Knutselen met vilt

08-07-2013 20:00 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen, ik heb onlangs een setje met vilt gekocht en vraag me af of er meer mensen hier zijn die 'knutselen met vilt'. Wat hebben jullie gemaakt en hebben jullie toevallig ook foto's? altijd leuk om inspiratie op te doen. Hoe komen jullie aan je ideeën? Gewoon via internet of ben je zo creatief dat je echt zelf iets verzint?
Ok knutsel met vilt... dierenmaskers voor kinderen op het moment.
Een quiet book voor mijn dochter
En pinterest is een feest van inspiratie!
Pinterest! EN dan toys en dolls.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Heb je het knutseltopic al gezien?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Bloemcorsage!
Heb wel een leuk voorbeeld gezien inmiddels. Een vogelhuisje. Wil het versieren met wat vilten bloemetjes. Naaien jullie die vast of lijmen jullie dat gewoon? Met welke lijm?
Knutseltopic nog niet gezien. Zal daar ook eens rondkijken.
Ik knutsel nu even niet, maar ik wil straks dit soort dingen maken;

Bij Action kun je goedkoop vilt kopen. En ook lijm.
Vilt van de Action vond ik niet prettig. Veel te dik.

Ik kocht het online, maar weet niet of ik een link mag plaatsen. Kost 50 cent per lapje, mooi soepel en dun vilt in echt alle kleuren.
Even van dit topic gebruik maken, kan iemand mij vertellen hoe ik die rand van die vogeltjes zo krijg? Ik doe alles met de hand.
Oh en lijm heb ik wel weer van de Action. Ze verkopen een verpakking met twee lijmstiften: papierlijm en knutsellijm. Die laatste lijmt echt perfect textiel.

Ik heb er een uiltjesmobiel van gemaakt voor boven het ledikantje. (Helaas nooit gebruikt, zoon heeft er nog geen minuut in geslapen tot nu toe.)
die rand van het uiltje is met een festonsteek, kun je even googelen.

Ik heb ook een boekje over knutselen met vilt maar ben nog niet begonnen. Ik wil een mobiel maken voor mijn baby... (nog 2,5 week te gaan haha ik red het nooit)
Op Welke.nl kan je hele leuke dingen vinden, kijk daar eens. Je kan hartstikke leuke dingen maken met vilt.

Even een vraag aan de andere 'viltknutselaars'. Naaien jullie het met de hand, of met de machine?
Ik naai op de hand, omdat ik veel klein spul maak en niet handig met de machine ben. Vilt scheurt heel snel dan.
Alles met de hand, veel te veel gepriegel om met de machine te doen. Daarbij, ik heb al-tijd ruzie met mijn naaimachine.
quote:Meryan schreef op 08 juli 2013 @ 20:52:

Vilt van de Action vond ik niet prettig. Veel te dik.

Ik kocht het online, maar weet niet of ik een link mag plaatsen. Kost 50 cent per lapje, mooi soepel en dun vilt in echt alle kleuren.

Ik vind die van Action helemaal niet zo dik.

Heb wel grote plannen en ook wel dingen in huis. Nu nog beginnen

Dit is wat ik gepind heb op Pinterest. Daar heet ik Ayda

http://pinterest.com/Ayda2/felt/
Ooh die wolk met die sterretjes! Zijn die sterretjes ook van vilt?

Wordt hier ook best leuk. Moet alleen wat netter leren naaien, maar goed het is mijn eerste knutselwerk..

Morgen maar even in de kasten kijken of ik de juiste lijm heb. Ben bang van niet.
Ik heb laatst een leuk boekje gekocht met figuurtjes van vilt.

Kan je vilt eigenlijk wassen?
quote:tulpje21 schreef op 08 juli 2013 @ 22:02:

Ooh die wolk met die sterretjes! Zijn die sterretjes ook van vilt?

Wordt hier ook best leuk. Moet alleen wat netter leren naaien, maar goed het is mijn eerste knutselwerk..

Morgen maar even in de kasten kijken of ik de juiste lijm heb. Ben bang van niet.Zo te zien niet maar ik kan niet op de site van de maakster komen. Die site bestaat niet meer.
quote:Aminah schreef op 08 juli 2013 @ 21:55:

[...]

Ik vind die van Action helemaal niet zo dik.

Wat ik gebruik is zeker twee keer dunner dan dat van de Action. Beter te knippen en bewerken.
quote:daisymadelief schreef op 08 juli 2013 @ 22:21:

Ik heb laatst een leuk boekje gekocht met figuurtjes van vilt.

Kan je vilt eigenlijk wassen?Ik heb ook zo'n leuk boekje
quote:Meryan schreef op 08 juli 2013 @ 22:23:

[...]

Wat ik gebruik is zeker twee keer dunner dan dat van de Action. Beter te knippen en bewerken.Maar kijk je er dan niet helemaal doorheen?
quote:snaksel schreef op 08 juli 2013 @ 20:57:

die rand van het uiltje is met een festonsteek, kun je even googelen.

Dank je!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven