Kitten met een afwijking?

vrijdag 25 mei 2012 om 20:38
Hallo allemaal,
Ik heb een nest kittens van 4 weken oud. Eentje lijkt anders dan de anderen: slaapt meer, probeert nauwelijks te lopen, drinkt minder. De ogen staan wat verder uit elkaar en het kopje is ronder dan bij de anderen: ze heeft een hoog, bol voorhoofd lijkt het.
Hebben jullie enig idee wat dit zou kunnen zijn? Ik ga na het weekend zeker met haar naar de dierenarts, maar ik zit nu de hele tijd te piekeren.
Ik heb een nest kittens van 4 weken oud. Eentje lijkt anders dan de anderen: slaapt meer, probeert nauwelijks te lopen, drinkt minder. De ogen staan wat verder uit elkaar en het kopje is ronder dan bij de anderen: ze heeft een hoog, bol voorhoofd lijkt het.
Hebben jullie enig idee wat dit zou kunnen zijn? Ik ga na het weekend zeker met haar naar de dierenarts, maar ik zit nu de hele tijd te piekeren.

vrijdag 25 mei 2012 om 20:46
Waarom heb je een nestje kittens? Er zijn te veel kittens in Nederland, en voor hen is niet allemaal een goed huis, de asiels puilen uit. Ga maandag naar de dierenarts met de kitten met de afwijking (hele nest meenemen) en maak tegelijk een afspraak om de moederpoes te laten castreren.
Hoe oud is de moederpoes? Zijn poes en kater getest voor de bevruchting op ziektes? Is er erfelijkheids/ stamboomonderzoek gedaan? Waarop is de kater geselecteerd?
Hoe oud is de moederpoes? Zijn poes en kater getest voor de bevruchting op ziektes? Is er erfelijkheids/ stamboomonderzoek gedaan? Waarop is de kater geselecteerd?

vrijdag 25 mei 2012 om 21:22
ik gooi hem er nog maar eens in: www.leukeennestje.nl
Tja TO, dat gaat je geld kosten maar gelukkig is je vakantiegeld er nu ongeveer.

vrijdag 25 mei 2012 om 21:26
Hi sabbaticalmeds,
Er is een nest omdat manlief en kids dat geweldig vonden, en ik uiteindelijk ook. Het blijft bij dit nest.
Moederpoes is 1,5 jaar. We hebben haar gewoon naar buiten laten gaan toen ze krols was, en kater kwam langs. Geen tests etc.
Ik heb voor 3 een nieuw huis en nr 4 houden we.
Maar dat ook katten aangeboren afwijkingen kunnen hebben is nieuw voor me.
Er is een nest omdat manlief en kids dat geweldig vonden, en ik uiteindelijk ook. Het blijft bij dit nest.
Moederpoes is 1,5 jaar. We hebben haar gewoon naar buiten laten gaan toen ze krols was, en kater kwam langs. Geen tests etc.
Ik heb voor 3 een nieuw huis en nr 4 houden we.
Maar dat ook katten aangeboren afwijkingen kunnen hebben is nieuw voor me.

vrijdag 25 mei 2012 om 21:29
en misschien is het ook nieuw dat die 3 potentiele huizen die je al hebt ook een kansloos kitten uit het asiel hadden kunnen adopteren.
Een eens met feeks, ontworming moet al plaatsvinden en het zieke kitten moet worden bijgevoerd. Dus morgen kittenmelkpoeder regelen en maandag naar de dierenarts.
Als je echt om katten geeft dan laat je geen ongecastreerde poezen en katers buiten lopen. Leuk voor de kinderen? ga naar de efteling, dat is leuk. Dieren zijn geen attractie
Een eens met feeks, ontworming moet al plaatsvinden en het zieke kitten moet worden bijgevoerd. Dus morgen kittenmelkpoeder regelen en maandag naar de dierenarts.
Als je echt om katten geeft dan laat je geen ongecastreerde poezen en katers buiten lopen. Leuk voor de kinderen? ga naar de efteling, dat is leuk. Dieren zijn geen attractie
vrijdag 25 mei 2012 om 21:31
http://www.dierenkliniekwilhelminapark.nl/dierinfo/kat/fiv.html
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss

vrijdag 25 mei 2012 om 21:34
Plus dat als de vader(s) een hele schuwe of wilde kat is/zijn je dit gaat merken in de karakters van de kittens. Het karakter van de vader speelt een belangrijke rol bij het karakter van de kittens, zo is gebleken. Ook daarom niet handig om je kat door x onbekend te laten bespringen. En idd wat Meds zegt...kattenaids komt vaker voor dan je denkt.
En dit was vandaag op 1Vandaag:Kattenoverschot in NL

vrijdag 25 mei 2012 om 21:36
Ik heb tegen mijn dierenarts zeker 4 gezegd dat ik haar wilde laten bezwangeren. Niet 1 keer heeft deze het over katten soa's gehad. Tijdens de bevalling heb ik telefonisch contact met de dienarts gehad ter begeleiding. Kosten zijn geen probleem. Kitten krijgt wat het nodig heeft. Ontwormen staat voor morgen op het program.