater) had bij haar tepel die ik wilde laten checken... Dus ik dacht: ik kijk het even een paar dagen aan.



Maar zal morgen wel even bellen dan. Je merkt verder inderdaad niks aan haar.
Alle reacties Link kopieren
Voetjesinhetzand, ik zou zeker een afspraak maken met de dierenarts. Het hoeft niks ernstigs te zijn en uiteraard kunnen er verschillende oorzaken zijn.

Een ontsteking onder een tand/kies, probleem met spijsvertering/maag maar het kan ook te maken hebben met de nierfunctie.

Zeker even na laten kijken en evt. vragen om een bloedonderzoek.

Veel succes !
Alle reacties Link kopieren
Theamuts: voor zover ik weet heeft ze niks raars gegeten, maar ja, je weet het nooit hè, of ze iets te pakken heeft gekregen. 't Is wel een binnenkat.
Tandsteen?
Alle reacties Link kopieren
Nierfunctie checken bij DA! Is ze goed ontwormd? Ontstoken kiesje? Niet te lang mee wachten, kittens gaan doorgaans sneller achteruit dan volwassen katten.
Hier ooit ook een stinkende - zeg eerder meurende, kan me de lucht nog levendig herinneren - kattenbekje gehad. Ex uiteindelijk er mee naar de DA geweest: ontstoken tandvlees. Even naar de DA dus!
Alle reacties Link kopieren
't Is geen kitten, het is een volwassen poes van bijna 2 jaar. Maar ik zal morgen wel even de DA bellen dan.



Ja ik ontworm ze elke 3 maanden en ontvlooi ze elk halfjaar en het zijn geen buitenkatten, volgens mij kan het daar niet aan liggen. Haar nierfunctie lijkt me toch niet met 2 jaar al achteruit gaan? Ze heeft ook een gezond gewicht enzo verder, zei de DA vorige week nog.



Als jullie doelen op dat haar adem uremisch ruikt: dat is volgens mij niet zo, ik heb dat wel eens geroken bij een menselijke patiënt (geneeskundestudent) en dit ruikt heel anders. Ik zou eerder denken aan dat er eten te lang in haar bekje heeft gezeten. Maar er zit dus geen eten meer in. Dus misschien inderdaad dat tandvlees dan.
Zo'n muffe zoete geur, is echt parodontitis. Had mijn binnenkater van 10 jaar ook. Samen met de dierenarts heb ik hem vorig jaar behandeld. Was heel gaaf voor mij als mondhygiënist om te doen.
Alle reacties Link kopieren
Heeft ze de afgelopen dagen lopen braken misschien? Katten zijn er soms goed in dat in onopvallende hoeken te doen waardoor je het misschien niet door hebt.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
Alle reacties Link kopieren
Nee heb net het hele huis schoongemaakt dus dat was me wel opgevallen denk ik. Grootste kans is denk ik parodontitis dan. Beelicious, kan je daar iets aan zien in het bekkie, want als ik haar mondje open trek dan zie ik eigenlijk een rij gave witte tandjes en verder niks, alleen die LUCHT.
Even met een gaasje langs de tandenrij, vaak zie je de plak op 't gaasje en het tandvlees gaat bloeden.
Alle reacties Link kopieren
Bij honden is het zo dat als het voer niet goed voor de maag is ze erg kunnen gaan stinken uit de bek. Weet niet of dit bij katten ook kan?
Alle reacties Link kopieren
quote:Flashy schreef op 14 september 2014 @ 17:53:

Bij honden is het zo dat als het voer niet goed voor de maag is ze erg kunnen gaan stinken uit de bek. Weet niet of dit bij katten ook kan?



Kan het me niet voorstellen. We hebben dat peperdure spul van de dierenarts.



@ Beelicious: oh goede tip dat ga ik zo even proberen Dank je! Ik moet zelf ook eens naar de mondhygiëniste dan. Mijn tandvlees bloedt ook makkelijk de laatste tijd
Alle reacties Link kopieren
quote:voetjesinhetzand schreef op 14 september 2014 @ 18:02:

[...]





Kan het me niet voorstellen. We hebben dat peperdure spul van de dierenarts.



@ Beelicious: oh goede tip dat ga ik zo even proberen Dank je! Ik moet zelf ook eens naar de mondhygiëniste dan. Mijn tandvlees bloedt ook makkelijk de laatste tijd Dat het duur is zegt niks. Onze hond mocht ook zijn hele dure dieetvoer ineens niet meer.
Alle reacties Link kopieren
quote:Flashy schreef op 14 september 2014 @ 18:04:

[...]





Dat het duur is zegt niks. Onze hond mocht ook zijn hele dure dieetvoer ineens niet meer.Hm zal het toch maar even navragen dan Dank je voor de tip!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven