Keukendeur vervangen wegens kattenluik, 900 euro?

24-07-2014 15:12 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet, geheel terecht, de keukendeur van mijn woning vervangen omdat ik er een kattenluik in geplaatst heb. Ik kan deze zelf vervangen, maar het zal lastig zijn eenzelfde deur te vinden. De woningbouwvereniging heeft aangegeven deze voor 900 euro te vervangen. Dat is toch bizar veel geld, of niet? Ik had wel gerekend op een kostenpost, maar 900 euro vind ik buiten proportie.



Overigens meten ze een beetje met 2 maten bij de WB, want mijn overleden buurvrouw had ook een kattenluik en dat zit nog steeds in de deur. Ze hebben die deur dus niet vervangen toen de nieuwe huurders erin kwamen. Moet ik dan wel 900 euro gaan betalen voor een nieuwe deur?



En hoe hebben andere mensen dit gedaan?
Als je het stuk hout hebt bewaard kun je het er weer inzetten. Randen netjes dichtmaken met houtvuller, overschilderen en klaar.
Moet het perse dezelfde deur zijn, of mag iets vergelijkbaars (qua kwaliteit) ook? Vrienden van mij hadden ook dit probleem en zij hebben een deur gekocht via marktplaats en zelf geplaatst. Scheelt een hoop geld, als het mag van je woningbouwvereniging.
Alle reacties Link kopieren
Het gat opvullen mag niet, dan gaat de boel rotten zeggen ze. Het zou wel schelen als het een ander model deur mag zijn, ik ben dat nu aan het navragen. Bij jouw vrienden mocht dat dus? Ik heb het idee dat ze er gewoon een slaatje uit proberen te slaan daar bij die woningbouw
Alle reacties Link kopieren
Mwoagh, een beetje buitendeur kan best 300-450 euro kosten, schilderen door een schilder, op maat maken, sloten terugplaatsen en inhangen door een klusjesman, ik denk dat ze je gewoon de kosten berekenen die ze daar voor maken.
Alle reacties Link kopieren
zou het? Naja, als het niet lukt om het zelf te regelen moet ik mijn verlies maar nemen. Mijn kat heeft toch 10 jaar kunnen genieten van haar vrijheid voor dat geld
Alle reacties Link kopieren
Linkje: http://www.deurengigant.nl/achterdeuren Hardhouten deurtje, niet geverfd, nog geen glas, schilderen, afhangen en sloten inmeten zijn bepaald niet optioneel ook en allemaal klussen van 2 a 3 uur. Die deur staat ook niet gratis op de stoep en de vakmannen komen voor de woningbouw ook niet voor een kratje bier. Als je het niet zelf kunt vrees ik dat je hier aan vast zit.
Alle reacties Link kopieren
1. Het op een akkoordje gooien met je buren.

2. Deur netjes opvullen, gladschuren en aflakken.

3. Je eigen deur even bij de buren parkeren tijdens de eindinspectie, en HUN deur in jouw deuropening hangen.

4. Eindinspectie doen.

5. Daarna deuren weer omwisselen.



De nieuwe bewoners doen een begininspectie met gewoon je eigen deur, dus ALS er al iemand ziet dat er een gat in die deur heeft gezeten, dan komt het gewoon op de beginrappo te staan, en "hoort" het bij die deur. En jou is niets te verwijten, want je hebt de eindinspectie al gehad, en alles was in orde.



Wel even ECHT netjes afwerken natuurlijk he, zodat er niemand last van hoeft te hebben.
Tja als de woningbouw het marktconform zou aanbieden, dan zouden ze aan de gang blijven met herstellen van woningen
Alle reacties Link kopieren
Is nog geen kwartje per dag geweest

Maar ik snap je baalt. Vind het ook best veel. Maar dat zal het misschien wel kosten...
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Alle reacties Link kopieren
wow, dat is een goede tip milena Maar ik geloof dat de deur van de buren ook een kattenluik heeft haha! Ik zal daar eens navragen: de oude buurvrouw heeft dat luik ooit geplaatst, maar is toen overleden. Ik vraag me nu af of dat luik er nu nog inzit, lijkt me niet eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:hettieverzettie schreef op 24 juli 2014 @ 15:41:

wow, dat is een goede tip milena Maar ik geloof dat de deur van de buren ook een kattenluik heeft haha! Ik zal daar eens navragen: de oude buurvrouw heeft dat luik ooit geplaatst, maar is toen overleden. Ik vraag me nu af of dat luik er nu nog inzit, lijkt me niet eigenlijk.Ja goeie tip man, 2x 2 deuren verplaatsen, afhangen etc.... denk je serieus dat je dat zomaar zelf kan in even een uurtje?
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk had je niets moeten zeggen en idd een nieuw stuk hout in het gat moeten lijmen. Schuren, opvullen schuren en goede verf er over en niemand die iets had gemerkt.

Ik denk zelf dat je met een beetje handig iemand en een marktplaats deur of zelfs een nieuwe goedkoper uit bent dan 900 want dat vind ik nogal wat. Een ervaren klussen hangt de nieuwe sloten er vrij snel in trouwens. Stond er zelf versteld van toen ze bij mij een nieuwe deur hadden geplaatst. Maar ja dat was op hun eigen kosten dan kan het snel natuurlijk.
quote:milena1 schreef op 24 juli 2014 @ 15:37:

1. Het op een akkoordje gooien met je buren.

2. Deur netjes opvullen, gladschuren en aflakken.

3. Je eigen deur even bij de buren parkeren tijdens de eindinspectie, en HUN deur in jouw deuropening hangen.

4. Eindinspectie doen.

5. Daarna deuren weer omwisselen.



De nieuwe bewoners doen een begininspectie met gewoon je eigen deur, dus ALS er al iemand ziet dat er een gat in die deur heeft gezeten, dan komt het gewoon op de beginrappo te staan, en "hoort" het bij die deur. En jou is niets te verwijten, want je hebt de eindinspectie al gehad, en alles was in orde.



Wel even ECHT netjes afwerken natuurlijk he, zodat er niemand last van hoeft te hebben.Na de eindinspectie lever je de sleutel weer in, beetje lastig om dan de deur nog weer te wisselen.
Alle reacties Link kopieren
quote:spectral schreef op 24 juli 2014 @ 16:03:

[...]



Ja goeie tip man, 2x 2 deuren verplaatsen, afhangen etc.... denk je serieus dat je dat zomaar zelf kan in even een uurtje?



Voor een besparing van 900 euro mag het ook anderhalf uur duren. Of 2 uur.

Ik weet niet wat jouw uurloon is, maar ik kom iets lager uit.



Sleutel bijmaken kost je ook max een paar euro. Gooi je 'm daarna weg. Klaar. Nieuwe bewoner vervangt de cylinders toch.
Alle reacties Link kopieren
Ja, maar teuntje heeft wel een punt met dat die sleutels bij de eindinspectie ingeleverd moeten worden. Helaas pindakaas. Ik ga op zoek naar een nieuwe deur. En ik heb er zelf totaal niet aan gedacht om de boel te fixen voordat de voorinspectie plaatsvond. Had ook niet echt gerekend op een bedrag van 900 euro. Ga wel proberen om daar onderuit te komen.
Alle reacties Link kopieren
quote:-teuntje- schreef op 24 juli 2014 @ 16:08:

[...]





Na de eindinspectie lever je de sleutel weer in, beetje lastig om dan de deur nog weer te wisselen.Daar zit soms nog wel wat tijd tussen
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel een redelijk bedrag voor een buitendeur eigenlijk.

Je weet vantevoren dat je een huurwoning in de oude staat moet terugbrengen als je verhuist. Je had ook kunnen informeren wat het zou gaan kosten voor je dat luik plaatste.
Toen mijn tante verhuisde had ze vloerbedekking moeten verwijderen.



Vooraf werd al gezegd; kost 500 euro, want vloerbedekking verwijderen, afvoeren, vloer egaliseren.



Na een hoop gedoe mocht ze het alsnog zelf doen. Toen ze aankwam, bleek er een fout gemaakt te zijn, vloerbedekking was al weg. Egaliseren bleek niet nodig.



Kortom, tante heeft mazzel gehad. Maar buiten dat, er werd vooraf dus een bedrag geroepen, terwijl dat bedrag helemaal niet hoeft te kloppen.



Met andere woorden; ik zou alles op alles zetten om het zelf te regelen. Koop een tweedehands deur, laat desnoods een klusjesman hem plaatsen. Oude slot erin, klaar. Kost vast een stuk minder dan wat de woningbouw berekent.
quote:Eindeloos schreef op 24 juli 2014 @ 16:16:

[...]





Daar zit soms nog wel wat tijd tussen Hier niet
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens bij de Gamma wat een fastoenlijke buitendeur kost en vraag eens een prijs op voor het plaatsen en afhangen van een deur, inclusief plaatsen slot en schilderwerk.



deur : 350 a 400 euro

plaatsen : 6 uur a 75,00 = 300

schilderen + slot 2 uur a 75 = 150



En vergeet het nieuwe slot en de (grond)verf niet.



Indien er dievenklauwen of extra sloten op moeten mag je nog iets meer rekenen, zowel in tijd als in materialen.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
quote:Bitje93 schreef op 24 juli 2014 @ 16:30:

Kijk eens bij de Gamma wat een fastoenlijke buitendeur kost en vraag eens een prijs op voor het plaatsen en afhangen van een deur, inclusief plaatsen slot en schilderwerk.



deur : 350 a 400 euro

plaatsen : 6 uur a 75,00 = 300

schilderen + slot 2 uur a 75 = 150



En vergeet het nieuwe slot en de (grond)verf niet.



Indien er dievenklauwen of extra sloten op moeten mag je nog iets meer rekenen, zowel in tijd als in materialen.6 uur voor plaatsen van een deur? Spreek je uit ervaring?
Alle reacties Link kopieren
Kortom, volgende keer nieuwe deur kopen en daar het kattenluik in zetten
Kunnen ze niet ff checken of de nieuwe bewoner een kat heeft? Anders gaat er voor 900 nieuwe deur in en gaan ze daar alsnog een gat in zagen. Das beetje zonde !
Alle reacties Link kopieren
Als jouw inmiddels overleden buurvrouw ook een luik had in haar achterdeur en deze deur is niet vervangen toen er nieuwe bewoners erin kwamen.. Waarom zou jij dan wel die deur moeten vervangen? Ik zou als ik jou was even navragen bij de buren of zij een nieuwe deur gekregen hebben!
Aan het eind komt alles goed. Is het niet goed: dan is dat niet het eind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven